IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

mici mari probleme

This topic is about mici mari probleme, the author, 6stele, wrote about: Salut Sunt proaspat posesor al unui Forester 2.0 mai putin proaspat din 2007, 50000 km. Masina imi place foarte mult dar ca intotdeauna mici probleme ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> mici mari probleme, Pierdere de putere si vibratii la viteze mari
6stele
post Aug 24 2009, 04:02 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Salut

Sunt proaspat posesor al unui Forester 2.0 mai putin "proaspat" din 2007, 50000 km. Masina imi place foarte mult dar ca intotdeauna mici probleme ne impiedica sa ne traim visul frumos intr-o euforie deplina smile.gif

Mai exact:

1. Pierdere de putere

Masina parca isi pierde din putere la 2000-2500 ture pentru ca mai sus sa zvacneasca si sa hacaie ca la o schimbare neoportuna a treptei de viteza. Am citit despre asta si pe alt forum unde am inteles ca este o problema legata de clapeta de admisie, calitatea benzinei si ECU autoadaptiv. Prima oara cand am simtit asta am incercat un reset (decuplarea bateriei) dupa care totul a functionat perfect pana cand am ajuns iar la fundul rezervorului si problema a reaparut si ma tine asa de cateva zile fara sa dea semne ca isi revine.

Alt detaliu interesant, in momentul in care a reaparut problema turatia la ralanti era foarte instabila(cand peste 1000 cand ingrijorator de aproape de 0) motiv pentru care mi s-a oprit de 2 ori motorul in treapta 1 cand am calcat ambreiajul. Acum nu mai face smile.gif

Ma intereseaza orice posibile cauze si cum as putea sa le evit dar si ce solutii de remediere (pe termen mai lung totusi) imi recomandati.

2. Vibratii la viteze mari

La viteze de autostrada, 130 - 160 km/h, masina vibreaza/tremura aproape deranjant. Vibratia pare sa vina de jos disnpre trenul de rulare (se simte in scaune). Initial si volanul vibra puternic la peste 130 dar am echilibrat rotile si acum se mai simte dar mai putin.

Cauciucurile sunt niste Goodyear Ultragrip (de iarna, stiu) in stare foarte buna. Stiu ca ar trebui sa fie mai zgomotoase dar nu vad de ce ar produce vibratii. Cum spuneam rotile tocmai le-am echilibrat.

Ce ar mai putea fi? Geometria, suspensiile, ...?

Stiu ca trebuia sa fi trecut mai intai pe la Welcome Area dar din pacate n-am gasit timpul necesar sa-mi termin "compunerea". Ramane pe data viitoare.

Multumesc

Gelu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marius30562
post Aug 24 2009, 06:06 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 420
Joined: 9-August 04
From: Sibiu (Sibiu)
Member No.: 30.555



Bine ai venit si felicitari pentru achizitie !

I-mi dau si eu cu presupusul:

1. Daca problema a revenit in momentul in care ai ajuns la fundul rezervorului, cred ca-i clara treaba !
Jeg in rezervor.
Cel mai indicat ar fi sa faci un efort sa dai jos rezervorul si sa-l cureti.
Schimba si filtrul/filtrele de benzina.

2. In prima faza ”echilibreaza rotile!” a fost tot ce mi-a venit in minte.
Vad ca si tie !
Aceleasi simptome - vibratii suparatoare la viteze de peste 120 km/h apareau la fost masina atunci cand rotile nu erau echilibrate cum trebuie.
Inainte sa te duci la suspensii, recomandarea mea este sa le (re)iei in ordinea asta:
1. Presiunea in anvelope;
2. Echilibrare (poate gasesti un service de roti mai profesionist/bine dotat);
3. Geometrie roti.

Bafta si sa te bucuri de cele 6stele !


--------------------
To own one is to love one !
Subaru Forester 2.0 Diesel - Boxer Diesel
Ex. :Kalos 3u 1.4 16V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 24 2009, 09:04 PM
Post #3


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Referitor la problema cu vibratul rotilor, eu am avut-o la un Audi A4, la fix 120 km/h vibra ingrozitor spatele masinii (resimteau mai ales pasagerii din spate), la 110 sau la 180 nu se simtea nimic. Devina erau anvelopele, degeaba am echilibrat rotile in prostie pana nu am schimbat anvelopele nu am scapat de vibratie.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6stele
post Aug 24 2009, 09:30 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Merci pentru raspunsuri!

Nu cred ca ma incumet la asa o operatie complicata, dat jos si curat rezervorul. Am inteles ca exista niste solutii care se pun in rezervor si fac ele treaba asta intr-o oarecare masura. Recomanda cineva un produs anume?

Gelu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
drabisan
post Aug 24 2009, 09:33 PM
Post #5


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.326
Joined: 20-October 05
From: Bucuresti
Member No.: 59.001



QUOTE (HalbaSus @ Aug 24 2009, 09:04 PM) *
Referitor la problema cu vibratul rotilor, eu am avut-o la un Audi A4, la fix 120 km/h vibra ingrozitor spatele masinii (resimteau mai ales pasagerii din spate), la 110 sau la 180 nu se simtea nimic. Devina erau anvelopele, degeaba am echilibrat rotile in prostie pana nu am schimbat anvelopele nu am scapat de vibratie.



Aceiasi problema o am si eu. Nu e extrem de grava incit sa justifice inlocuirea anvelopelor. M-am convins dupa ce am platit 2 echilibrari. Fara vreo diferenta sesizabila. Exista si gume slabe, asta e...


--------------------
I am still busy, but this is easy!
Ex posesor de Avensis 2.0 pe benzina si nu pe bere, cum spun unii oameni 'rai'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6stele
post Aug 24 2009, 09:56 PM
Post #6


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Cauciucurile nu i le mai schimb acum ca noiembrie e aproape. La primavara.
Sa inteleg ca nu sunt motive sa ma ingrijorez prea tare? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pista
post Aug 24 2009, 10:20 PM
Post #7


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.818
Joined: 30-September 08
From: Odorheiu Secuiesc
Member No.: 118.083



Jantele sunt in stare perfecta ? Nu sunt lovite ?
Ar putea fi o cauza a vibratiei.


--------------------
Mazda 6 MPS

ex: Subaru Outback 2.5i MY07 5MT Bi-Fuel
BMW 120d MY'04 6MT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 24 2009, 10:46 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



6stele, sunt jantele originale? Am auzit de aceleasi probleme cu jante care nu se potriveau pe butuc si care au necesitat un inel de centrare.

Pneurile pot fi proaste din fabrica (mai rar) sau uzate neuniform.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6stele
post Aug 24 2009, 10:54 PM
Post #9


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Jantele sunt originale, cele de otel nu din aliaj. Si par a fi in stare buna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 24 2009, 10:59 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



De unde esti 6stele? Poate nu sunt groaznice problemele dar trebuie sa mergi la un service pentru verificare. Si la motor si la tot ce inseamna tren de rulare.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6stele
post Aug 24 2009, 11:09 PM
Post #11


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Din Bucuresti

O verificare completa e in plan pentru inceputul lunii viitoare. As vrea totusi sa ma duc pregatit wink.gif Asta era si ideea discutiei, sa nu ma duc chiar ca vitelul la service.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei5130
post Aug 24 2009, 11:24 PM
Post #12


Prieten cu WMZ-ul mare
******

Group: Membri
Posts: 623
Joined: 16-January 09
From: Bucuresti
Member No.: 119.002



Si eu si fratele meu am avut aceiasi problema ca si tine, eu la Opel, fratele meu la "C-ul" lui, dansa masina chiar si dupa ce am echilibrat rotile si s-a dovedit a fi de la anvelopele de iarna, din ce am inteles are legatura cu arhitectura amprentei dar si cu respectarea sensului de rulare al anvelopei, cere parerea in mai multe locuri (vulcanizari).

Sa te bucuri de masina si sa ai parte numai de amintiri frumoase cu ea!


--------------------
Subaru, Subaru si dinnou Subaru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post Aug 24 2009, 11:31 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Daca tot esti din Bucuresti sa stii ca eu in locul tau nu as merge la SMT ci la Brasov ca nu e asa departe si tipii de acolo sunt super fair-play (trait pe pielea mea). La Bucuresti s-ar putea sa te puna sa schimbi ce nici prin cap nu ti-ar putea trece. Acolo vei putea sa-i freci cat vrei la creier cu ce-ti trece prin cap ca au rabdare si nu se supara.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post Aug 25 2009, 08:56 AM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Poti sa te duci si in Bucuresti pentru o verificare, dar nu le spui "reparati masina!". Le arati pe A2 ce se intampla si le ceri sa verifice cauza si sa iti spuna cat ar costa sa rezolve.

Oricum ar fi bine sa iei cat mai repede niste pneuri de vara eventual si cu jante.


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics
post Aug 25 2009, 09:04 AM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 462
Joined: 19-February 08
From: Bucuresti
Member No.: 116.423



Tot cauciucuri bulite imi vine si mie in minte ca si cauza. Si pentru asta cred ca exista un test simplut: cauta o straduta libera si cu un asfalt foarte bun/neted. Apoi du masina pe la vreo 10/20/30/ km/h si las-o pe liber sa curga din inertie. Vezi daca la vreuna din viteze "simti" masina balanganindu-se usor stanga dreapta.

Cel mai probabil daca gumele n-au fost montate perfect si geometria refacuta, ele s-au uzat neuniform cumva. Nu iese la echilibrare nimic in neregula, dar in practica...
O ultima solutie inaintea schimbarii anvelopelor ar fi sa mai rotesti rotile intre ele, de genul spate cu fata si invers.


--------------------
Hyundai Accent 2005 1.6 16V 105CP
Subaru Forester 2006 2.5XT 230CP
Save the trees... eat more beavers!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mircea104901
post Aug 25 2009, 09:47 AM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.805
Joined: 27-April 07
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 104.894



Despre "inecatul" motorului intre 2500 si 3500rpm, schimba benzina. Si eu am patit-o de mai multe ori cu benzina de la Mol (am card la ei, si din cauza asta am perseverat). Asa ca am renuntat la card, bag de la Petrom/Omv si nu mai am probleme.
Despre trepidatie, schimba cauciucurile. Posibil sa nu fie perfect centrate din fabrica (se mai intampla, si ale mele de iarna fac la fel la v>120-130km/h), sau sa fie vreunul cu o insertie plesnita, si nu vezi nimic la echilibrare; doar simti cand rulezi smile.gif .

This post has been edited by Mircea104901: Aug 25 2009, 09:50 AM


--------------------
BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07


Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience.
“If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein
Go to the top of the page
 
+Quote Post
V_I_C_T_O_R
post Aug 25 2009, 10:44 AM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 590
Joined: 5-December 08
From: ARAD, ROMANIA
Member No.: 118.699



Aceeasi problema a inecatului o aveam si eu la Impreza. Can am mers in service cu ea mi-au spus ca e boala cea mai frecventa a 2.0 benzina folosite pe meleagurile noastre, datorita combustibililor foarte prosti. Ce pot eu sa-ti recomand e sa folosesti de la petrom top premium 99+. Eu cu asta am scapat de inecatul motorului si de caderile de turatie la relanti, care de altfel erau foarte deranjante la semafor. Mai poti incerca si un schimb de bujii.

S-o folosesti sanatos! thumbsup.gif


--------------------


BMW 530XD MY2007
BMW 320i MY 2006
Ex: SUBARU OUTBACK 2.0D - NS - MY09
Ex: SUBARU IMPREZA 2.0 R - 2006

Afraid of the Apocalypse? Come to Romania!! We are 50 years behind...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
6stele
post Aug 25 2009, 03:04 PM
Post #18


novice
**

Group: Membri
Posts: 38
Joined: 10-August 09
Member No.: 120.649



Multumesc mult pentru urari si sfaturi!

Deja am cerut la Subaru Brasov o estimare de cost pentru verificari complete si corectarea geometriei. Din ce am citit pana acum Brasovul pare solutia optima pentru cei ce au timp de o plimbare. Ori lucrurile s-au mai schimbat intre timp?

Subiectul benzina e ... cel putin vast. Voi incerca sa fiu cat mai constant cu brandul si cifra octanica pentru ca inteleg ca Suby nu se impaca cu schimbarile prea dese.
Credeti ca e cazul sa cer la service si o curatare a admisiei?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Aug 25 2009, 03:07 PM
Post #19


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



fa-i resetare de calculator, pune benzina buna (98 si mai sus) si dai bice .
variatul relantiului dupa un reset e normal , si tine cateva zeci de km spre 200 chiar uneori. deci linistit ca e ok.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forrrester
post Aug 26 2009, 10:15 AM
Post #20


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 2-February 09
Member No.: 119.155



Am avut si eu aceeasi problema cu inecatul motorului intre 2500-3000.
Prima solutie a fost reset ecu cu baterie scoasa. Functioneaza, dar problema a revenit dupa cateva plinuri
A doua solutie a fost service Brasov, curatat admisie (iti recomand si eu Brasov - sper sa nu li se urce la cap). A tinut aproape 6000km.

Acum mi-a aparut din nou, n-am stat pe ganduri si am resetat, toate bune.

Nu stiu daca sunt paranoic, dar mi-a aparut dupa ce am alimentat la MOL o data. In rest alimentez Petrom 95 si totul pare ok.

Referitor la calitatea carburantilor din romania, am patit si in austria acelasi lucru de la omv-uri, dar nu am prea simtit pe autostrada, oricum si-a revenit cand m-am intors.

Tind sa cred ca e totusi "clapeta" care mai trebuie curatata datorita calitatii carburantilor si sensibilitatii masinii (asta ar fi o explicatie logica), oricum nu cred sa coste mult.

Inca ceva, dupa reset ecu consuma mai mult si e o perioada de autoadaptare cam 100km din ce am observat eu.

Partea cu vibratii cred ca e de la cauciucuri, cel mai probabil.
Ale mele geolandar scartaie de cum vine primavara pana iarna chiar si cand ma dau prin parcare cu masina si se consumau pe exterior. Am fost la reglat geometrie si am dat peste un tip ok care n-a vrut sa-mi ia banii si mi-a spus ca e consistenta cauciucului de vina. Am mutat cauciucurile fata/spate si am mai facut 25k cu ele. Acum am 55k si ma gandesc ca e timpul sa-mi iau altele, nu ca ar fi ele prea uzate dar cred ca si-au facut viata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 26th April 2024 - 05:05 AM