Help - Search - Members - Calendar
Full Version: probleme la instalatia electrica-help
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Dacia
Mihai74478
salut, am mari probleme la inst.electrica de cand mi-am cumparat masina . partea mecanica am rezolvat-o de unu singur,motoru' ii ST. dar am adus un bou de electrician care sa-mi faca inst. a mers un timp tot, dar dupa acea simteam eu mirosuri ciudate la blocu de lumini de la volan mirosea a ars si se incalzeau firele de se topeau aproape.Iar luminile din bord mai ales becu de Pozitie+faza scurta au intensitatea mai slaba decat restul.si cel mai dur lucru este ca imi descarca toata bateria cu motoru oprit si am incercat si cu alta, iar incarcarea imi arata ca merge am si reglat curentu de la semiluna la13,8V si degeaba .efectiv imi este frica sa o mai duc la electriceni ca sa nu cumva sa mi-o futa din nou.
Vlady74561
salut,

sunt cel putin 2 probleme distincte:

1. ai un consumator pe circuitul de +12V la masa (asa descarca bateria cu motorul oprit )

solutia este verificarea tuturor circuitelor ( macar unde pare suspect de izolatia proasta sau lipsa)

2. releu' de incarcare (regulatorul de tensiune) care deduc ca este electromecanic; in zadar l-ai reglat la 13,8V la "relanti", daca este prost (si in general este) daca accelerezi va trece peste 15V si in functie de temperatura tensiunea de incarcare a bateriei va varia foarte mult, la drum lung vei avea mai mult ca sigur 15V si mai mult ceea ce va duce la distrugerea bateriei ( asa am distrus eu prima (si ultima) mea baterie pe vremea cand nu stiam)

solutia este sa incerci un regulator de tensiune electronic (au la Autovarom sau la Bendix in Timisoara cu ~250 000 ROL); nu pune regulator de tensiune electronic ieftin ca nu sunt bune; eu recomand pe cel din imaginea atasata
Mihai74478
merci ca mi-ai trimis un raspuns.mai am o intrebare:deci iau un releu de ala din poza care mi-ai trimis-o si il inlocuiesc cu ala vechi o.k.dar releu' ala electric este deja gata reglat numai tre' sa-i fac nici un reglaj,nu?din moment ce este electronic!
merci mult ciau
Vlady74561
Nu, nu trebuie sa-i faci nici un reglaj; tensiunea de incarcare este garantata in plaja 13,8V-14,2V +/- 2% indiferent de turatia motorului, temperatura sau numar de consumatori (bineinteles nu peste capacitatea alternatorului)

ATENTIE !

daca ai vreun scurt circuit pe instalatia electrica VEI OMORA instantaneu regulatorul electronic ( iti dai sema ca nu mai merge daca tensiunea de incarcare depaseste 14,2 V si ajunge spre ex. la 15V - 16 V cand accelerezi)

ATENTIE LA MONTAJ !

nu atinge borna DF la masa !

mai are o legatura in plus fata de cel vechi si anume un cablu rosu (borna +) trebuie legat la (+) pe alternator ( adica acolo unde vezi ca vine cablul de la borna + de la baterie)

bafta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.