Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel Vectra A
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel > Vectra / Insignia
Pages: 1, 2, 3, 4, 5
Skywalker
Aproximativ 2700rpm asa indica la mine, la 3000 fix acul sta pe la 127kmh.
Sorin85057
hm buna turatie mi se pare.. nu e mare in comparatie cu alte masini din acelasi an. am prins cu ea pe A2 cu fix 210 km/h presupun ca era undeva in jur de 5500-6000 rpm.
Cipri85934
abia am luat masina.. e 1.7D... si porneste foarte greu... bateria.. ce pot sa zic.. am incercat si cu alte baterii.. si ff greu porneste.. deci... am auzit ceva de bujiile incandescente... daca stiti macar cum sa le verific.. 10x a lot smile.gif
marius87107
[color=red][/color][size=18][/size]am 3 probleme:

1mi s-a rupt capatul de la radiator.cel din plastic.am pierdut apa si dupa ce am remediat defectiunea si am pus apa se incalzeste si borboroseste in in borcan.e vorba de un vectra a din 1992 motor 1,8 benzina.ce credeti ? blush.gif
2si cu ocazia asta am obs ca motorul functiona numai cu 3 bujii are ceva daca o inlocuiesc numai pe cea defecta?
3uneori cand schimb dintr-a 3-a in a2-a intra cam greu. nu caraie dar trebuie sa fortez cam tare maneta...astept o parere. va multumesc
Geroge73919
QUOTE(Cipri85934)
abia am luat masina.. e 1.7D... si porneste foarte greu... bateria.. ce pot sa zic.. am incercat si cu alte baterii.. si ff greu porneste.. deci... am auzit ceva de bujiile incandescente... daca stiti macar cum sa le verific.. 10x a lot smile.gif


NU cred ca bujiile, porneste greu de tot adica dai mult la cheie ? eventuale dezamorsari ale pompei de injectie ? daca poti verifica furtunele de combustibil, eu le-am gasit coapte, putrede si cand am vrut sa le sch s-au rupt , de la asta tragea un aer fals care dezamorsa pompa ,... verifica neaparat furtunasele de retur de la injectoare

http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=11977
Geroge73919
QUOTE(marius87107)
[color=red][/color][size=18][/size]am 3 probleme:

1mi s-a rupt capatul de la radiator.cel din plastic.am pierdut apa si dupa ce am remediat defectiunea si am pus apa se incalzeste si borboroseste in in borcan.e vorba de un vectra a din 1992 motor 1,8 benzina.ce credeti ? blush.gif
2si cu ocazia asta am obs ca motorul functiona numai cu 3 bujii are ceva daca o inlocuiesc numai pe cea defecta?
3uneori cand schimb dintr-a 3-a in a2-a intra cam greu. nu caraie dar trebuie sa fortez cam tare maneta...astept o parere. va multumesc


1 s-ar putea sa fie garnitura de chiuloasa arsa daca zici ca ai mers fara apa
2 poti sch doar o bujie
3-
iulian52376
salut!

revin cu o problema, dupa ceva vreme...(Vectra A, 1992, 1.6i)
am un an de cand am cumparat masina si, cam stramtorat de bani fiind, nu am pus inca totul la punct. niciodata n-am avut lumina aprinsa, noaptea, in bord (insemnele de la baterie, frana de mana etc. se aprind). e posibil sa fie de la o siguranta, de la becuri sau de la altceva?
Skywalker
Sigurantele le ai notate pe capacul de sigurante, cea mai buna metoda de a afla daca ai becuri arse in bord este sa demontezi bordul si verifici bec cu bec. Pentru Vectra A toate becurile din tabloul de bord sunt de 1,2W/12v (se pot pune si mai tari de 2w) singurul bec care difera ca dimensiune este cel de la indicatorul de baterie.
Martorii de bord difera functie de echiparea masinii (CD, CDX, GL, GLS, etc)
Skywalker
Pentru cei cu Vectra A de 1,6i benzina masina are o chichitza ciudata rau la cutia filtrului de aer (am depistat azi ca nu mai functioneaza) este pozitionat opus fata de conducta de aer cald un fel de clapeta actionata de o pompa de vaccum care inchide aerul rece sau cald functie de temperatura motorului. Ei, cand porcaria aia se defecteaza masina va trage mai mult aer cald in motor de unde va rezulta si o lipsa de putere a motorului. Eu am anulat tot, adica: conducta de aer cald, colectorul de pe galeriile de evacuare, clapeta din cutia filtrului, cupla unde intra aerul cald (am scos-o si am astupat gaura respectiva) si motorasul a inceput sa respire mult mai bine, urca mai repede in ture, si un alt sound la motor asta pana cand pun un kit de filtru conic ( 2 sapt) si modific priza de aer din spoilerul fata.
raul88342
Salutare la toata lumea! De curand sunt posesorul unei Vectra de prin '94. As vrea s-o pun la punct, deci caut un service bun prin zona Stadionului National(Piata Muncii). Cine cunoaste, pls share!


Merci!
Bogdan89455
am un opel vectra a motor 1,8 c18nz din 1992. e pe gpl cu instalatie BRC. problema e urmatoarea: cand e rece motorul nu tine relantiul pe GPL. dupa ce se infierbanta nu mai face figuri decat foarte rar la viteza mare cand scot din viteze se mai opreste. de unde poate fi defectiunea ?
Skywalker
Pentru cei cu motorizarea C16NZ daca vi s-a dus dreac' (blocat pe deschis) termostatu' nu chinuiti sa-l inlocuiti cu altul nou ca implica prea multe de demontat:
1. cutia filtrului de aer
2. cureaua de alternator
3. capacele de la distributie
4. cureaua de distributie
5. carcasa inferioara a distributiei
6. roata dintata de la axul cu came (asta nu sunt sigur daca trebe' demontata)

Montati un termostat de Dacia 1310 exact in locul de unde pleaca furtunul din motor spre radiator, intra perfect.
Acum la introducerea termostatului nou (a se citi de Dacia) se orienteaza cu termometrul spre motor. Intra destul de putin pe furtun dar dupa ce l-ati bagat in furtun bagati si furtunul inapoi in locas si impinge-ti mai tare de furtun ca sa fixati bine termostaul dupa care prindeti la loc colierul de fixare al furtunului si inca un colier care se monteaza pe termostat si pe furtun, strangeti bine si gata...talpa la greu.
Asta am facut eu si merge struna.
attila90010
eu am un vectra a 1.6 90
1)mi se aprinde un bec cu semnul exclamarii ( in stanga de la frana de mana) doar cand e motorul rece, si cand accelerez se stinge si gata stie cineva cauza?
2): am schimbat luna trecuta baterie, ulei , filtrele toate, releul de pornire,cablul principal de curent spre delcou si totusi masina porneste dupa ce invart motorul de cateva ori ( de pornit porneste dar nu la sfert de cheie )
3) rulmentul din pompa de apa face ceva zgomot am facut mai mult de 3000 km asa , c-am cat mai pot merge pana trebe neaparat sa il schimb?
astept un sfat si niste raspunsuri , va multumesc de acum:) bine v-am gasit
ionut83652
pai tu ce faci o lasi pana cade nu stiu exact cum e la 1,6 dar daca pompa de apa e pe cureau de la axu cu came daca a sarit cureaua ai stricat motorul!asa ca fa bine si schimbo repede!
Skywalker
Attila900010
1: fa un test motor si afli mai multe.
2: nu-ti fa probleme, poate fi din cauza bateriei care este prea slaba, la motorul de 1.6 (C16NZ sau C16NZ II) ai nevoie de o baterie de 72Ah (la mine merge si cu una de 55Ah); schimba bujiile, iti recomand Beru sau Bosch (eu am Bosch cu 4 eletrozi, fostele tot Bosch dar cu 1 electrod - nu am simtit nicio diferenta intre cele 2 tipuri)
3: esti sigur ca-ti este rulmentu' de la pompa de apa? vezi sa nu fie rola intinzatoare de la cureaua de alternator. (rola costa 80 ron; intinzator+rola 180ron; curea @50 ron); intrebi cat mai poti merge asa, pai pana pica de tot si nu se mai roteste biggrin.gif
Daca mai ai probleme cu masina baga un mesaj si te ajut si eu cum pot.
Ionut83652
La motorul C16NZ daca se rupe cureaua de distributie nu se intampla mare lucru
Adrian69300
attilla, cel mai probabil problema cu pornirea e de la baterie.
Daca ti s-ar si opri motorul in mers, la relanti, ar trebui sa mergi si sa cureti si injectoarele.
Dar mai inainte de toate, trebuie s-o pui pe computer, ca sa stie si mecanicii care-i treaba.
Skywalker
Adi, Vectra A are doar un singur injector fiind modelul cu injectie monopunct, cele cu injectie multipunct au cate un injector pe fiecare cilindru.
La mine cand s-a aprins becul cu semnul exclamarii nu a mai durat mult si mi s-a dus drac' alternatorul, iti sugerez sa faci un test sa vezi daca iti incarca alternatorul bine si bateria daca e buna, la baterie tre sa ai minim 14v daca e sub tre sa o schimbi.
Daca vrei sa vezi daca e rulmentul de la rola de la cureaua de alternator
demonteaza filtru de aer si cu o cheie de 15 apasa pe rola si da jos cureau
a si roteste rola sa vezi daca face urat.
Flavius91777
Salut! Dintre cei care aveti Opel Vectra 1.7 TD imi poate spune careva daca este normal sa bage aer cald pe parbriz asa de putin incat in treapta maxima de-abia se simte la mana?
eddie
Ai directionat tot aerul numai pe parbriz ? Atunci trebuie sa sufle tare....
Flavius91777
Da tot aerul e directionat spre parbriz si de-abia se simte.
vlad94062
alo...alex F-1...am si eu o vectra A si o problema s-a ivit azi 3.12.2006: in bord mi se aprinde semnalul de la sonda lambda.DE CE? Am schimbat sonda acum 5 luni.Astea cica se strica la 2 ani aprox... Ce cauza are si ce remediu? Merci,ciao
caraiman94561
sal, am si eu o problema.
am un opel vectra A din 92 motor C16NZ si am observat ca la viteze mari dar numai la drum intins ... de exemplu daca merg 10 -20 de min pe autostrada cu peste 100 km/h motorul moare din senin. daca apas repde pedala de acceleratie de cateva ori isi revine. daca o las moare de tot, dupa ce se opreste masina ii dau cheie si porneste ca si cum nimic nu s/ar fi intamplat. am crezut ca e o problema de alimentare dar am verificat pompa si totul e OK, am curatat rezervorul crezand ca sunt gunoaie in el, am schimbat filtrul de benzina si sita de la pompa de benzina dar problema nu s/a rezolvat. am dus masina in service autorizat si mi/au pus/o pe calculator si mi/au zis ca nu are nici o problema (mi/au mai luat si banii degeaba sa imi spune ca nu are nimic ) sincer nu cred ca o sa gasesc solutie ca am intrebat multa lume si nimeni nu a mai auzit de problema asta.
Help plssss!!!!
thank you !
Alin70594
am o vectra A din 95 cu motor de isuzu pe motorina. problema apare cand trebuie sa urc vreo panta...sau chiar si la drum drept...motorul moare chiar daca acceleratia e calcata la maxim..pierde din viteza si se opreste.
Am observat ca pe furtunul de la filtrul de motorina sunt bule de aer si spuma. ce ar putea sa fie?
multumesc anticipat
Marius78703
salutare tuturor
fratilor am o mare problema la caldura si nu ii dau de cap de loc
cand masina ajunge pe la aprox 92grade caloriferul incepe sa se raceasca si baga aer rece in habitaclu,ventilatorul porneste pe la 94 si coboara temp repede la 92 dar caloriferul pana nu scad temperatura(drum intins cu un pic de viteza) un pic sub 90 nu baga caldura.am schimbat termostatul,am verificat caloriferul sa nu fie infundat,nu pierd antigel,ce pot sa-i fratilor?ii dau foc?
Marius78703
aceeasi masina am si eu,doar ca este 94,si aceeasi marca de inst.gpl
pornirea la mine se face la rece direct pe benzina si trece pe gaz la 30 grade si 2000 rotatii in decelerare,motorul este totusi destul de mare si puterea calorica a gazului este mai mica decat a benzinei,totusi poti incerca sa cureti motorasul pas cu pas din injector care iti regleaza relantiul s-ar putea sa fie imbacsit,dar totusi e bine sa pornesti intai pe benzina si dupa ce se incalzeste putin sa comuti pe gaz
Skywalker
Benzina sau diesel???
Codul motorului, pls.
caraiman94561
cam aceeasi pb o am si eu cu vectra mea pe benzina dar nu imi face pb in panta sau urcare.numai drum intins si viteze mari si are aceleasi simptome.daca ii gasesti buba pls da/mi un semn ca eu nu am rezolvat.ms
Alex-F1
QUOTE(vlad94062)
alo...alex F-1...am si eu o vectra A si o problema s-a ivit azi 3.12.2006: in bord mi se aprinde semnalul de la sonda lambda.DE CE? Am schimbat sonda acum 5 luni.Astea cica se strica la 2 ani aprox... Ce cauza are si ce remediu? Merci,ciao


Man, sincer habar n-am cu ce se mananca sonda aia....io (daca am asa ceva) nici nu stiu unde este la masina mea, de schimbat ce sa mai vorbim, dar in bord nu mi se aprinde nimic! Cosmin (aka Skywalker) ar trebui sa te lamureasca, ca cica el chiar azi si-a schimbat sonda cu pricina....Cosmineeeeeee, ajute-l si tu pe omu asta....zi-i care-i treaba cu sonda aia.... bicycle.gif
Alex-F1
QUOTE(Flavius91777)
Salut! Dintre cei care aveti Opel Vectra 1.7 TD imi poate spune careva daca este normal sa bage aer cald pe parbriz asa de putin incat in treapta maxima de-abia se simte la mana?


Stai putin....iti sufla slab la viteza maxima doar cand directionezi fluxul de aer spre parbriz sau si atunci cand e directionat spre cabina (in fata)? Daca e slab jetul doar spre parbriz, iar in rest e puternic, atunci e {partial} infundata/obturata conducta prin care ajunge aerul spre parbriz sau deflectoarele alea de aer din bord au o buba si nu mai directioneaza aerul spre parbriz, dar daca jetul e slab in orice situatie, atunci sunt arse una sau mai multe trepte ale termostatului de la motorasul care sufla aerul inauntru....probabil vitezele 3 si 4 sunt duse, poate chiar si viteza 2 e arsa si atunci iti sufla doar ca la treapta 1, chiar daca tu ai pus pe 2, pe 3 sau pe 4.... Termostatul ala se afla in compartimentul motor, in fata parbrizului, sub stergatoate, sub plasticul ala negru, langa motorul de ventilatie....de preferat sa se bage un electrician pe-acolo.... Mai scrie si tu ce si cum ai facut... Bafta! :wave:
Skywalker
La modelele Vectra A sunt conectati aproximativ 16 senzori la martorul de bord "check engine". Sondele de oxigen aka lambda se busesc doar daca nu sunt de calitate, itit recomand cele originala din reprezentanta Opel (in TM am platit 303ron).
La motorizarile TD si D de la Vectra A nu m-am prea bagat pentru ca nu ma interesau, benzinarele le stiu destul de bine (nu sunt mecanic ci doar un fan al mecanicii auto si numai)
Skywalker
Mi-am pus filtru sport pe Vectra mea, suna bestial si urca mai repede in ture
florin58588
NU mai incerca sa pornesti pe gaz,multi zic ca daca porneste este ok, in schimb nu iau in calcul ca acel motor a fost conceput sa functioneze pe benzina ceea ce inseamna clar ca ii trebuie o anumita cantitate de benzina si aer mai ales la pornire.Ca la orice motor pornirea este cea mai importanta, sa nu mai zic ca indiferent de timp trebuie sa mearga la relanti cca 3-5 min pt o functionare optima si de ce nu sa-ti tina motorul cat mai mult.Crede-ma , am incercat cam toate variantele si am facut masini praf in felul acesta, oricum sunt banii tai...bafta
stefan96343
[color=blue][/color]salutare all.
am si eu o vectra a 92 1.6 benzina si de vreo 2 zile am observat ca nu prea mai are demaraj.cand plec cu a intaia pleaca si la un moment dat parca moare motorul, ii calc ambreiajul si calc acceleratia mai tare si merge.in intersectii in aglomeratii ma omoara chestia asta.azi era sa intre unul in mine:bash: . am folosit acu 2 sapt o solutie de curatat injectoarele.ma gandeam ca poate e din cauza ca s'a acumulat mizeria in filtrul de benzina.unde este acesta k sa il verific si sa ii curat sita?sau aveti alte sugestii?
de mentionat ca plec cu acceleratia apasata la fel ca inainte
multumesc mult
Skywalker
La C16NZ, filtru de benzina este sub masina intre rezervor si podeaua masinii din spate.
Prezinta mai multe date despre defect: la cald la rece cand se manifesta?
sunt multe cauze...
stefan96343
pai mai tot timpul...azi am gasit un furtun care se ducea de la capacul de la ulei pana pe sub carburator scos.l'am pus inapoi sa vad daca e vreo diferenta.daca se rezolva va anunt.merci oricum.am sa o urc si pe o rampa sa vad filtrul.
multumesc
stefan96343
am facut o proba si merge la fel.in schimb dak o turez mai tare merge brici.partea nasoala k consuma mai mult,nu?
dak aveti sugestii multumesc anticipat
stefan96343
am schimbat filtrul de benzina si merge mai bine parca.se potriveste de dacie cu motor cu injectie.e 24 ron
bafta blush.gif
Skywalker
Curata si motorasul de ralanti, senzorul de pozitie al clapetei de acceleratie, corpul injectorului si valva EGR vaccumatica.
Daca vrei sa mai ai in plus mic de putere puneti si un filtru sport conic, elimina (daca mai ai) colectorul de aer cald de pe evacuare daca iti pui filtru sport.
stefan96343
multumesc de indicatii
am sa cer ajutorul unui mecanic.e mai sigur :angel:
mai am o intrebare.nu stiu dak ati intalnit'o si voi.
la temperaturi scazute sau umiditate inchiderea centralizata nu functioneaza ca lumea, mai ales la portiera dreapta fata.mai tot timpul trebuie sa o descui sau sa o incui manual.vara cand am cumparat'o a fost ok...are probleme din unitatea centrala a inchiderii?daca da unde se afla aceasta?
am incercat sa scot motorasul de pe portiera dar n'am reusit.cum e prins?
multumesc
stefan96343
skywalker cat te'a ajuns filtrul sport si cum se instaleaza?trebuie facute ceva modificari?e clasic sau conic?
multumesc
marius62991
Poate ma ajuta cineva sa reduc consumul unei Vectra A (GT) Hatchback din 1993 cu motor 2.0i (C20NE) 115cp.Acum ia >14% in oras.Poate nu conduc eu bine,merg intre 1700-2000rpm, incerc sa tin consumul instantaneu cint mai mic dar degeaba.Filtru aer&benzina, bujii noi.Benzina de 95 fara plumb/petrom.In 2200km, in vacanta de vara C-ta - N Moldovei - C-ta media=8,5%.Pe autostrada la 130,~3000rpm - 8.7%. Sunt normale aceste valori? :ban:
Skywalker
nu prea sunt, tre sa fi undeva la 80% din valorile prezentate de tine.
fai un tst motor si te elucidezi, io zic ca este sonda de oxigen aproape busita
la mine a facut la fel, 13% pt motorul C16NZ - e enorm, acum am @8% in oras dupa ce am schimbat sonda cu una noua Opel originala 310lei
marius62991
Mercy mult, cred ca e vorba de sonda "Lamda".Am mai citit despre motor tst si nu prea au fost concludente.Am facut 2 (la Opel si la Bosh)mai demult si idem.Mai incerc odata desi nu am incredere.
ema97523
eu am c18ne si valorile sunt pe aproape fara sa fac investititii deci cred ca e normal
cojocaru97555
salutare. am si eu o vectra a model 92 si am ceva probleme cu ea. adica de ceva timp a inceput sa consume ceva mai mult. masina are si instalatie gpl. am schimbat de curand cureaua de ditributie, am etansat gaurile din esapament si am fost cu ea la reglaj la gpl. cei de acolo mi-au reglat amestecul de gaze verificandu-mi noxele. consuma ceva mai putin dar totusi mai mult decat inainte dar problema care cei de acolo mi-au spus ca o am este faptul ca atuci cand o tin accelerata timp de o secunda sau doua merge f bine iar apoi mototul incepe sa mai piarda din turatii si merge intrerupt si tremura. cei de acolo au zis ca are aceleasi simptome cu un motor de dacie care ar avea avansul prea mare. din cate stiu eu la motorul c16nz avansul il regleaza calc. spuneti-mi si mie ce sa fac
stefan96343
8% consum in oras? blink.gif
la mine ajunge pe la 9-10-11(c16nz)...nu prea am facut consumul numai pe oras dar cam asta iese.la drum intins si serpentine(iasi-borsa, dus intors) mi'a iesit 6% vara, iar combinat drum intins si umblat in oras( prin bucuresti) 7,5%...un sofer in armata a zis k c16nz consuma mai mult decat motoarele 1,8. e adevarat?se poate consum mai mic de 7.5% mixt pe benzina?acum parca consuma mai mult,dar dau vina pe iarna...mai frig...faza cu tremuratul la semafor o am si eu si nu am gpl.tre' sa fie ceva de la motorasele la ralanti.ajunge la semafor si la 500 rot/min.
Skywalker
Al meu C16NZ are urmatorul consum de la plin ochi la plin ochi:
1. oras = 8% nu depasesc 3.000rpm
2. extern = 5,5 maxim 3.500rpm (@130kmh)
Masina are 1030kg cantarita la reprezentanta din Timisoara.
Alex-F1
Bai Cosmine, tu ori esti un norocos cu masina ta ori ne dai dume in stil mare!!! Uite ce zice cartea tehnica (o am in fata) pt. modelul tau (C16NZ):

- oras: 8,7
- extern la 90 km/h: 4,8
- extern la 120 km/h: 6,1

Deci cum dreak scoti tu, cu o masina destul de uzata, maxim 8 in oras si maxim 5,5 afara la 130 km/h??? Valorile date de carte sunt teoretice (ideale), deci in realitate, chiar si cand a fost noua, masina consuma ceva mai mult decat da cartea!!! Ceva nu pusca aici.... :bash: Uite, io de exemplu am un consum cam cu 0,6 litri in plus decat zice cartea si zic ca e ok si sunt multumit pt. o masina diesel cu 187.000 km la bord, iar tu la un benzinar si cu mai multi km la bord ai cu ~ 0,7 l MAI PUTIN decat spune cartea!!!! Zi-ne si noua secretul bre, nu tine numa pt. tine... biggrin.gif
Skywalker
Pai e si normal sa-mi pape mai putin tinand cond ca eu am norocul de a evita traficul din orele de varf, dimineata din Girocului-Complex-Termal-BNR-viaduct Bastion-Popa Sapca-CC Tera la ora 08:00 e leger si cand plec pe nu fac mai mult de 20 min.
Am si alt filtru care perminte motorului sa respire mai bine.
stefan96343
mi'am amintit o intrebare p care vroiam sa o pun mai demult.
cand e motorul rece(dimineata cand plec de acasa) daca in coloana nu opresc rotile e complet nu pot sa dau viteza intai si cu a doua o fortez si nu vreau.e normal?
multumesc
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.