Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Taxa de solidaritate la motoare peste 2000 cmc
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Lucian_BV
Am un Avensis 2.2 in leasing si pe langa facturile obisnuite (rata,casco,rca) mi-a sosit si una de peste 8 milioane pentru ''taxa de solidaritate'',motivul fiind cilindreea>2000 cmc.
Posesorii de masini cu motoare > 2 litri,a mai platit cineva chestia asta??
Multumesc si salutari tuturor forumistilor. :wave:
Keep up the good work!
Arheopterix
He he (rad cu tristete) sa vezi cat i-a venit unui prieten care are 4000cm3...
danmatyas
taxa de solidaritate,sau taxa de timbru e de 1% din pretul cip al masinii si se aplica doar pt masinile cu motoare de peste 2000cmc. ati vrut motor mare smile.gif acum platiti! smile.gif
Arheopterix
Evul Mediu se intoarce!
Inapoi la carute!
Maff
Dar peste tot in UE exista aceasta taxa pentru motoarele cu cilindree mare.Si cred eu ca este normal, consuma mai mult, produc mai multe noxe (marea majoritate), cele mai multe(sau toate) sunt in categoria premium....
Arheopterix
Hehe ,
In UE sa plateste taxa si in functie de nr cilindri,nr de usi etc.
Andrei Suzuki
Dar noi nu suntem in UE. wink.gif
Maff
Dar vom fi si din cauza asta trebuie sa ne aliniem cu legislatia de acolo.
Andrei Suzuki
Salariile de ce nu le-or alinia?
Arheopterix
Prin 2050 se vor alinia si salariile.
Maff
Eh, nu este locul pentru o discutie de genul asta (este o discutie de talk show de seara), dar ca fapt divers, am inteles ca in maxim 2 ani salariile se vor dubla.
Si ca sa fiu on-topic, taxa aceea este normal sa existe si din cate stiu, exista de mai demult, nu a aparut acum.
Lucian_BV
Mdaa,se pare ca legea nu este noua deloc.
Legea 366/10.07.2001 zice asa la art.3 lit.cool.gif :
cool.gif timbrul social de 1% asupra valorii autovehiculelor noi din import cu o capacitate cilindrica de minimum 2.000 cm^3, achizitionate de persoane fizice si juridice.
Regia Autonoma "Registrul Auto Roman" va conditiona eliberarea documentelor in vederea inmatricularii de prezentarea dovezii de plata, din care sa rezulte achitarea taxei de timbru social in contul indicat de Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale, fara ca regia autonoma sa aiba obligatia de a constitui si de a colecta sumele;
Mihai63349
Taxa asta se plateste doar o data, sau in fiecare an?
Maff
Taxa o platesti cand cumperi masina.
Iulian HondaFan
asta cu poluarea nu o inteleg. ce are a face care e capacitatea cilindrica? daca X merge cu Logan 1.6l 30000km/an si Y merge cu Accord 2.4l 10000km/an cine emite mai multe noxe? cine merge sportiv daca forjeaza la sange un motor de 1.6 va consuma si polua mai mult decat daca ar conduce relaxat un 2.4l...

cred ca treaba cu emisiiile de CO2 se reglementeaza din pretul benzinei de la sine, iar emisiile de NOx sau alte bazaconii sunt mai mici la un Accord 2.4 decat la un Logan...
f1anatic
Nici eu nu intzeleg treaba cu taxele astea aiurea. Uite...care credetzi voi ca polueaza mai mult...masina voastra favorita BMW 550i cu 4.4L V8 sau un Subaru Impreza WRX STi turbo de 2 L H4 ? Amindoua cu 300 de CP ?

Pai normal ca Subaru STi pentru ca nu cred sa existe posesori de STi care sa il lase stoc...sa ii pastreze filtrele si tobele catalitice etc.

Ce polueaza mai mult...un motor V8 sau unul turbo dar de 2 ori mai mic? Raspunsul meu...unul diesel.

De altfel as gasi mult mai normala taxarea in functzie de consumul declarat de benzina si nu in fucntzie de capacitatea cilindrica. In felul asta ar fortza direct producatorii sa faca masini economicoase. Din nou la Subaru, Mitsu...care alte masini cu 2 kile la motor le mai potzi face de 500 CP relativ usor ? Pai asta incurajeaza clar un anumit segment de piatza. Si astea polueaza de rup...pentru ca la 500 CP probabil consuma 20-25 L% urban si 10-15% pe autostrada mergind cu viteza legala. Adica taman cit BMW-ul cu motor dublu ca marime si # cilindri. OMG am luat apararea BMW-ului !

Asta e bascalie...trebuie taxat in functzie de consum...sau ca aici...in functzie de noxe. Fiecare model de masina pus in vinzare trebuie testat de o agentzie guvernamentala (de protectzie a mediului) cum e aici EPA. Dar eu zic ca...consumul e legat de noxe - si invers...ca fumul ala de la poluare vine de la benzina, motorina arsa.

Respectiv taxa de drum in functzie de numarul de osii si de greutate.
HalbaSus
De aceea am sustinut eu ca motoarele turbo sunt un mijloc eficient de evaziune fiscala biggrin.gif (de aceea companiile europene produc din ce in ce mai multe motoare turbo cu cilindree mica) un exemplu bun va fi motorul VW 1.4 TSI de 170 cp... taxe cat pentru un logan... putere cat de la un motor 2.2 de 6 cilindrii.
James Kilowatt
@F1anatic
EXista deja o taxa pe consum, prin accizarea combustibililor (adica la noi, in Europa, la voi mai putin biggrin.gif). Consumi mai mult, bagi bani la stat mai mult. E simplu si nu are nici o treaba cu consumul declarat, care nici ala n-are nici o treaba cu cel real biggrin.gif
Faptul ca guvernul ia banii si dupa aia dracu' stie ce face cu ei e alta discutie. Probabil ii baga in agricultura, la fel ca toate celelalte fonduri, ca poate agricultura face fotosinteza (intre doua greve) si elimina CO2-ul Cercetarea in domeniul surselor alternative de energie sufera cronic de subfinantare.

In ceea ce priveste taxa de drum, si eu cred ca trebuie taxat tonajul si nu motorul.
Paul46623
QUOTE(f1anatic)
Pai normal ca Subaru STi pentru ca nu cred sa existe posesori de STi care sa il lase stoc...sa ii pastreze filtrele si tobele catalitice etc.

[flameon]
Can I hear you say "ricer" ?
<Ricer !>
[/flameon]
QUOTE(f1anatic)
Ce polueaza mai mult...un motor V8 sau unul turbo dar de 2 ori mai mic? Raspunsul meu...unul diesel.

Ever heard of Ultra-Low-Sulphur Diesel ? Didn't think so. Ever heard of Diesel Particulate Filters ? Didn't think so either (ULSD apare in USA abea pe la mijlocul anului asta, iar DPF-urile abea pe la anu, deci un decalaj practic de vreo 2 ani).

Un efect important (cred eu) al taxei pe cilindree (mai ales pentru Europa) la care nimeni nu s-a gandit (da', deh, nu toata lumea e geniala ca mine mhahahah) este ca ii 'canalizeaza' pe producatori in directia construirii de motoare mici dpdv fizic. Ceea ce inseamna ca, la randul lor, masinile echipate cu aceste motoare vor fi mai mici(asa cum am zis mai sus, un lucru foarte important pt Europa, unde nu sunt multe strazi cu 4 benzi pe sens si nici loc pentru ele). Drept exemplu, vezi masina medie "de familie" in USA vs. masina medie "de familie" in Europa/Japonia (pentru ca si ei au taxa pe cilindree, si la cati oameni stau inghesuiti pe bolovanii aia 4, nu-i condamn).
Iulian HondaFan
come on, Paul. nu e vorba de marimea fizica a masinilor. New York sau Chicago sunt printre cele mai dense aglomerari urbane din lume ( ca si loc/km2) si sunt pline de masini mari. inteleg ca in mici orasele italiene construite acum 500 de ani nu poti merge decat cu un Panda, dar in 90% din Europa infrastructura permite si masini mai mari. dealtfel in ultimii 10 ani si masinile europene au crescut in dimensiuni ( ca medie). in plus pentru evitarea aglomeratiei in centrele oraselor se iau oricum masuri de limitare a traficului si se scumpesc paracarile la sange astfel ca este descurajat condusul si se incurajeaza folosirea transportului in comun.

motivele principale pentru care europenii conduc masini mai mici este pentru ca preturile masinilor ( la aceeasi marime) sunt mai mari, si sunt mai mari pentru ca sunt mai mult taxate ( inclusiv taxe pentru cilindree, usi, SUV, etc). mie mi se pare ca e mai mult o limitare a libertatii de alegere a consumatorului. ex. A3-ul meu a costat cu tot cu taxe si inmatriculare 32000$. aceeasi masina la mama ei in Germania similar echipata costa 34000euro. diferenta de bani nu o ia Audi ci statele europene :bash:

Japonia nu taxeaza masinile mari suplimentar. au insa limita maxima de putere pentru masinile de uz personal ( care e destul de generos stabilita la 280CP) si sunt scutite aproape complet de taxe masinile din clasa mini cu motoare cu cilindree sub 800cc.

despre poluare dieselele emit mai putin CO2 decat benzinarele ( la aceeasi putere) si pentru a tine emisiile de NOx si particule la nivelul benzinarelor e nevoie de sisteme de reducere a poluarii mai complexe si mai scumpe. si chiar daca USA este cel mai mare emitator de CO2 din lume pe cap de locuitor ( unul din motive fiind si masinile folosite aici) standardele de poluare din California ( adoptate de alte 10-15 state americane) sunt inca mai stricte decat cele din Europa la capitolul NOx, SO2, monoxid de carbon si particule (toate acestea sunt direct toxice pentru oameni animale si plante). in fond CO2 nu este toxic si daunator sanatatii, desi exista ingrijorare pentru efectul de sera pe care il poate crea.

un alt fapt este ca majoritatea noxelor se emit la pornirea motorului pana se ating parametrii de temperatura optima la care motorul polueaza minim. benzinarele se incalzesc mai repede decat dieselele ( asta e singurul avantaj al randamentelor termice mai scazute) si in consecinta emit mai putine noxe la fiecare pornire.

majoritatea dieselelor din Europa nu ar fi acceptate pe drumurile din California chiar daca ar folosi motorina euro ( low sulphur) in timp ce majoritatea benzinarelor se califica in standardele de acolo.
HalbaSus
QUOTE
come on, Paul. nu e vorba de marimea fizica a masinilor. New York sau Chicago sunt printre cele mai dense aglomerari urbane din lume ( ca si loc/km2) si sunt pline de masini mari. inteleg ca in mici orasele italiene construite acum 500 de ani nu poti merge decat cu un Panda, dar in 90% din Europa infrastructura permite si masini mai mari. dealtfel in ultimii 10 ani si masinile europene au crescut in dimensiuni ( ca medie). in plus pentru evitarea aglomeratiei in centrele oraselor se iau oricum masuri de limitare a traficului si se scumpesc paracarile la sange astfel ca este descurajat condusul si se incurajeaza folosirea transportului in comun.


Nu e chiar asa, e adevarat ca exista metropole europene cu multe drumuri late dar inevitabil exista muulte orase cu drumuri "medievale"... Eu locuiesc in unul din aceste orase, Oradea... centrul orasului este format exclusiv din strazi inguste, unele cu sens unic (ca norocu) altele cu dublu sens... unde 2 suv-uri nu incap nici de frica unul pe langa celalalt... cand sunt masini parcate pe margine (desi e interzis) nici 2 masini normale nu incap paralel... si orase ca oradea sunt in toata europa... chiar daca 90% din drumuri sunt suficient de mari si pt un Dodge Ram cele 10% din drumuri sper ca ii vor indeparta pe europeni de monstruozitati... ar fi penibil sa zici, "am un SUV 4x4 poate urca pante de 45 de grade, poate merge oriunde... in afara de centrul orasului unde sunt cateva strazi unde nu incap... dar in rest pot sa ma duc oriunte" biggrin.gif.
Iulian HondaFan
nu ma refeream la SUV-uri... dar in cate locuri din Europa nu incapi cu un Passat sau o Vectra? nu e nevoie sa umbli neaparat in Twingo din acest motiv. iar pe un Passat/Vectra poti pune orice motor de la unul de 1.6 la V6-le de 3.6l...
Iulian HondaFan
ah si am mai gasit ceva:

QUOTE
Making a gallon of diesel fuel requires 25% more oil and emits 17% more heat-trapping greenhouse gases than gasoline reformulated with MTBE. Similarly, diesel requires 17% more oil and emits 18% more heat-trapping gases than gasoline reformulated with ethanol. This means that diesel fuel's advantages from its higher per-gallon energy content and better performance on greenhouse gases are partially offset by the impact of diesel's fuel-production process.


http://www.grinningplanet.com/2005/04-12/d...ine-article.htm

materialul de mai sus este preluat din materialele UCS ( union of concerned scientists) unul dintre grupurile ecologice cele mai influente din America.

asadar exista un exces de emisii in producerea motorinei fata de cea a benzinei care trebuie luat in calcul cand comparam dpdv al poluarii dieselul cu benzina.
HalbaSus
Asa e... nu am sustinut ca taxa nu ar fi o porcarie... sincer mie imi miroase a lobby de firma... spre exemplu grupul Vag are majoritatea motoarelor sub 2000 cmc, in timp ce grupul ford are dieselul de 2.2, bmw-ul are 320-ul de 2.2, etc... nu sunt motoare semnificativ mai mari decat cele de "1995 cmc" dar sunt taxate mult mai tare, atat prin aceasta taxa cat si prin accize DUBLE comparativ cu motoarele sub 2000 cmc.
f1anatic
QUOTE(Paul46623)
Can I hear you say "ricer" ?

Ever heard of Ultra-Low-Sulphur Diesel ? Didn't think so. Ever heard of Diesel Particulate Filters ? Didn't think so either (ULSD apare in USA abea pe la mijlocul anului asta, iar DPF-urile abea pe la anu, deci un decalaj practic de vreo 2 ani).

deh, nu toata lumea e geniala ca mine mhahahah


Ah daca ai stii cit ma bucur sa aflu ca mai exista inca un geniu pe acest forum. Mai stiu vreo 2 ... ! In concluzie...e bine. Din ce in ce mai bine !

Cit despre nevoia de a imi raspunde in Engleza, presarata cu insulte subtile, atitudinea "eu stiu, tu nu" si neacceptarea altor idei decit a celor personale de altfel fixe si putzine,...este o caracteristica tipica geniilor de care vorbeam.
James Kilowatt
Mie mi se pare orice taxa o magarie atata timp cat banii se duc in alta parte decat in motivul pentru care a fost taxata. dupa mine, taxele pe benzina ar trebui sa se duca la cercetare pentru energii curate, cea pe alcool si tutun la medicina etc. Insa se duc in agricultura, in salariile bugetarilor si asa mai departe. EU sucks.
HalbaSus
MR, pai vrei sa dea statul faliment ? Daca taxele pe benzina/motorina se duc pe cercetarea tehnologiilor curate si inventeaza careva un motor fiabil si eficient care nu produce noxe si merge cu apa... ce mai taxeaza statul ? Si daca nu subventioneaza agricultura ca sa faca cereale, struguri, hamei, tutun... din ce o sa se mai faca alcoolul si tutunul care sa fie la randul lor taxate? biggrin.gif
James Kilowatt
Cu tutunul nu e la misto! Anii trecuti a fost seceta, asa ca in Fr nu s-a mai cultivat porumb ci tutun. Care a fost subventionat la greu biggrin.gif
Si se mai mira ca economia e in rahat, somajul cat china si lumea in strada.
Paul46623
Iulian, articolul din link vorbeste despre benzina 'reformulata' cu MTBE si etanol. Nu mi se pare o comparatie corecta (in plus, MTBE este cancerigen si este pe cale de a fi scos din uz). E ca si cum ai vorbi deaspre diesel 'reformulat' cu biodiesel (ceea ce se si intampla de altfel in Europa).
De asemenea, articolul nu ia in considerare DPF. E drept ca a inceput sa fie utlilizat in Europa abia din vara-toamna anului trecut, iar in USA va deveni obligatoriu abia din toamna-iarna 2007, dupa ce ULSD va deveni utilizat la scara larga, deoarece sulful din dieselul normal 'otraveste' catalizatorul din DPF (drept comparatie, ULSD are 15 ppm sulf, pe cand standardul actual pt diesel in USA este de 500 ppm).
In plus, articolul nu scoate nici o vorba despre alternativele la diesel (pentru benzina nu exista decat o singura alternativa, etanolul; nu acelasi lucru se poate spune despre inlocuitorii petrodieselului; datorita insusi modului de functionare a motorului, inventia bunului domn Rudolf accepta orice lichid ce se autoaprinde sub presiune).
tudor69477
Imi place numele: "taxa de solidaritate".
E chiar potrivit...daca te gandesti ca orice taxa reprezinta o diminuare violenta a proprietatii celui care o da si o crestere a proprietatii celui care o ia. Celui din urma ii zicem stat sau mafiot local sau altfel, depinde de cine ia taxa.

Deci taxa ne duce cu un pas, mai mic sau mai mare, mai aproape de o ordine sociala, scuzati expresia, socialista. Si atunci nu e potrivit sa se cheme de solidaritate? arigato.gif

Sau poate e taxa de solidaritate cu natura, cu raul, cu ramul. "Esti roman, esti frate cu codrul? Scoate banu'!"

Bine ati venit in UE(SS). Fiti solidari baieti, mai ales aia dintre voi care au succes si va permiteti motoare mari. Apropo, are cineva idee cati bani ne iau astia din taxe si unde se duc ei?
Eduard RO
QUOTE
Apropo, are cineva idee cati bani ne iau astia din taxe si unde se duc ei?

Cati bani ne iau da no.gif da unde se duc :nope:
Apropo mi se pare ridicol ca daca vrei da ii dai cuiva 6 milione salariu trebuie sa dai inca 6 la stat. :bash:
Iulian HondaFan
QUOTE(Paul46623)
Iulian, articolul din link vorbeste despre benzina 'reformulata' cu MTBE si etanol. Nu mi se pare o comparatie corecta (in plus, MTBE este cancerigen si este pe cale de a fi scos din uz). E ca si cum ai vorbi deaspre diesel 'reformulat' cu biodiesel (ceea ce se si intampla de altfel in Europa).
De asemenea, articolul nu ia in considerare DPF. E drept ca a inceput sa fie utlilizat in Europa abia din vara-toamna anului trecut, iar in USA va deveni obligatoriu abia din toamna-iarna 2007, dupa ce ULSD va deveni utilizat la scara larga, deoarece sulful din dieselul normal 'otraveste' catalizatorul din DPF (drept comparatie, ULSD are 15 ppm sulf, pe cand standardul actual pt diesel in USA este de 500 ppm).
In plus, articolul nu scoate nici o vorba despre alternativele la diesel (pentru benzina nu exista decat o singura alternativa, etanolul; nu acelasi lucru se poate spune despre inlocuitorii petrodieselului; datorita insusi modului de functionare a motorului, inventia bunului domn Rudolf accepta orice lichid ce se autoaprinde sub presiune).


MTBE-ul a fost inlocuit cu alcool in USA in marea majoritate a cazurilor ( anul acesta MTBE-ul va fi complet eliminat din benzinele americane)datorita faptului ca MTBE-ul e cancerigen ( cazuri documentate de cancer hepatic) si au fost instante de contaminare a panzei freatice cu asa ceva. totusi in benzina MTBE-ul este ars in motor si in fapt duce la reducerea emisiilor de noxe. in Europa inca se foloseste aproape exclusiv MTBE-ul pentru benzine.

MTBE-ul a inlocuit tetraetil plumbul si e parte din majoritatea benzinelor fara plumb de peste tot, pentru a creste cifra octanica si a evita autoaprinderea, deci comparatia cu motorina ca emisii la nivel de productie este normala asta fiind cea mai comuna varianta de benzina folosita.

http://www.efoa.org/EFOA_Pages/06_Q&A/...asolineTXT.html

alcoolii sunt produsi de degradare pentru o varietate de substante organice deci sursele de alcool pot fi la fel de variante ca si cele de biodiesel. ambele variante sunt deschise in viitor.

ai dreptate, continutul ridicat de sulf al motorinei din America de Nord face introducerea dieselului dificila. dealtfel si benzina este mai sulfuroasa aici facand si introducerea motoarelor cu injectie directa mai dificila ( totusi pana in prezent VW urmat imediat de Mazda si Toyota au introdus astfel de motoare).
Iulian HondaFan
in fine, concluzia mea este ca taxa pe cilindree are f. putin de a face cu poluarea, ci este mai mult un fel prin care statul spune cetatenilor ce masini pot sa cumpere.
Eduard RO
QUOTE
in fine, concluzia mea este ca taxa pe cilindree are f. putin de a face cu poluarea, ci este mai mult un fel prin care statul spune cetatenilor ce masini pot sa cumpere.

Sau ce si cate case si asa mai departe.... :bash:
Paul46623
QUOTE(Iulian HondaFan)
n fine, concluzia mea este ca taxa pe cilindree are f. putin de a face cu poluarea, ci este mai mult un fel prin care statul spune cetatenilor ce masini pot sa cumpere.

Dar taxele, impozitele, accizele et caetera au fost intotdeauna folosite pentru a 'canaliza' consumul populatiei spre o zona a economiei sau alta, fie ca oamenii si-ai dat seama de asta sau nu (de cele mai multe ori nu). Dupa mine este slab acel guvern care nu le foloseste (sau macar incearca sa le foloseasca) in acest scop, ci doar pentru a mai face inca un ban (ne)cinstit. A face bani din taxe/accize/impozite etc. doar de dragul banilor este furt pe fata, taxa mafiota de protectie in sensul literal.
tudor69477
QUOTE(Paul46623)
QUOTE(Iulian HondaFan)
n fine, concluzia mea este ca taxa pe cilindree are f. putin de a face cu poluarea, ci este mai mult un fel prin care statul spune cetatenilor ce masini pot sa cumpere.

Dar taxele, impozitele, accizele et caetera au fost intotdeauna folosite pentru a 'canaliza' consumul populatiei spre o zona a economiei sau alta, fie ca oamenii si-ai dat seama de asta sau nu (de cele mai multe ori nu). Dupa mine este slab acel guvern care nu le foloseste (sau macar incearca sa le foloseasca) in acest scop, ci doar pentru a mai face inca un ban (ne)cinstit. A face bani din taxe/accize/impozite etc. doar de dragul banilor este furt pe fata, taxa mafiota de protectie in sensul literal.


E, da nu de dragul banilor. Doar nu colectioneaza niste plastice colorate. De dragul caselor, casoiaelor, palatelor, gipanelor, dormitului in casoaia poporului, senzatiei ca vietile altora depind de voia ta etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.