bakhus70370
May 18 2006, 03:51 PM
Salve tovarasi!Sunt mandru sa va anunt ca de doua zile am GPL pe Lada rosie din 78(nu pe dinozaurul verde din 71 cu care am venit la intalnire
),nu prea am avut timp sa ma plimb cu ea prea mult dar cat m-am fatait un pic de colo colo prin oras...sunt super multumt.Proneste un piculetz mai greu,dar e OK.Duminica daca e frumos vreau sa o scot la iarba verde sa vad cum se prezinta la drum mai intins
Pace si prietenie !
scoaba64138
May 18 2006, 07:37 PM
Salutare ! Cit te-a costat instalatia si ce acte ti-au trebuit pentru omologare
C-am ce consum ai la suta?
Horia49540
May 19 2006, 08:33 AM
sa arzi gazul sanatos
sa ne spui ce se simte: la putere, la consum etc.
pe aia din 71e pacat sa-i pui gaz, aleia ii trebuie nos2 :boxing: :wave:
marius69656
May 19 2006, 09:26 AM
Felicitari , dar cu dinozaurul ce sa intamplat ?
Cosmin65397
May 19 2006, 03:23 PM
Bachus....cu cea din 71 sper sa ca n-o duci la remat....ar fi pacat ,esti singuru cu 2 Laditze "de colectie" ....Pune si tu niste poze cu cea rosie ,eu unul sunt curios cum arata!
bakhus70370
May 19 2006, 09:40 PM
Pai.... M-a costat 11,5 milioane (OUCH!!!);acte nu stiu ca nu le-am facut inca,la mine e mai complicat ca tre sa fac si vanzare-cumparare...urmeaza;putere/consum nu stiu,urmeaza,probabil Duminica la o padure(NU AM TIMP
( );cea verde...e bine merci in parcare,mai curata si mai ingrijita ca asta rosie,ca e pe mainile lu' tata,merge el cu ea
;poze,pai poate tot Duminica sa prind o camera digitala sa-i trag nijte poaze
bakhus70370
May 19 2006, 09:42 PM
Iar tu Cosmine stai linistit chiar daca o dau la REMAT n-o dau inainte sa iau alta,ca tata,la fel ca mine,e clar impotriva daciilor
,deci...o sa am tot doua
)
scoaba64138
May 19 2006, 11:33 PM
destul de ieftin,daca se poate spune, dar probabil ca in timp ai sa-ti amortizezi investitia.Oricum cind ajungi sa omologhezi gpl-ul sa-mi spui cum ai facut.Multumesc
madalin46093
May 23 2006, 12:06 AM
Si eu am GPL pe una 1500 din '80.Am peste 6000 km cu ea pe Gpl.Au fost momente cand a pornit mai repede pe gaz decat pe benzina.Un fapt confirmat este acela ca isi mentine releantiul mai repede pe gaz decat pe benzina.La demaraj puterea scade.
Consumul in oras cu pornire tot pe gaz a fost de 13l/100km.Raportat la benzina ar veni cam 7 l/100km urban.Afara mi-a luat in jur de 10l/100km deci cam 5,5l benzina,dar am calcat-o si peste 100.Pe mine instalatia m-a costat 10 mil cu tot cu taxele de la R.A.R(Voluntari).Instalatia si-a amortizat costurile.
Cine urmareste sa-i ramana ceva bani in buzunare eu recomand sa-si puna o "bomba".Se merita daca mergeti mai mult de 5000 km pe an.Strangeti un pic de poponet si faceti o investitie.
Necazul este ca-ti "fura" spatiul din portbagaj ,iar demarajul devine mai greoi(gazul nu este pt. vitezomani).
Folosesc un ulei italian special pt Gpl facut de cei de Selenia.(deoarece arderea este mai uscata).
James Kilowatt
May 23 2006, 10:25 AM
QUOTE(madalin46093)
Folosesc un ulei italian special pt Gpl facut de cei de Selenia.(deoarece arderea este mai uscata).
Ai un link, un document ceva care sa explice teoria asta cu arderea mai uscata?
Horia49540
May 23 2006, 01:08 PM
http://www.fievezautomobiles.fr/legpln.htm
poate nu e cel mai complet sau cel mai bun, e gasit asa in viteza
:wave:
James Kilowatt
May 23 2006, 01:32 PM
Interesant.
Se pare ca se aplica doar la motoare facute sa mearga cu benzina cu plumb, nu si la celelalte.
Nu se pune aceeasi problema in cazul in care motoare vechi facute pentru benzina cu plumb sunt alimentate cu benzina fara plumb?
Horia49540
May 23 2006, 01:38 PM
cam asa, ai dreptate
pe de alta parte insa, am scris odata unui tip din America care are colectie de Lada (de unde o fi aflat de Lada acolo nu stiu
) si zicea ca el pune numai benzina para Pb (alta nici nu cred ca au acolo) si n-a avut niciodata nici o problema, caci scaunele de supape de la Lada ar fi suficient de rezistente pt fara Pb
asta inparticlar pt Lada, dar in general :wave: asa e, benzina cu Pb e mai "grasa"
ionita56403
May 23 2006, 04:07 PM
apropo de chestia cu benzina cu pb fara pb io o am pe a mea de 2-3 ani si am mers pana acum o luna cu benzina fara plumb si de o luna incoa i-am pus numai benzina cu pb vreau sa va spun ca se cunoaste diferenta mai ales ca motorul e uzat ciupeste ulei, de cand am inceput sa ii pun benzina cu pb nu mi-a mai "ars" bujiile oricum merge altfel se simte diferenta.Iar chestia cu gazul cu arderea uscata e discutabila am fost la un centru unde se fac chiuloase ca vreau sa ma apuc sa imi fac motoru singurel si am vb cu baietii de acolo si mi-au spus si mi-au si aratat chiuloase de la taxiuri care au mers pe gaz au probleme cu supapele cu scaunele de la supape etc. Dar oricum chestia e foarte dicutabila.Si pe mine ma batea gandu sa ii bag gaz dar astept sa ii fac motoru si sa ii fac un consum daca nu imi place ce consum scot cu ea ii schimb carburatoru sa ii pun unu cu treapta a 2 a vacumatica sa ii schimb declcou sa ii pun dala de niva cu tot cu aprindere electronica ca atunci io zica ca o scot la un 9.5-10 in oras.
Voi ce ziceti?
Bafta si sa auzim de bine
bakhus70370
May 23 2006, 04:46 PM
QUOTE(madalin46093)
Necazul este ca-ti "fura" spatiul din portbagaj ,iar demarajul devine mai greoi(gazul nu este pt. vitezomani).
Folosesc un ulei italian special pt Gpl facut de cei de Selenia.(deoarece arderea este mai uscata).
Spatiul din portbagaj il fura,adevarat,mai ales ca eu a trebui sa-mi opresc si spatiul pt difuzoare,e un pic in cash,mai spre spate,putin atarnat
) Eh,merge!La demaraj nu papa mult numai ca nu mai scartzaie cand pleaca
) ceea ce pe termen lung e ok,pt cauciucuri
.Cat despre ulei...Uleiul!Uleiul!Cat e uleiul?Ah si de unde?
florentin43993
May 23 2006, 10:58 PM
Pt cei care vor sa afle mai multe despre GPL Va dau un site in care sa inteleaga tot romanul,ca eu ma uit la site-ul acela precum pisica la sudura.
Intrati pe www.olcit.ro la sectiune tunning veti gasi o rubrica foarte detaliata despre Gpl.
Uleiul l-am luat prin cunostinte de la un depozit, care vinde pt magazine en-detail.La prima mana eu am dat pe 5 litrii suma de 550.000 lei.(deci cam 110.000 lei/litrul).S-ar putea ca in magazin sa-l gasesti in jur de 160.000.Este cam scumpitel ,dar o "iubesc" pe Rusoaica si vreau sa o protejez cat mai bine.Ambalajul este din metal .
Este in cutii de 1 litru sau 2.
scoaba64138
May 23 2006, 11:13 PM
din cite am auzit de la altii, pe gaz este arderea mai uscata .Acum nu vreau sa vorbesc aiurea ,dar se pare ca motoarele care merg pe gaz se duc un pic mai repede.NU STIU SIGUR E DOAR DIN AUZITE.
P.S. Tre sa ma apuc sa invat frantuza !!!!
Le GPL , qu'est ce que c'est
florentin43993
May 23 2006, 11:14 PM
Pentru cei care au Rusoaicele cu mai multi Km la bord si nu folosesc GPL ,ma refer la peste 50.000km,va arat un ulei care l-am folosit tot de la Selenia.Pe cutie era specificat ca este conceput pt motoarele cu uzura mai mare.Era compatibil si pt masinile care au catalizator.
florentin43993
May 23 2006, 11:18 PM
Pt ScoabaDa asa am auzit si eu cu Gpl.Dar daca folosesti lucruri de calitate si ai grija de motor nu te lasa.Si la cat s-a facut acum benzina...
Italienii sunt promotorii acestei alternative a benzinei.
PS-Nu trebuie sa inveti neaparat franceza dute doar pe site-ul Olcit si ai sa gasesti toate detalile acolo in romana.Mai ales ca unul de acolo si-a facut o instalatie misto.(In prima camera la carburator o alimenteaza cu Gpl iar cand are nevoie de putere si turometrul trece de 3000 de rotatii intra in functiune camera nr.2 alimentata cu benzina,fara sa mai comute din butonul instalatiei).Misto gandit.
Cosmin65397
May 23 2006, 11:37 PM
bakhus70370
Jun 19 2006, 01:18 PM
Mi-am schimbat si uleiul.Am intrebat pe ici pe colo de ulei special pt gpl dar nimeni nu stia nimic,asa ca l-am luat pe cel mai scump pe care l-am gasit la chioscul din coltz - Castrol GTX3 15w40(970.000lei) si daca tot am facut asta i-am schimbat si filtrul de ulei (obor -100.000) sper sa fie ok pana la urma caci din cate stiam eu Castrol e un ulei de buna calitate.Salve !
gabriel cretu
Jun 19 2006, 01:48 PM
sa stii ca eu am mers cu acelasi tip de ulei de cand am luat-o.......castrol gtx 3........personal sa stii ca nu am fost supermultumit de el........mi se pare mult prea fluid,nu stiu ce calitati o avea,dar nu e super,sa stii .....uite ca exemplu,cand am plecat cu ea intr-un concediu am facut vreo 2000 km,mi-a papat vreo 2 litri de castrol.........cam intrasem la idei.....culmea e ca nu scotea fum.....si nici pierderi nu avea........in fine apoi n-am completat l-am schimbat si am pus aral,si dupa vreo 5000 km consumase 1 litru si mersesem destul si prin oras.....
Acum adevarul este ca am tot castrol gtx 3 .........din alte motive.........
gabriel cretu
Jun 19 2006, 03:01 PM
pe mine tare m-ar bate gandul sa-i pun niste hpx din ala de la selenia.......nici nu e cine stie ce scumpete si poate o fi si bun.......nu stiu si eu sunt incurcat ca uleiurile astea.....in orice caz am vorbit cu astia de la selania.......si sunt la fel de talambi ca marea majoritate a celor care vand in tara asta........nici nu stia daca se foloseste pt motoarele mai uzate....pt ca eu asa citisem pe aici pe forum ca s-ar preta la motoare mai uzate,si ma gandesc ca ar fi super pentru Laditele noastre..........
Dragos56563
Jun 20 2006, 11:27 AM
Io stiu... Laditza mea a mers toata viata ei cu ulei RO3 20W40 de la Petrom. asta pina cind m-am dat si eu ciumeg si i-am pus Aral 15W40 care mi s-a parut putin cam subtire... Asa ca, am revenit la varianta veche. RO3 20W40. Cu uleiul asta, i-am facut prima oara motorul la 180.000 km. Cota 0. Asta e...
:wave:
Horia49540
Jun 20 2006, 12:45 PM
eu inca ma mir cum a tinut motorul tau atat cu ulei romanesc...bravo lui si celor care au condus (adica inclusiv tie
)
dar ce aveti cu aral 15w40? eu de asta am si sunt fooooooarte multumit, si vara si iarna no problem...
ce simtiti voi la masina cand spuneti ca e subtire?
gabriel cretu
Jun 20 2006, 12:51 PM
iti dai sema cat te-ar fi tinit in cazul in care ai fi folosit ulei bun ???????
Dragos56563
Jun 20 2006, 01:04 PM
NU stiu cit m-ar fi tinut, dar sa stii ca eu sunt fooooarte multumit ca m-a tinut si atit... Nu pot sa explic ce problema am avut cu uleiul mai subtire... E o chestie de feeling. Habar n-am...
:wave:
gabriel cretu
Jun 21 2006, 09:30 AM
pur si simplu se "simte " .........are alt fel de zgomot motorul,la accelerari se aude alt fel,iti da senzatia ca nu se unge suficient..........sau poate autosugestie........
oricum dupa ce ca sunt ele zgomotoase,cu uleiul asta senzatia e de amplificare.......
REMUS69209
Jun 21 2006, 09:58 PM
salutare,in legatura cu uleiul:La mine ,in cartea masinii,(lada1200s)scrie ca se foloseste ulei 20W50-ulei polisezonalsi ca atare eu folosesc MOBIL 20w50 si sunt ffff foarte multumit de elsi nici nu e foarte scump(450000lei vechi/4 litri)
REMUS69209
Jun 21 2006, 09:59 PM
salutare,in legatura cu uleiul:La mine ,in cartea masinii,(lada1200s)scrie ca se foloseste ulei 20W50-ulei polisezonalsi ca atare eu folosesc MOBIL 20w50 si sunt ffff foarte multumit de elsi nici nu e foarte scump(450000lei vechi/4 litri)
Dragos56563
Jun 22 2006, 09:55 AM
Bine si asa... Ma rog... Eu am zis ca daca toata viatza ei masina a vazut RO3 20W40, am zis sa continui... Plus ca daca pompa de ulei e si putin uzata, uleiul subtire il "pompeaza" mai incet... Asa... N-am probleme.
:wave:
Ivan80500
Jun 29 2006, 03:42 PM
pune cineva texaco havoline dala cu bidonu negru? 15w 40 sau 20w 40? mi-e miau zis niste mecanici cand am reparat pompa de ulei sa ii pun dasta mai subtzire ca cia se unge mai bine, nu stiu cum... inainte iam pus shell si era misto, acu ma bate gandu sa iau castrol dasta pentru motoare peste 100.000 k m. ce ziceti?
Horia49540
Jun 30 2006, 08:11 AM
cel mai bine castrol sau aral
shell nu e cine stie ce, unii chiar se vaita d eel, si texaco la fel
au facut mai demult "auto motor si sport" un test pe motor de dacie si texaco a iesit cel mai slab, castrol si elf cei mai buni, aral nu a fost in test... :wave:
gabriel cretu
Jun 30 2006, 08:27 AM
probabil au folosit ulei castrol adevarat.............
Horia49540
Jun 30 2006, 09:50 AM
ei ziceau ca au luat toate uleiurile din magazin, ca orice om...
dar am auzit si eu faza cu uleiuri botezate...trist, daca nici astea nu mai sunt de calitate... :bash: :wave:
Dragos56563
Jul 1 2006, 12:23 PM
Singura varianta e sa facem o excursie pina in Austria, asa de placere, si sa luam ulei de acolo...
:wave:
Adrian52125
Aug 27 2006, 11:01 PM
Am si eu 2 intrebari de om nestiutor care vrea GPL.
1.E adevarat ca reduce poluarea?
2.Am inteles ca o poti face sa functioneze si pe benzina si pe GPL?depinde de preferinte.Adica atunci cand ai chef sa ii pui benzina sau gaz?
Daniel82595
Aug 28 2006, 01:01 PM
salut
1. poate te ajuta asta desi nu e o explicatie prea detaliata.
Why do LPG models get a better Greenhouse Rating than the equivalent petrol model, even though their fuel consumption is higher?
Carbon dioxide (CO2) is the major greenhouse gas from transport, and thus the Greenhouse Rating is based on the CO2 emissions from the vehicle, not the fuel consumption. The amount of CO2 emitted when a litre of fuel is burned differs depending on the type of fuel.
A vehicle using LPG, will have a higher fuel consumption (in L/100Km) than the same vehicle using petrol. This is due to the difference in energy content between LPG and petrol. However, when a litre of LPG is used by a vehicle, the level of CO2 emissions from the exhaust is significantly lower than that for a litre of petrol
2. Da, ai un buton din care alegi cu ce vrei sa fie alimentata masina. Este recomandat ca pornirea sa se faca pe benzina pana se incalzeste motorul. [/i]
ionita56403
Aug 28 2006, 01:29 PM
apropo de ulei m-am uitat intr-un catalog al unui producator de uleiuri care are toate marcile de masini la lada apare si se recomanda 15w40 si eu am in ea 15w40 de la ARAL si merge super.Oricum acum i-am facut si motoru are vreo 3.000km si nu are treaba nu da pe la simeringuri ca multi mi-au spus ca daca e subtire da pe la simeringuri dar nu are nici o treaba si ungerea e super si arunca la fel de bine ca i-am pornit motoru fara capacu de la culbutori si s-a vazut.
Horia49540
Aug 28 2006, 02:45 PM
he he cum spun si cum pun si eu
daca e uzat rau motorul poti sa-i pui si 20w40
dar 15w40 la un motor bun/putin uzat e ok
:wave:
florentin43993
Aug 29 2006, 01:19 AM
Mutati discutiile despre ulei la topicul respectic.Acesta este pentru GPL.
Va multumesc anticipat! :argue:
Matei93575
Dec 19 2006, 08:05 PM
Salut prieteni!
Am si eu cateva intrebari pentru voi daca m-ati putea ajuta as fii recunoscator.Am o Laditza pe GPL in primul rand pe ruta Tg-Mures -Bucuresti imi consuma in jur de 32 de l de gaz ceea ce inseamna 10 l/100 de km.
Mie mi se pare putin cam mult mai ales cand vad ca Remus are consum de 8 l :bash: Se pot face ceva reglaje ca sa scada consumul sau e nevoie de un om specializat in GPL?
Plus ca pe benzina nu imi place deloc cum functioneaza porneste destul de greu bine ca proprietarul anterior vara nici nu punea benzina posibil ca s-a infundat ceva dar nu am putut desface carburatorul astia de la gaz au montat acolo ceva cu silicon.
In rest sunt multumit de sistem merge bine
Salutare
REMUS69209
Dec 19 2006, 08:38 PM
Salutare,vezi ca pe furtunul pe care vine gaz in carburator este montat un "robinet"(care la tine probabil e siliconat).Trebuie sa mai inchizi un pic si atunci micsorezi debitul gazului:dar ai grija sa nu inchizi prea tare-Bafta si sa ma "tii la curent"! :wave:
Matei93575
Dec 19 2006, 08:52 PM
Multumesc pentru sfat maine o sa-l pun in practica si te tin la curent daca imi aduc bine aminte ceva ti-am scris si pe privat.
Ai o masina frumoasa sper sa ne vedem odata in Buc la o intalnire.
Salutare :boxing:
REMUS69209
Dec 20 2006, 05:46 PM
Salutare,pt.Matei93575-Vezi sa nu strangi prea tare "robinetul"ala pt ca nu mai trage .Cat despre bord,nu e de 1500 si e de 2107 si are turometru.Bordul l-am montat eu(e destul de usor)dar ceasurile mi le-a legat un electrician(m-a costat 20 RON)pt ca sunt ceva fire in plus .Multumesc !
James Kilowatt
Dec 20 2006, 06:24 PM
Daca il strangi prea tare poate sa inceapa sa dea rateuri si sa-ti arunce carburatorul si filtrul de aer in cap.... asa ca atentie
Matei93575
Dec 20 2006, 10:15 PM
Salutare am invartit putin de surubelul respectiv in performante nu am sesizat nici o schimbare consumul inca nu am masurat .
Ar fii indicat sa insurubez pana merge fara putere si pe urma sa eliberez pana merge bine rotund si trage?
Adica sa mearga bine cu minimul necesar de gaz.
Totusi nu mi-ar place sa-mi explodeze filtrul de aer
Pana reusesc sa stabilesc consumul va salut :wave:
Matei93575
Jan 17 2007, 07:23 PM
Salut baieti! Acum imi consuma cu siguranta mai putin ca inainte dar inca exact nu am putut sa stabilesc atunci cand o sa vin in Buc o sa calculez corect.Daca as iesi la 8-9 as fii multumit 10 mi se pare mult in afara.Am mai avut o problema daca dimineatza porneam pe gaz si cumva se oprea pe urma nu mai pornea pe gaz...Daca schimbam pe benzina si asa f greu...In schimb daca motorul era cat de cat cald pornea brici.Ati patit asa ceva?Ps Remus cum esti multumit de bord?Am gasit la 80 de RON dar mie parca imi place mai mult bordul de 1500.A fost greu de montat electricitatea?
Manopera oare cam la cat se ridica?
Salut
Matei93575
Jan 17 2007, 07:29 PM
M-am uitat pe topic si am gasit raspunsurile la intrebarile despre bord
James Kilowatt
Jan 17 2007, 09:26 PM
In teorie nu e foarte indicat sa pornesti pe gaz cand motorul e rece, chiar daca poti. Una ca vaporizarea se face nasol, a doua ca membrana vaporizatorului nu are elasticitatea normala la rece si nu-i prieste tratamentul, si a treia ca gazul se aprinde mai greu si s-ar putea sa torturezi mai mult demarorul si bateria.
In mod normal trecerea pe gaz ar trebui facuta cand apa e macar calduta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.