IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?

This topic is about Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?, the author, adrian_r5, wrote about: QUOTE (Tiberiu61940 May 8 2011, 1229 PM) si atunci cum explici consumul mediu mic? Cam asa: QUOTE (bmc2 May 7 2011, 0837 PM) Exista un usor avantaj, i ... To read more just scroll down

12 Pages V  « < 5 6 7 8 9 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?
Rating 3 V
adrian_r5
post May 8 2011, 12:14 PM
Post #121


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 407
Joined: 28-October 07
From: Timisoara
Member No.: 115.270



QUOTE (Tiberiu61940 @ May 8 2011, 12:29 PM) *
si atunci cum explici consumul mediu mic?

Cam asa:

QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 08:37 PM) *
Exista un usor avantaj, in sensul ca motorul merge la regim constant si deci nu are cresterile de consum corespunzatoare reprizei,

Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post May 9 2011, 04:46 AM
Post #122


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister.


Inainte sa folosesti cuvinte grele, ar fi bine sa te asiguri ca ai dreptate, ca sa nu traga unii concluzii gresite ca ai fi vreun cocalar ceva smile.gif. Nu trebuie sa stii fizica elementara sa vezi ce face un hibrid, ci artimetica elementara, adica sa stii sa compari ciferele de consum cu masini echivalente nehibride.
Oricum, hai sa vedem de ce n-ai dreptate:
Unua din smecheriile facute de hibride, pe care o uiti, este recuperarea energiei de frinare (partial, evident). In functie de mediul in care conduci asta poate fi un procent mare din consumul total. Faptul ca randamentul de recuperare nu e foarte inalt nu e asa important, tot e mai bine decit nimic.

Mai mult, hibride ca Volt chiar ajung sa nu foloseasca benzina deloc in 80% din timp. Si chiar cind folosesc benzina nu o fac la un randament mai mic decit normal pentru ca evita regimul tranzitoru.

In al treilea rind, numai faptul ca se elimina poluarea de pe strada si tot e o chestie importanta. Energia electrica (pentru un plug in ca Volt) se poate produce cu mai putina poluare decit arderea benzinei in motor.
Hibridele din ziua de azi sint naspa, dar asa incep lucurile.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AlexTM
post May 9 2011, 10:16 AM
Post #123


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.071
Joined: 23-August 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 53.969



QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 07:37 PM) *
Sa va spun de ce nu-mi voi lua NICIODATA ceea ce se cheama acum "masina hibrida".
Motorul, de obicei pe benzina, are un randament maxim de 31%. ( cel diesel maxim 40%)
Generatorul electric are un randament maxim de 80%.
Motorul electric are si el un randament maxim de 80%.
Randament total (real) = 0,31x0,8x0,8 = 0,1984 adica 19,84%.

Pai sa-mi fie cu iertare, dar 19% este randamentul unui motor performant cu ABURI !


Vezi ca gresesti la formula. Randamentele nu se inmultesc, pentru ca motoarele nu-s in serie. Adica nu ai un motor electric care produce benzina pentru motorul pe benzina biggrin.gif ... sau invers.
Ele merg cand unul, cand altul.
Stiu, motorul pe benzina incarca bateriile celui electric, dar asta e sarcina lui secundara.



--------------------
Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 9 2011, 07:33 PM
Post #124


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



In principiu exista si hibridele alea in serie, adica cu motor invirtind generator care invirte motoare electrice dar ele nu sint pe strada... nici un hibrid la ora asta nu e constuit asa. Exista un mod in Volt in care funtioneaza asa si anume cind e pe extended range la viteze mici (la viteze mari motorul pe benzina se cupleaza direct la roti) unde sa zicem ca s-ar aplica formula, dar bineinteles tot nu ia in calcul recuperarea energiei de frinare sau a celei potentiale la mers in vale si elmininarea regimul tranzitoriu.
In plus randamentele de 80% la motor/generator cred ca sint subestimate.

Oricum "calculul" e foarte superficial si denota ca "fizica elementara este un mister" pentru respectivul biggrin.gif.

PS: pariem ca nu mai scrie pe aici? smile.gif

This post has been edited by ozz86651: May 9 2011, 07:33 PM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 9 2011, 09:30 PM
Post #125


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



QUOTE (bmc2 @ May 7 2011, 08:37 PM) *
Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister.
Aveti argumente contra teoriei mele ?
Le astept cu drag.


Concluzia ta nu face sens pentru mine de loc.
La cat conduc eu Priusul imi lasa in buzunar cel putin 150$ fatza de cealalta masina, si a costat mai putin decat cealalta masina. Asta e singurul calcul pe care-l fac eu. Plus lasa mai putina poluare in oras si respir aer mai curat.
Spune-mi te rog ce consun ai la masinile tale si mai povestim.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 10 2011, 12:17 AM
Post #126


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



Tehnica aia cu punctul mort in care nu se consuma energie de loc se numeste "pulse and glide" si e valabila doar la prius pentru ca la honda insight amandoua motoarele merg tot timpul. Uite aici un video unde nenea asta explica tehnica asta foarte foarte bine : http://www.youtube.com/watch?v=3XxB6ma7qu8

This post has been edited by dinpoplaca: May 10 2011, 12:18 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 10 2011, 03:06 AM
Post #127


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Priusul e mai reusit decit insight dupa parerea generala, de fapt la ora actuala in afara de Volt (care insa costa enorm) cred ca e inca cel mai reusit hibrid.
Evident scoatem din ecuatie ceva modele de la Porsche si Ferrari etc care au cu totul alte scopuri.

This post has been edited by ozz86651: May 10 2011, 03:07 AM


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bmc2
post May 10 2011, 07:30 AM
Post #128


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 7-May 11
Member No.: 132.225



Multumesc pentru calificarea de "cocalar". Iata totusi ca revin, spre dezamagirea unora. Cred ca am de a face cu niste pustani carora le sticlesc ochii la masini si inghit tot ce le spun reclamele lucioase. Va inteleg, am fost si eu asa ! Si acum sa va raspund, ca prea ma combateti cu indignare. Lui AlexTM vreau sa-i explic chestia cu "motoarele nu sunt inseriate". Functionarea de baza este asa:
1. Motorul cu ardere interna invirte un generator electric care incarca bateriile. Deci energia termica generata de benzina se tramsforma in energie mecanica. (randament 31%)
2. Energia mecanica generata de motorul cu ardere interna se transforma, prin intermediul generatorului electric, in energie electrica, ce poate fi stocata in baterii sau trimisa la motorul electric (randament 80%)
3. Energia electrica din baterii sau direct de la generator, este transformata de motorul electric in energie mecanica, adica invirte rotile, ca sa priceapa si "specialistul" ( randament 80%)
Indiferent daca toate aceste transformari se petrec concomitent sau nu, lantul transformarii energiei termice data de arderea carburantului, in energie mecanica, este acelasi. Deci RANDAMENTELE SE INMULTESC ! Randamentul acestui lant de transformari este de 19.84%.
ESTE PUR SI SIMPLU IMPOSIBIL ca un automobil cu randamentul sursei de energie de 19% sa consume mai putin ca unul cu motor echivalent care are un randament de 31%. Astea sunt legile fizicii, nu le-am facut eu !
De unde vine consumul mai mic de carburant pe care il clameaza producatorii ?
Sa va spun parerea mea:
1. Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?
Ca sa nu mai vorbesc de diferentele crase de
2. Singurul avantaj evident al sistemului hibrid, este ca motorul lucreaza la regim constant ceea ce ii confera un oarecare consum mai redus
3. Treaba aia de care va minunati atit, respectiv recuperarea energiei de frinare, sau la coborirea pantelor, contribuie la o imbunatatire a bilantului energetic,
dar atit de putin incit e mai mult praf in ochi. Si nici macar nu e gaselnita inginerilor care fac masini hibride. Imi aduc aminte ce vilva se facea prin anii 70 cred, cu locomotiva electrica romaneasca. Avea un sistem de frinare electric, care recupera energia si uza mai putin sinele.

Referitor la faptul ca 80% din timp masina hibrida merge pe tractiune electrica, "iegzista" o explicatie !
Asa o fi, da' n-a spus nimeni ca in acest timp nu merge si motorul pe benzina, ca sa produca electricitate ! banned.gif

Sunt sigur ca cel putin jumatate din voi veti reactiona cu inversunare la argumentele mele, dar daca macar unuia din cei ce vor citi aceste rinduri am reusit sa-i dau de gindit, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 10 2011, 07:42 AM
Post #129


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



QUOTE (bmc2 @ May 10 2011, 07:30 AM) *
1. Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?


Motorul la generatia I si II e de 1.5L iar la generatia III e de 1.8L dar consuma mai puzin decat primele 2 generatii. Poate ne explici asta.
Si poate gasesti o masina cu motor de 1.8L ca sa consume mai putin decat Priusul.

In oras:4.90
Autostrada:4.61
Combinat: 4.70
Eu scot combinat cel mai mult 4.2

This post has been edited by dinpoplaca: May 10 2011, 07:45 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 10 2011, 07:56 AM
Post #130


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



Uite Am gasit un link care explica relatia dintre motoare, si poti schimba cu mouse-ul turatia fiecarui motor ca sa vezi cum o sa afecteze celatalt motor.

http://eahart.com/prius/psd/

E un system putin mai complicat

This post has been edited by dinpoplaca: May 10 2011, 07:57 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 10 2011, 08:34 AM
Post #131


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@bmc2
Cauta care este randamentul motoarelor termice (indiferent ca sunt diesel sau benzina) in regimuri partiale si tranzitorii si vezi daca nu cumva acel 19% pe care l-ai putea obtine cu un hibrid e minunat (spun "ai putea" pentru ca nici hibridele nu merg doar in regim stabilizat).

Ca sa iti faci o idee, uita-te cat e consumul instant cand pleci de pe loc, sau cand accelerezi in primele trepte (adica ceea ce faci 50% din timp in oras, ceilalti 50% franezi sau stai). Iar consumul ala astronomic nu justificat printr-o putere dezvoltata fenomenala, ci doar printr-un randament criminal.

Priusul nu cred ca scoate un super consum pe autostrada, exista masini de putere si marime comparabila care scot tot pe acolo. Insa in oras are un avantaj clar, evita momentele de randament foarte foarte prost ale motoarelor termice, chiar daca nu total.

Volt/Ampera e un pas inainte fata de Prius, insa din pacate desi au spus ca vor face hibrid serial pur, l-au facut doar la viteze mici, la viteze mari e masina "clasica". Insa pana la urma, cred ca asta e ceea ce conteaza, sa ai un hibrid serial sau masina pur electrica in trafic naspa, pe autostrada un hibrid nu cred ca are mare avantaj fata de una clasica, poate dimpotriva e dezavantajat de inmultirea aia de randamente. Poate de asta Ampera la viteze ridicate (si regimuri cat de cat stabilizate) leaga motorul de roti direct, mecanic.
Insa si costa de te rupe, e aproape dubla fata de o masina comparabila insa cu propulsie clasica si performante similare cu tot cu avantajele fiscale.

This post has been edited by James Kilowatt: May 10 2011, 08:35 AM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
former_ozz
post May 10 2011, 08:51 AM
Post #132


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.055
Joined: 9-May 11
Member No.: 132.239



QUOTE
Sunt sigur ca cel putin jumatate din voi veti reactiona cu inversunare la argumentele mele, dar daca macar unuia din cei ce vor citi aceste rinduri am reusit sa-i dau de gindit, inseamna ca nu mi-am pierdut timpul degeaba.



Mie imi pare ca tie iti place mai mult sa te faci de cacao decit sa pui mina si sa citesti. In jumate din timpul care ti l-a luat sa scrii postul de mai sus puneai mina pe un articol de wikipedia si aflai si tu cum funtioneza hibridele de pe strazile patriei.
Sau alternativ, citeai posturile de mai sus si-ti puneai tu intrebari. Pentru ca de exemplu si Alex si eu ti-am explicat ca nu functioneaza asa (serial) nici un hibrid de pe piata. Intre cele mai cunoscute Priusul e un hibrid paralel, ca mai toate hibridele, iar Volt functioneaza dupa o combinatie paralel/serie/electric pur.

Acum vorbind de ipoteza ta: chiar daca ar exista hibride serie, regimul tranzitoriu e suficient sa taie eficienta motorului pe benzina la 0 in extrem. Consumul la benzina poate fi infinit pe suta de km daca stai pe loc. Ca atare randamentul de 19% poate fi de fapt exceptional in oras sau chiar pe drumuri ca in Romania unde trebuie sa accelerezi si sa frinezi. La care se adauga: inchiderea motorului la semafor, recuperarea energiei de frinare (nu e neglijabila in oras), diminuarea pierderilor in transmisie.
Pentru cine face drumuri lungi pe autostrada, probabil hibridul serie nu e o optiune buna. Prespun ca asta e si motivul pentru care nu exista hibrid serie pur.

QUOTE
Motorul cu ardere interna de pe masinile hibride are capacitate cilindrica mai mica decit cel de pe o masina clasica. Eu nu stiu datele exacte, pentru ca nu ma intereseaza, dar ia vedeti ce capacitate cilindrica are motorul de pe Toyota Prius in comparatie cu o Toyota conventionala, dar de aceeasi clasa ?


E evident ca nu "te intereseaza" smile.gif dar comparerea hibridelor dupa capacitate e o idiotenie. Pai si o masina electrica cum o compari? Masinile se compara dupa performante, nu dupa capacitate. Daca te-ar fi interesat ai fi vazut ca un prius are motor egal la capacitate cu un Civic si consuma cam 70% desi e o masina mult mai mare.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 10 2011, 05:51 PM
Post #133


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



QUOTE (ozz86651 @ May 10 2011, 04:06 AM) *
Priusul e mai reusit decit insight dupa parerea generala, de fapt la ora actuala in afara de Volt (care insa costa enorm) cred ca e inca cel mai reusit hibrid.
Evident scoatem din ecuatie ceva modele de la Porsche si Ferrari etc care au cu totul alte scopuri.

Volt e reusit in sensul ca poti merge vreo 55 km doar pe curent, dar in momentul can motorul pe benzina porneste consumul e de 7.12 l/100km iar la prius consumul e de 4.7 /100km. Cu Volt daca mergi distantze mai lungi e masina normala iar ei o numesc hybrid.

Nu pot egala cu priusul deocamdata conversia de pe benzina in curent, care se face foarte eficient la prius.

http://eahart.com/prius/psd/

This post has been edited by dinpoplaca: May 10 2011, 05:52 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 10 2011, 07:35 PM
Post #134


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Pai si priusul la autostrada nu face nimic in plus. Nu cred ca daca mergi cu Prius pe cruise ciontrol la 120kmh scoti pe distante mari cosnum mai bun decit cu Volt.
Pe de alta parte cit face voltul pe electric e cit face populatia in 80% din zile. Cu alte cuvihnte in general ai o masina electrica. Ar fi misto daca n-ar costa cit costa.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 10 2011, 07:57 PM
Post #135


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Chiar si o masina pur electrica, nu e chiar atat de eficienta si economica pe cat se spune.
Ampera are 16kwh stocati in baterie, cu care cica ar face 50km (probabil fara faruri, fara clima, fara liniute, nada). Aka 100km cu 32kwh. 1kwh costa intre 5 si 15 centi, functie de tarif de zi sau de noapte, aka pe 100km platesti intre 1.5€ si 4.5€. Si asta considerand ca eficienta incarcarii bateriilor e 100%.
32kwh obtii arzand cu randament bunisor cam 4l de motorina, sau chiar mai putin daca ii arzi la randament optim. Pana la urma, eficienta energetica a masinii electrice nu e chiar atat de grozavain comparatie cu un diesel clasic pe cat se spune. E OK, e mai buna, insa nu nupta din soare.
Iar partea economica iar nu e asa grozava, masina costa 42K€ la noi cu tot cu avantajul fiscal, nici daca ar fi gratis curentul tot nu e chiar atat de interesanta economic.

Dupa parerea mea, masina electrica si/sau hibrida cu baterii e un drum cam infundat, atata timp cat bateriile sunt pacalite si scumpe, facute din elemente relativ rare. AR avea un viitor luminos daca bateriile ar fi mult mai performante si facute din materiale mult mai banale decat litiul. Cumva, energia trebuie stocata altfel, mai ieftin, mai rapid in ceva mai usor decat bateriil,ca sa fie o sfaraiala.

Probabil si priusul, daca il usurezi de tot ce inseamna baterii, motoare electrice si alte chestii si ai lasa un start&stop si cutia aia CVT ar consuma poate cu o idee mai mult. Insa ar costa la jumatate.....

This post has been edited by James Kilowatt: May 10 2011, 08:00 PM


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dinpoplaca
post May 10 2011, 08:32 PM
Post #136


specialist
******

Group: Membri
Posts: 585
Joined: 30-April 11
Member No.: 132.158



QUOTE (ozz86651 @ May 10 2011, 08:35 PM) *
Pai si priusul la autostrada nu face nimic in plus. Nu cred ca daca mergi cu Prius pe cruise ciontrol la 120kmh scoti pe distante mari cosnum mai bun decit cu Volt.
Pe de alta parte cit face voltul pe electric e cit face populatia in 80% din zile. Cu alte cuvihnte in general ai o masina electrica. Ar fi misto daca n-ar costa cit costa.

Pai asta e chestia: cand la volt intra motorul pe benzina nu mai exista comparatie cu Prius. Prius in orice conditii are aproximativ acelesi consum : - - 4.7 l/100km - condus normal fara sa-ti faci grije de consum.

Vezi ca tot am postat consumul meu cu prius III acum de 4.2/100km ( chiar si mai poutin cand am avut grije cum conduc) ca sa priceapa oamenii ca se poate scoate consum si mai bun cu prius. Am pus chiar si poze, dar vad ca lumea tot nu pricepe, sau nu vor.

This post has been edited by dinpoplaca: May 10 2011, 08:34 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 11 2011, 12:13 AM
Post #137


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



QUOTE
Probabil si priusul, daca il usurezi de tot ce inseamna baterii, motoare electrice si alte chestii si ai lasa un start&stop si cutia aia CVT ar consuma poate cu o idee mai mult. Insa ar costa la jumatate.....


Ei, cum la jumatate? Un Prius costa 23-24k (modelul de baza). Nu exista nici o masina in clasa asta la jumatate din banii astia... O masina medie ca acord sau camry e cu vreo 3000 mai ieftina, dar cu cutie manuala. Stiu, probabil ca e subventionata si toyota nu face nici un ban, masina e inceata, exista problema cu viata bateriilor samd dar ca pretul masinii vs. pretul benzinei e ok. Nu faci economii fantastice fata de un camry de exemplu, dar daca pretul benzinei ar fi mai mare, ai iesi in avatnaj.
In Europa masina e mult mai scumpa si acolo exista varianta dizelului, dar si benzina e mai scumpa.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Diesel
post May 11 2011, 12:44 AM
Post #138


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 2.661
Joined: 27-May 08
From: Constanta
Member No.: 117.183



Tu scoti consumurile alea in conditii unde oricarui sofer i-ar fi usor sa consume putin. Si eu am facut azi Constanta - Mangalia si retur cu un consum de 5.9% in conditiile unui trafic suspect de aglomerat si cu a/c-ul pornit continuu. M-am trezit mergand cam repede la intoarecere, daca faceam ecomaraton, ajungeam la 5.5%. Dar consumul asta nu e relevant pentru nimeni, daca vrei filmez o parcurgere a Constantei timp de 15min pe la semafoare, nu stiu cum o sa ti se para tie, dar pentru bucuresteni va fi un trafic lejer.


--------------------
Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 11 2011, 01:17 AM
Post #139


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Ma acum si eu conduc o masina cu motor de 1.8 mai mica si mai usoara, n aprocimtiv aceleasi conditii si scot peste 7l/100 mediu. Iar la Mazda nevasta-mea scoate 10L si e mai aproape de dimesniuni.
E drept ca nici eu nici nevsta-mea nu mergem ca multi din astia cu priushi care ma scot din pepeni smile.gif.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 11 2011, 06:48 AM
Post #140


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



LA voi peste ocean sunt alte preturi.... la noi Prius incepe de la 28k€ (Auris e o idee mai iefin), cu tot cu ajutorul fiscal, in timp ce auris benzen incepe la 17k€.. Nu e chiar jumate, insa nici departe nu e, iar daca scoti ajutorul fiscal de 5k€ iesi cum ziceam, la jumate...


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

12 Pages V  « < 5 6 7 8 9 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 12th May 2024 - 09:54 PM