IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Stiri auto pe scurt

This topic is about Stiri auto pe scurt, the author, James Kilowatt, wrote about: Chestia e ca (dupa mine) performantele (putere si randamentul) motorului si emisia strict de oxizi de azot - NOx sunt invers proportionale. Poti reduc ... To read more just scroll down

14 Pages V  « < 12 13 14  
Reply to this topicStart new topic
> Stiri auto pe scurt
James Kilowatt
post Sep 22 2015, 02:33 PM
Post #261


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Chestia e ca (dupa mine) performantele (putere si randamentul) motorului si emisia strict de oxizi de azot - NOx sunt invers proportionale. Poti reduce emisia de NOx din managementul motorului scazand performantele motorului , si invers. Nu inseamna ca daca au trisat la unii poluanti gen NOx asta inseamna ca si consumul e neaparat mai mare, strict in acelasi ciclu de test.
Insa un super motor dpdv al randamentului in mod sigur "natural" va genera NOx. Dieselul are randament bun pentru ca unthrottled si n-are pompaj, pentru ca amestec sarac (sau foarte sarac), pentru ca compresie mare si temperaturi inalte de combustie, aka fix factorii care genereaza NOx. Si daca NOx-ul ala nu-l elimini "activ" in mod sigur un motor super economic va emite mai mult. Daca obligi constructorul sa bage un dispozitiv "prost" cum e catalizatorul, filtrul de particule sau reactorul cu uree ai o sansa sa rezolvi problema, insa daca ii lasi posibilitatea sa reduca poluantii doar din managementul motorului, cel putin pe partea de NOx sigur te va fraieri pentru simplul motiv ca un motor diesel care sa nu emita NOx in mod "natural" e naspa.

Intr-un alt domeniu se incearca reducerea NOx-ului imbunatatind combustia, in asa fel incat sa ajungi la o temperatura cat mai ridicata peste tot insa fara sa depasesti valoarea critica nicaieri. Insa asta duce la evolutii asimtotice, castigul pe care il poti avea e din ce in ce mai mic cu efort din ce in ce mai mare.
Ori cel putin in Europa Euro6 e "revolutie" in emisia de NOx, nu evolutie, si nu cred ca vreunul poate respecta normele fara tehnologii "noi" gen uree, ci doar din imbunatatarirea alora existente. De asta ziceam mai sus ca am foarte mari dubii ca vreunul din motoarele diesel E6 fara uree (in general cele mici) chiar respecta norma de-adevaratelea.

Poate la voi peste ocean vine tribunalu' si ii obliga sa faca masinile conforme, adica sa le schimbe filtrele de particule, sau sa le bage instalatie cu adblue, sau mai stiu eu ce functie de ce poluanti depasesc. AR fi interesant de vazut daca sunt in stare.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 22 2015, 03:57 PM
Post #262


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Apropo, din cate inteleg nebuneala a plecat de fapt din Europa, doar ca de reactionat au reactionat americanii.

IA uitati ce studiu frumos (si recent) am gasit, facut si in EU si in US:
http://www.theicct.org/sites/default/files...rs_20141013.pdf


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 22 2015, 04:46 PM
Post #263


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Eu sunt mai mult interesat de ce se va intampla ca urmare a acestui scandal din punct de vedere economic, mai putin tehnic. E clar ca dieselul are si parti proaste (NOx), cu influente semnificative asupra sanatatii in zonele intens circulate. E treaba autoritatilor sa impuna norme mai stricte, si a inginerilor sa faca motoarele sa le respecte.
Ideea e ca VAG au mintit cu buna stiinta, au indus idei eronate. Au facut ce zic eu de mai de mult: in loc sa aloce mult mai mult in cercetare (tehnologii noi), i-au bagat in marketing.
Sunt curios de efecte.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 22 2015, 05:26 PM
Post #264


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Autoritatile au impus niste norme care au permis motoarelor diesel sa polueze, desi existau alternative disponibile (a se citi "benzinare" biggrin.gif).
Simplul fapt ca normele sunt diferite functie de tipul motorului mie unuia mi se par o fractura a logicii, de parca poluantii vor tine cont de originea lor atunci cand te omoara.

Pe langa normele permisive cu dieselul, la controalele tehnice periodice nu se verifica absolut nimic pe partea de poluare la diesele. Stricto senso. Testul ala de opacitate a fumului e o gluma proasta, (un EGR blocat chiar imbunatateste rezultatul testului), poti trece fara probleme de ITP cam peste tot in Europa cu un diesel fara catalizator, fara egr, fara nimic, in mare daca n-are pistoanele sparte nu il opreste nimeni sa circule. Adica peste 50% din parcul auto, si in plus cele care inerent sunt mai poluante de fapt nu sunt testate la ITP dpdv al poluarii.

Mai mult, unele autoritati au inceput sa lanseze zvonuri anti-diesel, taman cand dieselul a inceput sa devina mai curat, si benzinarele mai jegoase.

Asta ca la ce sa te mai astepti de la autoritati?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Sep 22 2015, 09:07 PM
Post #265


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Cei de la VAG nu facusera un motor care functioneaza cu apa?


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 23 2015, 08:13 AM
Post #266


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ba da, be baza unor lucrari secrete ale lui Tesla si Davidoni. Insa nu l-au lasat petrolistii sa-l scoata pe piata!

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 23 2015, 08:14 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 23 2015, 12:20 PM
Post #267


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Am gasit unul si mai proaspat, foarte interesant:

http://www.theicct.org/sites/default/files...%2009152015.pdf

Astia spun cateva chestii interesante: In primul rand dau nume si ... nu spun modele, insa dau suficiente indicii cat sa ghicesti motorul.

- Hyundai, Volvo Reno suck biggrin.gif BMW rulez.
- 55% dintre masinile vandute in Europa au tehnologia aia cu "capcana cu zeolit" (LNT), cea care FURA la greu in test (inclusiv la BWM, chiar daca rezultatele nu-s dezastruoase). Trec cu brio testul standard, cu emisii la jumate fata de cele legale,insa la un test tot standard, insa modificat au cele mai proaste rezultate (depasesc si de 10 ori). PE strada probabil sunt dezastru.

- Tehnologia cu uree (selective catalityc - SCR si cea pe baza de EGR aka Mazda) se comporta relativ bine si relativ constant si in "lumea reala".

Si cel mai important, chestie pe care eu o predic de multa vreme in discutiile automobilistice pe forumuri si in afara lor, se pare ca din 2017 se vor introduce si teste PE STRADA (RDE). Probabil ca abia atunci se vor produce diesele "cinstite", si sunt curios daca vor supravietui pe masinile mici. Daca reusesc sa le faca din EGR/cilindri (metoda Mazda de exemplu) probabil vor supravietui, daca sunt obligati sa mearga tot pe uree si catalizatoare scumpe raportat la pretul masinii s-ar putea sa inceapa sa devina neinteresante economic pe masini mici .

Datele sunt pe baza de ADAC, si ma intreb daca asunt 100% obiective si nu cumva date sunt "filtrate". De exemplu mie mi se pare interesant ca de la VW au ales un singur model, si ala cu tehnologie SCR despre care se putea banui ca e cat de cat OK, in timp ce multe altele (cele mici) au tehnologie LNT despre care iar se putea banui ca e la furat.

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 23 2015, 12:23 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Sep 23 2015, 01:22 PM
Post #268


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (James Kilowatt @ Sep 22 2015, 07:33 AM) *
Poate la voi peste ocean vine tribunalu' si ii obliga sa faca masinile conforme, adica sa le schimbe filtrele de particule, sau sa le bage instalatie cu adblue, sau mai stiu eu ce functie de ce poluanti depasesc. AR fi interesant de vazut daca sunt in stare.


Credeam ca este cunoscuto treaba ca in State, tribunalul forteaza productatorii sa initieize "RECALLS" si ii oblige sa modifice masinile - orice de la retrofit la buy-back.

Nu am nici o iluzie, amenda nu va fi de 18 miliarde (estimarea fiind costul mediu al modelului afectat x numarul de masini afectate), este la fel cum si si lucul meu de munca (verisoara agentiei pt protectia mediului) poate trimbita ca o infractiune a regulilor de siguranta a muncii pot duce la amenzi de pina la $70,000 per infractiune, pentru fiecare echipament defect/periculos/ pe zi, pina se corecteaza problema. In realitate (in ciuda faptului ca exista precedent juridic atit la noi cit si la EPA, exista si o consideratie economica) amenzile vor vi probabil in jur de $1000 de masina
(500 de milioane - tot un cacalau de bani care vor fi pusi in bugetul general si cheltuiti aiurea). La aceasta amenda nominal se va aduga pt compania VW costurile de reparat, modificat sau inlocuit masinilel respective. afectate, plus banii cheltuiti in procese civile.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 23 2015, 01:42 PM
Post #269


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Apa de ploaie la cat au pierdut prin prabusirea actiunilor.

Oare sa cumparam actiuni acum, sau sa asteptam sa se trezeasca si Europa din hibernare si sa le traga inca un sut in c..ie, si abia dupa sa ii cumparam pe nimic?


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Sep 23 2015, 08:23 PM
Post #270


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



Eu ma gandesc ca masinile VW echipate cu astfel de motoare ar trebui sa fie oprite de la a circula prin orase pana cand nu se clarifica nivelul de toxicitate si felul in care influenteaza sanatatea publica.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 23 2015, 09:03 PM
Post #271


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



QUOTE (klm @ Sep 23 2015, 02:23 PM) *
Eu ma gandesc ca masinile VW echipate cu astfel de motoare ar trebui sa fie oprite de la a circula prin orase pana cand nu se clarifica nivelul de toxicitate si felul in care influenteaza sanatatea publica.

turned.gif teehee.gif in Romania (cel putin in Ardeal unde TDI ruuuulllzz) s-ar reduce traficul la jumate whistling.gif ninja.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 23 2015, 09:22 PM
Post #272


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



eu cred ca s-ar apropia de 0 traficul biggrin.gif probabil ar mai merge mașinile poate pana la euro 2
Insă n-ai cum sa faci asta, oamenii au cumpărat mașini omologate, și au itp valabil. De vina sunt "autoritățile". Iar eu pur și simplu nu pot sa cred ca "autoritățile" nu știau nimic. Știam noi aici că la testul ndec se fura și nu știau ei.
poate autoritățile astea ar trebui să-și facă un cont pe masini. ro, ca sa afle pe ce lume sunt biggrin.gif

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 23 2015, 09:37 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 24 2015, 12:55 PM
Post #273


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Buba pare ca va exploda. Si la BMW se lasa cu efecte.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klm
post Sep 24 2015, 06:04 PM
Post #274


Asa?!
******

Group: Membri
Posts: 3.821
Joined: 10-January 08
From: Galati
Member No.: 116.021



CITAT(James Kilowatt @ Sep 23 2015, 09:22 PM) *
Insă n-ai cum sa faci asta, oamenii au cumpărat mașini omologate, și au itp valabil. De vina sunt "autoritățile".

Conform ultimelor dezvaluiri, mașinile respective par a avea montate sisteme care au înșelat sistemul de omologare românesc ceea ce inseamna ca pot elimina toxine foarte periculoase; pot la fel de bine sa fie cele mai ecologice motoare însă nu avem de unde sa stim pana nu verificam si nu avem voie - ca stat - sa punem pe locul doi dreptul cetateanului la mediu sanatos.

Sigur că mimozele noastre de guvernanți nu vor avea nici inteligenta, nici curajul sa adopte o astfel de masura insa acest lucru nu o face mai putin corecta.


--------------------
"Ai, n-ai mingea, tragi la poarta!" - Mircea Radulescu

Nu mai fumez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 29 2015, 06:51 AM
Post #275


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Istoria pe scurt. Rusinica! no.gif
Sunt curios daca si la noi vor bloca vanzarile tdi 2009-2014 asa cum au făcut-o Italia si Elveția până la remedierea problemei.

Eu, ca stat, as retesta si reincadra modelele implicate, si as obliga VW sa plătească diferența la timbrul de mediu.
Asta pe lângă o amendă în valoare de cumulul diferențelor (pentru ca reprezinta o fapta cu intenție, și nu un accident), pe care, ulterior, aș aloca-o ministerului mediului. Cred că asta ar trebui sa facă toate statele, să vedem cui îi mai arde să trișeze la teste.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RUE
post Sep 29 2015, 07:29 AM
Post #276


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.399
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



Mitsu Outlander 2.0 did adica tdi de la vw oare nu ar fi impactat?
Zicea demult un fost coleg Jeff ca interfata de vw ce o avea el nu putea sa citeasca datele de pe motorul de outlander, probabil alt soft pe acelasi "fer".


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 29 2015, 08:43 AM
Post #277


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Si cu ce-i afecteaza in 2015 blocarea vanzarilor de VW 2009-2014? Asta in cel mai rau caz ii afecteaza pe fraierii care deja le-au cumparat, nu pe VW.

In Franta madame Royale a declarat ca vor face teste aleatoare pe aproximativ 100 masini trase la sorti ca sa verifice daca sunt "conforme". Insa tot ea se opune ideii renuntarii la diesel. Prin urmare depinde cum se verifica "conformitatea", pentru ca daca e verificata conform procedurii standard, adica test NDEC pe dyno, vor iesi conforme si treaba se va ingropa. Si VW-urile condamnate ies conforme daca refaci testul NDEC pe dyno.
Daca insa testul e facut in alte conditii s-ar putea sa fie nasol pentru industria diesel. Cum spuneam mai sus testul deja s-a facut pe peste 30 masini de la toti constructorii mari si rezultatele sunt oable, iar Reno fura mult mai mult decat VW.

Dupa parerea mea pana cand nu va avea cineva curaj sa admita ca metoda de omologare este proasta si ca autoritatile care le-au stabilit au partea lor de vina, si procedura de omologare si de control tehnic periodic trebuie schimbate incat sa impiedice furaciunea se va face in continuare mult abur in jurul ideii de masina curata si treaba o sa ramana ambigua pana cand se termina petrolul. VW nu-s decat fraierii care au fost prinsi dintr-o industrie unde fura toti.

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 29 2015, 08:46 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Sep 29 2015, 09:00 AM
Post #278


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



JK - inca nu-ti înțeleg poziția.
Ideea nu e ca testele de laborator diferă de utilizarea normala, sau ca diesel-ul e mai poluant decat benzina. Aia e cert. Problema e ca VAG a instalat un dispozitiv care se ocupă special cu pacalirea normelor, ceea ce alți producători nu au făcut(cel puțin până acum nu s-a descoperit). Ideea e de înșelăciune. Care e gravă în opinia mea.


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Sep 29 2015, 09:13 AM
Post #279


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.655
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Ba s-a descoperit bre ca si ceilalti fura intr-o masura sau alta.

Daca te uiti in linkul pus mai sus, ala cu +30 masini o sa vezi ca intr-un alt test, tot de laborator, emisiile cresc de 5-10 ori, cu muuuult peste cresterea datorita energiei suplimentare. Daca alt ciclu necesita 50% mai multa energie iar emisiile cresc cu 900% undeva e furaciune. Si VW nici macar nu e cel mai rau, desi datele sunt ADAC si de la VW a fost ales un singur model care intamplator are tehnologia care pare cea mai "cinstita".

Acum furaciunea asta poate sa fie "activa" sau "pasiva". Testele astea necesita o putere foarte redusa, stiu eu, poate 40CP. Eu as defini furaciunea "pasiva" prin optimizarea masinii pentru test. Ai o capcana cu zeolit care isi atinge maximul la 25% din sarcina motorului, arhisuficient pentru testul NDEC, insa la 50% e complet depasita si jumatate din gaze ies netratate iar asta inseamna o emisie nu dubla cum ar fi corect, ci de 10 ori peste norma. Iar la "blana" poate de 50 ori peste norma. Insa e furaciune "pasiva" in sensul ca nu triseaza in mod direct la test, ci doar folosesc slabiciunile testului. E ca la teza la literatura romana, daca te lasa cu cartea pe banca nu inseamna ca trisezi daca o deschizi, insa nu inseamna nici ca esti un elev bun care a tocit comentariile.

Furaciunea "activa" e ceea ce a fost prins facand VW si bag mana in foc ca o fac multi altii. Cand masina stie ca e pe dyno (rotile din fata se invart, cele din spate nu) si nu e la blana poate ghici ca e un test de noxe si nu unul de putere. Si atunci iar frumos o harta motor facuta speciala pentru asta (care dezvolta maxim cei 40CP chiar daca e un motor de 3L biturbo), in care EGR-ul e deschis bine, temperaturile de combustie joase, compresie slaba (muta distributia variabila sa dea afara o parte din aer), baga uree cacalau daca are SCR, taie alternator si lasa bateria sa se descarce ca stie ca nu dureaza testul, etc si ies nene niste emisii de ramai prost. Insa cum ai scos-o pe strada si se invart si rotile din spate egr-ul s-a inchis, injectia de uree o lasa mai moale, compresia creste, temp cresc, motorul trage de rupe si de emisii mai bine nu mai discutam.

Si in plus cele doua metode, activa si pasiva pot functiona si simultan.

Inclusiv studiul initial, de la care a pornit tot scandalul e facut pe 6 marci, nu pe una singura, si toate au iesit aiurea. Atata doar ca probabil din alea 6 doar VW aveau prezenta semnificativa in US.


Ca sa rezum, dupa mine cazul VW a dovedit o fisura babana in procedura de omologare. Ori asta inseamna ca trebuie facuta o ancheta extinsa, nu e suficient sa investighezi doar marca de la care s-a descoperit problema. E ca si cum ai descoperi in aviatie o problema in procedura de certificare a motoarelor in urma unui incident la Boeing, o vrabie a fost aspirata si motorul s-a oprit desi n-ar fi trebuit, insa de Airbus nu te atingi ca n-a picat inca niciunul, desi au fost certificate la fel.

This post has been edited by James Kilowatt: Sep 29 2015, 09:30 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Nov 5 2015, 07:53 AM
Post #280


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Eh, iaca, VW tocmai a recunoscut că au trișat și la motoarele pe benzină.
Și ăștia l-au premiat pe Winterkorn... nuke.gif Ăsta ar trebui anchetat. sick.gif geek.gif


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post

14 Pages V  « < 12 13 14
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 25th November 2017 - 12:06 PM