IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Benzina de 100 de la OMV

This topic is about Benzina de 100 de la OMV, the author, Iulian HondaFan, wrote about: motorul de 1.7l VTEC ( 127cp si 149Nm) de pe civicul de aici are raportul de compresie de 9.9/1, deci maricel pentru un otto. cred ca cifra octanica d ... To read more just scroll down

3 Pages V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Benzina de 100 de la OMV
Iulian HondaFan
post Jul 7 2004, 01:48 PM
Post #21


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



motorul de 1.7l VTEC ( 127cp si 149Nm) de pe civicul de aici are raportul de compresie de 9.9/1, deci maricel pentru un otto. cred ca cifra octanica de 87 a benzinei regular de aici ar fi echivalent cu 90-92 acolo, dar nu stiu sigur, le-am avut scoase pe undeva dar nu le mai gasesc acum.

ideea este ca un motor in conditii de exploatare normale nu va beneficia de o benzina cu cifra octanica mai mare decat cea pentru care a fost proiectat sa utilizeze, dar o cifra octanica mai mica il poate uza mai repede si scade performantele.

daca pui benzina mai buna atunci poti sa il folosesti mai agresiv fara risc de uzura asa de mare.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 7 2004, 01:58 PM
Post #22


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Fratilor, fiti atenti sa nu discutam despre lucruri diferite.... cifra octanica e una si aceeasi peste tot, si reprezinta comportamentul benzinei la autoaprindere, si nu are nimic de-a face cu puterea pe care o da prin ardere. Insa nu intodeauna cifra aia comerciala e cifra octanica reala, ci doar o denumire comerciala. De aici pot aparea diferente intre diferitele numerotari. Super 95, super 98 si asa mai departe.
In state probabil ca motoarele sunt mai mari, si rapoarte de compresie mai reduse, in asa fel incat nu au nevoie de cifra octanica mare. Insa asta nu inseamna ca daca cifra octanica e mai coborata, atunci benzina e mai proasta.
Daca nu aveti ce face, puteti lua Petrosin, adaugati tetraetil de plumb si obtineti o cifra octanica de 98 sau 99. Insa tot petrosin ramane. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 7 2004, 02:08 PM
Post #23


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



prin definitie asa este insa determinarea cifrei octanice se face dupa standarde diferite, si de aici apar diferentele.

in plus ce e afisat aici la pompe este pump ( or road) octane number ( or knock index) care este media RON (research octane number care se determina la turatii mici de aprox 500rpm, idling sau relanti) si MON ( motor octane number care se determina la turatii ceva mai mari de 1000 rpm). MON este de regula mai mic decat RON.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 7 2004, 02:21 PM
Post #24


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Stie iulian ce spune:) RON-ul si MON-ul pot diferi de la o tara la alta, functie de cum se testeaza. Era undevat un tabel in care se facea echivalenta intre denumirea comerciala si cifra octanica standard, aia obtinuta in laborator. Oricum nu cred ca sunt diferente atat de mari incat o masina europeana sa nu poata fi folosita in America.
Eu cand aveam Lada am pus o data benzina tratata pentru avion, cu cifra octanica de peste 100.... Si mergea la fel. Benzina in sine nu era grozava, insa avea plumb cat cuprinde smile.gif Poate mai avea si altele, cine stie cu ce o diluasera aia care o furasera de la aerobaza laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 7 2004, 02:25 PM
Post #25


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Pentru un raport de 9.9:1 trebuie sa folosesti o benzina cu cifra octanica mare , peste 95, pentru ca altfel apar detonatii. Desigur calitatea benzinei nu poate fi cuantificata prin RON sau MON
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Jul 7 2004, 02:27 PM
Post #26


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



Pentru un raport de 9.9:1 trebuie sa folosesti o benzina cu cifra octanica mare , peste 95, pentru ca altfel apar detonatii. Desigur calitatea benzinei nu poate fi cuantificata prin RON sau MON
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 7 2004, 02:36 PM
Post #27


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



asa zici tu, dar honda zice ca merge cu 85 ( cifra de aici) si peste. nu a facut niciodata autoaprindere si stiu ce e aia de la dacia lui tata care "tusea" la benzina de 90 pe care o lua la negru pe vremea odiosului cand aveam cota la benzina... nu vreau sa imi aduc aminte.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 7 2004, 02:41 PM
Post #28


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Rabla mea are 11.0 : 1 si merge cu gaz de 95 :bounce:
Si in Italia am avut surpriza sa constat ca gasesti cu greu benzina de 98, si in plus cea de 95 e mai scumpa decat peste tot in Europa, mai putin in Ungaria:) Ma intreb cei cu ferarri de unde isi iau bezina.. laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sklembe
post Jul 7 2004, 09:07 PM
Post #29


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 26-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 24.332



In cartea tehnica a lui Ford Focus 1.6 100cp scrie a trebuie sa-i pun benzina de 95 fara plumb. Daca folosesc noua benzina de 100 de la OMV (de fapt am folosit-o deja si-mi place cum merge...) risc cumva sa prajesc supapele pe la motor sau sa provoc alte chestii nasoale motorului?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 7 2004, 11:26 PM
Post #30


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



nu, arderea este aceeasi ca si energia degajata. nu e nici un motiv sa cheltuiesti mai mult insa, exceptand daca conduci agresiv si turezi motorul tare, caz in care o benzina cu cifra octanica mai ridicata ar fi mai indicata.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Jul 8 2004, 07:57 AM
Post #31


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



QUOTE(Sklembe)
In cartea tehnica a lui Ford Focus 1.6 100cp scrie a trebuie sa-i pun benzina de 95 fara plumb.


Nu cumva scrie sa folosesti benzina cu cifra de minim 95 si nu numai de 95?...dor de curiozitate


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 8 2004, 08:06 AM
Post #32


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



zice cu siguranta minim RON 95


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 8 2004, 09:42 AM
Post #33


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Eu am o alta intrebare, chiar daca nu mai e de actualitate, probabil. CE se intampla daca pui intr-o dacie sau o lada din 1900 toamna benzina fara Pb? Eu am faurit-o cu Lada, si toti mecanicii de meserie mi-au spus sa nu mai fac asa prostie.... de ce? Are cineva idee?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pharao28200
post Jul 8 2004, 01:50 PM
Post #34


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 21-June 04
From: Bx
Member No.: 28.193



din cate tin minte are de a face cu cifra octanica care la benzinele fara plumb e destul de mare si parca si temperatura de ardere e mai ridicata. motoarele vechi nu sunt proiectate pentru acest tip de combustibil.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Sklembe
post Jul 8 2004, 02:35 PM
Post #35


novice
**

Group: Membri
Posts: 28
Joined: 26-April 04
From: Bucuresti
Member No.: 24.332



QUOTE(M i h a i)
QUOTE(Sklembe)
In cartea tehnica a lui Ford Focus 1.6 100cp scrie a trebuie sa-i pun benzina de 95 fara plumb.


Nu cumva scrie sa folosesti benzina cu cifra de minim 95 si nu numai de 95?...dor de curiozitate



Pe carte scrie ca trebuie 95. Dar mai spune, de asemenea, ca se poate folosi 98 fara Pb, dar asta fara sa imbunatateasca substantial performantele motorului. Deci cum e, pot sa bag de 100 in continuare fara grija? Mie imi place la nebunie cum trage motorul cu OMV 100...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 8 2004, 03:41 PM
Post #36


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Poti baga de care vrei, sa fie minim 95. Nu risti nimic punand bezina cu cifra octanica mai mare. Insa nici nu castigi nimic, calitatea si cifra octanica nu sunt in mod necesar legate una de alta. Vezi mesajele de mai sus...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Sep 29 2004, 10:53 PM
Post #37


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



Am bagat si eu Shell V Power in Golf 1.8T (aici cu cifra octanica locala de 94), se simte o diferenta chiar fata de BP de 94 pe care il foloseam pana in prezent cu preponderenta. cred ca stau pe Shell, desi e 2.15$ pe galon (56centi pe litru).

F1 multumesc pt. sugestie, eu cred ca am mai pus Shell dar nu era V power si nu mi s-a parut mai buna decat BP.

astia iar au scumpit benzina si pe aici.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Sep 30 2004, 06:25 PM
Post #38


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Sunt mai multe intrebari.La o masina mai veche nu e buna benzina f plumb si nu e vorba de cifra octanica ci de continutul de plumb care poate fii inlocuit cu aditivi caci se ard subapele.
Cu cifra octanica adica ROZ in Europa,depinde de masina masinile germane merg cu 91-98 oct unele numai cu 95-98 sistemele sunt asa facute si programate ca ce e peste 98 nici nu simti si nu are rost sa alimentezi dar si e accel dar sunt in V Power de la Schell anumiti aditivi care fac bine motorului si eu unul o indic pentru cei cu bani si evident si ultimativ de la OMV.In america e altfel cum multe sunt altfel benzina minima incepe la 89 AZK si urca dar nu iti trebuie o carte technica deschizi usa de la rezervor si scrie tipul de benzina si cifra octanica trebuie sa stii numai sa citesti cat de cat. laugh.gif


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nazareno Gabriel...
post Oct 8 2004, 06:01 PM
Post #39


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 470
Joined: 29-September 04
From: Bucuresti
Member No.: 33.451



Foarte interesanta discutia asta cu cifrele octanice. Va dau si eu o informatie care poate sa-i lamureasca pe unii. Mi-a zis un "nene" care lucreaza la o rafinarie ca benzina care se vinde ca fiind de 95, nu prea e de 95. De aici, apar si unele disfunctii ale masinii care se simt la putere. Unele lanturi de benzinarii ca sa imbunatateasca carburantul baga in el aditivi si asa se explica pretul mai mare cu o suta-doua-trei sau o mie de lei mai mult decat la Petrom.
Majoritatea benzinariilor din Romania iau benzina de la aceleasi rafinarii. Din cate stiu eu, exceptie face Lukoil, care aduce din Ucraina. Si am aflat de la voi ca OMV vinde benzina cu cifra mare octanica adusa din import.

In fine, acum am o intrebare referitore la masina mea. Care ar fi benzina cea mai indicata pentru un simplu Kadett, 1,3 carburatie? Masina merge cu benzina fara plumb si de obicei ii bag benzina normala fara Pb, de la Shell, ca am unul aproape de casa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Oct 8 2004, 08:20 PM
Post #40


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Sigur ca benzina e aceeasi numai ca au aditivi nu e ceva nou asa a fost din todeauna.La o masina mai veche poti sa bagi de care vrei daca merge bine cu fara plumb 95 tine tot asa nu cred ca conteaza statia la anii masinei tale.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 10:52 PM