consum de carburant redus datorita anvelopelor |
This topic is about consum de carburant redus datorita anvelopelor, the author, serbang, wrote about: salut. vreau sa-mi schimb anvelopele de iarna cu unele de vara si ma uitam pe net in weekend. foarte proaste site-urile de anvelope, n-am vazut mai ni ... To read more just scroll down
consum de carburant redus datorita anvelopelor |
Apr 7 2009, 08:51 AM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 7-April 09 Member No.: 119.711 |
Attached File(s)
|
|
|
Apr 7 2009, 10:07 AM
Post
#2
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Bun venit Serbane.
Pentru mine, EnergySaver va fi prima optiune, cand va fi cazul. Eu am vazut un test comparativ, cred ca e si pe youtube, intre anvelope standard si Energy. Testul era facut cu doua masini identice echipate fiecare cu cele doua tipuri de anvelope si s-a desfasurat pe un fel de suprafata de rulare pe care vehiculele circularu pe liber(nu erau in viteza) ca la concursurile de skateboarding. Masina echipata cu Energy Saver a continuat sa se mai deplaseze inaninte si inapoi, dupa ce cealalta se oprise... This post has been edited by FAR EASTERN: Apr 7 2009, 10:08 AM -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 7 2009, 12:02 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Sunt bune dar eu nu cred in chestia cu reducerea consumului.
Au o aderenta buna, chiar si pe umed(includem si ploaia) dar aici se opresc avantajele din punctul meu de vedere Fiind niste anvelope moi(de aici si aderenta buna) se consuma destul de repede, risti sa nu treci de 30k de km cu ele. Vara cand e foarte cald las urme pe asfalt daca intorc rotile pe loc spre exemplu... -------------------- |
|
|
Apr 7 2009, 12:19 PM
Post
#4
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 7 2009, 12:41 PM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 79 Joined: 17-January 08 From: GALATI Member No.: 116.091 |
Ieri pe la 18:00 Galati, Carrefour Braila, si inapoi, prin oras, 4 persoane(2 X100 kg+ 2x60kg), detector(mers oras 60-80 unde se putea), pe dig cu max 100, consum mediu 4.7, sau valoare absoluta 2.7 l. CU cele de iarna Galati-Izv Muntelui si inapoi, 2 persoane 100+60, am scos 5l. Chiar sunt OK. |
|
|
Apr 7 2009, 12:48 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
De unde deduci tu, mike ca sunt moi? Doar din faptul ca au aderenta buna pe umed? Si atunci reducerea frecarii cum se mai face? Eu cred ca aderenta, cat si fecarea redusa, sunt atribute date de caracteritici proprii, altele decat cele pe care le cunoasten noi ca ar fi de bun simt(logice). Nu stiu amanunte, dar o sa caut, poate gasesc mai multe detalii. Comparativ cu cele de iarna(Pirelli SnowSport) astea sunt moi si implicit mai flexibile. Alea de iarna erau grele si rigide(mai ales cand le-am luat in mana sa le urc in portbagaj) pe cand la cele de vara nu s-a intamplat chestia asta -------------------- |
|
|
Apr 7 2009, 02:55 PM
Post
#7
|
|
sofer Group: Membri Posts: 79 Joined: 17-January 08 From: GALATI Member No.: 116.091 |
La mine, DUnlop wintersport are materialul mai moale ca Energy; de asemenea logic nu ar avea cum sa fie invers, la majoritatea marcilor.
|
|
|
Apr 7 2009, 03:04 PM
Post
#8
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 7-April 09 Member No.: 119.711 |
Bun venit Serbane. Pentru mine, EnergySaver va fi prima optiune, cand va fi cazul. Eu am vazut un test comparativ, cred ca e si pe youtube, intre anvelope standard si Energy. Testul era facut cu doua masini identice echipate fiecare cu cele doua tipuri de anvelope si s-a desfasurat pe un fel de suprafata de rulare pe care vehiculele circularu pe liber(nu erau in viteza) ca la concursurile de skateboarding. Masina echipata cu Energy Saver a continuat sa se mai deplaseze inaninte si inapoi, dupa ce cealalta se oprise... multumesc, am vazut si eu filmuletul ala....suprafata de rulare era perfect neteda, iar masinile nu erau 4x4...eu am tucson - nu ca asta ar fi vreo cine stie ce masina......dar prefer sa tin sub control atat costurile, cat si siguranta copiilor |
|
|
Apr 7 2009, 03:06 PM
Post
#9
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Daca ati baga cite 2-3 psi in fiecare anvelopa (mentinind raportul fata-spate daca exista asa ceva); ati fi mult mai cistigati decit sa incercati cu anevlope "speciale". Mai vinde si Mobil un ulei care cica reduce consumul. E o chestie paradoxala...pina cind te gindesti: au facut "uleiul" mai subtire (viscozitate redusa); "peretii anvelopelor alea speciale" mai subtiri (pt a reduce greutatea).
Eu unul prefer siguranta unui perete al anvelopei mai gros si un ulei mai viscos. Si acum ca sintem la capitolul "economisit" zeama...stiti ...poti cumpara hard drive Western Digital Cavar Green; Blue si Black. Diferenta ? Green scrie pe cutie mare si tare ca foloseste 40% mai putina energie. Ce nu scrie pe cutie este ca viteza de operare este de 5400 rpm nu 7200 rpm. Consuma mai putina energie...limitindu-ti viteza. Black vs Blue este diferenta la "buffer size"; nu la viteza. Terminind analogia, asa si cu anvelopele astea...au peretele mai subtire; sint mai usoare; normal ca reduce consumul - categoric insesizabil la ochiul liber dar trebuie sa credem compania; ca ei stiu ce fac. Dar daca iei o groapa...sau un cuisor mai anemic...ai pus-o de un nou cauciuc. Cel putin asta este parerea mea. This post has been edited by f1anatic: Apr 7 2009, 03:09 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 7 2009, 03:17 PM
Post
#10
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Eu am vazut ceva despre studiul si implementarea de siliciu in compozitia... materialului. Revin cu date.
"Într-o lume a confortului, a cailor-putere ºi a nivelelor de echipare, oamenii au început sã uite cît de important este un set de cauciucuri bune. Iar aici nu vorbim de gumele noi, ci de acelea care îþi ajutã maºina atît din punctul de vedere al aderenþei, cît ºi al economiei de combustibil, al longevitãþii, al protejãrii mediului înconjurãtor ºi al performanþelor. Cu alte cuvinte, Michelin a dezvoltat primul model de cauciucuri care nu te vor obliga sã accepþi niºte compromisuri aparent inevitabile pînã astãzi. Lansat în Europa în acest an, Energy Saver este a patra generaþie de anvelope “verzi” de la Michelin. Probabil cã reuºita cea mai importantã a producãtorului o reprezintã îmbunãtãþirea rezistenþei la rulare a acestora cu aproape 20% – de aici rezultînd ºi reducerea cantitãþii de energie necesare deplasãrii autovehiculului. Conform celor de la TUV SUD Automotive ºi studiilor efectuate de ei, cauciucurile Michelin Energy Saver pot rula cu 40% mai mulþi kilometri decît alte mãrci premium din sectorul anvelopelor. Raportaþi la media distanþelor parcurse anual în Europa, aceºti 40% înseamnã aproape un an în plus de rulare – ceea ce nu este deloc de ignorat. De fapt, dacã stãm sã ne gîndim bine, nici un alt manufacturier de anvelope pentru maºini de familie (Energy Saver nu este fãcut tocmai pentru un Gallardo) nu poate atinge aceste performanþe în momentul de faþã. Þinînd cont de faptul cã majoritatea accidentelor grave din Europa au loc în condiþii de ploaie, cei de la Michelin au conceput acest cauciuc pentru o aderenþã cît se poate de bunã la suprafeþe umede – calitate verificatã ºi de noi la centrul lor de teste din apropierea Marsiliei, unde am încercat diverse modele de familie, mici ºi compacte, precum Fiat 500, Volkswagen Golf, Kia pro_cee’d sau Volvo C30. Cele mai importante probe pe care le-am efectuat au vizat frînarea ºi manevrabilitatea – ambele pe suprafeþe foarte ude. Rezultatul a fost extrem de clar, mai ales în cazul testului de frînare, unde automobilele echipate cu Energy Saver s-au oprit, în medie, cu trei metri înaintea celor încãlþate cu gume rivale, precum Dunlop sau Continental. Totuºi, sã vorbim puþin despre ce înseamnã o anvelopã ºi, mai ales, despre procedura urmatã de cei de la Michelin pentru a atinge cote de excelenþã în acest segment. În primul rînd, cu fiecare miºcare a roþii, pneul se deformeazã constant la contactul cu ºoseaua, din cauza greutãþii exercitate de automobil. Apoi, urmare a structurii deformate, componentele se încãlzesc ºi o parte din energia transmisã se pierde – aici este vorba de rezistenþa la rulare, bineînþeles. Prin reducerea rezistenþei la rulare, se pot diminua nu numai consumul de combustibil, ci ºi emisiile de CO2. Prin contrast, anvelopa Energy Saver se încãlzeºte foarte puþin la rulare (reducînd astfel consumul de carburant) ºi o face rapid ºi pe perioade scurte (scurtînd distanþa de frînare). Cei de la Michelin au obþinut aceste rezultate graþie faptului cã noul Energy Saver este mai uºor – iar legile fizicii sînt destul de clare atunci cînd spun cã un obiect cu masã mare se deformeazã mai tare la cãldurã decît unul cu masã micã. Apoi, inginerii de la Michelin au creat o compoziþie chimicã specialã, din care a rezultat un cauciuc ce conþine foarte mult siliciu. Aceastã compoziþie se face “responsabilã” pentru rezistenþa micã la rulare a pneului. Pînã una-alta, ne-ar plãcea sã vã dezvãluim mai mult decît esenþialul despre acest Energy Saver. Ca sã nu ne oprim brusc, haideþi sã spunem cã maºinile noastre de familie sînt pe “mîini bune” începînd cu acest an. Cît despre cumpãrãtorii care “ºi-au” tras supermaºini, pot la rîndu-le sta liniºtiþi, deoarece francezii au pneuri ºi pentru ei. Plus cã senzaþionalul Bugatti Veyron nu-ºi poate atinge viteza maximã decît cu un set de Michelin Pilot Sport 2. " @ http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...y-saver-2576187 -------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 7 2009, 03:46 PM
Post
#11
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Cei de la Michelin au obþinut aceste rezultate graþie faptului cã noul Energy Saver este mai uºor – iar legile fizicii sînt destul de clare atunci cînd spun cã un obiect cu masã mare se deformeazã mai tare la cãldurã decît unul cu masã micã. http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...y-saver-2576187 Ce legi sint astea ? Probabil pe mine m-au mintit la scoala...dar am trait mereu cu impresia ca daca la 2 corpuri din acelasi material uniform (aceeasi densitate) li se aplica o anumita cantitate fixa de caldura, cel cu masa mai mare (si volum mai mare) va putea distribui caldura mai bine decit cel cu masa mai mica; si in consecinta cel cu masa mai mare va fi mai putin afectat (fie vorba de deformitate si/sau schimbarea proprietatilor). In fine, chestia se poate generaliza in functie de masa, nu de volum. Un corp dintr-un material mai dens (cu masa mai mare, chiar daca volumul este acelasi) se deformeaza mai putin la caldura. Dar s-or fi rescris legile fizicii...Promotor.ro astia...ar trebui sa ma invite si pe mine la scoala... -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 7 2009, 04:01 PM
Post
#12
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Poate ca ma insel eu ...dar dilatarea termic depinde de:
- coeficientul de dilatare termica (in cazul asta volumica) -marime fizica ce depinde de fiecare material in parte - gradient termic - volum (nu masa!) sau deltaV = alfa * V * deltaT Cred ca cei de la Promotor vor sa spuna ca un corp cu masa mica disipa caldura mai rapid in timp ce unul cu masa mare se comporta ca un acumulator de caldura. In final, corpul cu masa mai mica va fi mai rece intrucat reuseste sa se "raceasca" mai eficient. Prin urmare, la un corp cu masa mai mica deltaT devine mai mic si pe cale de consecinta si dilatarea termica volumica. This post has been edited by hdi: Apr 7 2009, 04:05 PM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 7 2009, 04:22 PM
Post
#13
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Poate ca ma insel eu ...dar dilatarea termic depinde de: - coeficientul de dilatare termica (in cazul asta volumica) -marime fizica ce depinde de fiecare material in parte - gradient termic - volum (nu masa!) sau deltaV = alfa * V * deltaT Cred ca cei de la Promotor vor sa spuna ca un corp cu masa mica disipa caldura mai rapid in timp ce unul cu masa mare se comporta ca un acumulator de caldura. In final, corpul cu masa mai mica va fi mai rece intrucat reuseste sa se "raceasca" mai eficient. Prin urmare, la un corp cu masa mai mica deltaT devine mai mic si pe cale de consecinta si dilatarea termica volumica. Volumul - doar cind ai de-a face cu gaze; nu cu substante care nu se comprima ! Q= caldura Q>0 cind un corp absoarbe caldura (+) Q=[integrala de la t=o la t=1] Cp * dT unde Cp=m*Cs Cp= heat capacity m= masa Cs= specific heat capacity (pt fiecare material in parte) dT= intervalul de temperatura deci Q= [integrala] m*Cs*dT This post has been edited by f1anatic: Apr 7 2009, 04:23 PM -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Apr 7 2009, 04:43 PM
Post
#14
|
|
Tree Hugger Group: Membri Posts: 3.097 Joined: 30-January 08 From: Botosani, RO Member No.: 116.228 |
Din ce stiu eu, nu dau formule, SI SUBSTANTELE SOLIDE SE COMPRIMA. Nu te-ai fript niciodata cand incercai sa rupi o bucata de sarma pentru scoabe? Asa si la anvelopa, exista compresie/decompresie si deci se genereaza caldura(sau se elibereaza).
-------------------- prius - adv. mai intai, de mai inainte
GREEN ENGINE OF THE YEAR 2008 Daca chiar vrei sa salvezi planeta...cumpara un Prius sau Civic ... << Drive safely! Girls preffer you in one piece!>> |
|
|
Apr 7 2009, 05:17 PM
Post
#15
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Din ce stiu eu, nu dau formule, SI SUBSTANTELE SOLIDE SE COMPRIMA. Nu te-ai fript niciodata cand incercai sa rupi o bucata de sarma pentru scoabe? Asa si la anvelopa, exista compresie/decompresie si deci se genereaza caldura(sau se elibereaza). La sarma aia caldura nu e generata de compresie. E vorba despre altceva. Exista o durificare a stratului superficial ce se numeste ecruisare si care la limita ar putea fi asimilata unui fenomen de compresie superficiala insa este altceva. Oricum, se pare ca aici se confunda caldura cu dilatarea termica....Nasol! Substantele lichide si solide nu se comprima in fizica newtoniana. This post has been edited by hdi: Apr 7 2009, 05:18 PM -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 7 2009, 05:17 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Bre, lasati fizica
Caucioacele astea de se lauda Michelin cu ele, salveaza ceva ori ba? -------------------- |
|
|
Apr 7 2009, 05:23 PM
Post
#17
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Bre, lasati fizica Caucioacele astea de se lauda Michelin cu ele, salveaza ceva ori ba? Eu zic ca da. Mai precis, combustibil. Daca fortele de frecare sunt mai mici (si se pare ca reteta cauciucului reduce frecarea) inseamna ca unul dintre fenomenele ce se opun inaintarii este redus deci aportul energetic al motorului este mai mic pentru a obtine aceeasi miscare. Ce nu ma convinge este ca eu ma bucur de frecare mica atunci cand merg si economisesc combustibil insa atunci cand franez imi doresc exact inversul... Eu in general schimb anvelopele din cauza varstei si mai rar din cauza uzurii. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 7 2009, 05:38 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Energy Saver nu reduc frecarea, ci rezistenta la inaintare. Rolling resistance, care este.
Apropos de inghesuit psi in ele. Eu m-am dus in sfarsit la o vulcanizare si i-am zis sa imi bage 2.4atm/bar cat scrie pe usa (scrie in psi, am facut traducerea acasa). Cand a cuplat manometrul, aveam intre 1.5 si 1.7atm. Am zis in gandul meu, sa vezi ce consumuri scot acum, cu uleiul proaspat schimbat si cu cauciucele umflate. Aiurea, cel putin pe computerul de bord tot atata scoate. Nu pot face consumul la pompa pentru ca tre sa pun benzina de X lei si deconteaza firma Am Energy Saver si dimensiunea minima omologata pentru masina mea. Asa au venit, asa le folosesc pana la martorii de uzura. Viitoarele anvelope vor fi ceva din gama sportiva. Ca sa dau si un raspuns intrebarii originale: Energy Saver sunt o optiune buna daca te intereseaza consumul. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Apr 7 2009, 06:03 PM
Post
#19
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Energy Saver nu reduc frecarea, ci rezistenta la inaintare. Rolling resistance, care este. Greseala mea .... Si rolling resistance ce ar fi mai cu cuvintele mele? -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 7 2009, 07:13 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Care-i legatura intre disiparea caldurii si rezistenta la inaintare?
Si substantele solide se comprima, insa nu neaparat toate. Metalele se comprima.... a spus unu' pe care il cheama Poisson care a inventat si coeficientul care-i poarta numele. Incalzirea sarmei indoita se datoreaza faptului ca deformarea plastica inseamna acumulare de energie. Da' ce legatura are asta cu discutia? Eu cred ca teoretic un pneu poate reduce consumul. Practic, am dubii ca e masurabil sau semnificativ. Exemplul dat de ktullu e nesemnificativ... a scos o data, pe 50km, un consum cu 0.3 mai mic. Daca a facut spuma benzina si in realitate mai intrau 150g in rezervor (doua tzuici mai sanatoase ) s-a dus dreacu' economia, consumul tot ala clasic fost masurat. In plus un consum a fost obtinut cu pneuri de vara, altul cu cele de iarna, deci probabil conditiile meteo nu sunt au fost aceleasi. Si chiar daca acceptam ca ai castiga 0.3l/100km...hm, 120E castigati la 40.000km. Daca sunt cu 30E bucata mai scumpe decat unele clasice s-a dus naibii economia. This post has been edited by James Kilowatt: Apr 7 2009, 07:15 PM -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 10:57 AM |