IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

probleme la instalatia electrica-help

This topic is about probleme la instalatia electrica-help, the author, Mihai74478, wrote about: salut, am mari probleme la inst.electrica de cand mi-am cumparat masina . partea mecanica am rezolvat-o de unu singur,motoru' ii ST. dar am adus un bo ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> probleme la instalatia electrica-help
Mihai74478
post Apr 29 2006, 09:07 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-April 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 74.471



salut, am mari probleme la inst.electrica de cand mi-am cumparat masina . partea mecanica am rezolvat-o de unu singur,motoru' ii ST. dar am adus un bou de electrician care sa-mi faca inst. a mers un timp tot, dar dupa acea simteam eu mirosuri ciudate la blocu de lumini de la volan mirosea a ars si se incalzeau firele de se topeau aproape.Iar luminile din bord mai ales becu de Pozitie+faza scurta au intensitatea mai slaba decat restul.si cel mai dur lucru este ca imi descarca toata bateria cu motoru oprit si am incercat si cu alta, iar incarcarea imi arata ca merge am si reglat curentu de la semiluna la13,8V si degeaba .efectiv imi este frica sa o mai duc la electriceni ca sa nu cumva sa mi-o futa din nou.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlady74561
post Apr 30 2006, 01:27 PM
Post #2


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 26-April 06
From: Timisoara
Member No.: 74.554



salut,

sunt cel putin 2 probleme distincte:

1. ai un consumator pe circuitul de +12V la masa (asa descarca bateria cu motorul oprit )

solutia este verificarea tuturor circuitelor ( macar unde pare suspect de izolatia proasta sau lipsa)

2. releu' de incarcare (regulatorul de tensiune) care deduc ca este electromecanic; in zadar l-ai reglat la 13,8V la "relanti", daca este prost (si in general este) daca accelerezi va trece peste 15V si in functie de temperatura tensiunea de incarcare a bateriei va varia foarte mult, la drum lung vei avea mai mult ca sigur 15V si mai mult ceea ce va duce la distrugerea bateriei ( asa am distrus eu prima (si ultima) mea baterie pe vremea cand nu stiam)

solutia este sa incerci un regulator de tensiune electronic (au la Autovarom sau la Bendix in Timisoara cu ~250 000 ROL); nu pune regulator de tensiune electronic ieftin ca nu sunt bune; eu recomand pe cel din imaginea atasata


--------------------
People are simply..unpredictable!
LGN 1.6MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai74478
post Apr 30 2006, 03:00 PM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 24-April 06
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 74.471



merci ca mi-ai trimis un raspuns.mai am o intrebare:deci iau un releu de ala din poza care mi-ai trimis-o si il inlocuiesc cu ala vechi o.k.dar releu' ala electric este deja gata reglat numai tre' sa-i fac nici un reglaj,nu?din moment ce este electronic!
merci mult ciau
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlady74561
post Apr 30 2006, 04:45 PM
Post #4


novice
**

Group: Membri
Posts: 34
Joined: 26-April 06
From: Timisoara
Member No.: 74.554



Nu, nu trebuie sa-i faci nici un reglaj; tensiunea de incarcare este garantata in plaja 13,8V-14,2V +/- 2% indiferent de turatia motorului, temperatura sau numar de consumatori (bineinteles nu peste capacitatea alternatorului)

ATENTIE !

daca ai vreun scurt circuit pe instalatia electrica VEI OMORA instantaneu regulatorul electronic ( iti dai sema ca nu mai merge daca tensiunea de incarcare depaseste 14,2 V si ajunge spre ex. la 15V - 16 V cand accelerezi)

ATENTIE LA MONTAJ !

nu atinge borna DF la masa !

mai are o legatura in plus fata de cel vechi si anume un cablu rosu (borna +) trebuie legat la (+) pe alternator ( adica acolo unde vezi ca vine cablul de la borna + de la baterie)

bafta


--------------------
People are simply..unpredictable!
LGN 1.6MPI
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 7th May 2024 - 05:28 AM