IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

AWD vs RWD vs FWD

This topic is about AWD vs RWD vs FWD, the author, Rebel, wrote about: QUOTE (ozz86651 May 4 2010, 0534 PM) Pai cred ca caii de toyota sint mai slabi ca altii, mai mirtoage /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid= ... To read more just scroll down

17 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > »   
Reply to this topicStart new topic
> AWD vs RWD vs FWD, si alte chestii de genu' asta
Rebel
post May 4 2010, 11:27 PM
Post #61


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (ozz86651 @ May 4 2010, 05:34 PM) *
Pai cred ca caii de toyota sint mai slabi ca altii, mai mirtoage smile.gif. Eu urc cu masina de 140CP, nevasta, bagaje pe dealuri de 2000-3000m de 20 de ori pe an si n-am asemenea probleme. Indubitabil ar fi buni niste cai in plus pentru depasiri din scurt in deal, dar in mare comportamentul e decent.



Iti raspund cu o fraza de-a ta:
Ba poti, da cu ce viteza?
Textul meu spune clar ca ajungeam ultimul si cu miros in habitaclu cu toata transmisia automata... smile.gif


Ah, uitasem: eu nu vreau ceva "decent", vreau ceva sa traga bine.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 5 2010, 12:46 AM
Post #62


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (ozz86651 @ May 4 2010, 02:34 PM) *
QUOTE
Dar daca vrei un Swiss Army Knife al masinilor, un Leatherman multi-tool...atunci vei cauta ceva cu awd. Asta este esenta awd-ului, nu neaparat o nevoie absoluta pt circuit, sau pt munte, sau ca ai sute de cai putere.


Da-mi un exemplu de ce ai facut cu AWD ultima oara pe care nu puteai sa-l faci cu FWD. Daca se poate pe uscat smile.gif, ca asa incepuse discutia.



In primul rind am AWD si deci iti dau exemple si de pe ploaie si de pe zapada daca vreau si mai ales pentru ca pot. Nu o sa iti spun de cum am invadat o plaja la apus si m-am suit pe niste bolovani cu Legacy ca are garda mica si mi-e mila...si apoi eu o parchez mereu legal in parcare. Dar in schimb duminica seara l-am fermecat pe unul cu un Altima 3.5 SE-R la un start (de la semafor). Si cred ca era modificat, judecind dupa burlane si dupa faptul ca era destul de sprinten. Cu acelasi motor ca si vechiul Infiniti G35, dar FWD. Dupa care am incetinit si m-am bagat pe stinga, in spatele lui, pt ca venea rampa de intrare pe autostrada. Rampa este un S mai lung...dar si el a intrat si a calcat-o...AWD-ul mi-a permis sa recuperez distanta, sa ma plantez drept in fundul lui prin curbe si sa accelerez mai tare din ultima curba si sa intru pe autostrada inaintea lui. Pe bune, te astept la Chicago la citeva sedinte de luate curbe la viteza cu un awd cu lsd. Nu electronica care sa intervina, ci pur si simplu o masina perfect plantata pe asfalt incit eu fugeam din scaun...
LINK Golf Road; stinga pe Route 53, drepata pe rampa spre I-90.

Da ia spune-mi tu mie...daca ai avea de inchiriat la acelasi pret un Toyota Corrolla sau un Toyota Land Cruiser, ai alege Corolla sau Land Cruser-ul ca sa urci la munte (la zapada) (sa zicem Aspen, venind din Denver - deci vreo 350 km) cu familia ? [pentru necunoscatori, Denver este la 1600 m, Aspen este la 2400; dar pe alocuri drumul urca pe la 3500 m daca nu mai mult]

Intrebarea mea este ? Alegi fwd sau awd pentru drumul asta ? Doar este uscat...
http://www.youtube.com/watch?v=5CE3MXajWNg

This post has been edited by f1anatic: May 5 2010, 12:49 AM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 5 2010, 07:35 AM
Post #63


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Deci utilitatea s-a redus la plecat de la semafor si street racing ... exact ce ziceam, n-am contestat niciodata superioritatea AWD la capitolele astea smile.gif


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ozz86651
post May 5 2010, 07:42 AM
Post #64


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.387
Joined: 8-September 06
From: San Francisco
Member No.: 86.644



Eu am fost din Denver in aspen si nu pe autostrada ci prin la sf. lui decembrie cu FWD. Si nu numai pe autostrada, am urcat la 4000m spre arpahoe.


--------------------
---------------
Honda Civic EX 2006 140CP
Mazda 6S 2003 220CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 5 2010, 08:09 AM
Post #65


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE
Pai cred ca in fraza asta sta esenta discoridiei . Din doua motive:
1. ca nu mi se pare deloc ca AWD/RWD e comparabil intr-un fel cu cai putere in plus peste 100CP. Caii sint mai importanti si-i simti mult mai des.
2. Nu numai ca n-am nimic cu RWD/AWD ba chiar le admir si mi le doresc, am insa ceva cu legenda din spatele lor. Creata in mare parte de marketing. Vrei sa spui ca-ti iei AWD/RWD ca iti place? perfect... dar daca spui ca il iei din cauza utilitatii in Bucuresti, cred ca e putin exagerat. Adica are utilitate chiar in bucuresti numai ca e mica spre neglijabila. RWD face curbele mai repede? sigur, dar numai pentru unii... si in conditii care se implinesc rar.


Cum spunea si ozz discutia a pornit de la avantajele sistemelor RWD si AWD fata de arhicunoscutul si arhifolositul FWD (acum 50 de ani era fix invers, FWD fiind minoritar). In general masinile RWD si AWD sunt mai scumpe si intrebarea era: merita ?
Aici sunt perfect de acord cu punctul 2 pe care l-a scris ozz, merita daca iti place, iti permiti, si esti dispsus sa platesti in plus pentru asta. Avantajele RWD sau AWD sunt clare (chiar cuantificabile) in anumite conditii, dar in 90% din situatii te descurci foarte bine si cu FWD. Singura problema intervine daca vrei masini de peste 200-250 cp (bine, asta denota ca esti un parvenit care nu se pricepe la masini si vrei sa mictionezi pe cetatenii cinstiti, posesori de masini cinstite, alese in urma unei documentari temeinice). In acest caz FWD-ul incepe sa-si arate limitarile... desigur poti pune si 300 cp pe rotile din fata (ford focus ST spre exemplu) dar deja intervin multiple dezavantaje (pe care mi-e frica sa le exemplific pentru ca probabil voi debita doar tampenii).



--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post May 5 2010, 01:38 PM
Post #66


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE (ozz86651 @ May 4 2010, 11:35 PM) *
Deci utilitatea s-a redus la plecat de la semafor si street racing ... exact ce ziceam, n-am contestat niciodata superioritatea AWD la capitolele astea smile.gif



QUOTE (ozz86651 @ May 4 2010, 11:42 PM) *
Eu am fost din Denver in aspen si nu pe autostrada ci prin la sf. lui decembrie cu FWD. Si nu numai pe autostrada, am urcat la 4000m spre arpahoe.



QUOTE (HalbaSus @ May 5 2010, 12:09 AM) *
Cum spunea si ozz discutia a pornit de la avantajele sistemelor RWD si AWD fata de arhicunoscutul si arhifolositul FWD (acum 50 de ani era fix invers, FWD fiind minoritar). In general masinile RWD si AWD sunt mai scumpe si intrebarea era: merita ?
Aici sunt perfect de acord cu punctul 2 pe care l-a scris ozz, merita daca iti place, iti permiti, si esti dispsus sa platesti in plus pentru asta. Avantajele RWD sau AWD sunt clare (chiar cuantificabile) in anumite conditii, dar in 90% din situatii te descurci foarte bine si cu FWD. Singura problema intervine daca vrei masini de peste 200-250 cp (bine, asta denota ca esti un parvenit care nu se pricepe la masini si vrei sa mictionezi pe cetatenii cinstiti, posesori de masini cinstite, alese in urma unei documentari temeinice). In acest caz FWD-ul incepe sa-si arate limitarile... desigur poti pune si 300 cp pe rotile din fata (ford focus ST spre exemplu) dar deja intervin multiple dezavantaje (pe care mi-e frica sa le exemplific pentru ca probabil voi debita doar tampenii).



Drumul ? UIltima mila inainte de virf - neasfaltata. Virful ? Pikes Peak - America's Mountain. 4300 m. Data ? 13 August 2009. Sigur...ajungi si cu FWD...cu cu RWD....si cu bicileta si chiar si pe jos. DAR DACA INCEPE SA PLOUA ? Puternic...? Oare va ingheta ? Oare va ninge ? Oare e frig ? Ce faci ? Te intorci la baza 15 mile sau continui 1 mila pina la cabana de la virf si stai pina trece primejdia? Ala micul tipa...Nevasta urla...Ce faci ? Oare vei putea ajunge ? Oare stai locului in timp ce se face alb in jurul tau ? Oare merge telefonul ? Unde tragi pe dreapta ? Oare poti sa tragi pe dreapta oriunde vrei ?

Din fericire nu am nici nevasta nici copii nu a plouat si a stat si peste limita inghetului (32 F). Dar citeodata, mai bine sa ai AWD decit sa nu ai. Iar Pikes Peak este o zona turistica. Incearca ceilalti munti din colorado...si sint multe sanse sa fii singura masina acolo...Iar pe 15 aug, din Colorado Springs, virful muntelui era alb si lucea in bataia soarelui.


Si apoi, nu pricep ce nu pricepeti voi. Am discutat mai sus. AWD confera in plus niste chestii unei masini care poate par fix inutile pina cind ai nevoie de ele. Promit sa nu mai imi iau sedan puternic cu awd cind imi voi permite atit un Porsche 911 Carrera 4S cit si un Range Rover Sport supercharged. Astept donatii - suma necesara fiind aproape de 250,000 USD. Nu ? Doar este mult mai bine sa ai scula specializata decit un Leatherman Multitool.

This post has been edited by f1anatic: May 5 2010, 01:41 PM
Attached File(s)
Attached File  DSCF3209__Large_.JPG ( 92.3K ) Number of downloads: 13
Attached File  DSCF3198__Large_.JPG ( 96.23K ) Number of downloads: 24
Attached File  DSCF3192__Large_.JPG ( 86.79K ) Number of downloads: 9
Attached File  DSCF3171__Large_.JPG ( 123.81K ) Number of downloads: 9
 


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post May 5 2010, 02:25 PM
Post #67


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



Si ca sa tragem o conclzie wacko.gif despre AWD - You don't really need it, but it's so nice to have it !!! tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post May 5 2010, 02:58 PM
Post #68


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Fiecare este liber sa isi ia ce masina vrea este o prostie sa te uiti asa lung la masina CUTARE si sa spui cu dispret (ca Baiazid unsure.gif ):
"astia cu masina X sunt nesimtiti, idioti, frustrati". Am mai discutat despre asta si pana acum am vazut exemple absolut gratuite si neprovocate.
"-SUV-urile indecente, X5 cretini.......
-monovolum - dovada ca ti-ai terminat viata sexuala"

Daca sunt oameni care considera aceste afirmatii simpatice sau "socializare" asta este. Mie mi se pare numai o dovada de proasta crestere sa spui asta in public. De fapt oriunde, dar hai sa presupunem ca prietenii tai au impresia ca esti foarte cool.

Apoi urmeaza un proces de indulcire si de justificare, discutiile o iau in toate directiile. Nu vad care e rostul, nici prea multe informatii utile, dar imi spun si eu parerea ca sa nu creada cineva ca toti suntem de acord. Pentru ca unele afirmatii sunt niste gogomanii incredibile.

Pana acum nu am vazut pe nimeni care sa isi asume parerile de aici adica "eu nu numai ca am fost impresionat de posturile geniale ale lui cutare, dar urmand indicatiile lui pretioase mi-am cumparat o masina RWD de 240CP de care sunt foarte incantat. Merg cu ea oriunde si ii multumesc ca nu m-a lasat sa imi iau un FWD de 120 CP cu care as fi ciuca batailor, sau un SUV de manelist, sau un monovolum de impotent".

FWD in general, sunt masinile cele mai ieftine si mai eficiente (greutate, randament) si sunt mai sigure decat un RWD pentru soferul normal. BTW exista pe aici cineva care are o singura masina si aia este RWD de peste 200 CP?

Pentru un om obisnuit si pentru drumurile noastre, daca nu esti interesat de vremea nefavorabila, zapada, padure cred ca un FWD este absolut OK. Ma preocupa mai mult motorul, garda la sol, confortul suspensiilor si dimensiunea pneurilor.

This post has been edited by GLC120: May 5 2010, 03:00 PM


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post May 5 2010, 03:36 PM
Post #69


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



"FWD in general, sunt masinile cele mai ieftine si mai eficiente (greutate, randament) si sunt mai sigure decat un RWD pentru soferul normal. BTW exista pe aici cineva care are o singura masina si aia este RWD de peste 200 CP?"
La raliu, ordinea este AWD, FWD si RWD( nu stiu daca mai foloseste cineva rwd in ziua de azi).

This post has been edited by Lucian107416: May 5 2010, 03:40 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post May 5 2010, 04:12 PM
Post #70


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



@F1
Ce spui tu cu varfuri si ninsori nu prea exista prin Europa, in US e poate altceva. Nu o sa ne apucam niciodata sa comparam un fwd cu un awd in sahara sau in Alaska.

Europa e un musuroi suprapopulat unde drumurile fie sunt dezapezite imediat (in Austria pe 1 ianuarie la ora 8 dimineata era plin de masini care dezapezeau), fie sunt blocate de masini si soferi nepotriviti, fie sunt inchise complet. In aceeasi Austrie am vrut sa calaresc cu un FWD dizal cea mai inalta strada a lor si nu am putut, era inchisa, desi nu era inca fir de zapada. Aceeasi surpriza am avut-o si in Franta, strada la cea mai mare altitudine era inchisa in aprilie sau mai pentru ca exista sansa 1 la 10.000.000 sa dea o ninsoare. Nu am putut deci sa am parte de "aventura" indiferent daca aveam logan sau T35.
In Romania nu se dezapezeste.... insa se blocheaza. Iar cand e blocat tot nu poti sa treci decat daca ai un bigfoot si treci pe deasupra.

Eu am urcat la peste 2500m cu un ibiza fwd de 71CP si nici nu am ramas inzapezit, nici nu mi-a mirosit in habitaclu teehee.gif

Pe la noi, iei awd ca ti s-a pus pata, ceea ce e perfect de inteles, sau daca stai in vre-un orasel sau suburbie mai putin circulata in varful dealului unde iarna poate chiar ai nevoie (cum e cazul lui Pista). Insa in Bucuresti sau alt oras mare e mai util un ponei pentru mers iarna la servici decat un awd.


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bogcot76
post May 5 2010, 05:18 PM
Post #71


specialist
******

Group: Membri
Posts: 789
Joined: 28-July 09
From: Bucuresti
Member No.: 120.558



QUOTE (James Kilowatt @ May 5 2010, 05:12 PM) *
Pe la noi, iei awd ca ti s-a pus pata, ceea ce e perfect de inteles, sau daca stai in vre-un orasel sau suburbie mai putin circulata in varful dealului unde iarna poate chiar ai nevoie (cum e cazul lui Pista). Insa in Bucuresti sau alt oras mare e mai util un ponei pentru mers iarna la servici decat un awd.


Te contrazic partial. Adica mi-am luat AWD ca mi s-a pus pata. Adevarat. Insa in Bucuresti iarna asta, in anumite zile (destul de multe) eram printre putinii care ma puteam duce la servici cu masina. Pentru simplu motiv ca am fost singurul de pe straduta mea care am putut iesi de acolo tongue.gif Cealalta FWD cu cauciucuri de iarna cu tt nu am putut sa o misc. Asa ca macar pentru atat si a meritat............Ha ha ha.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post May 5 2010, 05:19 PM
Post #72


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



Daca cineva va citeste postarile de aici, chiar crede ca RWD este chiar slab.
Invocarea utilitatii in anumite situatii o inteleg pe deplin insa nu pot fi de acord cu denigrarea sistemului RWD.
RWD este cel mai fun si are cateva avantaje clare peste toate celelalte. Am mai discutat despre acest aspect acum cativa ani.

Daca vrei o masina pur senzationala in ceea ce priveste feelingul, handlingul, si vrei sa fie cu adevarat fun atunci clar te orientezi catre RWD.

Halba, 300CP se pot pune cu succes si fara probleme si pe un FWD. Este adevarat ca masina are un alt comportament rutier si exista o alta forma de stres asupra unei multitudini de componente pe care RWD nu le are (CVT joints de ex) insa nu putem spune ca aceasta ar fi o greseala. Exista destule FWD cu putere mare si care au facut istorie sau care sunt competitive.


Sincer, sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post May 5 2010, 05:51 PM
Post #73


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (Rebel @ May 5 2010, 05:19 PM) *
Daca vrei o masina pur senzationala in ceea ce priveste feelingul, handlingul, si vrei sa fie cu adevarat fun atunci clar te orientezi catre RWD.

Corect. Dar masina aia nu va fi Swiss knife.
QUOTE (Rebel @ May 5 2010, 05:19 PM) *
Sincer, sugerez anumitor participanti pasivi ai acestui forum care sunt in cautarea de informatii sa nu ia in considerare toate dizertatiile postate pe acest forum intrucat anumite postari sunt total paralele cu subiectul si sunt furnizate de personaje care in afara lipsei unei baze elementare de cunostinte in domeniu, nu sunt capabile decat sa posteze ineptii si aberatii. Insa, in spiritul dreptului de a ne exprima liberi, trebuie sa acceptam si monologurile prin care unii isi poarta propriul razboi imaginar sau isi refuleaza frustrarile.

Poate-ti faci tu blog si postezi link-ul, caci se subintelege din context ca tu stii ce vorbesti. In felul asta utilizatorii pasivi ocolesc usor incompetentii. BTW, termenul corect e defuleaza. Era sa uit, pana sa ajunga la pagina asta probabil utilizatorii pasivi au invatat deja ca masina ideala e BMW.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post May 5 2010, 06:07 PM
Post #74


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (Lucian107416 @ May 5 2010, 01:51 PM) *
Poate-ti faci tu blog si postezi link-ul, caci se subintelege din context ca tu stii ce vorbesti. In felul asta utilizatorii pasivi ocolesc usor incompetentii. BTW, termenul corect e defuleaza. Era sa uit, pana sa ajunga la pagina asta probabil utilizatorii pasivi au invatat deja ca masina ideala e BMW.

Poate am blog, poate n-am , poate nu-i nevoie.

Referitor la termen ai dreptate, Din moment ce faceam referire catre eliberarea "frustrarilor" trebuia sa folosesc defulare. My bad.

BMW este masina ideala pentru foarte multi insa nu vad unde am mentionat eu asa ceva. Este vorba de o DEFULARE sau doar o replica rautacioasa?


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucian107416
post May 5 2010, 06:14 PM
Post #75


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.042
Joined: 1-June 07
From: Bucuresti
Member No.: 107.409



QUOTE (Rebel @ May 5 2010, 06:07 PM) *
BMW este masina ideala pentru foarte multi insa nu vad unde am mentionat eu asa ceva. Este vorba de o DEFULARE sau doar o replica rautacioasa?

Era o gluma. Am uitat emoticon-ul: biggrin.gif
Later: gluma era partea cu BMW-ul. In rest, consider ca nu a fost tocmai fair partea pe care ai scris-o cu italice.

This post has been edited by Lucian107416: May 5 2010, 06:18 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rebel
post May 5 2010, 06:39 PM
Post #76


specialist
******

Group: Membri
Posts: 2.198
Joined: 11-July 08
From: Location Unknown
Member No.: 117.474



QUOTE (Lucian107416 @ May 5 2010, 02:14 PM) *
QUOTE (Rebel @ May 5 2010, 06:07 PM) *
BMW este masina ideala pentru foarte multi insa nu vad unde am mentionat eu asa ceva. Este vorba de o DEFULARE sau doar o replica rautacioasa?

Era o gluma. Am uitat emoticon-ul: biggrin.gif
Later: gluma era partea cu BMW-ul. In rest, consider ca nu a fost tocmai fair partea pe care ai scris-o cu italice.


OK.
In ceea ce priveste observatia ta, ti-as da 100% dreptate insa unii insista in devierea subiectului catre aspecte total irelevante.
Ori sunt frustrati, ori sunt iritati de faptul ca sunt ignorati. Poate lucrurile s-ar schimba daca in locul unor postari irelevante am incerca sa purtam discutii -fie ele si contradictorii- ce au legatura cu subiectul si am combate doar ideile in sine.

Inapoi la subiect:
Citeam intr-o postare anterioara o comparatie intre Foresterul pe care l-ai condus si Suzuki-ul pe care cred ca il detii.
Intrebarea mea: sunt amandoua manuale? Daca da, la ce turatii schimbi viteza sau "ti se cere" sa o schimbi?
In afara capacitatii motorului in sine (volum) mai exista si factorul peak power si cand este el obtinut (RPM).
Ce vreau sa spun este ca, greutatea/ CP este foarte importanta in dinamica masinii dar asta nu este totul.


--------------------
///M - The Ultimate Driving Machine
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post May 5 2010, 06:43 PM
Post #77


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Uite ce zice wikipedia despre avantajele RWD. Poate veti fi curiosi sa va uitati si la restul.

"* Even weight distribution — The layout of a rear wheel drive car is much closer to an even fore and aft weight distribution than a front wheel drive car, as more of the engine can lie between the front and rear wheels
* Weight transfer during acceleration — During heavy acceleration, weight is placed on the rear, or driving wheels, which improves traction.
* No torque steer
* Steering radius — As no complicated drive shaft joints are required at the front wheels, it is possible to turn them further than would be possible using front wheel drive, resulting in a smaller steering radius for a given wheelbase.
* Better handling in dry conditions — the more even weight distribution and weight transfer improve the handling of the car. The front and rear tires are placed under more even loads, which allows for more grip while cornering.
* Better braking — the more even weight distribution helps prevent lockup from wheels becoming unloaded under heavy braking.
* Towing — Rear wheel drive puts the wheels which are pulling the load closer to the point where a trailer articulates, helping steering, especially for large loads.
* Serviceability — Drivetrain components on a rear-wheel drive vehicle are modular and do not involve packing as many parts into as small a space as does front wheel drive, thus requiring less disassembly or specialized tools in order to service the vehicle.
* Robustness — due to geometry and packaging constraints, the universal joints attached to the wheel hub have a tendency to wear out much later than the CV joints typically used in front-wheel drive counterparts. The significantly shorter drive axles on a front-wheel drive car causes the joint to flex through a much wider degree of motion, compounded by additional stress and angles of steering, while the CV joints of a rear wheel drive car regularly see angles and wear of less than half that of front wheel drive vehicles.
* Can accommodate more powerful engines as a result of the longitudinal orientation of the drivetrain, such as the Inline-6 and 90° big-bore V8, making the FR a common configuration for luxury and sports cars. These engines are usually too long to fit in a FF transverse engine ("east-west") layout; the FF configuration can typically accommodate at the maximum an Inline-4 or V6."

Sunt chestii interesante si poate importante pentru o masina (eventual si unica) destinata soselelor, oraselor si parcarilor patriei. Pana una alta as vrea sa vad un client din Romania cu masina personala, nu recomandari de marketing facute altora de la distanta.




--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post May 5 2010, 06:58 PM
Post #78


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Deja suntem pe aratura... dar daca tot suntem acolo... wtf... sa mergem mai departe.

QUOTE (GLC120 @ May 5 2010, 02:58 PM) *
Fiecare este liber sa isi ia ce masina vrea este o prostie sa te uiti asa lung la masina CUTARE si sa spui cu dispret (ca Baiazid unsure.gif ):
"astia cu masina X sunt nesimtiti, idioti, frustrati". Am mai discutat despre asta si pana acum am vazut exemple absolut gratuite si neprovocate.
"-SUV-urile indecente, X5 cretini.......
-monovolum - dovada ca ti-ai terminat viata sexuala"

Daca sunt oameni care considera aceste afirmatii simpatice sau "socializare" asta este. Mie mi se pare numai o dovada de proasta crestere sa spui asta in public. De fapt oriunde, dar hai sa presupunem ca prietenii tai au impresia ca esti foarte cool.

Apoi urmeaza un proces de indulcire si de justificare, discutiile o iau in toate directiile. Nu vad care e rostul, nici prea multe informatii utile, dar imi spun si eu parerea ca sa nu creada cineva ca toti suntem de acord. Pentru ca unele afirmatii sunt niste gogomanii incredibile.


Ma bucur nespus ca iti spui parerea altfel as fi avut impresia ca toti cei de pe forum planeta sunt de acord cu parerile mele, pareri care reprezinta unicul adevar in domeniul automobilistic si nu numai (acum 15 minute a plecat de la mine Papa de la Roma, a venit sa-i explic cum sta treaba cu religia... baiatu' asta nou nu se prea pricepe, da' are vointa si invata repede, se vede ca-i german).

Probabil, conform parerii tale, tu esti singura persoana licentiata sa faca glume, misto-uri si alte ghidusii... restul ar trebui sa fie tot timpul obiectivi, sa se limiteze la prezentarea seaca a datelor, fara sa-si exprime pareri personale, pline de subiectivism si fereasca Sfantul sa faca o gluma (pentru ca va fi ori proasta, ori nesimita ori si proasta si nesimtita... nici macar nu se apropie de rafinamentul ironiilor emise de tine).
Pe de alta parte nimeni nu te obliga sa fii de acord cu mine, sau sa incerci macar sa intelegi ce am spus, sau sa intelegi ca uneori o afirmatie nu trebuie interpretata ad literam, la fel cum nici eu nu sunt (si nici nu vad cum as putea fi) obligat sa inteleg ironiile tale specifice unui intelectual de autobaza.

Pot sa inteleg faptul ca tu nu ma suporti pe mine (pentru ca sunt prost crescut, nu imi plac suv-urile, nu am subaru, am mercedes, sunt parvenit, de bani gata, prost, emit ineptii, and so on) eu propun sa iti pui in semnatura treaba asta, astfel te vei scuti de efortul de a interveni in orice topic pe care chiar daca il consideri inutil/irelevant/etc vii si repeti aceste aspecte. Pe mine nu ma deranjeaza faptul ca tu ma injuri, nu vreau sa te cenzurez in nici un fel, dar cred ca ar fi mult mai util si mai eficient (atat pentru tine cat si pentru restul lumii) sa ma injuri in semnatura si sa poti sa spui si alte informatii, legate de topic in mesajul propriu zis (stiu ca exista o recomandare de a avea semnaturi de maxim 3 randuri dar pentru tine vom face o derogare si promit ca nu te vom atentiona daca semnatura va depasi 3 randuri).

Si daca tot am spus ca nu sunt capabil sa inteleg glumele tale (sunt mai redus asa... ca posesorii de mertzuri albe in general...), am si eu o curiozitate... care este semnificatia si etimologia cuvantului "armula", inteleg ca e ceva de rau, inteleg ca eu sunt una mica si clarkson e una mare... si ca pana si azazel ar putea fi una... dar totusi... sunt curios de unde vine... stiu ca isi are originea in latinescul "armula/armulare" dar nu am la mine dictionarul de latina.... am cautat si pe goagal... si pe dexonline... si in toate celelalte resurse on-line... dar nu gasesc nimic.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post May 5 2010, 07:12 PM
Post #79


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



QUOTE (Rebel @ May 5 2010, 07:39 PM) *
In ceea ce priveste observatia ta, ti-as da 100% dreptate insa unii insista in devierea subiectului catre aspecte total irelevante.

Inapoi la subiect:
Citeam intr-o postare anterioara o comparatie intre Foresterul pe care l-ai condus si Suzuki-ul pe care cred ca il detii.
Intrebarea mea: sunt amandoua manuale? Daca da, la ce turatii schimbi viteza sau "ti se cere" sa o schimbi?
In afara capacitatii motorului in sine (volum) mai exista si factorul peak power si cand este el obtinut (RPM).
Ce vreau sa spun este ca, greutatea/ CP este foarte importanta in dinamica masinii dar asta nu este totul.


Pentru ca tot incercam sa deviem subiectul: ce legatura are senzatia cuiva despre rapiditatea unor masini prin Bucuresti: Forester de 160CP si Swift de 101CP?

Ce legatura are curba motorului si peak power cu acest topic? Sigur nu reiese clar ca orice RWD ar fi mai vioi si mai fun prin Bucuresti?

Daca era doar asa o socializare, imi cer scuze pentru intrerupere.



--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GLC120
post May 5 2010, 07:27 PM
Post #80


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.445
Joined: 12-January 09
Member No.: 118.958



Halba raspund scurt la intrebrea obiectiva.

"Armula" vine de la armura. De aici de la mine din autobaza tu si armula BMW - spaima forumului, sunteti foarte apropiati in idei si nivel intelectual. El e armula mare, tu cea mica... dupa masinile cu care va laudati. Clarkson este visul vostru de aur.

Diferenta uriasa este ca el are ceva talent si simt al umorului.

Parerea proasta despre voi, nu are nici o legatura cu masinile voastre si nici macar cu ineptiile postate, ci cu modul in care va permiteti sa jigniti oameni pe care nu ii cunoasteti doar pentru ca au masina X sau pentru ca nu sunt de acord cu voi. Si dupa cum stii foarte bine nu eu am venit pe topicul Mercedes, Audi sau BMW ca sa va explic ca sunteti "handicapati, frustrati si idioti".

This post has been edited by GLC120: May 5 2010, 07:29 PM


--------------------
Subaru Outback Diesel, Landcruiser 120 D4D + 2 average
Halbasus, moderator, despre SUV-uri, masini nominalizate Toyota Landcruiser (cei saraci) si BMW X5 (cei bogati): "toti care si-au luat SUV-uri de 2.5 tone ca sa mearga pe asfalt sunt fie cretini fie nu sunt cretini dar in mod sigur nu au nici cea mai mica cultura auto.... atunci trebuie sa fii fie un cretin veritabil, fie un incult in domeniul automobilistic sa iti cumperi un tractor lent, care consuma mult, si nu isi poate tine banda pe serpentine. nu toti sunt in mod obligatoriu idioti, dar in mod sigur au o cultura auto extrem de limitata sau chiar inexistenta.... berlina mea nu deranjeaza pe nimeni, nici cand parcheaza, nici cand merge pe serpentine, in schimb un SUV o va face inevitabil."
Go to the top of the page
 
+Quote Post

17 Pages V  « < 2 3 4 5 6 > » 
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th April 2024 - 02:06 PM