Eu am vazut ceva despre studiul si implementarea de siliciu in compozitia... materialului. Revin cu date.
"Într-o lume a confortului, a cailor-putere și a nivelelor de echipare, oamenii au început să uite cît de important este un set de cauciucuri bune.
Iar aici nu vorbim de gumele noi, ci de acelea care îți ajută mașina atît din punctul de vedere al aderenței, cît și al economiei de combustibil, al longevității, al protejării mediului înconjurător și al performanțelor. Cu alte cuvinte, Michelin a dezvoltat primul model de cauciucuri care nu te vor obliga să accepți niște compromisuri aparent inevitabile pînă astăzi.
Lansat în Europa în acest an, Energy Saver este a patra generație de anvelope “verzi” de la Michelin. Probabil că reușita cea mai importantă a producătorului o reprezintă îmbunătățirea rezistenței la rulare a acestora cu aproape 20% – de aici rezultînd și reducerea cantității de energie necesare deplasării autovehiculului.
Conform celor de la TUV SUD Automotive și studiilor efectuate de ei, cauciucurile Michelin Energy Saver pot rula cu 40% mai mulți kilometri decît alte mărci premium din sectorul anvelopelor. Raportați la media distanțelor parcurse anual în Europa, acești 40% înseamnă aproape un an în plus de rulare – ceea ce nu este deloc de ignorat. De fapt, dacă stăm să ne gîndim bine, nici un alt manufacturier de anvelope pentru mașini de familie (Energy Saver nu este făcut tocmai pentru un Gallardo) nu poate atinge aceste performanțe în momentul de față.
Ținînd cont de faptul că majoritatea accidentelor grave din Europa au loc în condiții de ploaie, cei de la Michelin au conceput acest cauciuc pentru o aderență cît se poate de bună la suprafețe umede – calitate verificată și de noi la centrul lor de teste din apropierea Marsiliei, unde am încercat diverse modele de familie, mici și compacte, precum Fiat 500, Volkswagen Golf, Kia pro_cee’d sau Volvo C30. Cele mai importante probe pe care le-am efectuat au vizat frînarea și manevrabilitatea – ambele pe suprafețe foarte ude.
Rezultatul a fost extrem de clar, mai ales în cazul testului de frînare, unde automobilele echipate cu Energy Saver s-au oprit, în medie, cu trei metri înaintea celor încălțate cu gume rivale, precum Dunlop sau Continental.
Totuși, să vorbim puțin despre ce înseamnă o anvelopă și, mai ales, despre procedura urmată de cei de la Michelin pentru a atinge cote de excelență în acest segment.
În primul rînd, cu fiecare mișcare a roții, pneul se deformează constant la contactul cu șoseaua, din cauza greutății exercitate de automobil. Apoi, urmare a structurii deformate, componentele se încălzesc și o parte din energia transmisă se pierde – aici este vorba de rezistența la rulare, bineînțeles. Prin reducerea rezistenței la rulare, se pot diminua nu numai consumul de combustibil, ci și emisiile de CO2.
Prin contrast, anvelopa Energy Saver se încălzește foarte puțin la rulare (reducînd astfel consumul de carburant) și o face rapid și pe perioade scurte (scurtînd distanța de frînare).
Cei de la Michelin au obținut aceste rezultate grație faptului că noul Energy Saver este mai ușor – iar legile fizicii sînt destul de clare atunci cînd spun că un obiect cu masă mare se deformează mai tare la căldură decît unul cu masă mică.
Apoi, inginerii de la Michelin au creat o compoziție chimică specială, din care a rezultat un cauciuc ce conține foarte mult siliciu. Această compoziție se face “responsabilă” pentru rezistența mică la rulare a pneului.
Pînă una-alta, ne-ar plăcea să vă dezvăluim mai mult decît esențialul despre acest Energy Saver. Ca să nu ne oprim brusc, haideți să spunem că mașinile noastre de familie sînt pe “mîini bune” începînd cu acest an. Cît despre cumpărătorii care “și-au” tras supermașini, pot la rîndu-le sta liniștiți, deoarece francezii au pneuri și pentru ei. Plus că senzaționalul Bugatti Veyron nu-și poate atinge viteza maximă decît cu un set de Michelin Pilot Sport 2. " @
http://www.promotor.ro/noutati-auto-dosar-...y-saver-2576187