Accidente! |
This topic is about Accidente!, the author, James Kilowatt, wrote about: Eu am fost mai norocos. Un frantuz s-a infipt in mine cand eram oprit la semafor, insa fara urmari nici pentru masina mea nici a lui. In tinerete am e ... To read more just scroll down
Accidente! |
Jul 29 2005, 10:44 AM
Post
#61
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In tinerete am evitat un caine pe ploaie si am lovit o bordura... resultat o janta si un brat de suspensie indoite. Un ABS sau ceva mai multa experienta poate m-ar fi ajutat, eram cu lamaia-n geam, la volanul unui Moskwich 1500 cu pneuri "slick" . Si acum, la batranete, mi-am indoit portiera Incercam sa ies cu spatele dintr-o curte, si, intr-un viraj, am lovit un rahat de glastra de flori din beton care era prea joasa ca sa o vad pe geamul din spate:( O portiera infundata, si valoarea masinii care a scazut dramatic de la 200€ la 20€ Masina asta a mea a fost mult mai lovita in parcare decat pe strada. Sparta de doua ori la fostul proprietar, si la mine portiera indoita (skateboard sau rotile), parbriz spart + plafon indoit (aurolac pe acoperis, 50€ sh), stop spart (parcare super-market, 35€ sh) , stalpul de langa geamul din spate lovit (sticla de bere probabil) , ambele aripi din fata infundate (una dintre ele la mai putin de o saptamana dupa ce am luat-o), oglinda laterala sparta (9€ una noua). Acum ma felicit ca am cumparat o masina care sa coste juma' de salariu.... Aviz amatorilor de vacante pe Coasta de Azur Ca sa repar portiera ar costa 200€, mai mult decat face masina cu totul. Sau, mai mult decat toate piesele de schimb adunate de cand am cumparat-o, de la 106mii km la 171mii km. E drept, reparatiile le-am facut "in spatele blocului" cu taica-miu si niste amici, inclusiv cureaua de distributie si discul de ambreiaj. Tare mi-as dori ca urmatoarea masina sa fie cel putin la fel de fiabila si de ieftina de intretinut ca asta.... A... si am mai indoit o portiera, la dacia prietenei (adica, a socrului ). Imediat ce fusese scoasa de la vopsit. Bagam masina in garaj cand a venit o pala de vant si a impins usa de la garaj drept in masina Curat ghinion.... 10 secunde mai devreme ori mai tarziu si nu se intampla nimic.... si eu fraier pe deasupra, ca nu stiam cum trebuie sa blochez usa aia. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 29 2005, 02:45 PM
Post
#62
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
Eu pana acuma un singur "incident" am avut. Ma intorceam cu familia de la "iarba verde" conducand masina (Cielo) lu' taica-miu care se cam "afumase". La un stop dau sa pornesc, de langa mine vrea sa mi se bage in fata o Dacie. Taica-miu: ce faci ma, il lasi in fata? Eu atunci am zis ok, si am accelerat. Toate bune pana la urmatorul stop cand s-a facut galben. Eu am franat, m-am oprit, am dat drumul la frana cand POC, a intrat ala cu Dacia in spatele meu.
Cielo n-a patit mai nimic, dar Dacia a fost destul de sifonata si s-a dovedit ca ala era mai "afumat" decat taica-miu. Morala: daca vreti sa va luati la intrecere, faceti-o pe circuit, nu pe strada cu betivi |
|
|
Jul 29 2005, 05:49 PM
Post
#63
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.261 Joined: 3-May 05 From: Bucuresti Member No.: 45.944 |
Eu am patit-o pe Mosilor cand aveam Hyundaiul.Mergeam dinspre Obor inspre Mihai Eminescu pe linia de tramvai(acolo exista 2 benzi din care una este ocupata de masini parcate si mai este si linia de tramvai pe care se poate circula.Mergeam cam cu 40-50 cand vad dintr-o data ca de pe banda 2 in fata mea cam cu 5 metri da unu' semnal si incearca sa intoarca.Fara sa se asigure fara sa astepte.Eu am franat dar tot l-am acrosat (sau m-a acrosat el pe mine).S-a oprit si scandal....Ca ce caut eu in spatele lui.Omul american, nu stia ca trebuie sa se asigure cand schimba banda.Credea ca aici la banane e mai simplu."Intoarcerea de jmeker"
-------------------- Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise Expect less than a fool, and you shall be satisfied Expect but a fool, and you should be gratified Expect more than a fool, and you are but a fool yourself |
|
|
Aug 18 2005, 08:48 AM
Post
#64
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 31-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.657 |
Masina pulbere, cine-i de vina, accidentatu... |
|
|
Aug 18 2005, 09:03 AM
Post
#65
|
|
pilot Group: Membri Posts: 298 Joined: 16-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.538 |
PS: Doar in cazuri rarisime ajung pe alta banda decit 1. Si cind se pleaca, de obicei sint singur, ca o oaie ratacita care merge prin dreapta -------------------- Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05; |
|
|
Aug 18 2005, 10:57 AM
Post
#66
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Da, asa e, si mai se gasesc sa si claxoneze furibund desteptii care vad ca 'te duci peste ei' daca esti pe una din benzile superioare ...
-------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Aug 18 2005, 01:35 PM
Post
#67
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 31-August 04 From: Bucuresti Member No.: 31.657 |
De departe cele mai periculoase mi se par carutele de tigani umplute cu fier vechi care cirla noptea nesemnalizate in afara localitailor. Sunt ca pline cu bucati ascutite si merg pe intuneric fiindca sunt de furat. Politia s-a luat un timp de ei dar vad ca au inceput din nou sa apara si in BUcuresti fara nici o jena. Iar cand intra tiru in ei si mierleste cativa se face ditamai ancheta soferului, asta e. Aveti mare grija. :bandit:
|
|
|
Aug 24 2005, 11:38 AM
Post
#68
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Dupa ce m-am interesat de o multime de crash test-uri (cu drumurile de pa la noi a devenit indispensabil daca nu vrei sa lasi totul in seama norocului)am ajuns la concluzia ca mai bine imi iau un Mercedes 500 Sel ca sa scap de grija ) Nu ca as tine neaparat sa fiu nesimtit in trafic dar sunt destul care asa o duc.
Apropo, la un crash test din Marea Britanie o piesa din asta a reusit sa "impacheteze" 10 masini una dupa alta cand a fost repezita in ele. Una de pe la mijlocul plutonului, un Fiat Punto, a ajuns cu rotile din spate lipite de cele din fata. No comment. P.S. Deocamdata conduc, fara incidente, un Mercedes 300TD Cobra. L-am luat dupa ce mi-a povestit un prieten avocat ce inseamna sa ai un accident serios cu o masina "subtire". Asa, cel putin, nu mai am probleme cu respectarea prioritatii/distantei in trafic de catre ceilalti participanti... Probabil stiu si ei ce inseamna sa ai tabla groasa. |
|
|
Aug 24 2005, 11:45 AM
Post
#69
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Masinile care raman intregi isi omoara pasagerii. Degeaba masina nu se deformeaza deloc data tu te faci afis pe volan sau bord..... Faptul ca e rigida nu inseamna ca e mai sigura!
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 24 2005, 11:55 AM
Post
#70
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Asa mi-a spus si un prieten care a fost mecanic Renault in Germania cativa ani.
Dar in cazul Sel-ului as crede mai mult o cunostinta care a intrat cu asa ceva in pom la 120Km/ora si a scapat doar cu o durere de cap (adormise la volan). Daca ar fi fost in alta masina proababil ca nici nu mai apuca sa imi povesteasca deznodamantul. |
|
|
Aug 24 2005, 02:29 PM
Post
#71
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 2-May 05 From: Vaslui Member No.: 45.838 |
QUOTE Masinile care raman intregi isi omoara pasagerii.
Asa e. Nu e foarte greu sa faci masinile foarte rigide.Important e sa absorba energia impactului. Ca fapt divers Smart-ul este o masina foarte rezistenta.In disperare de cauza(toata lume vroia sa o vada praf ) a fost lovita de un S(care a suferit oleaca nu gluma ), de un zid la 120 de km/h insa celula de protectie a ramas intacta. "Insa realitatea este ca pasagerii ar fi murit cu siguranta."(Citata al unuia care a participat la test.) Totusi bineinteles ca intr-un accident mi-as dori sa fiu intr-o masina mare(de fapt mi-as dori sa fiu pe margine ca spectator decat participant dar asta e alta poveste ). Mercedesurile ofera printre cele mai bune protectii(daca nu cea mai buna) tocmai datorita masivitatii lor. Dar sa nu uitam mercedesul e regina masinilor.Iar dacia bufounul masinilor (scuze celor care au astfel de masini. -------------------- 2005 Renault Clio Symbol
|
|
|
Aug 24 2005, 04:38 PM
Post
#72
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Despre duritatea masinilor... ma gandesc ce s-ar intampla daca s-ar izbi un tab intr-o masina de fitze (BMW seria ?). Eu as prefera sa fiu in tab. Sunt aproape sigur ca daca imi pun centura n-am sa ma imprastii pe bord la impact.
Chiar avea unul o limuzina Mercedes 500 Sel blindata de vanzare. Ma gandesc cum s-ar comporta asa ceva intr-un crash test avand in vedere ca o fi avand vreo 3 tone goala. Deocamdata ma rostogolesc prin zona in vreo 2 tone de Cobra dupa ce oamenii de care v-am vorbit au ajuns pate intr-o masinutza extrem de populara pe la noi. |
|
|
Aug 24 2005, 05:03 PM
Post
#73
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 2-May 05 From: Vaslui Member No.: 45.838 |
QUOTE dupa ce oamenii de care v-am vorbit au ajuns pate intr-o masinutza extrem de populara pe la noi.
Care? -------------------- 2005 Renault Clio Symbol
|
|
|
Aug 24 2005, 05:04 PM
Post
#74
|
|
CFO Group: Membri Posts: 2.695 Joined: 10-September 04 From: Bucuresti Member No.: 32.254 |
Discutia asta s-a purtat in threadurile anti-SUV
Exista doua tipuri de 'accident' (impact): 1) cu alt vehicol si 2) cu un obiect solid static. in cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc. Deci TANC vs SEL insemana ca SEL o sa sufere. Tot asa de probabil este si tanc vs tren port-avion ... Serios vorbind, in cazul unei masini mai mari/grele, aceasta va suferi mai putin decat cea mica cu care se ciocneste. in cazul 2, aceleasi legi arata ca vehiculul are de suferit din acelasi motiv: este mai "mic". Deci daca intri cu masina intr-un zid, exista mi multe sanse de supravietuire cu o masina mica, cu caroserie deformabila decat intr-una mare cu caroserie rigida. -------------------- Avensis 2.2D4D, PatrolGR RD28TI, cu cutie manuala.
In cautare de masina spectaculoasa, veche si de toata ziua |
|
|
Aug 24 2005, 07:47 PM
Post
#75
|
|
pilot Group: Membri Posts: 268 Joined: 2-May 05 From: Vaslui Member No.: 45.838 |
QUOTE in cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc.
Eu n-am auzit de legea asta. QUOTE in cazul 2, aceleasi legi arata ca vehiculul are de suferit din acelasi motiv: este mai "mic".
Care e faza?Daca e mic se iau toti de el sau ce? Pune un link pls. la postu cu SUV-uri. -------------------- 2005 Renault Clio Symbol
|
|
|
Aug 24 2005, 10:11 PM
Post
#76
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
QUOTE In cazul 1, legile fizicii arata ca cel mai mic preia mai mult din soc.
Eu n-am auzit de legea asta. Mai pune mana pe-o carte! E logic ca daca ai o masina de doua ori mai usoara o sa o patesti de doua ori mai rau (principiul actiunii si reactiunii al lui Newton: forta cu care actioneaza una asupra celeilalte este egala. De aici rezulta ca acceleratia imprimata celuilalt vehicul este invers proportionala cu masa acestuia). |
|
|
Aug 24 2005, 10:24 PM
Post
#77
|
|
pilot Group: Membri Posts: 298 Joined: 16-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.538 |
Se numeste impuls, si este egal cu masa ori viteza.
Ca sa dam un exemplu usor de inteles: ciocneste doua bile una de alta, doua bile cu acelasi diametru, dar una din metal si una din polistiren (am exagerat putin ca sa va dati seama de diferenta). Daca se ciocnesc avind ambele bile aceeasi viteza dar de sens opus, ghici care va continua drumul si care nu. Cam acelasi lucru si la masini mari vs masini mici. D-aia niste pasageri intr-o masina mica de 5 stele NCAP la o ciocnire frontala cu o masina mare de 3 stele s-ar putea sa aiba mai mult de suferit! -------------------- Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05; |
|
|
Aug 25 2005, 07:03 AM
Post
#78
|
|
sofer Group: Membri Posts: 54 Joined: 19-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.634 |
Pana aici morala povestii e simpla - ia-ti cea mai mare si mai grea masina pe care ti-o permite buzunarul.
Eu visez la o masina care si sa faca fata la un impact bine si sa isi protejeze pasagerii. Oare cer prea mult? Oricum, varianta americana de bara de protectie (sina de otel + telescoape) imi place mult mai mult decat plasticele noastre. Singura problema in cazul asta ar fi costurile unui accident in lant - foarte probabil la stilul in care se circula la noi bara la bara (cu injuraturi, transpiratie si nervi de la prea mult mestecat la manuale;). Dar iar ajung la masochismul european... Poate unii prefera sa "simta" socul la fel cum altora le place sa "simta" motorul cu o manuala. |
|
|
Sep 1 2005, 09:06 AM
Post
#79
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 12 Joined: 12-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.106 |
Nu cred ca asta e morala ... Morala e ca atunci cand iti cumperi masina sa te uiti la testele NCAP si dupa aceea iei o carte de matematica, calculezi probabilitatea unui impact usor, unui impact de intensitate medie si a unui impact de intensitate mare, apoi iei o carte de fizica si calculezi de la impuls, inertie, masa, acceleratie, energie cinetica si potentiala, treci la aerodinamica, frecare ( as fi mentionat si fortele centrifuga si centripeta, dar nu-si au rostul, ca nu poti lega masina de stalp sa te invarti in jurul lui) ... si apoi dai o nota masinii, daca-ti ajung banii si nota iti convine, a ta e! Daca nu, RENUNTA LA CALCUL!
-------------------- Chevrolet Kalos 1.4 16V 94CP
ex Dacia 1300 (1970) ex Cielo GLE 1.5 ex Volvo 440 ex Golf II 1.6 |
|
|
Sep 1 2005, 12:00 PM
Post
#80
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
eu timp de 3 ani dupa ce am luat carnetul nu am avut nici un fel de incident ( o singura data cineva mi-a lovit masina... dar eu eram inca parcat deci nu pot sa spun ca a fost "incident"). Anul asta in schimb am avut unul destul de nasol...
Mergeam cu masina lui taica-meu, un audi a4 1,9 TDI 115 cp... super tare masina... nu prea simti viteza la volanul ei si ai tendinta de a exagera... ceea ce am facut si eu avand in vedere ca era un drum cu 3 benzi si nu era trafic mare... eram pe banda a 3-a... de pe cealalta parte iese unul dintr-o straduta laterala si se asigura doar dintr-o singura parte (de pe cealalta parte) si se baga in fata mea... trag de volan... well... and that was it... cu o viteza un pic mai mare de 100 am intrat intr-un stalp de iluminare publica pe care l-am indoit nitzel... masina destul de serios avariata pe partea stanga/fata... ca norocul eu n-am avut nimic in afara de un scurt "black-out"... acum se cauta piese la dezmembrari pt a repara masina... din pacate nu se prea gasesc masini care sa aiba piesele necesare intacte... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 29th April 2024 - 05:32 AM |