vma
Mar 29 2006, 05:13 PM
Sar airbag-urile daca masina lovita este in parcare? Fara cheie in contact, incuiata, tot...
HalbaSus
Mar 29 2006, 07:54 PM
Nu.
Eduard RO
Mar 29 2006, 08:49 PM
De ce nu?Adica te cred da ce nu s-ar deschide?
HalbaSus
Mar 29 2006, 08:57 PM
1. Fiindca nu sunt cheile in contact, deci masina "stie" ca nu are de ce sa deschida airbag-urile.
2. Majoritatea masinilor nu deschid airbag-urile daca nu ai centura pusa (pt ca daca ar deschide airbag-ul in timp ce tu dai cu capul de volan rezultatul ar fi chiar mai rau decat daca nu ar exista airbag-uri).
3. Masinile mai noi au si senzori de greutate pe scaune, iar daca nu e nimic/nimeni pe scaun nu au de ce sa deschida airbagurile.
James Kilowatt
Mar 29 2006, 09:57 PM
In plus, la multe masini airbagul e comandat de ECM, care fara chei e inactiv. Probabil inclusiv senzorii de soc sunt inactivi fara contact.
vma
Mar 30 2006, 01:54 AM
Airbag-ul sare chiar daca centura nu e pusa. Cu consecinte tragice dar testata de un fost prieten de al meu, fie-i tarana usoara
Airbag-urile nu sunt comandate de ECU. Airbag-urile au propriul lor ECU. Senzorul de detectare a prezentei unei persoane pe scaun se activeaza numai daca exista un KL15 ON (adica key on).
Tocmai de asta sunt curios daca ECU-ul de airbag-uri o fi conectat separat la baterie si daca tine sau nu cont de o intrerupere tip KL15.
Dupa cate am auzit ar exista si mai multe tipuri de senzori pt airbag. De contact si atunci s-ar putea sa sara. Dar am auzit ca ar mai exista senzori de decelerare si atunci nu ar trebui sa sara.
Nu a fost nimeni lovit mai urat in bara fata in parcare?
Eduard RO
Mar 30 2006, 03:17 AM
QUOTE
De contact si atunci s-ar putea sa sara. Dar am auzit ca ar mai exista senzori de decelerare si atunci nu ar trebui sa sara.
Presupun ca cei de contact is pentru airbagurile laterale.
QUOTE
Airbag-ul sare chiar daca centura nu e pusa. Cu consecinte tragice dar testata de un fost prieten de al meu, fie-i tarana usoara
Dumnezeu sa-l ierte.Da a murit din cauza airbagului?Adica ia rupt gatul din cauza ca sa dus prea mult in fata neavad centura sau cum?
vma
Mar 30 2006, 09:48 AM
nu din cazua airbag-ului. Avea viteza foarte mare si nu cred ca il mai ajutau nici 5 airbag-uri. Deci airbag-ul a sarit dar nu l-a mai ajutat
fishbone
Mar 31 2006, 06:11 AM
Stiti in ce consta senzorul de impact? E o bila metalica intr-un tub. Aceasta bila e mentinuta intr-o parte a tubului prin intermediul unui magnet iar cand din cauza unui impact suficient de puternic ce face bila sa se desprinda si sa se deplaseze in cealalta parte inchizand circuitul, ECM-ul interpreteaza ca soc ce pune in pericol viata pasagerilor si decide sau nu daca sa declanseze airbag-ul. Am spus decide, deoarece sunt mai multi senzori si nu se declanseaza daca doar 1 senzor "innebuneste". Pe vremuri cand sistemul era destul de primitiv da, am mai auzit povesti unde gigeii puneau mana pe o bata de baseball si reuseau sa le declanseze cu un soc la locul potrivit.
Nu exista o viteza anume la care airbag-urile se declanseaza. Totul depinde de energia transferata in cabina pasagerilor. Am vazut accidente la 50mph unde s-au declansat. Am vazut accidente la 85mph unde nu s-au declansat deoarece masina si-a facut treaba si s-a facut acordeon, absorbind mare parte din soc.
Maff
Mar 31 2006, 08:58 AM
La 130km/h nu s-au declansat?Ciudat..........In mod normal la o asemenea viteza trebuiau sa se declanseze.
gabi63320
Apr 4 2006, 08:37 PM
Intradevar, pe parcursul istoriei autoturismului, sistemul a trecut prin diferite faze. La inceput existau senzori sub forma de conductori fini in bara de protectie, care la impact de rupeau si declansa airbag-ul. Acum sunt mult mai multi senzori si depinde si de masina. De exemplu, la un Seat, impact frontal puternic nu s-au deschis pentru ca centurile nu erau puse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.