Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Favorit / Forman / Felicia & Felicia Combi
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Skoda
Pages: 1, 2
DORU
Succint, insa corect relatat de la fata locului. In mod normal, daca nu ai probleme, nu ar trebui sa-l completezi mai deloc.
silviu40187
PoRo este importator dar sub acelasi acoperis sunt: PBN, PBA, PBV1. Ei sunt dealeri (ca toti ceilalti) dar au un statut diferit. Si eu din experienta personala recomand Aral. Cel mai bine e sa stai langa masina cind schimba uleiul. :boxing:
DORU
Silviu, multumesc pt completare !
cristian78625
buna ziua,am si eu o skoda felicia din 99 ,1.9 D si dimineata cand pornesc se aude un scartait la motor chiar suierat ,daca turez motorul zgomotul dispare,dupa cese incalzeste dispare zgomotul(scartaitul),zgomotul pare sa vina de la rola intinzatoare de la alternator,am desfacut rulmentul de la rola si era cam uscat am pus vazelina dar zgomotul dimineata tot nu a disparut,sa fie oare uzat rulmentul si trebuiasca sa-l schimb? la mana nu se simtea joc(distributia si rola de la distributie am schimbat-o acum 20.000km)....daca cineva a mai intampinat acest defect si la rezolvat as fi recunoscator....la 2 service diferite mi-au spus pompa de servo,la alt service pompa de apa,dar ei cred ca fac experimente pe banii clientului...
DORU
Ai incercat sa-l "asculti" cu teava de Cu si palnia? Babeste, dar da rezultate. Daca mesteca urat, e terminat rulmentul si tb schimbata rola.
cristian78625
cu palnia nu l-am ascultat ,nu cunosc metoda...dar si dupa ce motorul s-a incalzit se aude in zona aia ca un uruit mai fin....poti sa descrii metoda cu palnia...multumesc
george59573
revin cu un raspuns, scartaitul acela de la motor (la cei cu felicia diesel),este de la fulia alternatorului, asta daca se stie sigur ca rolele intinzatoare sunt ok. Fulia are in componenta ei un angrenaj unisens si acela se uzeaza. Am inteles ca in manualul de service se recomanda si schimbarea fuliei tot la 90.000km. Pretul reparatiei este de aprox. 250 ron.
cristian78625
am cheltuit in jur de 8 milioane (vechi) si problema cu scartaitul dimineata la-m rezolvat partial....adica,am schimbat rola intizatoare curea alternator care a costat 3.900.000 lei vechi(pretul mi sa parut imens dar nu am avut ce face) ,schimbat distributia(curea rola intinzatoare) 4.000.000lei si dimineata ...surpriza scartaitul...la fel...nu mai stiam ce sa cred...
dupa masa in fata blocului calm si cu chef de lucru,cu o seringa plina cu ulei am bagat la fulia care vine de la motor si pune in miscare cureaua de alternator,am picurat ulei intre fulie si o aparatoare de plastic care protejeaza fulia dinspre carcasa motorului...nu stiu ce se afla acolo cert este ca scartaitul a incetat de atunci.
oricum vreau sa rezolv problema cum trebuie,dar la mecanici nu mai am incredere ca dupa ei am cheltuit o gramada de bani si fara rezultat.
stie cineva ceva despre fulia respectiva,este pe rulment,sau ce se afla acolo care ar putea sa scartaie....
multumesc pana acum de raspunsuri
cristian78625
revin tot eu cu scartaitul....am rezolvat problema...am schimbat fulia care angrenaza cureaua(fulia de la motor) de fapt scartaitul se auzea ca cureaua patina pe fulie si nu cureaua a fost de vina ci fulia probabil uzura...
DORU
Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema!
cristian78625
vreau sa-mi schimb uleiul din cutia de viteze si nu stiu ce cantitate trebuie sa pun,ma-m uitat in manual si nu scrie ce cant.se pune in cutie...daca ma puteti ajuta as fi recunoscator....am skoda felicia 1.9D
Lucian72846
Mergi la un service Skoda ! Schimba ei uleiul fara probleme , stiu ce si cat sa puna .
cristian78625
...am fost la service skoda in Timisoara prin anul 2000 cand masina era inca in garantie pt revizie,schimb ulei ,etc...si nu au avut filtru de ulei si m-au trimis la o benzinarie de peste drum....sa-l cumpar de acolo ca au....si binenteles ca nu am avut incredere sa-l cumpar de acolo si de atunci masina nu am mai dus-o la sevice....uleiul ,distibutia si restul mi le-am schimbat eu...mecanica este un hobby al meu si zic eu ca ma descurc pt mine fara sa mai platesc la diferiti mecanici(cum lucrezi tu pt masina ta,nu lucreaza nimeni)...inainte de a face ceva ma documentez din toate sursele...de aceea am apelat aici pe forum....
DORU
Cristian, este bine ca stii sa faci operatii service pt masina ta, insa banuiesc ca stii ca lipsa vizelor originale Skoda din cartea service te va costa la revanzare, prin neincrederea cumparatorului, asta daca nu cumva e si el propriul lui mecanic. biggrin.gif :bash:
cristian78625
...aici Doru ai dreptate,am toate reviziile in cartea service mai putin ultima (cand era in garantie) de atunci nu am mai fost la ei...dar cum in urmatorii 10 ani nu cred ca am sa vind masina (motive financiare) am de gand sa o intretin cat mai bine(toate schimburile la timp)...sa ma duca cat mai mult...
...cat pretul de vanzare peste 10 ani...cine stie ce valoare o sa mai aiba reviziile la masina la un dealer autorizat...
multumesc oricum pt sfat....intre timp am aflat ce cant. de ulei trebuie sa pun in cutie...
DORU
Am avut si eu Felicia Combi facelift... a fost o masina admirabila: in 40.000km si 6 ani nu am schimbat decat 2 anvelope, acumulatorul si toba finala. S-o stapanesti sanatos si s-o ingrijesti bine!
Lucian72846
QUOTE(cristian78625)
...aici Doru ai dreptate,am toate reviziile in cartea service mai putin ultima (cand era in garantie) de atunci nu am mai fost la ei...dar cum in urmatorii 10 ani nu cred ca am sa vind masina (motive financiare) am de gand sa o intretin cat mai bine(toate schimburile la timp)...sa ma duca cat mai mult...
...cat pretul de vanzare peste 10 ani...cine stie ce valoare o sa mai aiba reviziile la masina la un dealer autorizat...
multumesc oricum pt sfat....intre timp am aflat ce cant. de ulei trebuie sa pun in cutie...


Nu strica insa sa faci macar o data pe an o vizita la un service Skoda . Un ochi avizat , poate depista o eventuala problema , care se poate transforma in ceva grav . Sfat !
cristian78625
multumesc...o intrebare...cam cat costa o revizie (aproximativ) la skoda?...nu am mai fost demult.
...nu strica o vizita pe an la skoda...
Kry_Sty
filtrele + uleiul si manopera costa cateva milioane bune, dar daca ti`o baga si pe tester si mai schimba o bucse si un pivot deja te taxeaza rau :minigun: acu depinde si ce probleme ai la ea, dar mai mult de 10 mil nu cred ca o sa te coste... bafta :angel:
TLS-09
Daca te referi doar la revizie cred ca poti scapa undva intre 350 RON si 650 RON, depinde ce se verifica. 1000 lei mi se pare exagerat.
Alex72641
Stiu ca ar fi trebuit sa postez in sectiunea dedicata Felicia, dar poate ca aici o sa primesc mai multe raspunsuri. Unde pot gasi un mecanic bun pt Felicia? Trebuie sa-i schimb planetarele si sa curat carburatorul plus cel mai important REGLAJUL!!! Nu vreau sa ma duc la Avia, Brady etc pt ca atunci cand vad o masina mai veche nu isi prea dau silinta ba chiar mai fac si diverse comentarii de genul "Aoleu , de asta asta avea bunica". Vechiul meu mecanic a plecat din tara si am cam ramas pe dinafara.
Multumesc mult!
DORU
Astept telefon de la tine. Iti fac cateva recomandari... Bafta!
cristian78625
am un fenomen ciudat de la o vreme incoace si nu stiu daca este din cauza motorinei (inainte bagam de la petrom, care acum este in renovare,si de vreo 2 luni bag de la rompetrol) care este fenomenul:
cand sunt nevoit sa schimb din viteza 4 in a 3 a si trebuie sa accelerez lin (motorul este sub 1500 rot/min masina incepe sa tremure ca si cand as fi bagat in a 5 a si daca accelerez mai tare isi revine
problema imi apare doar la viteza a 3 a , la 1 a si a 2 a, nu.
nu stiu dar nu-mi mai imi aduc aminte inaite cum era.
p.s daca schimb in a 3 a si este peste 1500rot/min nu apare fenomenul,este oare subturat motorul?
Doru, stiu ca ai avut si tu felicia 1.9 D poate ma lamuresti tu?
DORU
Cristian, am avut Felicia Combi facelift 1.3MPI GLX timp de 6 ani. Insa am condus si motorul 1.9SDI pe o Fabia Combi. Este acelasi 1.9D de pe Felicia, putin cosmetizat.

DA, parerea mea este ca tr.a III-a la 1500rot/min face motorul sa fie subturat. Cred de asemenea ca exista si o diferenta de calitate la combustibil. Avand in vedere ca este diesel aspirat, ai putea sa-ti stabilesti un 1800 rot/min minim pt schimbatul treptelor de viteza. Fa o incercare si revino cu impresii.
Robert90050
Am o fisa centrala la o Felicia pe carburator care imi indica infinit pe instrumentul de masura. Restul fiselor catre bujii imi indica normal intre 4 si 6 Kohm. Motorul totusi functioneaza. blink.gif
Intrebarea mea ar fi: exista fise centrale de tip dielectric, adica izolator, si care sa indice infinit la masurarea cu ohmetrul sau fisa mea centrala strapunge la tensiuni inalte si este de fapt intrerupta?

s-auzim de bine,
roby
cristian78625
depinde cu ce aparat ai masurat,daca a fost unul performant,la o fisa cat de cat buna ar fi trebuit sa-ti indice ceva de genul 1-2Mega (fisa oricum este uzata la rezistenta asta) depinde si cat de lunga este fisa ta centrala,este cumva mai lunga ca cea de la bujii?
daca iti arata infinit schimba fisa ca ea strapunge ,dar scanteia nu este asa puternica si motorul va consuma mai multa benzina
eu personal am mai vazut fise care pe interior aveau o fibra impregnata cu o pelicula de carbon si care juca rolul de conductor la tensiuni inalte si cu aparatul de masura arata o rezistenta foarte mare dar nu infinit...
Robert90050
Pina la urma am desfacut papucii de pe fisa centrala si am descoperit ca la unul din capete era practic carbonizat. Am taiat un cm din cablu si am remontat papucul. Am obtinut in jur de 19 kohm, :boxing: mult mai bine decit inainte. Motorul merge complet altfel. mult mai "rotund". Ideea e c o sa-mi iau un set de fise noi. Dupa voi care marca ar fi mai buna?

S-auzim de bine,
roby
cristian78625
Doru,ai avut dreptate,am inceput sa umblu mai turat cu ea,adica sa schimb vitezele pe la 2800- 3000rot/min si motorul a inceput sa dea semne de "voiniciune"
acum parca nici in viteza a 3 a sub 1500 rot/min nu mai face figuri ,oare sau mai curatat injectoarele umbland cu o turatie mai ridicata?
Oricum este ciudat doar cand am schimbat firma de unde am luat motorina am inceput sa obs. fenomenul si masina o conduc din anul 2000,oricum cred ca si combustibilul a contribuit la fenomenul acesta.
Am inteles ca la diesel nu prea-i place sa lucreze doar la turatii mici.
DORU
QUOTE(cristian78625)
Doru,ai avut dreptate,am inceput sa umblu mai turat cu ea .... motorul a inceput sa dea semne de "voiniciune"
Acum parca nici in viteza a 3 a sub 1500 rot/min nu mai face figuri ,oare sau mai curatat injectoarele umbland cu o turatie mai ridicata?
Oricum este ciudat doar cand am schimbat firma de unde am luat motorina am inceput sa obs. fenomenul ... Am inteles ca la diesel nu prea-i place sa lucreze doar la turatii mici.


Injectoarele si nu numai s-au mai "curatat". Pune motorina de calitate, schimba macar la 2000 rot/min si o data pe sapt, daca umbli cu ea zilnic in trafic aglomerat, da-i bice extraurban sa scoti fumul strans. biggrin.gif
Robert90050
Dimineata la pornire cind accelerez aud un scirtait. Am banuit initial fulia de la alternator, pompa de apa, pompa de benzina dar azi dimineata am descoperit ceva nou.
Din cite imi dau seama vine din zona ambreiajului deoarece in momentul cind ridic piciorul de pe pedala de ambreiaj si accelerez se aude iar cind apas pedala si accelerez nu se mai aude. Dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude. Am schimbat in vara tot kitul de ambreiaj (placa, disc, rulment). E posibil sa fii crapat ceva deja in ambreiaj sau o fi doar o preoblema de ungere pe undeva?

S-auzim de bine,
roby
valentin61512
Am un Forman si caut un manual de reparatii .Am masina de4 ani si are 137.000 km nu am schimbat nimic la ea si nici nu ar da semne ca ar vrea ceva.Poate distributia ca are destui km.si ceva pe la directie ca a aparut un zgomot(tacanit) in volan la viteze mici 50-60km/h ,nu tacanitul de la volan asta e altceva.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.