consum de carburant redus datorita anvelopelor |
This topic is about consum de carburant redus datorita anvelopelor, the author, Diesel, wrote about: Imi cer scuze ca dau explicatii ajutandu-ma de un link. Intre engleza si romana risc sa fac o varza. Asa ca: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resi ... To read more just scroll down
consum de carburant redus datorita anvelopelor |
Apr 7 2009, 09:45 PM
Post
#21
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resis...ribute_in_tires Ideea e ca la mers pe drum drept, viteza constanta si toate cele, cea mai buna alegere este o roata cat mai subtire, cat mai usoara, cat mai rigida si care are o suprafata minima de contact cu solul. Vezi rotile de trasuri din secolul 19. De indata ce intra in discutie stabilitatea, accelerarea, franarea sau vreo curba, este nevoie de o suprafata de contact cat mai mare si cauciuc moale. In concluzie, e nevoie de un echilibru intre rezistenta la inaintare si aderenta. Aici intra in discutie calitatea cauciucului si designul profilelor. Edit, ca tot am deschis wikipedia: clasamentul din 2003 dupa rolling resistance http://en.wikipedia.org/wiki/Low_rolling_r...Available_tires This post has been edited by Diesel: Apr 7 2009, 09:47 PM -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Apr 7 2009, 10:02 PM
Post
#22
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ideea e ca la mers pe drum drept, viteza constanta si toate cele, cea mai buna alegere este o roata cat mai subtire, cat mai usoara, cat mai rigida si care are o suprafata minima de contact cu solul. Vezi rotile de trasuri din secolul 19. vezi rotile unei biciclete de curse a secolului 21 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Apr 7 2009, 10:17 PM
Post
#23
|
|
subarugeot Group: Membri Posts: 1.484 Joined: 11-December 08 Member No.: 118.741 |
Imi cer scuze ca dau explicatii ajutandu-ma de un link. Intre engleza si romana risc sa fac o varza. Asa ca: http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resis...ribute_in_tires Deci e frecare sau nu? N-ar fi o idee rea sa avem un topic despre fizica, unul despre matematica, rezistenta materialelor, studiul metalelor etc. -------------------- スバル Subaru Outback 2.0D AC 150cp Obsidian Black Pearl - Peugeot 307 1.6 HDI 110cp Rouge Lucifer
Mandru posesor al uneia dintre ultimele KATANA autentice. Ce au facut dupa? Doar arme de foc ... "Unii au impresia ca au tractiune integrala altii chiar o au!" razvan p. |
|
|
Apr 7 2009, 11:00 PM
Post
#24
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 2.661 Joined: 27-May 08 From: Constanta Member No.: 117.183 |
Rezistenta la inaintare se datoreaza faptului ca in timp ce roata se invarte, peretii din dreptul zonei de contact cu asfaltul se deformeaza. Deformarea lor are o componenta plastica si una elastica. Deformarea elastica tine de elasticitatea cauciucului, energia elastica se conseva (exprimare dubioasa din partea mea, imi cer scuze). Energia deformarii plastice se transforma in energie termica. Mai era ceva legat de suprafata de contact, dar imi scapa acum. -------------------- Kia Cee apostrofee Dee, the former Reasonably Priced Car
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 27th April 2024 - 01:23 AM |