Cetarii!!! |
This topic is about Cetarii!!!, the author, mike.omega, wrote about: Si iata cum proiectorul penetreaza aceasta ceata /smile.gif" style="vertical-align:middle" emoid=":)" border="0" alt="smile.gif" /> Cam ca in reclama ... To read more just scroll down
Cetarii!!! |
Jan 13 2010, 07:47 AM
Post
#441
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Dpmdv ceata e asemanatoare accidentelor. Nu gasesti doua la fel Nici macar nu poti compara ceata de azi cu aia de maine. Si aici vorbesc de densitatea ei si de inaltimea la care se situeaza. Deci ca unul a vazut mai bine pe ceata si altul nu, e irelevant! (oarecum....) Eu raman insa cu marea dilema. Ce vezi tu in plus ca sofer cand aprinzi proiectoarele. Presupunem ca pe ceata vezi marcaje si alte chestii. Dar sub clar de luna ce vezi?! Ale mele bat la 2.5m in fata iar eu de obicei ma uit de la 7-10m incolo la viteze mici. Poate nu pricep eu ceva, desi nu cred -------------------- |
|
|
Jan 13 2010, 09:38 AM
Post
#442
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Problema proiectoarelor este una constructiva. Lentila/sticla/oglinda proiectoarelor de ceata (de calitate) sunt facute sa emita lumina difuza, fara a crea fascicule (asa cum se intampla la faza scurta/lunga). Cu ce ajuta in caz de ceata? Pai daca ceata e deasa (numai aici ajuta de fapt), cu faza scurta nu vezi mai nimic din cauza fasciculului superior care in loc sa penetreze ceata, se reflecta/refracta puternic, si se va vedea sub forma unei perdele albe. In schimb, proiectoarele de ceata vor crea o lumina difuza, fara fascicule, asigurand o vizibilitate de cativa metri. Cine a mers pe ceata deasa stie cat de utili sunt acei metri.
Daca ceata e una rarefiata, proiectoarele ajuta mai putin, in sensul ca faza scurta va asigura o vizibilitate mai buna din cauza distantei mai mari acoperite. Tocmai de aceea, cand nu e ceata proiectoarele orbesc, pentru ca nu sunt directionale (sub forma de fascicul), ci emit lumina omni-directional (ma rog, aproximativ pentru ca oglinda le directioneaza oarecum intr-o anumita zona). De aceea, proiectoarele care nu sunt reglate doar in fata masinii, si au proprietari care pun becuri peste puterea recomandata de producator si merg cu ele cand nu e ceata cat-de-cat, sunt niste ignoranti, sa nu zic alte cuvinte grele . Culoarea becului are importanta pentru ca, la aceeasi putere/intensitate luminoasa, cea din spectrul rosu-galben se propaga pe distanta mai mare (din cauza lungimii de unda mai mari, sufera de reflexie/refractie tip ping-pong intre particulele de ceata mult mai mica decat cea din spectrul albastru - vorbind intr-un limbaj de lemn ). -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 13 2010, 04:07 PM
Post
#443
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Culoarea becului are importanta pentru ca, la aceeasi putere/intensitate luminoasa, cea din spectrul rosu-galben se propaga pe distanta mai mare (din cauza lungimii de unda mai mari, sufera de reflexie/refractie tip ping-pong intre particulele de ceata mult mai mica decat cea din spectrul albastru - vorbind intr-un limbaj de lemn ). Asta la ceata nu se aplica. Am explicat mai sus de ce. |
|
|
Jan 13 2010, 11:08 PM
Post
#444
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow. Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat. In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta. Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta. Eu continui sa sustin ca e o senzatie falsa. Intradevar cu ceata in fata (dar ceata nu altceva) daca le aprinzi vei avea o "explozie de lumina" sub bara din fata insa nu cred ca vei vedea mai departe decat cu celelalte. Eventual daca le aprinzi doar pe cele de ceata si le stingi pe cele de faza scurta va disparea senzatia neplacuta data de perdeaua de ceata din fata ta. Insa distanta propriu-zisa de penetrare a luminii nu se imbunatateste. La fel e si cu faza lunga pe ceata. M-am controlat de curand, sunt perfect apt pt condus si nu am probleme cu vederea Am rulat pe ninsoare lately cu proiectoarele aprinse si te asigur ca nu mi s-a "parut" ca vad mai bine Ele lumineaza cam 10-20m maxim in fata pe un arc de cerc in jurul masinii, la mai putin de 40cm inaltime... This post has been edited by DORU: Jan 13 2010, 11:24 PM -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 13 2010, 11:23 PM
Post
#445
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Eu raman insa cu marea dilema. Ce vezi tu in plus ca sofer cand aprinzi proiectoarele. Presupunem ca pe ceata vezi marcaje si alte chestii. Dar sub clar de luna ce vezi?! Ale mele bat la 2.5m in fata iar eu de obicei ma uit de la 7-10m incolo la viteze mici. Poate nu pricep eu ceva, desi nu cred Si proiectoarele OEM la fabia erau fix doua lumanari, aprinse nici nu stiam ca sunt active Dar am rezolvat acum cu HID-ul 3000K. Acum cand le aprind si am faza scurta - tot HID - aprinsa, vad cu ochiul liber cum se mareste zona de vizibilitate. Voi de tunelul de lumini nu ati auzit ? -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 14 2010, 12:31 AM
Post
#446
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Care noi? Ce e ala tunel de lumini? Io la ora asta visez rezistente si prinderi, nu tunele
-------------------- |
|
|
Jan 15 2010, 01:39 AM
Post
#447
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Cand scapi de grinzi si rezistente, baga un ochi aici:
http://www.dvtani.gov.uk/vehicletesting/viewstage2.asp si mai ales http://1st-ray-of-the-sun.blogspot.com/200...up-scottie.html -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 15 2010, 07:14 AM
Post
#448
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Cand scapi de grinzi si rezistente, baga un ochi aici: http://www.dvtani.gov.uk/vehicletesting/viewstage2.asp si mai ales http://1st-ray-of-the-sun.blogspot.com/200...up-scottie.html Si ce legatura are asta cu farurile de ceata si cu ceata????? Vorbim de lucruri total diferite. |
|
|
Jan 15 2010, 08:25 AM
Post
#449
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Doru, nenea aia vorbesc de faza scurta/lunga si cum se vede ea pe sosea si alte cele
M-am prins ce inseamna tunelul de lumini, am trecut si eu pe acolo -------------------- |
|
|
Jan 15 2010, 08:47 AM
Post
#450
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow. Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat. In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta. Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta. Tot urmarind discutia de aici mi-am zis sa aprind si eu proiectoarele intr-o seara sa vad cum e. La mine lumina proiectoarelor "completeaza" spatiul neluminat de catre faza scurta, de la botul masinii pana unde incepe proiectia pe asfalt a luminii produsa de faza scurta.A, si in lateral pe aceeasi distanta. -------------------- |
|
|
Jan 15 2010, 09:06 AM
Post
#451
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Front fog lamps
A pair of yellow fog lampsFront fog lamps provide a wide, bar-shaped beam of light with a sharp cutoff at the top, and are generally aimed and mounted low.[10][11][12] They may be either white or selective yellow. They are intended for use at low speed to increase the illumination directed towards the road surface and verges in conditions of poor visibility due to rain, fog, dust or snow. As such, they are often most effectively used in place of dipped-beam headlamps, reducing the glareback from fog or falling snow, although the legality varies by jurisdiction of using front fog lamps without low beam headlamps. Use of the front fog lamps when visibility is not seriously reduced is often prohibited (for example in the United Kingdom), as they can cause increased glare to other drivers, particularly in wet pavement conditions, as well as harming the driver's own vision due to excessive foreground illumination.[13] The respective purposes of front fog lamps and driving lamps are often confused, due in part to the misconception that fog lamps are necessarily selective yellow, while any auxiliary lamp that makes white light is a driving lamp. Automakers and aftermarket parts and accessories suppliers frequently refer interchangeably to "fog lamps" and "driving lamps" (or "fog/driving lamps"). In most countries, weather conditions rarely necessitate the use of fog lamps, and there is no legal requirement for them, so their primary purpose is frequently cosmetic (in tara lu' f1). They are often available as optional extras or only on higher trim levels of many cars. Studies have shown that in North America more people inappropriately use their fog lamps in dry weather than use them properly in poor weather.[14] -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 15 2010, 09:13 AM
Post
#452
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Rear fog lamps Rear fog lamps in the bumper of a European-spec Chevrolet CorvetteIn Europe and other countries adhering to ECE Regulation 48, vehicles must be equipped with one or two bright red "rear fog lamps" (or "fog taillamps"), which serve as high-intensity rear position lamps to be energised by the driver in conditions of poor visibility to enhance vehicle conspicuity from the rear. The allowable range of intensity for a rear fog lamp is 150 to 300 candelas,[15] which is within the range of a U.S. brake lamp.[5] For this reason, some European vehicles imported to the United States have their rear fog lamps wired as brake lamps, since their European-specification brake lamps may not be sufficiently intense to comply with U.S. regulations, and in North America rear fog lamps are not required equipment. However, they are permitted, and are found almost exclusively on European-brand vehicles in North America — Audi, Jaguar, Mercedes, MINI, Land Rover, Saab and Volvo provide functional rear fog lights on their North American models. The final generation Oldsmobile Aurora also had dual rear fog lights installed in the rear bumper as standard equipment.
Most jurisdictions permit rear fog lamps to be installed either singly or in pairs. If a single rear fog is fitted, most jurisdictions require it to be located at or to the driver's side of the vehicle's centreline — whichever side is the prevailing driver's side in the country in which the vehicle is registered.[15] This is to maximise the sight line of following drivers to the rear fog lamp. If two rear fog lamps are fitted, they must be symmetrical with respect to the vehicle's centreline.[15] Proponents of twin rear fog lamps say two lamps provide vehicle distance information not available from a single lamp. Proponents of the single rear fog lamp say dual rear fog lamps closely mimic the appearance of illuminated brake lamps (which are mandatorily installed in pairs), reducing the conspicuity of the brake lamps' message when the rear fogs are activated. To provide some safeguard against rear fog lamps being confused with brake lamps, ECE R48 requires a separation of at least 10 cm between the closest illuminated edges of any brake lamp and any rear fog lamp. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 15 2010, 09:14 AM
Post
#453
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Tot urmarind discutia de aici mi-am zis sa aprind si eu proiectoarele intr-o seara sa vad cum e. La mine lumina proiectoarelor "completeaza" spatiul neluminat de catre faza scurta, de la botul masinii pana unde incepe proiectia pe asfalt a luminii produsa de faza scurta.A, si in lateral pe aceeasi distanta. Si ti s-au parut utile? In conditii meteo in care presupunem ca n-ai avea nevoie de ele Te ajuta la ceva? -------------------- |
|
|
Jan 15 2010, 04:14 PM
Post
#454
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
La mine lumina proiectoarelor "completeaza" spatiul neluminat de catre faza scurta, de la botul masinii pana unde incepe proiectia pe asfalt a luminii produsa de faza scurta.A, si in lateral pe aceeasi distanta. Am aceeasi vedenie cu Legionaru' Si aceeasi parere, sa nu uit bogcot76, am dat link-ul al 2-lea doar pt diagrama luminii emise de farurile normale, ca ma intrebase Mike ce-i aia tunel de lumini...Proiectoarele de ceata fac si ele exact ce zice si Florin mai sus, asadar o diagrama de lumina dau si ele cu siguranta... FAR EASTREN, multam de precizari, f bune ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 15 2010, 05:29 PM
Post
#455
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Normal ca dau, dar in ceata adevarata dispersia e aceeasi. Asa ca nu conteaza. Asta era ideea. In rest pe vreme fara ceata normal ca sunt mai bune.
|
|
|
Jan 15 2010, 07:51 PM
Post
#456
|
|
Alergator de viteza Group: Membri Posts: 3.371 Joined: 19-September 05 From: Craiova Member No.: 56.143 |
Tot urmarind discutia de aici mi-am zis sa aprind si eu proiectoarele intr-o seara sa vad cum e. La mine lumina proiectoarelor "completeaza" spatiul neluminat de catre faza scurta, de la botul masinii pana unde incepe proiectia pe asfalt a luminii produsa de faza scurta.A, si in lateral pe aceeasi distanta. Si ti s-au parut utile? In conditii meteo in care presupunem ca n-ai avea nevoie de ele Te ajuta la ceva? Fac mai multa lumina in fata-jurul masinii.Insa in conditii climaterice normale nu ajuta. Bine, nici nu incurca. Pe mine! -------------------- |
|
|
Jan 15 2010, 11:57 PM
Post
#457
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Normal ca dau, dar in ceata adevarata dispersia e aceeasi. Asa ca nu conteaza. Asta era ideea. In rest pe vreme fara ceata normal ca sunt mai bune. Aici sunt in parte de acord cu tine. Pe ploaie, ninsoare si vreme neprielnica ajuta, pe ceata doar lumineaza si cred ca Tudor are perfecta dreptate: atunci te ajuta SA FII VAZUT ! -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Oct 26 2011, 06:02 AM
Post
#458
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.071 Joined: 23-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 53.969 |
-a mea nu are proiectoare si sincer ii cam trebuie. nu avem noi aici ceata prea multa insa iti da mai multa vizibilitate Proiectoarele de ceata sunt pentru C E A T Z A. Nu pentru imbunatatirea vizibilitatii (nici nu o fac, e o impresie falsa deoarece iti lumineaza sub botul masinii unde n-ai nevoie decat cand mergi cu 10-15 km/h. Insa ele sunt stralucitoare si deranjeaza pe cei din fata, de aceea e interzisa folosirea lor cand nu e ceata. Evident, in tarile bananiere pe care le-am vazut, unde civillizatia pe sosea este zero, ca si controlul politiei rutiere, proiectoarele se folosesc din greu (aici includ si Romania; in UAE n-am fost dar probabil ca o fi la fel). -------------------- Ford cu motor de Skoda
Citroen cu motor de BMW |
|
|
Oct 26 2011, 07:24 PM
Post
#459
|
|
specialist Group: Membri Posts: 785 Joined: 24-September 11 From: Macondo Member No.: 135.609 |
-a mea nu are proiectoare si sincer ii cam trebuie. nu avem noi aici ceata prea multa insa iti da mai multa vizibilitate Proiectoarele de ceata sunt pentru C E A T Z A. Nu pentru imbunatatirea vizibilitatii (nici nu o fac, e o impresie falsa deoarece iti lumineaza sub botul masinii unde n-ai nevoie decat cand mergi cu 10-15 km/h. Insa ele sunt stralucitoare si deranjeaza pe cei din fata, de aceea e interzisa folosirea lor cand nu e ceata. Evident, in tarile bananiere pe care le-am vazut, unde civillizatia pe sosea este zero, ca si controlul politiei rutiere, proiectoarele se folosesc din greu (aici includ si Romania; in UAE n-am fost dar probabil ca o fi la fel). Da bre, matale stii bine. si eu aveam o oarecare idee ca proiectoarele de ceata sunt de ceata. matale omiti ceva. in tara bananiera unde locuiesc eu, nu prea sunt sosele cu o banda pe fiecare sens de mers. sunt de obicei strazi cu 2-3-6 benzi de mers si sensuri unice. deci, nu deranjeaza pe nimeni proiectoarele mele, pe care nu le am. da, exact acolo unde spui imi trebuia mai multa lumina, si anume sub botul masinii. Iti multumesc ptr postare. Nu m-ai ajutat cu nimic. -------------------- festina lente.....
|
|
|
Oct 26 2011, 07:28 PM
Post
#460
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.055 Joined: 9-May 11 Member No.: 132.239 |
Gresesti, chiar pe autostrada proiectoarele de ceata il deranjeaza macar pe cel din spate (cu ele se aprinde si o lumina orbitoare in spatele masinii) si posibil pe cel din fata prin oglinda.
Nu inteleg care e toata ideea, cu proiectoarele de ceata nu vezi nimic in plus, doar enervezi niste oameni. Mai vad pe aici pe unii cu proiectoarele aprinse, de obicei au peste 70 de ani si ori nu vad deloc de aia le aprind (dar nu le ajuta), ori nici nu stiu ca le au aprinse. QUOTE Iti multumesc ptr postare. Nu m-ai ajutat cu nimic. Ti-a explicat ca e ilegal sa umbli cu proiectoarele aprinse si ca deranjezi alti oameni. Daca nu consideri asta ajutor e problema ta . This post has been edited by former_ozz: Oct 26 2011, 07:30 PM |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 10:32 AM |