Reprizele dinamice |
This topic is about Reprizele dinamice, the author, HalbaSus, wrote about: pacifism ! asa explic eu folosirea dieselului... exista oameni pacifisti care uneori mai sunt si vegetarieni... sunt milosi fata de natura si fata de ... To read more just scroll down
Reprizele dinamice |
Jan 2 2006, 11:19 PM
Post
#181
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
exista oameni pacifisti care uneori mai sunt si vegetarieni... sunt milosi fata de natura si fata de semenii lor asa cum sunt milosi si fata de niste fiare cum sunt motoarele... turatiile mari le dau impresia ca "bicuiesc" bietele autoturisme... si cum dieselurile se descurca mai bine la turatii mici le prefera pe acestea... Eu conduc in majoritatea timpului masini diesel (cele din semnatura) dar conduc destul de des si alte masini pe benzina (de la dacii pana la mercedesuri)... sincer eu sunt un "criminal" al turatiilor... si indiferent ca e diesel sau benzinar eu il turez pe principiul ca "in cel mai rau caz nu o sa merg mai repede...", si mi se pare ca toti cei care au "mila" fata de motoare sunt un fel de vegetarieni automobilstici care desi au auzit ca gratarul de vita cu garnitura de cartofi prajiti e mai bun decat salata de avocado... prefera un stil de viata "ciudat"... acum stiu ca unii au ficatul sensibil si au probleme cu rinichii daca mananca prea gras... Romania e o tara care a iesit de curand de sub sindromul daciei 1300, masina cu turatii mici... "batranii" inca spun ca turatia mare nu e buna... de aceea dieselul are atata priza la noi in tara... nu neg ca dieselul nu ar avea avantaje, chiar am considerat ca pentru sotia mea care e mai "blanda" cu pedala de acceleratie ar fi mai potrivit un diesel... si recunosc ca desi uneori scot consumuri "record" cu dieselul (peste 10%) ma gandesc ca la acelasi stil de condus un benzinar probabil s-ar fi apropiat de 20%... dar senzatia pe care ti-o ofera un benzinar V6 sau V8 nu suporta termeni de comparatie cu un "tractoras" dieselar... Concluzie: daca ai condus masini diesel si benzina de aceasi "calitate" si de aceasi putere si ai ajuns la concluzia ca iti plac mai mult dieselurile... inseamna ca nu iti plac turatiile mari = esti un vegetarian auto, daca iti plac turatiile mari chiar si pe dieseluri in 4 cilindrii... te apropii de canibalism Cat despre procentul de 70% dieseluri mercedes in romania... nu ma mira... in romania scara valorilor sociale e rasturnata cu susul in jos... dintr-un motiv pe care inca nu il inteleg consideram ca masinile diesel sunt superioare... pt acest motiv mi-e rusine ca stau in romania... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 2 2006, 11:58 PM
Post
#182
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
QUOTE(Serban63301) Procentul de vanzari se referea la Romania. Intradevar in Europa nu putea fi un asa mare procent dar eu stiam ca totusi este mai mare de 50% cum spui tu, in favoare dieselului. Nu te contrazic poate ai citit undeva dar eu retinusem alt procent!
Eu as formula o alta intrebare! Sunteti de acord ca in Europa cererea de diesel este in ascensiune! Este clar asta, am citit in mai multe reviste de specialitate ca a crescut cererea masinilor diesel. Cum explicati acest lucru, mai ales ca masinile diesel sunt mai scumpe? procentul masinilor diesel in totalul masinilor noi vandute in Europa este intr-adevar in crestere. dar inca nu a depasit 50% ( e chiar 49% ). din cate imi aduc aminte VW se lauda cu cea mai mare proportie de masini diesel vandute pe piata europeana acum 2-3 ani ( trecusera cu putin de 50%). totusi in general fata de 2004 ascensiunea dieselului pare sa se fi linistit... http://www.eere.energy.gov/vehiclesandfuel...t_fotw386.shtml -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jan 4 2006, 11:08 AM
Post
#183
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Oricum, cine vrea senzatie de benzinar, CP/Euroi ridicat si economie de diesel n-are decat sa-si ia GPL
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 4 2006, 02:14 PM
Post
#184
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
|
|
|
Jan 4 2006, 11:28 PM
Post
#185
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
De asta ce mai ziceti? Cum comentati? |
|
|
Jan 5 2006, 02:36 AM
Post
#186
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
modelele cele mai performante si la serie3 si la serie 5 sunt cele pe benzina (I6 sau V8).
-------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jan 5 2006, 08:36 AM
Post
#187
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Era vorba de 535D vs 530i... 535D intradevar are cilindrea de 3000 la fel ca si 530-ul si intradevar 535-ul castiga... a fost destul de mediatizat testul (au aparut teste si la top gear, fifth gear, diverse publicatii auto, etc...)
dar parca topicul nu era diesel vs benzina -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 5 2006, 05:08 PM
Post
#188
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
mi se pae normal. e vorba de un turbodiesel de aceeasi cilindree cu un benzina nomal aspirat.
varianta top a serie5 (fara sa ma refer la M) este 550. are V8 de 4.8l cu 367CP. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jan 5 2006, 07:25 PM
Post
#189
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE(Iulian HondaFan) mi se pae normal. e vorba de un turbodiesel de aceeasi cilindree cu un benzina nomal aspirat.
varianta top a serie5 (fara sa ma refer la M) este 550. are V8 de 4.8l cu 367CP. e "anormal" sa ti se para normal ... pana acum cativa ani era inimaginabil ca un diesel (fie el si turbo) sa bata un benzinar de aceasi cilindree... pana nu demult puterea litrica a TD-urilor se invartea in jur de 50 cp/litru... acum avem dieseluri chiar si peste 100 cp/litru (ce-i drept doar "experimental") ... dieselurile au progresat enorm.. nu au rafinamentul benzinarelor dar in mod sigur sunt mai bune pentru "cruising" decat benzinarele. Pe de alta parte niciodata BMW sau mercedes nu vor avea varianta de top diesel... acesta este teritoriul VW... ei pot fi numiti revolutionari (chiar daca azi TDI-urile iau bataie de la aproape oricine)... ei au fost primii care au facut dieseluri decente, accesibile, economice si fiabile... motorul 1.9 TDI 90 cp ar trebui sa intre in cartile de istorie... din pacate TDI-ul actual acolo a si ramas, in cartile de istorie... dovada ca VAG se va orienta spre CR... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 6 2006, 09:49 AM
Post
#190
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile Apoi, tot Fiat a bagat si primul common rail...
Mai degraba a intrat in istorie Tuareg, primul diesel care nu se face de bafta la Paris-Dakkar Chiar daca nu reprezinta nici o revolutie in domeniu Totusi, nici benzinarele nu stau pe loc. Au bagat din ce in ce mai multi constructori injectia directa, au inceput sa scada consumurile... Chiar daca la performante se apropie amenintator dieselele, la economie incep sa se apropie si benzinarele. Tre' sa recunoastem ca au cam stagnat, de cand cu injectia multipunct, tot ce s-a facut a fost mai mult cosmetic si nu cine stie ce revolutie. In plus, mariajul injectie directa-turbo are dupa parerea mea toate motivele sa aduca un nou salt in materie de performante sau de raport performante/consum. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 8 2006, 09:18 PM
Post
#191
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Sa intelegem de aici ca cele mai reusite motoare diesel commonrail sunt cele italienesti?
|
|
|
Jan 9 2006, 12:21 AM
Post
#192
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
e greu de spus care sunt cele mai reusite, cert e ca dieselele grupului Fiat sunt f. bune.
uite aici pentru detalii: http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0 -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Jan 10 2006, 08:46 PM
Post
#193
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
Multumesc pentru adresa! F interesant!
Ati vazut revista cu masinile anumui 2006? Cititi ce scrie despre diesel! Sunt cateva pagini! Viitorul apartine dieselului si de aceea este ascensiune mare a dieselului! SE VA INTRODUCE DIESEL SI IN SUA!!!! Mai scrie acolo de un studiu ca anumite masini diesel sunt mai rentabile fata de benzinar chiar daca nu se face un rulaj f mare pe an, asta apropo de amortizarea pretului mai mare al masinilor diesel fata de benzinar. Cititi ce scrie si comentam! |
|
|
Jan 24 2006, 04:36 PM
Post
#194
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(MR28673) ... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile Apoi, tot Fiat a bagat si primul common rail... He he
Croma turbo diesel cu injectie directa a aparut la sfarsitul anului 1988, cateva luni mai tarziu Audi scot si ei un TDI (2,7 l parca) Dar 7 ani inainte (1981) Golf-ul deja intrase in istorie fiind a doua masina din lume echipata cu motor turbo diesel (dupa Mercedes 300 SD. In 1995 VW este primul producator care foloseste turbine cu geometrie variabila pentru motoarele diesel In 2003 VW este primul producator care scoate common rail de generatie 3 in 2006 Porsche stabileste un record echivalent pentru motoarele benzinare. Intre 1997-2006 VW ramane singurul producator de PD-uri Viitoarele common rail vor fi de fapt un hibrid intre common rail si PD (cel putin in versiunea Bosch). Motoarele diesel construite de Fiat sunt cele mai bune dintre cele vechi, de generatie anterioara. Noile TDI-uri, D-CAT-uri, DCI-uri, E-uri etc le sunt toate superioare. -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Jan 24 2006, 05:16 PM
Post
#195
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ce inseamna mai exact, generatia a 3-a, dincolo de un nume bun de marketing?
Golf 1 e o legenda a istoriei auto... insa Golf 4 sau 5 sunt doar niste masini ca toate celelalte, ba unii mai rai spun chiar sub medie din unele puncte de vedere.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 25 2006, 02:16 PM
Post
#196
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
QUOTE(MR28673) Ce inseamna mai exact, generatia a 3-a, dincolo de un nume bun de marketing? Pai este ceea ce a introdus Toyota, Renault (si majoritatea celorlalti) anul trecut sau chiar acesta... Fiat (Opel) inca se mai gandeste...
Intotdeauna se gasesc unii mai rai care pot spune orice despre oricare dintre modele auto, nu inseamna ca trebuie sa fie si adevarat tot ceea ce spun ei. Nici Golf IV si nici V nu au reprezentat vreo revolutie tehnologica, insa sa spui ca au fost sub medie este chiar o rautate. Apropo, unde este media? La Focus, serie 1? P.S. Eu am vrut sa-ti spun ca si VW are motoare (mai ales) diesel care au intrat in istorie... -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Jan 25 2006, 02:58 PM
Post
#197
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai toyota a introdus niste diesele care nu merg cu majoritatea motorinelor vandute pe piata europeana si care am inteles ca nici nu este disponibila in Romania, fiind necesara o concentratie de sulf inferioara unui prag care-mi scapa.
Injectoarele piezo si alte povesti de ultim racnet cu care se lauda unii constructori sunt scosi tot de Fiat pentru prima data.... Indiferent cum isi boteaza unii motoarele, faptul ca sunt scoase anul trecut nu le face musai super-performante. Oricum, replica Fiat e pe vine... un 3.0L V6 MJTD de 300CP care va merge pe 166, Thesis si Signum, si celebrul deja opel/fiat de 1.9L 212CP.... am vazut deja un vectra cu motorul asta plimbandu-se pe strada, in teste. Inca un prag de performante pe care ceilalti se vor lupta vre-o doi ani sa-l ajunga, cu generatia a 4-a Lupta e inca stransa, si daca unii au o suprematie discutabila pentru cateva luni nu inseamna musai ca-s si cei mai buni sau cei mai inovatori. VW au indiscutabil partea lor de glorie in istoria auto, insa din pacate e cam prea indepartata ca sa o mai putem asocia modelelor actuale. G4 a cam scartait, WV a ajuns cam coada in materie de fiabilitate in anii trecuti, tinuta de drum la G4 foarte discutabila, au fost "obligati" cum spun cei rai sa bage ESP de serie alfel era cam prea la furat fata de concurenta in materie de handling, TDI-uri mancatoare de ulei, etc. Entuziastii scuza multe, daca ar fi scos fiat sau toyota motoare care sa arda ulei in rodaj s-ar fi terminat cu ei, ar fi ajuns ciuca mistourilor, insa la VW se admite. Jos palaria pentru Golf 1, insa cu G5 m-as mai gandi inainte sa semnez cecul. Toata stima pentru TFSI si DSG care din nou ridica pe VW in ochii mei , insa in materie de "masina poporului" mai sunt si altii pe lumea asta. O bila alba pentru Audi la LeMans si Tuareg la Dakkar, insa iar nu vorbim de masini ale poporului... PS Ca tot suntem la "reprize dinamice"... nu-ti bagi un chiptuning la tractoras ? Unchiul meu are un audi ca al tau (cred ca-i si acelasi an), chipuit la 160CP (zice el). Are 120.000km si deocamdata nu a avut probleme cu ea iar chipul i l-au pus pe sest chiar cei de la Audi. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 25 2006, 03:14 PM
Post
#198
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
QUOTE(MR28673) ... pai in istorie a intrat TD-ul de pe Fiat Croma, primul turbodiesel cu injectie directa pus pe automobile
ce-i aia injectie directa din punctul tau de vedere? asa si RABA are injectie directa... -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Jan 25 2006, 03:21 PM
Post
#199
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Adica, fara precamera de ardere. Performante, dar cam tractorase zgomotoase.... asta a fost problema lor mare pana la inventarea common railul-ului de catre lenesii aia de napolitani de la Magnetti Marelli
Raba nu-i automobil Desi nu i-ar sta rau langa un Hummer -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 25 2006, 03:40 PM
Post
#200
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
apropos de CR:
QUOTE "The common rail system on its prototype was already developed in late sixties with Mr. Hiber in Switzerland. After that, Ganser of the Swiss Federal Institute of Technology focusing on his research the common rail technology was advanced. In mid nineties, Dr. Shohei Itoh and Masahiko Miyaki, Japanese automotive parts manufacturer Denso Corporation, developed the Common Rail Fuel System for Heavy Duty Vehicles and finally turned into its first practical use on their ECD-U2 common Rail system, which was mounted on the HINO RAISING RANGER truck and sold for general use in 1995. Later in 1997 the German automotive parts manufacturer Robert Bosch GmbH extended its use for passenger car."
din wikipedia
"Common rail engines have been used in marine and locomotive applications in times past. The Cooper-Bessemer GN-8 (circa 1942) is an example of a hydraulically operated common rail diesel engine, also know as a modified common rail. With rising fuel prices throughout the 1990s, a number of companies, including Robert Bosch GmbH, Fiat,Volvo and MTU, attempted (separately) to develop new Diesel engines with lower emissions and higher fuel efficiency. Common rail engines were first used by the Fiat subsidiary Alfa Romeo, and the technology is most commonly used by Fiat, under their MultiJet brandname. " ca l-a folosit prima oara nu inseamna ca l-a si inventat... iar asta cu injectia directa si croma e o scorneala...eu stiu ca e folosita cu mult mai devreme -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 07:04 AM |