Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID? |
This topic is about Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID?, the author, James Kilowatt, wrote about: @Mike A ta nu merge la vale fara sa accelerezi putin datorita franei de motor. Insa daca valea e suficient de puternica incat sa iti pastrezi viteza c ... To read more just scroll down
Tu de ce nu ti-ai lua un HYBRID? |
Mar 31 2008, 09:29 PM
Post
#101
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
A ta nu merge la vale fara sa accelerezi putin datorita franei de motor. Insa daca valea e suficient de puternica incat sa iti pastrezi viteza cu tot cu frana de motor, nici a ta nu consuma. Ar merge ca un Prius daca ai scoate-o din viteza si ai opri motorul (si ai face muschi fara servodirectie si servofrana...) La deal nici macar Priusul nu-si poate mentine viteza fara sa consume nimic -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 31 2008, 09:44 PM
Post
#102
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Bun, deci ne mutam in San Francisco si ne luam Prius
-------------------- |
|
|
Apr 1 2008, 12:20 AM
Post
#103
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Bai, Prius asta incalca legile fizicii. La vale nu accelereaza...la deal nu consuma.
Cind esti cu pedala in pozitia aia 69, esti cu masina in viteza nu-i asa ? Sau decuplata ? Ca eu nu pricep nimica...ca daca e decuplata....tre' sa accelereze prin virtutea energiei potentiale transformate in energie kinetica. Iar daca e cuplata...motorasul ICE ar trebui sa actioneze ca frina de motor. De unde...eu trag conclujanu' ca la pozitia 69, pedala scoate masina din viteza ? QUOTE Ce voiam sa scot eu in evidenta referitor la mersul la vale fara consum e ca shmecheria asta nu apare oficial nicaieri in ghidul masinii. E ceva descoperit tot de utilizatorii masinii. E, daca vrei, un pont despre cum sa te deplasezi mai repede la vale, fara sa accelerezi sau sa pierzi din viteza din cauza generatorului. Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 1 2008, 12:55 AM
Post
#104
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Pentru orice vale va exista o viteza constanta unde se echlilibreaza frecarea cu aerul cu componenta tangentiala a greutatii.. clasa a7a daca nu ma insel, garantez ca ati termint-o toti pe aici. Daca lasi acceleratia si masina tot mai accelereaza, insemna ca viteza aia e mai sus de ce ai tu in momentul de fata, si invers. Las-o mai mult si ajunge la un echilibru la un moment dat, cind ai viteza constanta. PS: In San Francisco nu ai ce face cu viteza acumulata ca ai un semn de stop in fiecare intersectie. Asa ca bagi a 2a (sau a1a) si o lasi sa se scurga ca oricum sari de viteza legala si in 50 de metri trebuie sa frinezi. -------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Apr 1 2008, 06:32 AM
Post
#105
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu sugerez neaparat sa mergeti numai in frina de motor ca se strica ambreiajul si transmisia...dar acolo o incetinire a masinii - cu cutia de viteze cuplata...e indicata pt economie. This post has been edited by f1anatic: Apr 1 2008, 06:33 AM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 1 2008, 08:06 AM
Post
#106
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
La deal nici macar Priusul nu-si poate mentine viteza fara sa consume nimic Corect. Bai, Prius asta incalca legile fizicii. La vale nu accelereaza...la deal nu consuma. Cind esti cu pedala in pozitia aia 69, esti cu masina in viteza nu-i asa ? Sau decuplata ? Ca eu nu pricep nimica...ca daca e decuplata....tre' sa accelereze prin virtutea energiei potentiale transformate in energie kinetica. Iar daca e cuplata...motorasul ICE ar trebui sa actioneze ca frina de motor. De unde...eu trag conclujanu' ca la pozitia 69, pedala scoate masina din viteza ? QUOTE Ce voiam sa scot eu in evidenta referitor la mersul la vale fara consum e ca shmecheria asta nu apare oficial nicaieri in ghidul masinii. E ceva descoperit tot de utilizatorii masinii. E, daca vrei, un pont despre cum sa te deplasezi mai repede la vale, fara sa accelerezi sau sa pierzi din viteza din cauza generatorului. Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"... Pai uite de asta recomandam sa se tina ideea topicului, ca nu se mai intelege nimic. Nici macar cei care posteaza. Chiar daca s-a schimbat subiectul. Corect. cu o mica corectie, faptul ca ziceam ca nu o accelerez eu ci , datorita pozitiei, poate accelerea din cauza de gravitatie. Sper sa-mi amintesc unde am citit despre shmecherie si va pun un link. LE: daca e "cuplata" in viteza, la vale, ridicand piciorul de pe acceleratie, ICE-ul nu intra pe frana de motor, ci se transforma electricul in generator, si de aici poate aparea o mica incetinire, un fel de frana. Totusi ai optiunea de frana de motor, punand schimbatorul electronic in pozitia "B", la fel cum se foloseste la camioane. This post has been edited by FAR EASTERN: Apr 1 2008, 08:13 AM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 1 2008, 09:34 AM
Post
#107
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.387 Joined: 8-September 06 From: San Francisco Member No.: 86.644 |
Masina asta pare complicat de condus. Pozitii la pedala, schimbatoare, sagetzele, botoane.
-------------------- ---------------
Honda Civic EX 2006 140CP Mazda 6S 2003 220CP |
|
|
Apr 1 2008, 09:39 AM
Post
#108
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Cu masina in viteza dar fara sa apas pedala de acceleratie, AFR (air fuel ratio) creste la 20.44 - adica LEAN ...adica raportul este foarte sarac in benzina. Bre, nu-s cum sa-ti spun, da' lean-burn-u' e cam no-no. Produce NOx si particule (da, particule, de-aia standardele Euro de la V in sus le reglementeaza si pe-alea). Si mai nasol, produce ozon (poluant major). Daca modul asta de functionare e din fabrica, ce ai tu e cam ilegal din start, deoarece e cycle beating. Iar daca e aftermarket, sa nu cumva sa dai prin California (sau vreunul din statele ce a adoptat modelul californian) in viitorul mediu, deoarece te poti trezi ca te scotocesc cu multisenzoru' de gaze si dai de bocluc. Mai ales daca ai facut vant catalizatorului. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Apr 1 2008, 10:15 AM
Post
#109
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Masina asta pare complicat de condus. Pozitii la pedala, schimbatoare, sagetzele, botoane. Pare complicat de condus, doar daca-ti pui mintea, daca esti curios. De altfel sfatul de baza dat de utilizatori si producator este "just drive it".
Attached File(s)
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 1 2008, 12:25 PM
Post
#110
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Hai nu pe bune...arata-ne si noua unde mai e raportat pe net acest lucru si te voi crede "quasi-orbete"... f1, sunteti servit. http://www.chicagopriusgroup.com/the-prius/driving-tips.htm -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 1 2008, 01:43 PM
Post
#111
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Cu masina in viteza dar fara sa apas pedala de acceleratie, AFR (air fuel ratio) creste la 20.44 - adica LEAN ...adica raportul este foarte sarac in benzina. Bre, nu-s cum sa-ti spun, da' lean-burn-u' e cam no-no. Produce NOx si particule (da, particule, de-aia standardele Euro de la V in sus le reglementeaza si pe-alea). Si mai nasol, produce ozon (poluant major). Daca modul asta de functionare e din fabrica, ce ai tu e cam ilegal din start, deoarece e cycle beating. Iar daca e aftermarket, sa nu cumva sa dai prin California (sau vreunul din statele ce a adoptat modelul californian) in viitorul mediu, deoarece te poti trezi ca te scotocesc cu multisenzoru' de gaze si dai de bocluc. Mai ales daca ai facut vant catalizatorului. Asta se va intimpla la toate masinile more or less. Citeste din nou - LEAN burn cu AFR 20.44 doar in regim de frina de motor (zero pedala acceleratie). De aceea recomand "coasting" adica sa incetinesti cu masina bagata in viteza (cu sau fara frine). He he nu imi fac io probleme de Californieni. A-pro-pos, la noi in Stat sau scos testele de poluare. Si NU, am un catalizator high-flow. Iar masina cind este condusa, tine de raportul ala 14.7:1 FOARTE bine. Mda FAR EASTERN. QUOTE When traveling downhill, approaching congestion or a stoplight, you should apply as little pressure on the accelerator as possible. If possible, you should work the pedal until the MultiFunction Display shows no arrows. This means that no gasoline is being consumed and no battery power is being used. Also, there is no regeneration taking place from the wheels. In the end, the less you run your engine, the better your mileage will be. Partea cea mai frumoasa este cind itzi vad pritenii Hibridoizi in banda a 3-a sau a 4-a mergind la 45-50 mph (limita 55) ...probabil toti sint membri pe site aici. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 1 2008, 05:46 PM
Post
#112
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
f1, asta e.
Fiecare are ideea proprie despre fun. Uniii vor sa sparga geamuri cand ambaleaza motorul, altii vor sa sperie pedestrasii care se trezesc cu o masina langa ei dupa ce acu 3 secunde nu era nici una pe o raza de 10 metri, etc. Ca tot se vorbi despre pasiune, vezi ca se poate face una si pentru Prius. Iar ala e doar un exemplu de la tine din sat. Inchipuie-ti ca sunt o gasca pe priuschat.com. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 1 2008, 07:08 PM
Post
#113
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Eu azi m-am chinuit sa pastrez o viteza cat de cat constanta la vale sau in plan drept si n-am reusit. Nici cu cutia cuplata nici fara
-------------------- |
|
|
Apr 1 2008, 08:31 PM
Post
#114
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@F1
Exista masini care in frana de motor nu consuma NIMIC. 0 barat, nu amestec lean. Matale s-ar putea sa faci ce spuneam io cu alta ocazie... arzi combustibil ca sa tii catalizatorul cald. Sau poate valoarea citita de sonda lambda nu e foarte precisa, si de fapt amestecul tau ultralean e fie 0 fie mai sunt reziduuri de gaze ramase pe teava pe care le masori. Sau poate pur si simplu sonda ta lambda da balarii la valori de amestec sarac. Daca faci frana de motor 2km la vale ramane constanta valoarea aia? Da' daca citesti timpii de injectie ce da? La Nubira mea in frana de motor, la peste 1600 ture sunt 0 barat. Sper ca frana ta de motor nu era la 1200rpm. apropo, 1:20 nu e chiar foarte lean, e doar sarac, 1:60 e foarte lean. @Mike Tu ai o problema cu viteza aia constanta Trebuie doar sa gasesti valea perfecta @Far_eastern Problema e ca cei care nu au clacat in fata farmecelor Priusului, inseamna ca au o pasiune sa calce pinguinii si ursii polari... pe unde trec ei, e plin de balene calcate pe marginea drumului... haha...hahaha.... eu ma duc sa pornesc motorul si sa plec la treierat campul de corali.... -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 1 2008, 08:43 PM
Post
#115
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
James, chiar nu am inteles ce ai vrut sa spui, chiar daca ar aduce a replica la ce am zis au despre pasiunea pentru masini......... ?????????
care-i faza, ca n-am zis nimic care sa te starneasca iar... sau, ma rog, care sa te starneasca...? -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 1 2008, 09:00 PM
Post
#116
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
@James: cica astia cu diesel-e ies la arat...
-------------------- |
|
|
Apr 1 2008, 10:06 PM
Post
#117
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
@Far_Eastern
Am zis eu ca ai zis tu ceva?! Ia nu ma mai suspecta atata de aluzii si apropouri, nu cred ca m-am luat vreodata pe forumul asta de gusturile personale ale cuiva. Atata timp ca nu au fost prezentate drept doctrina si adevaruri fundamentale.... Ce voiam sa spun e ca oricine poate face o pasiune pentru orice, e problema lui. Daca cineva are un pre-orgasm datorita sagetilor de la bord sau a silentiozitatii la semafor din Prius, nu ma deranjeaza, sa fie sanatos, fiecare cu pasarelele lui. Insa o parte semnificativa din Prius-isti (si nu ma refer la cei de pe forum) isi justifica pasiunea prin dragostea fata de frigul global. Iar chestia asta ma provoaca. Nu sunt neaparat ipocriti (gen George Clooney sau alti bogatani care au nevoie sa fie vazuti si se cauta o turma in fruntea careia sa se puna), ci de multe ori naivi, pe care daca ii iei la bani marunti iti dai seama ca habar n-au despre ce vorbesc si iti citeaza doar din pliante publicitare. Poate ma-nervez ma iau si de GreenPeace (iar) ... alta banda de isterici semidocti care pervertesc un scop poate nobil. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 1 2008, 10:11 PM
Post
#118
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
You got it wrong, man!
Nici n-am zis ca ai avea ceva cu mine. Sau ma rog, nu asta am vrut sa spun. Nu pricepusem de ce te-ai accelerat asa. De ce nu zici ca vrei sa schimbam subiectu, pentru ca nu ne mai putem contrazice pe chestia aia off topic despre mers cu 100/h pe electric si mers la vale fara sageti Hai sa lasam si pe altii poate mai au si ei alte motive de a nu-si lua hibrid. Chiar, vad ca totusi s-a inteles oarecum gresit titlul topicului, pentru ca intrebarea nu era in sensul categoric, ci un fel de sondaj. Si poate facem si un top. Si propun ca alte discutii sa le avem pe topicul ....pentru orise (si acolo, si acolo) This post has been edited by FAR EASTERN: Apr 1 2008, 10:21 PM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
May 7 2011, 07:37 PM
Post
#119
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 2 Joined: 7-May 11 Member No.: 132.225 |
Sa va spun de ce nu-mi voi lua NICIODATA ceea ce se cheama acum "masina hibrida".
Motorul, de obicei pe benzina, are un randament maxim de 31%. ( cel diesel maxim 40%) Generatorul electric are un randament maxim de 80%. Motorul electric are si el un randament maxim de 80%. Randament total (real) = 0,31x0,8x0,8 = 0,1984 adica 19,84%. Pai sa-mi fie cu iertare, dar 19% este randamentul unui motor performant cu ABURI ! RANDAMENT SCAZUT = POLUARE MAI MARE Exista un usor avantaj, in sensul ca motorul merge la regim constant si deci nu are cresterile de consum corespunzatoare reprizei, dar la randamentul de 19% nu este semnificativ. Singurul avantaj real al automobilului hibrid, este ca scoate poluarea din oras, daca posesorul are resedinta la 50 Km de oras si circula pe benzina in afara si electric in oras, sau daca incarca bateriile la priza si poluarea este la centrala electrica. Dar, per total, poluarea este mai mare, pentru ca randamentul este foarte scazut. Concluzia mea : masinile hibride sunt o gaselnita a producatorilor de masini, acceptata de fraierii cu fumuri si pentru care fizica elementara este un mister. Aveti argumente contra teoriei mele ? Le astept cu drag. Si ca sa nu am parte de reactia unui pustan analfabet care mi-a zis “hai recunoaste ca n-ai refuza o Toyota Prius”, va precizez: am un Mitshibishi Pajero Sport, un Nissan Patrol, un Daewoo Leganza (de vinzare) si un ATV CFM 500. E adevarat, n-as refuza-o daca as primi-o cadou, dar as vinde-o a doua zi. |
|
|
May 8 2011, 11:29 AM
Post
#120
|
|
pilot Group: Membri Posts: 432 Joined: 24-November 05 From: Wonderland Member No.: 61.933 |
si atunci cum explici consumul mediu mic?
-------------------- ex Corolla 1,6 SOL - vanduta in anticiparea pretului de 9 lei/l la benzina
Yaris 1,4 D4D Luna |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 11:10 AM |