Help - Search - Members - Calendar
Full Version: consum de carburant redus datorita anvelopelor
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
serbang
salut. vreau sa-mi schimb anvelopele de iarna cu unele de vara si ma uitam pe net in weekend. foarte proaste site-urile de anvelope, n-am vazut mai nimic, dar am gasit ceva interesant de la michelin legat de reducerea consumului. poate fi adevarat? am nevoie de o opinie tehnica. articolul l-am gasit aici, dar nu stiu daca ma lasati sa pun link-ul...http://www.squadmedia.com/michelin/michelin.pdf...multumesc
FAR EASTERN
Bun venit Serbane.

Pentru mine, EnergySaver va fi prima optiune, cand va fi cazul.
Eu am vazut un test comparativ, cred ca e si pe youtube, intre anvelope standard si Energy. Testul era facut cu doua masini identice echipate fiecare cu cele doua tipuri de anvelope si s-a desfasurat pe un fel de suprafata de rulare pe care vehiculele circularu pe liber(nu erau in viteza) ca la concursurile de skateboarding. Masina echipata cu Energy Saver a continuat sa se mai deplaseze inaninte si inapoi, dupa ce cealalta se oprise...
mike.omega
Sunt bune dar eu nu cred in chestia cu reducerea consumului.
Au o aderenta buna, chiar si pe umed(includem si ploaia) dar aici se opresc avantajele din punctul meu de vedere smile.gif
Fiind niste anvelope moi(de aici si aderenta buna) se consuma destul de repede, risti sa nu treci de 30k de km cu ele. Vara cand e foarte cald las urme pe asfalt daca intorc rotile pe loc spre exemplu... ninja.gif
FAR EASTERN
De unde deduci tu, mike ca sunt moi? Doar din faptul ca au aderenta buna pe umed? Si atunci reducerea frecarii cum se mai face? Eu cred ca aderenta, cat si fecarea redusa, sunt atribute date de caracteritici proprii, altele decat cele pe care le cunoasten noi ca ar fi de bun simt(logice). Nu stiu amanunte, dar o sa caut, poate gasesc mai multe detalii.
ktullu
Referitor la Michelin Energy, pot sa declar ca am 44000km cu ele,si mai merg, acum le-am schimbata fata cu spatele, dupa ce le-am dat jos pe cele de iarna. Referitor la consum s-a simtit mult diferenta fata de Dunlop wintersport folosite pana mai ieri.
Ieri pe la 18:00 Galati, Carrefour Braila, si inapoi, prin oras, 4 persoane(2 X100 kg+ 2x60kg), detector(mers oras 60-80 unde se putea), pe dig cu max 100, consum mediu 4.7, sau valoare absoluta 2.7 l.
CU cele de iarna Galati-Izv Muntelui si inapoi, 2 persoane 100+60, am scos 5l.
Chiar sunt OK.
mike.omega
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 7 2009, 12:19 PM) *
De unde deduci tu, mike ca sunt moi? Doar din faptul ca au aderenta buna pe umed? Si atunci reducerea frecarii cum se mai face? Eu cred ca aderenta, cat si fecarea redusa, sunt atribute date de caracteritici proprii, altele decat cele pe care le cunoasten noi ca ar fi de bun simt(logice). Nu stiu amanunte, dar o sa caut, poate gasesc mai multe detalii.


Comparativ cu cele de iarna(Pirelli SnowSport) astea sunt moi si implicit mai flexibile. Alea de iarna erau grele si rigide(mai ales cand le-am luat in mana sa le urc in portbagaj) pe cand la cele de vara nu s-a intamplat chestia asta wink.gif
ktullu
La mine, DUnlop wintersport are materialul mai moale ca Energy; de asemenea logic nu ar avea cum sa fie invers, la majoritatea marcilor.
serbang
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 7 2009, 10:07 AM) *
Bun venit Serbane.

Pentru mine, EnergySaver va fi prima optiune, cand va fi cazul.
Eu am vazut un test comparativ, cred ca e si pe youtube, intre anvelope standard si Energy. Testul era facut cu doua masini identice echipate fiecare cu cele doua tipuri de anvelope si s-a desfasurat pe un fel de suprafata de rulare pe care vehiculele circularu pe liber(nu erau in viteza) ca la concursurile de skateboarding. Masina echipata cu Energy Saver a continuat sa se mai deplaseze inaninte si inapoi, dupa ce cealalta se oprise...


multumesc, am vazut si eu filmuletul ala....suprafata de rulare era perfect neteda, iar masinile nu erau 4x4...eu am tucson - nu ca asta ar fi vreo cine stie ce masina..smile.gif....dar prefer sa tin sub control atat costurile, cat si siguranta copiilor
f1anatic
Daca ati baga cite 2-3 psi in fiecare anvelopa (mentinind raportul fata-spate daca exista asa ceva); ati fi mult mai cistigati decit sa incercati cu anevlope "speciale". Mai vinde si Mobil un ulei care cica reduce consumul. E o chestie paradoxala...pina cind te gindesti: au facut "uleiul" mai subtire (viscozitate redusa); "peretii anvelopelor alea speciale" mai subtiri (pt a reduce greutatea).

Eu unul prefer siguranta unui perete al anvelopei mai gros si un ulei mai viscos. Si acum ca sintem la capitolul "economisit" zeama...stiti ...poti cumpara hard drive Western Digital Cavar Green; Blue si Black. Diferenta ? Green scrie pe cutie mare si tare ca foloseste 40% mai putina energie. Ce nu scrie pe cutie este ca viteza de operare este de 5400 rpm nu 7200 rpm. Consuma mai putina energie...limitindu-ti viteza. Black vs Blue este diferenta la "buffer size"; nu la viteza. Terminind analogia, asa si cu anvelopele astea...au peretele mai subtire; sint mai usoare; normal ca reduce consumul - categoric insesizabil la ochiul liber dar trebuie sa credem compania; ca ei stiu ce fac. Dar daca iei o groapa...sau un cuisor mai anemic...ai pus-o de un nou cauciuc. Cel putin asta este parerea mea.
FAR EASTERN
Eu am vazut ceva despre studiul si implementarea de siliciu in compozitia... materialului. Revin cu date.

"Într-o lume a confortului, a cailor-putere și a nivelelor de echipare, oamenii au început să uite cît de important este un set de cauciucuri bune.

Iar aici nu vorbim de gumele noi, ci de acelea care îți ajută mașina atît din punctul de vedere al aderenței, cît și al economiei de combustibil, al longevității, al protejării mediului înconjurător și al performanțelor. Cu alte cuvinte, Michelin a dezvoltat primul model de cauciucuri care nu te vor obliga să accepți niște compromisuri aparent inevitabile pînă astăzi.
Lansat în Europa în acest an, Energy Saver este a patra generație de anvelope “verzi” de la Michelin. Probabil că reușita cea mai importantă a producătorului o reprezintă îmbunătățirea rezistenței la rulare a acestora cu aproape 20% – de aici rezultînd și reducerea cantității de energie necesare deplasării autovehiculului.

Conform celor de la TUV SUD Automotive și studiilor efectuate de ei, cauciucurile Michelin Energy Saver pot rula cu 40% mai mulți kilometri decît alte mărci premium din sectorul anvelopelor. Raportați la media distanțelor parcurse anual în Europa, acești 40% înseamnă aproape un an în plus de rulare – ceea ce nu este deloc de ignorat. De fapt, dacă stăm să ne gîndim bine, nici un alt manufacturier de anvelope pentru mașini de familie (Energy Saver nu este făcut tocmai pentru un Gallardo) nu poate atinge aceste performanțe în momentul de față.

Ținînd cont de faptul că majoritatea accidentelor grave din Europa au loc în condiții de ploaie, cei de la Michelin au conceput acest cauciuc pentru o aderență cît se poate de bună la suprafețe umede – calitate verificată și de noi la centrul lor de teste din apropierea Marsiliei, unde am încercat diverse modele de familie, mici și compacte, precum Fiat 500, Volkswagen Golf, Kia pro_cee’d sau Volvo C30. Cele mai importante probe pe care le-am efectuat au vizat frînarea și manevrabilitatea – ambele pe suprafețe foarte ude.
Rezultatul a fost extrem de clar, mai ales în cazul testului de frînare, unde automobilele echipate cu Energy Saver s-au oprit, în medie, cu trei metri înaintea celor încălțate cu gume rivale, precum Dunlop sau Continental.

Totuși, să vorbim puțin despre ce înseamnă o anvelopă și, mai ales, despre procedura urmată de cei de la Michelin pentru a atinge cote de excelență în acest segment.
În primul rînd, cu fiecare mișcare a roții, pneul se deformează constant la contactul cu șoseaua, din cauza greutății exercitate de automobil. Apoi, urmare a structurii deformate, componentele se încălzesc și o parte din energia transmisă se pierde – aici este vorba de rezistența la rulare, bineînțeles. Prin reducerea rezistenței la rulare, se pot diminua nu numai consumul de combustibil, ci și emisiile de CO2.

Prin contrast, anvelopa Energy Saver se încălzește foarte puțin la rulare (reducînd astfel consumul de carburant) și o face rapid și pe perioade scurte (scurtînd distanța de frînare).
Cei de la Michelin au obținut aceste rezultate grație faptului că noul Energy Saver este mai ușor – iar legile fizicii sînt destul de clare atunci cînd spun că un obiect cu masă mare se deformează mai tare la căldură decît unul cu masă mică.

Apoi, inginerii de la Michelin au creat o compoziție chimică specială, din care a rezultat un cauciuc ce conține foarte mult siliciu. Această compoziție se face “responsabilă” pentru rezistența mică la rulare a pneului.

Pînă una-alta, ne-ar plăcea să vă dezvăluim mai mult decît esențialul despre acest Energy Saver. Ca să nu ne oprim brusc, haideți să spunem că mașinile noastre de familie sînt pe “mîini bune” începînd cu acest an. Cît despre cumpărătorii care “și-au” tras supermașini, pot la rîndu-le sta liniștiți, deoarece francezii au pneuri și pentru ei. Plus că senzaționalul Bugatti Veyron nu-și poate atinge viteza maximă decît cu un set de Michelin Pilot Sport 2. " @ http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...y-saver-2576187
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 7 2009, 07:17 AM) *
Cei de la Michelin au obținut aceste rezultate grație faptului că noul Energy Saver este mai ușor – iar legile fizicii sînt destul de clare atunci cînd spun că un obiect cu masă mare se deformează mai tare la căldură decît unul cu masă mică.
http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...y-saver-2576187



Ce legi sint astea ? Probabil pe mine m-au mintit la scoala...dar am trait mereu cu impresia ca daca la 2 corpuri din acelasi material uniform (aceeasi densitate) li se aplica o anumita cantitate fixa de caldura, cel cu masa mai mare (si volum mai mare) va putea distribui caldura mai bine decit cel cu masa mai mica; si in consecinta cel cu masa mai mare va fi mai putin afectat (fie vorba de deformitate si/sau schimbarea proprietatilor). In fine, chestia se poate generaliza in functie de masa, nu de volum. Un corp dintr-un material mai dens (cu masa mai mare, chiar daca volumul este acelasi) se deformeaza mai putin la caldura. Dar s-or fi rescris legile fizicii...Promotor.ro astia...ar trebui sa ma invite si pe mine la scoala...
hdi
Poate ca ma insel eu ...dar dilatarea termic depinde de:
- coeficientul de dilatare termica (in cazul asta volumica) -marime fizica ce depinde de fiecare material in parte
- gradient termic
- volum (nu masa!)

sau

deltaV = alfa * V * deltaT

Cred ca cei de la Promotor vor sa spuna ca un corp cu masa mica disipa caldura mai rapid in timp ce unul cu masa mare se comporta ca un acumulator de caldura. In final, corpul cu masa mai mica va fi mai rece intrucat reuseste sa se "raceasca" mai eficient. Prin urmare, la un corp cu masa mai mica deltaT devine mai mic si pe cale de consecinta si dilatarea termica volumica.
f1anatic
QUOTE (hdi @ Apr 7 2009, 08:01 AM) *
Poate ca ma insel eu ...dar dilatarea termic depinde de:
- coeficientul de dilatare termica (in cazul asta volumica) -marime fizica ce depinde de fiecare material in parte
- gradient termic
- volum (nu masa!)

sau

deltaV = alfa * V * deltaT

Cred ca cei de la Promotor vor sa spuna ca un corp cu masa mica disipa caldura mai rapid in timp ce unul cu masa mare se comporta ca un acumulator de caldura. In final, corpul cu masa mai mica va fi mai rece intrucat reuseste sa se "raceasca" mai eficient. Prin urmare, la un corp cu masa mai mica deltaT devine mai mic si pe cale de consecinta si dilatarea termica volumica.



unsure.gif Volumul - doar cind ai de-a face cu gaze; nu cu substante care nu se comprima !

Q= caldura
Q>0 cind un corp absoarbe caldura (+)

Q=[integrala de la t=o la t=1] Cp * dT
unde Cp=m*Cs
Cp= heat capacity
m= masa
Cs= specific heat capacity (pt fiecare material in parte)
dT= intervalul de temperatura
deci
Q= [integrala] m*Cs*dT

unsure.gif
FAR EASTERN
Din ce stiu eu, nu dau formule, SI SUBSTANTELE SOLIDE SE COMPRIMA. Nu te-ai fript niciodata cand incercai sa rupi o bucata de sarma pentru scoabe? Asa si la anvelopa, exista compresie/decompresie si deci se genereaza caldura(sau se elibereaza).
hdi
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 7 2009, 05:43 PM) *
Din ce stiu eu, nu dau formule, SI SUBSTANTELE SOLIDE SE COMPRIMA. Nu te-ai fript niciodata cand incercai sa rupi o bucata de sarma pentru scoabe? Asa si la anvelopa, exista compresie/decompresie si deci se genereaza caldura(sau se elibereaza).


La sarma aia caldura nu e generata de compresie. E vorba despre altceva. Exista o durificare a stratului superficial ce se numeste ecruisare si care la limita ar putea fi asimilata unui fenomen de compresie superficiala insa este altceva.
Oricum, se pare ca aici se confunda caldura cu dilatarea termica....Nasol!

Substantele lichide si solide nu se comprima in fizica newtoniana.
mike.omega
Bre, lasati fizica smile.gif
Caucioacele astea de se lauda Michelin cu ele, salveaza ceva ori ba?
hdi
QUOTE (mike.omega @ Apr 7 2009, 06:17 PM) *
Bre, lasati fizica smile.gif
Caucioacele astea de se lauda Michelin cu ele, salveaza ceva ori ba?


Eu zic ca da. Mai precis, combustibil.
Daca fortele de frecare sunt mai mici (si se pare ca reteta cauciucului reduce frecarea) inseamna ca unul dintre fenomenele ce se opun inaintarii este redus deci aportul energetic al motorului este mai mic pentru a obtine aceeasi miscare.
Ce nu ma convinge este ca eu ma bucur de frecare mica atunci cand merg si economisesc combustibil insa atunci cand franez imi doresc exact inversul...
Eu in general schimb anvelopele din cauza varstei si mai rar din cauza uzurii.
Diesel
Energy Saver nu reduc frecarea, ci rezistenta la inaintare. Rolling resistance, care este.

Apropos de inghesuit psi in ele. Eu m-am dus in sfarsit la o vulcanizare si i-am zis sa imi bage 2.4atm/bar cat scrie pe usa (scrie in psi, am facut traducerea acasa). Cand a cuplat manometrul, aveam intre 1.5 si 1.7atm. Am zis in gandul meu, sa vezi ce consumuri scot acum, cu uleiul proaspat schimbat si cu cauciucele umflate. Aiurea, cel putin pe computerul de bord tot atata scoate. Nu pot face consumul la pompa pentru ca tre sa pun benzina de X lei si deconteaza firma smile.gif
Am Energy Saver si dimensiunea minima omologata pentru masina mea. Asa au venit, asa le folosesc pana la martorii de uzura. Viitoarele anvelope vor fi ceva din gama sportiva.

Ca sa dau si un raspuns intrebarii originale: Energy Saver sunt o optiune buna daca te intereseaza consumul.
hdi
QUOTE (Diesel @ Apr 7 2009, 06:38 PM) *
Energy Saver nu reduc frecarea, ci rezistenta la inaintare. Rolling resistance, care este.


Greseala mea .... blink.gif Si rolling resistance ce ar fi mai cu cuvintele mele?
James Kilowatt
Care-i legatura intre disiparea caldurii si rezistenta la inaintare? whistling.gif

Si substantele solide se comprima, insa nu neaparat toate. Metalele se comprima.... a spus unu' pe care il cheama Poisson care a inventat si coeficientul care-i poarta numele. Incalzirea sarmei indoita se datoreaza faptului ca deformarea plastica inseamna acumulare de energie. Da' ce legatura are asta cu discutia?

Eu cred ca teoretic un pneu poate reduce consumul. Practic, am dubii ca e masurabil sau semnificativ.

Exemplul dat de ktullu e nesemnificativ... a scos o data, pe 50km, un consum cu 0.3 mai mic. Daca a facut spuma benzina si in realitate mai intrau 150g in rezervor (doua tzuici mai sanatoase biggrin.gif) s-a dus dreacu' economia, consumul tot ala clasic fost masurat. In plus un consum a fost obtinut cu pneuri de vara, altul cu cele de iarna, deci probabil conditiile meteo nu sunt au fost aceleasi.

Si chiar daca acceptam ca ai castiga 0.3l/100km...hm, 120E castigati la 40.000km. Daca sunt cu 30E bucata mai scumpe decat unele clasice s-a dus naibii economia.
Diesel
Imi cer scuze ca dau explicatii ajutandu-ma de un link. Intre engleza si romana risc sa fac o varza. Asa ca:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resis...ribute_in_tires

Ideea e ca la mers pe drum drept, viteza constanta si toate cele, cea mai buna alegere este o roata cat mai subtire, cat mai usoara, cat mai rigida si care are o suprafata minima de contact cu solul. Vezi rotile de trasuri din secolul 19.

De indata ce intra in discutie stabilitatea, accelerarea, franarea sau vreo curba, este nevoie de o suprafata de contact cat mai mare si cauciuc moale.

In concluzie, e nevoie de un echilibru intre rezistenta la inaintare si aderenta. Aici intra in discutie calitatea cauciucului si designul profilelor.

Edit, ca tot am deschis wikipedia: clasamentul din 2003 dupa rolling resistance http://en.wikipedia.org/wiki/Low_rolling_r...Available_tires
James Kilowatt
QUOTE (Diesel @ Apr 7 2009, 03:45 PM) *
Ideea e ca la mers pe drum drept, viteza constanta si toate cele, cea mai buna alegere este o roata cat mai subtire, cat mai usoara, cat mai rigida si care are o suprafata minima de contact cu solul. Vezi rotile de trasuri din secolul 19.


vezi rotile unei biciclete de curse a secolului 21 wink.gif
hdi
QUOTE (Diesel @ Apr 7 2009, 10:45 PM) *
Imi cer scuze ca dau explicatii ajutandu-ma de un link. Intre engleza si romana risc sa fac o varza. Asa ca:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rolling_resis...ribute_in_tires


Deci e frecare sau nu? thumbsup.gif
N-ar fi o idee rea sa avem un topic despre fizica, unul despre matematica, rezistenta materialelor, studiul metalelor etc.
Diesel
Merci James, am vrut sa subliniez de unde vine ideea, nu unde a evoluat in zilele noastre biggrin.gif

Rezistenta la inaintare se datoreaza faptului ca in timp ce roata se invarte, peretii din dreptul zonei de contact cu asfaltul se deformeaza. Deformarea lor are o componenta plastica si una elastica. Deformarea elastica tine de elasticitatea cauciucului, energia elastica se conseva (exprimare dubioasa din partea mea, imi cer scuze). Energia deformarii plastice se transforma in energie termica.

Mai era ceva legat de suprafata de contact, dar imi scapa acum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.