Cetarii!!! |
This topic is about Cetarii!!!, the author, DORU, wrote about: QUOTE (mike.omega Jan 10 2010, 1217 AM) Desteptii de la Citroen nu te lasa sa aprinzi stopul/stopurile de ceata direct. Trebuie intai sa aprinzi proie ... To read more just scroll down
Cetarii!!! |
Jan 10 2010, 07:43 PM
Post
#421
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Desteptii de la Citroen nu te lasa sa aprinzi stopul/stopurile de ceata direct. Trebuie intai sa aprinzi proiectoarele Si nu sunt singurii. Nici eu nu-mi explic de ce dar este o realitate -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 10 2010, 08:16 PM
Post
#422
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
... Uite o "poză" din manualul mașinii mele. A se observa diferențele la recomandările folosirii luminilor de ceață Mike și Doru: credeți că degeaba am făcut recomandarea de mai sus ? Recomandarea din manual zice că doar pe timp de ceață, zăpadă sau ploaie să aprinzi farurile de ceață (proiectoarele). Pe când lămpile de ceață spate NU se folosesc pe ploaie sau zăpadă, doar când scade vizibilitatea sub 50 m (ceață, presupun ). Deci, când e ploaie sau zăpadă POȚI folosi DOAR proiectoarele, NU și stopurile de ceață. Doar dacă-i ceață continui mișcarea și aprinzi și stopurile. Doohh |
|
|
Jan 10 2010, 09:04 PM
Post
#423
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Asa, si?! Eu oricum le aprind in functie de conditiile meteo de afara
-------------------- |
|
|
Jan 10 2010, 10:03 PM
Post
#424
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 11 2010, 12:55 PM
Post
#425
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Doar că tu erai contrariat că nu poți aprinde concomitent sau separat stopurile de ceață. Cred că pe timp de ploaie (de ex) nu ai vrea să ai în fața ta pe unul cu stopul de ceață aprins. Sau ... da ??? Far, cred că la mine te refereai, nu la Doru, iar ce zici tu e clar că sunt condiții meteo extreme (ploaie torentiala sau ninsoare cu viscol) fapt ce obligă aprinderea ȘI a stopului de ceață CITAT Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si în tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel: a) luminile de pozitie sau de stationare, în timpul opririi pe partea carosabila în afara localitatilor; b ) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localitati, cât si în afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar când ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata. De aici. |
|
|
Jan 11 2010, 01:17 PM
Post
#426
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Far, cred că la mine te refereai, nu la Doru, iar ce zici tu e clar că sunt condiții meteo extreme (ploaie torentiala sau ninsoare cu viscol) fapt ce obligă aprinderea ȘI a stopului de ceață QUOTE Art. 143. - (1) Conducatorii de vehicule sunt obligati ca de la lasarea serii si pâna în zorii zilei, ziua când ploua torential, ninge abundent sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drumul public, precum si în tuneluri, sa foloseasca instalatia de iluminare a vehiculului astfel: a) luminile de pozitie sau de stationare, în timpul opririi pe partea carosabila în afara localitatilor; b ) luminile de întâlnire sau de drum, în mers, atât în localitati, cât si în afara acestora, dupa gradul de iluminare a drumului public, iar când ploua torential, ninge abundant sau este ceata densa, ori în alte conditii care reduc vizibilitatea pe drum, si luminile de ceata. De aici. Aaaa, da, scuze. Pai asa. Nu cum scrie in manual... -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 11 2010, 02:07 PM
Post
#427
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
De acord cu manualul, dar cei care nu au pozitie separata pt stopurile de ceata cum il aplica ? Vezi Mike
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 11 2010, 05:19 PM
Post
#428
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Eu cred ca totul tine de cum interpretam regulamentul .... acolo scrie "luminile" de ceata. Nefiind precizat ca e vorba de cele albe sau rosii, banuiesc ca se refera la amandoua. Altfel ar fi trebuit sa precizeze care din ele.
Doi la mana, cand regulamentul spune "lumini de pozitie" se refera implicit si la far si la stop. Deci, prin analogie, si prin "lumini de ceata" aici se refera probabil si la far si la stop -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jan 11 2010, 08:25 PM
Post
#429
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Bai, ceata ne ceata, ploaie, zapada, mazga si alte fenomene ale naturii! Ne tot invartim in juru cozii! Natia noastra habar n-are si nici nu vrea cum sa foloseasca un buton sau doua! Asta e! Deja m-am saturat de astia care pur si simplu sunt nesimtiti! Daca o sa treaca vreunul prin CT si vedeti o Nubira argintie care da flash-uri sa va ganditi la mine
-------------------- |
|
|
Jan 12 2010, 01:05 AM
Post
#430
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.805 Joined: 27-April 07 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 104.894 |
Bai, ceata ne ceata, ploaie, zapada, mazga si alte fenomene ale naturii! Ne tot invartim in juru cozii! Natia noastra habar n-are si nici nu vrea cum sa foloseasca un buton sau doua! Asta e! Deja m-am saturat de astia care pur si simplu sunt nesimtiti! Daca o sa treaca vreunul prin CT si vedeti o Nubira argintie care da flash-uri sa va ganditi la mine ba stiu sa foloseasca "botonul". Sucesc,apasa,trag de el/ele pana se aprind in bord toate beculetele. "Iote ce frumos e bordul cand sunt aprinse atat de multe luminte". Ca un pom de Craciun. Am o idee pentru fabricantii auto: sa le faca sa licare multicolor Probabil s-ar asorta mai bine cu mintile sorcovite, pardon, luminate care le aprind de "feșăn/dizain". This post has been edited by Mircea104901: Jan 12 2010, 01:07 AM -------------------- BMW X3 3.0D
Ex Forester 2.0X MY07 Don’t argue with Idiots... They will bring you down to their level and beat you with experience. “If A is a success in life, then A equals x plus y plus z. Work is x; y is play; and z is keeping your mouth shut.” Albert Einstein |
|
|
Jan 12 2010, 06:10 AM
Post
#431
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Ah, ma provoci sa ma iau si de aia cu ceasurile de bord schimbate dar ma abtin
-------------------- |
|
|
Jan 12 2010, 02:20 PM
Post
#432
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Mike, asta nu, bine ?
-------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 12 2010, 09:08 PM
Post
#433
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Ma abtin, nu e de ajuns?
-------------------- |
|
|
Jan 12 2010, 10:34 PM
Post
#434
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
V-ati pus vreodata problema daca lampile de ceata de pe fata au vreo utilitate in conditii de ceata? Vi se pare ca va imbunatatesc cumva campul vizual? Eu cred ca nu. E o senzatie falsa. Daca va aduceti aminte la inceput erau galbene. De ce? Pai se stie ca in functie de lungimea de unda a luminii "penetrarea" acesteia difera direct proportional. Rosu o are cea mai mare si violetul cea mai mica. Galbenul e undeva inainte de rosu. Din acest motiv initial s-a folosit galbenul crezandu-se ca penetrarea luminii cu lungime de unda in spectrul luminii galbene va fi mai buna in conditii de ceata. Rosu nu se putea pune pe fata ca ar fi semnat cu stopurile de frana. Exista insa pe spate Mai mult, sensibilitatea ochiului cea mai mare este la galben si verde. Deci cumva galbenul era un compromis rezonabil. Noi folosim chestia asta in endoscopie prin filtre de culoare pentru a scoate in evidenta zone mai superficiale sau mai profunde de la nivelul mucoasei digestive.
Problema e insa ca pana una alta intervine si dispersia luminii care e dependenta si ea de lungimea de unda a luminii si de dimensiunile particulelor prin care lumina "razbate". Ideea e ca particulele de ceata sunt oricum mai mari decat orice lungime de unda a luminii vreti si atunci chestia cu lumina galbena e o pacaleala in cazul cetii. La nivelul tubului digestiv insa particulele (celulele) prin care lumina trece sunt mai mici decat lungimile de unda ale diferitelor spectre ale luminii si chestia asta se poate aplica - de ex folosim albastru pentru straturile superficiale si verde pentru cele mai profunde. La ceata insa nu. Asa incat ca sa rezumam - parerea mea este ca luminile de ceata pe fata sunt puse din pur marketing si eventual sa atentionezi cumva pe cel din sens opus ca ai mai multe lumini decat doua si e vizibilitatea mai proasta. E vreun fizician printre noi? Poate confirma aberatiile mele? Poate ma insel. |
|
|
Jan 12 2010, 10:41 PM
Post
#435
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow.
Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat. In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta. Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 12 2010, 10:42 PM
Post
#436
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Lampile de ceata sunt facute sa fii vazut, nu sa vezi tu. Probabil de asta le folosesc si cei care le folosesc pe zi sau noapte cu vizibilitate excelenta.... sa fie vazuti. Din acelasi motiv pentru care se duc in cluburi si se sparg in figuri, pentru acelasi motiv pentru care vorbesc foarte tare in locuri publice, pentru acelasi motiv pentru care dau muzica in casa sau in masina la maxim cu geamurile deschise, etc.
Pe scurt, din lipsa de bun simt. -------------------- Honda Accord 2.0 Executive Premium White
Great minds discuss ideas. Average minds discuss events. Small minds discuss people. |
|
|
Jan 12 2010, 10:56 PM
Post
#437
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Eu am pe una din masini HID 3000K pe proiectoarele de ceata...asadar golden yellow. Pe ceata vizibilitatea creste cand le activez, am verificat. In aceasta seara am mers pe ninsoare, le-am aprins si m-am bucurat de mai multa lumina...sigur nu m-am inselat in aceasta privinta. Ce vreau sa spun este ca teoria e una si practica alta Te-ai bucurat de mai multa lumina? In ce sens? In fata masinii? sau la distanta - ca e o diferenta. Eu continui sa sustin ca e o senzatie falsa. Intradevar cu ceata in fata (dar ceata nu altceva) daca le aprinzi vei avea o "explozie de lumina" sub bara din fata insa nu cred ca vei vedea mai departe decat cu celelalte. Eventual daca le aprinzi doar pe cele de ceata si le stingi pe cele de faza scurta va disparea senzatia neplacuta data de perdeaua de ceata din fata ta. Insa distanta propriu-zisa de penetrare a luminii nu se imbunatateste. La fel e si cu faza lunga pe ceata. |
|
|
Jan 12 2010, 11:25 PM
Post
#438
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Ai gasit un fizician intre timp?
This post has been edited by FAR EASTERN: Jan 12 2010, 11:25 PM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Jan 12 2010, 11:39 PM
Post
#439
|
|
specialist Group: Membri Posts: 789 Joined: 28-July 09 From: Bucuresti Member No.: 120.558 |
Ai gasit un fizician inte timp? Nu mah. Treaba asta cu lumina si lungimile de unda ale luminii de diferite culori are tangenta cu unul din domeniile mele de interes in ceea ce fac zi de zi. Chestia asta cu farurile de ceata am mai dezbatut-o de multe ori. Si ca sa-i demonstrez lui Doru ca e doar o senzatie falsa treba cu farurile de ceata va invit la un experiment: aveti doua lanterne in casa? Intr-o camera intunecata luati una si aprinde-ti-o deasupra capului sa lumineze in fata pe peretele opus si observati ce camp vizual aveti. Pe cealalta aprindet-i-o indreptata tot inainte tinand-o lipita de tampla stga sau dreapta inchizand ochiul opus (adica daca o aprinzi pe stanga inchizi dreptul si invers). Veti observa cum campul vizual se va diminua. De ce? Simplu : pentru ca lumina mai puternica aproape de ochi duce la micsorarea pupilei. Insa senzatia de lumina in jurul ochilor e clar mai mare. Exact acelasi lucru se intampla si cu farurile de ceata. Folosite de toti gorobeti pe vreme buna vor da o senzatie de falsa crestere a vizibilitatii doar in apropierea masinii, lucru care nu ajuta la nimic mai ales daca mergi cu 100 la ora. Farurile de ceata fie ele HID sau mama lu xenon nu ajuta decat pe ceata sa vedem si noi marginea drumului, linia discontinua de pe mijloc, la viteze rezonabile. Si inca ceva, HID-urile astea pentru ceata sunt o mare pacaleala - pe ceata nu fac decat sa disperseze in toate directiile. De asta sustin in continuare ca au fost scoase pentru exact ce zicea Tudor mai inainte - ca sa fii vazut manca-ti-as. |
|
|
Jan 12 2010, 11:56 PM
Post
#440
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
pentru exact ce zicea Tudor mai inainte - ca sa fii vazut manca-ti-as. Lucru care pe timp de ceata este extrem de folositor. -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 12th May 2024 - 11:41 PM |