Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Raportul de Aer
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Radu56873
Salut!
am si eu o intrebare. ce stitzi despre factorul lambda (nu ma refer la sonda). este vorba de raportul intre cantitatea de aer absorbita si cantitatea de aer necesara in teorie pt formarea amestecului. la modul ideal, ar trebui sa fie egala cu 1. am vrea sa stiu cum se manifesta daca e mai mare, respectiv mai mica... si cum poate fin controlat acest lucru. am citit undeva ca daca e mai mare decat 1 amestecul este sarac, are loc o scadere a consumului si, implicit a puteri. daca ajunge sa fie mai mare decat 1.3 amestecul este prea sarac pt a mai putea avea loc arderea. pina aici totul e logic si clar. problema este ca la masina mea, in urma unui test a rezultat lamba egal cu 1.208 si totusi, merge bine si consuma de rupe... ma poate lamuri cineva?

masina in cauza este fiatul din semnatura, cu instalatzie GPL Bigas Nesecventziala.
James Kilowatt
Esti sigur ca raportul ala e corect? Poate debitmetrul de aer e defect, si de aici apar problemele, ECM-ul are informatii aiurite si baga benzina ca nebunu', iar tu pe tester vezi amestec sarac....

Daca amestecul e prea bogat, in mod normal scoate fum negru.
Daca e prea sarac, nu trage si are detonatii (asta cu detonatiile e valabila si pe gaz).

In plus, raportul ala nu e constant, ci poate avea variatii functie e regim, esti in accelerare in mod normal amestecul e mai bogat, iar daca esti in frana de motor benzina ar trebui sa fie taiata complet.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.