Help - Search - Members - Calendar
Full Version: mici mari probleme
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Subaru > Forester
6stele
Salut

Sunt proaspat posesor al unui Forester 2.0 mai putin "proaspat" din 2007, 50000 km. Masina imi place foarte mult dar ca intotdeauna mici probleme ne impiedica sa ne traim visul frumos intr-o euforie deplina smile.gif

Mai exact:

1. Pierdere de putere

Masina parca isi pierde din putere la 2000-2500 ture pentru ca mai sus sa zvacneasca si sa hacaie ca la o schimbare neoportuna a treptei de viteza. Am citit despre asta si pe alt forum unde am inteles ca este o problema legata de clapeta de admisie, calitatea benzinei si ECU autoadaptiv. Prima oara cand am simtit asta am incercat un reset (decuplarea bateriei) dupa care totul a functionat perfect pana cand am ajuns iar la fundul rezervorului si problema a reaparut si ma tine asa de cateva zile fara sa dea semne ca isi revine.

Alt detaliu interesant, in momentul in care a reaparut problema turatia la ralanti era foarte instabila(cand peste 1000 cand ingrijorator de aproape de 0) motiv pentru care mi s-a oprit de 2 ori motorul in treapta 1 cand am calcat ambreiajul. Acum nu mai face smile.gif

Ma intereseaza orice posibile cauze si cum as putea sa le evit dar si ce solutii de remediere (pe termen mai lung totusi) imi recomandati.

2. Vibratii la viteze mari

La viteze de autostrada, 130 - 160 km/h, masina vibreaza/tremura aproape deranjant. Vibratia pare sa vina de jos disnpre trenul de rulare (se simte in scaune). Initial si volanul vibra puternic la peste 130 dar am echilibrat rotile si acum se mai simte dar mai putin.

Cauciucurile sunt niste Goodyear Ultragrip (de iarna, stiu) in stare foarte buna. Stiu ca ar trebui sa fie mai zgomotoase dar nu vad de ce ar produce vibratii. Cum spuneam rotile tocmai le-am echilibrat.

Ce ar mai putea fi? Geometria, suspensiile, ...?

Stiu ca trebuia sa fi trecut mai intai pe la Welcome Area dar din pacate n-am gasit timpul necesar sa-mi termin "compunerea". Ramane pe data viitoare.

Multumesc

Gelu
Marius30562
Bine ai venit si felicitari pentru achizitie !

I-mi dau si eu cu presupusul:

1. Daca problema a revenit in momentul in care ai ajuns la fundul rezervorului, cred ca-i clara treaba !
Jeg in rezervor.
Cel mai indicat ar fi sa faci un efort sa dai jos rezervorul si sa-l cureti.
Schimba si filtrul/filtrele de benzina.

2. In prima faza ”echilibreaza rotile!” a fost tot ce mi-a venit in minte.
Vad ca si tie !
Aceleasi simptome - vibratii suparatoare la viteze de peste 120 km/h apareau la fost masina atunci cand rotile nu erau echilibrate cum trebuie.
Inainte sa te duci la suspensii, recomandarea mea este sa le (re)iei in ordinea asta:
1. Presiunea in anvelope;
2. Echilibrare (poate gasesti un service de roti mai profesionist/bine dotat);
3. Geometrie roti.

Bafta si sa te bucuri de cele 6stele !
HalbaSus
Referitor la problema cu vibratul rotilor, eu am avut-o la un Audi A4, la fix 120 km/h vibra ingrozitor spatele masinii (resimteau mai ales pasagerii din spate), la 110 sau la 180 nu se simtea nimic. Devina erau anvelopele, degeaba am echilibrat rotile in prostie pana nu am schimbat anvelopele nu am scapat de vibratie.
6stele
Merci pentru raspunsuri!

Nu cred ca ma incumet la asa o operatie complicata, dat jos si curat rezervorul. Am inteles ca exista niste solutii care se pun in rezervor si fac ele treaba asta intr-o oarecare masura. Recomanda cineva un produs anume?

Gelu
drabisan
QUOTE (HalbaSus @ Aug 24 2009, 09:04 PM) *
Referitor la problema cu vibratul rotilor, eu am avut-o la un Audi A4, la fix 120 km/h vibra ingrozitor spatele masinii (resimteau mai ales pasagerii din spate), la 110 sau la 180 nu se simtea nimic. Devina erau anvelopele, degeaba am echilibrat rotile in prostie pana nu am schimbat anvelopele nu am scapat de vibratie.



Aceiasi problema o am si eu. Nu e extrem de grava incit sa justifice inlocuirea anvelopelor. M-am convins dupa ce am platit 2 echilibrari. Fara vreo diferenta sesizabila. Exista si gume slabe, asta e...
6stele
Cauciucurile nu i le mai schimb acum ca noiembrie e aproape. La primavara.
Sa inteleg ca nu sunt motive sa ma ingrijorez prea tare? smile.gif
pista
Jantele sunt in stare perfecta ? Nu sunt lovite ?
Ar putea fi o cauza a vibratiei.
GLC120
6stele, sunt jantele originale? Am auzit de aceleasi probleme cu jante care nu se potriveau pe butuc si care au necesitat un inel de centrare.

Pneurile pot fi proaste din fabrica (mai rar) sau uzate neuniform.
6stele
Jantele sunt originale, cele de otel nu din aliaj. Si par a fi in stare buna.
GLC120
De unde esti 6stele? Poate nu sunt groaznice problemele dar trebuie sa mergi la un service pentru verificare. Si la motor si la tot ce inseamna tren de rulare.
6stele
Din Bucuresti

O verificare completa e in plan pentru inceputul lunii viitoare. As vrea totusi sa ma duc pregatit wink.gif Asta era si ideea discutiei, sa nu ma duc chiar ca vitelul la service.
andrei5130
Si eu si fratele meu am avut aceiasi problema ca si tine, eu la Opel, fratele meu la "C-ul" lui, dansa masina chiar si dupa ce am echilibrat rotile si s-a dovedit a fi de la anvelopele de iarna, din ce am inteles are legatura cu arhitectura amprentei dar si cu respectarea sensului de rulare al anvelopei, cere parerea in mai multe locuri (vulcanizari).

Sa te bucuri de masina si sa ai parte numai de amintiri frumoase cu ea!
bogcot76
Daca tot esti din Bucuresti sa stii ca eu in locul tau nu as merge la SMT ci la Brasov ca nu e asa departe si tipii de acolo sunt super fair-play (trait pe pielea mea). La Bucuresti s-ar putea sa te puna sa schimbi ce nici prin cap nu ti-ar putea trece. Acolo vei putea sa-i freci cat vrei la creier cu ce-ti trece prin cap ca au rabdare si nu se supara.
GLC120
Poti sa te duci si in Bucuresti pentru o verificare, dar nu le spui "reparati masina!". Le arati pe A2 ce se intampla si le ceri sa verifice cauza si sa iti spuna cat ar costa sa rezolve.

Oricum ar fi bine sa iei cat mai repede niste pneuri de vara eventual si cu jante.
Zetics
Tot cauciucuri bulite imi vine si mie in minte ca si cauza. Si pentru asta cred ca exista un test simplut: cauta o straduta libera si cu un asfalt foarte bun/neted. Apoi du masina pe la vreo 10/20/30/ km/h si las-o pe liber sa curga din inertie. Vezi daca la vreuna din viteze "simti" masina balanganindu-se usor stanga dreapta.

Cel mai probabil daca gumele n-au fost montate perfect si geometria refacuta, ele s-au uzat neuniform cumva. Nu iese la echilibrare nimic in neregula, dar in practica...
O ultima solutie inaintea schimbarii anvelopelor ar fi sa mai rotesti rotile intre ele, de genul spate cu fata si invers.
Mircea104901
Despre "inecatul" motorului intre 2500 si 3500rpm, schimba benzina. Si eu am patit-o de mai multe ori cu benzina de la Mol (am card la ei, si din cauza asta am perseverat). Asa ca am renuntat la card, bag de la Petrom/Omv si nu mai am probleme.
Despre trepidatie, schimba cauciucurile. Posibil sa nu fie perfect centrate din fabrica (se mai intampla, si ale mele de iarna fac la fel la v>120-130km/h), sau sa fie vreunul cu o insertie plesnita, si nu vezi nimic la echilibrare; doar simti cand rulezi smile.gif .
V_I_C_T_O_R
Aceeasi problema a inecatului o aveam si eu la Impreza. Can am mers in service cu ea mi-au spus ca e boala cea mai frecventa a 2.0 benzina folosite pe meleagurile noastre, datorita combustibililor foarte prosti. Ce pot eu sa-ti recomand e sa folosesti de la petrom top premium 99+. Eu cu asta am scapat de inecatul motorului si de caderile de turatie la relanti, care de altfel erau foarte deranjante la semafor. Mai poti incerca si un schimb de bujii.

S-o folosesti sanatos! thumbsup.gif
6stele
Multumesc mult pentru urari si sfaturi!

Deja am cerut la Subaru Brasov o estimare de cost pentru verificari complete si corectarea geometriei. Din ce am citit pana acum Brasovul pare solutia optima pentru cei ce au timp de o plimbare. Ori lucrurile s-au mai schimbat intre timp?

Subiectul benzina e ... cel putin vast. Voi incerca sa fiu cat mai constant cu brandul si cifra octanica pentru ca inteleg ca Suby nu se impaca cu schimbarile prea dese.
Credeti ca e cazul sa cer la service si o curatare a admisiei?
G e o r g e
fa-i resetare de calculator, pune benzina buna (98 si mai sus) si dai bice .
variatul relantiului dupa un reset e normal , si tine cateva zeci de km spre 200 chiar uneori. deci linistit ca e ok.
forrrester
Am avut si eu aceeasi problema cu inecatul motorului intre 2500-3000.
Prima solutie a fost reset ecu cu baterie scoasa. Functioneaza, dar problema a revenit dupa cateva plinuri
A doua solutie a fost service Brasov, curatat admisie (iti recomand si eu Brasov - sper sa nu li se urce la cap). A tinut aproape 6000km.

Acum mi-a aparut din nou, n-am stat pe ganduri si am resetat, toate bune.

Nu stiu daca sunt paranoic, dar mi-a aparut dupa ce am alimentat la MOL o data. In rest alimentez Petrom 95 si totul pare ok.

Referitor la calitatea carburantilor din romania, am patit si in austria acelasi lucru de la omv-uri, dar nu am prea simtit pe autostrada, oricum si-a revenit cand m-am intors.

Tind sa cred ca e totusi "clapeta" care mai trebuie curatata datorita calitatii carburantilor si sensibilitatii masinii (asta ar fi o explicatie logica), oricum nu cred sa coste mult.

Inca ceva, dupa reset ecu consuma mai mult si e o perioada de autoadaptare cam 100km din ce am observat eu.

Partea cu vibratii cred ca e de la cauciucuri, cel mai probabil.
Ale mele geolandar scartaie de cum vine primavara pana iarna chiar si cand ma dau prin parcare cu masina si se consumau pe exterior. Am fost la reglat geometrie si am dat peste un tip ok care n-a vrut sa-mi ia banii si mi-a spus ca e consistenta cauciucului de vina. Am mutat cauciucurile fata/spate si am mai facut 25k cu ele. Acum am 55k si ma gandesc ca e timpul sa-mi iau altele, nu ca ar fi ele prea uzate dar cred ca si-au facut viata.
kroko
QUOTE
Tind sa cred ca e totusi "clapeta" care mai trebuie curatata datorita calitatii carburantilor si sensibilitatii masinii (asta ar fi o explicatie logica), oricum nu cred sa coste mult.

Imbicsirea clapetei n-are legatura cu benzina ( vezi unde e clapeta si pe unde intra benzina in motor ). Imbicsirea se produce de la gazele care ies prin epurator si intra in admisie inainte de clapeta. E un lucru normal si trebuie curatata din cind in cind.
In legatura cu benzina, nici macar una din cele 4 benzinare pe care l-am avut ( mai am 3 ) n-au fost incintate de 95, indiferent de unde am bagat. Cu OMV 100 n-am avut nici macar 1 problema. Stiu e scumpa.....
Readaptarea calculatorului se face numai pe sosea, dupa minim 100 km. Prin oras, slabe sanse de readaptare ....
6stele
Zetics, am facut testul aseara. Nu stiu daca asfaltul era perfect (in parcare la Orhideea si pe Splai prin Regie), dar se simtea o usoara si scurta leganare stanga dreapta la 20 la ora. Sotia a confirmat si ea deci nu e autosugestie smile.gif Merci, foarte tare testul. Cum de te-ai gandit la el?

QUOTE (Zetics @ Aug 25 2009, 10:04 AM) *
Tot cauciucuri bulite imi vine si mie in minte ca si cauza. Si pentru asta cred ca exista un test simplut: cauta o straduta libera si cu un asfalt foarte bun/neted. Apoi du masina pe la vreo 10/20/30/ km/h si las-o pe liber sa curga din inertie. Vezi daca la vreuna din viteze "simti" masina balanganindu-se usor stanga dreapta.

Cel mai probabil daca gumele n-au fost montate perfect si geometria refacuta, ele s-au uzat neuniform cumva. Nu iese la echilibrare nimic in neregula, dar in practica...
O ultima solutie inaintea schimbarii anvelopelor ar fi sa mai rotesti rotile intre ele, de genul spate cu fata si invers.

chris1badea
@6stele
aceeasi problema cu un golf 5. rotile din spate bat rau de tot. dar la mine nu dispare bataia nici la viteze mari, numai ca nu se mai simte asa de rau. am fost la o vulcanizare, mi-au pus rotile pe aparat, sunt descentrate, mi-au recomandat sa le schimb (daca nu, alte probleme gen rulmenti). am fost si ieri la alta vulcanizare (deh: 2 pareri sunt mai bune decat una), mi-au zis aceeasi chestie, nici macar nu le-au mai echilibrat, au zis ca mi-ar lua banii degeaba. si ambele vulcanizari mi-au zis ca nu e de la jante (aliaj)...

in alta ordine de idei, SALUTARE la toata lumea
am intrat pe acest forum pentru ca vreau sa imi iau si eu un forester. m-am uitat la mai multe masini, printre care x-trail, santa fe, tucson. din ce am vazut eu, nu se compara...
ar trebui sa stiu ceva despre forester la achizitionare?
ce probleme ati avut cu ele?
mentionez ca este SH ,deh, criza...an 2005 prima inmatriculare sept 2006, 2litri benzina, 116 kW, dublu clima (nu pentru asta o iau...wink.gif
una peste alta, nu ar trebui sa imi para rau, decat pentru consum (acum golf 2 litri TDI), dar.....arta cere sacrificii.
daca am postat aiurea imi cer scuze anticipat si sper sa ma pun in semnatura cat mai repede cu al meu viitor forester biggrin.gif
Merci, o zi buna!

andrei5130
QUOTE (chris1badea @ Aug 26 2009, 02:45 PM) *
@6stele

in alta ordine de idei, SALUTARE la toata lumea
am intrat pe acest forum pentru ca vreau sa imi iau si eu un forester. m-am uitat la mai multe masini, printre care x-trail, santa fe, tucson. din ce am vazut eu, nu se compara...
ar trebui sa stiu ceva despre forester la achizitionare?

pentru ori ce siguranta te duci frumos cu masina la SMT si ii rogi sa ii faca o evaluare completa cu tot ce trebuie, nu ar trebui sa coste mai mult de 300 ron dupa care sa o stapanesti cu placere daca e cazu thumbsup.gif
GLC120
forrester, ce motor ai, tot 2.0 benzina ? Si eu sunt adeptul combustibilului standard de la Petrom. Nu am avut nicioadata probleme decat atunci cand am bagat benzina de 95 in masina noua care avea ghinion! blink.gif motor diesel.
6stele
QUOTE
Si eu sunt adeptul combustibilului standard de la Petrom. Nu am avut nicioadata probleme decat atunci cand am bagat benzina de 95 in masina noua care avea ghinion! blink.gif motor diesel.


Oops, cred ca nu i-a placut blink.gif
Mircea104901
smile.gif
ghiciti ce am facut azi teehee.gif
am dat jos senzorul MAF, l-am curatat cu spray de contact si l-am "suflat" cu aer comprimat (desi nu parea murdar catusi de putin). Operatiunea a durat cam 10min. Nu pot inca sa dau un verdict, dar se pare ca e mai bine.
Oricum Foresterul aspirat e foarte sensibil la benzina. Se pare ca Petrom/OMV ii prieste.
Ma gandesc sa cumpar un aditiv de curatare depuneri pentru urmatorul plin (am citit pe undeva ca pot aparea depuneri de calamina pe supape daca benzina e proasta).
GLC120
Mircea cand scrii chestiuni avansate pune si traducerea. Ce e ala MAF?

Avem si noi la Diesel ? Daca nu, exista la accesorii ? blink.gif
pista
Eu sunt foarte multumit de "colaborarea" intre senzorul MAF si ECU, am mers vreo 6 km (test) fara filtrul aer. Motorul s-a comportat impecabil, dar devenit putin mai zgomotos (bubu) intre 3.000-4.000rpm.
forrrester
QUOTE (GLC120 @ Aug 26 2009, 05:54 PM) *
forrester, ce motor ai, tot 2.0 benzina ? Si eu sunt adeptul combustibilului standard de la Petrom. Nu am avut nicioadata probleme decat atunci cand am bagat benzina de 95 in masina noua care avea ghinion! blink.gif motor diesel.

2.0 benzina.
Asta cu bezina la diesel am trait-o si eu... invers cred ca e mai nasol

Poate ne da Mircea niste info suplimentare pentru curatare senzor MAF - unde e, cum se desface
andrei5130
Benzina la disel e foarte naspa, se distruge motoru, adica tre sa il schimbi, invers trebuie numai curatat si gata (aproape)
6stele
QUOTE (G e o r g e @ Aug 25 2009, 03:07 PM) *
fa-i resetare de calculator, pune benzina buna (98 si mai sus) si dai bice .
variatul relantiului dupa un reset e normal , si tine cateva zeci de km spre 200 chiar uneori. deci linistit ca e ok.


Zis si facut! Un plin cu Top99 si reset. Merci, George. Problema cu puterea si ezitarea la 2500 s-a rezolvat. S-a linistit si ECU si s-a stabilizat turatia la ralanti desi mi s-a parut ca a durat o vesnicie (cam 200 km). Treaba asta cu autoadaptarea pare a avea foarte multe variable pe care le verifica si se seteaza dupa ele - cu AC, fara AC, cu servo pompand tare sau pe drept, etc. - parca invata din nou sa mearga smile.gif

Ca o chestie in plus, dupa reset directia imi pare un pic mai tare decat inainte, parca volanul se misca mai greu. Poate doar mi se pare si e greu sa verific.

Multumesc inca odata pentru toate sfaturile! Nu am uitat de verificarea generala si de curatarea clapetei la service. Gumele noi sunt pe lista de cumparaturi wink.gif Despre asta voi cere pareri pe topicul dedicat.




6stele
Revin cu detalii de dupa verificarea facuta la Brasov, poate intereseaza pe cineva.

Problemele legate de motor erau cauzate strict de admisie care probabil nu fusese curatata niciodata. Seful/patronul service-ului, un tip foarte de treaba genul sincer si direct smile.gif, mi-a spus ca din experienta lui toate problemele astea (pierdere de putere, variatia turatiei la ralanti, etc.) sunt de obicei cauzate de admisie si ca nu a schimbat niciodata un senzor de turatie sau altceva related.

SSM III nu a aratat nici un cod de eroare, toate bune si frumoase aici.

Trenul de rulare de asemenea este in perfecta stare. Am refacut si geometria fatza (mi s-a spus ca pe spate nu e cazul). Deci problema vibratiei este legata exclusiv de anvelope.

Daca tot ajunsesem in service am schimbat si uleiul, filtrul de ulei si filtrul de aer (a iesit o mica mare revizie pana la urma). Costul pentru toate astea mi s-a parut foarte OK, pana in 700 lei. Si, pentru ca am insistat un pic, am avut voie sa stau langa mecanic tot timpul, un "selling point" foarte tare daca e sa ma intrebati pe mine.

Cam atat. Micile mari probleme erau chiar foarte mici deci fiabilitatea Subaru e confirmata inca o data daca mai era cazul wink.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.