Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help! Momentul achizitionare masina noua
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
doru68780
Nu stiu daca s-a discutat subiectul ;doresc sa achizitionez masina noua ,nu stiu cand e mai avantajos s-o fac,anul asta sau anul viitor(adica inainte sau dupa eventuala integrare in UE);sant tot felul de zvonuri in legatura cu aceasta integrare anume socul economic(preturile vor sari in aer) si libertatea de intrare a tot mai multe masini second hand;pe de alta parte in ce perioada a anului este mai bine (in ce anotimp); Cu respect!
Skywalker
Doru, masina e bine sa o cumperi exact atunci cand consideri ca iti este necesara sau cand crezi ca din punct de vedere financiar poti face fata tuturor cheltuielilor care apar odata cu o masina fie noua sau SH.
Daca o vrei de noua atunci ar fi indicat sa astepti sa prinzi o oferta de pret la masina favorita.
Daca parcurgi intre 0 - @15.000km/an este mai rentabil un motor pe benzina, daca depasesti cei @15.000km/an sa zicem undeva pe la 18.000 in sus atunci este mai rentabil un diesel pentru ca castigi la consum. Un diesel consuma mult mai putin decat un motor similar pe benzina dar mai sunt si gusturile fiecaruia la motorizari.
Marius30562
Sunt de acord cu Skywalker cu un singur amendament: cu exceptia cazului (fericit) in care "prinzi" o promotie la motorizarile diesel - cum a fost de curand la Skoda - nr. de km/an de la care devine rentabila o masina diesel creste la 25.000 - 30.000 km/an.
Pe de alta parte, masinile diesel "tin" mai bine la pret in cazul revanzarii.

Cat despre perioada din an in care este mai bine sa-ti cumperi masina (lasand deoparte ce spunea Skywalker) oferte speciale sunt cam toata perioada anului - in iarna, de Sarbatori, in primavara (in special luna Martie), in vara. Singurul anotimp mai vitregit din acest punct de vedere este, se pare, toamna.

Cat despre momentul aderarii la UE, este posibil sa scada preturile DDP la masinile NON UE (in UE taxele vamale sunt de 10 % fata de 30 % in Ro).
James Kilowatt
Pai asta ii vor obliga si pe ceilalti sa scada preturile....
Asa ca s-ar putea totusi sa merite sa mai astepte cateva luni.
Mumu
QUOTE(MR28673)
Pai asta ii vor obliga si pe ceilalti sa scada preturile....
Asa ca s-ar putea totusi sa merite sa mai astepte cateva luni.



Sunteti asa convinsi ca aderam peste10 luni?Eu nu!Lasati omul sa-si ia cind are nevoie.Oportunitati apar tot timpul.Dupa ce iei masina noua tot timpul vei gasi alte promotii facute numai sa te oftici.
Marius30562
Absolut de acord !
Intotdeauna dupa ce faci o achizitie (fie ca e vorba de masina, fie de altceva) apare o oferta parca anume facuta sa-ti provoace nervi !

Daca ai banii, stii (macar aproximativ) ce vrei si efectiv ai nevoie de masina ia-ti !

Daca te poti descurca foarte bine si fara, poti sa mai astepti. Dar poti sa fii sigur ca NICIODATA nu o sa prinzi cea mai buna oferta :doh:

Cat despre momentul intregrarii in UE ... nu stiu ce sa zic, daca m-ar intreba pe mine acest moment ar fi cat mai indepartat, da' nu ma (ne) intreba nimeni. Jeux sont faites ... "rien ne va plus"
Iulian HondaFan
intratul in UE a dus la polonezi, cehi, slovaci si unguri la scaderea masiva a vanzarilor de masini noi, majoritatea lor preferand SH din UE fara nici o taxa vamala.

in ultimii 10 ani cererea de masini din est a dus la mentinerea preturilor la masinile SH in Occident ( exceptie in UK si Irlanda care avand volanul pe dreapta nu prea sunt cerute pe continent). un fenomen similar se intampla si pe relatia Mexic cu USA.
Maff
Totusi se preconizeaza ca preturile la masinile noi vor avea mici scaderi datorate invaziei de masini SH.Dar cred ca nu vor fi reduceri semnificative.Probabil vor fi oferte de tipul celor de la Toyota (este singura marca pe care o am in minte) cu service gratuit pe un anumit interval.M-as mira ca preturile sa scada semnificativ.Probabil ca in cazul in care Guvernul nu va da aduce anumite reglementari care sa stapaneasca putin importul de SH-uri mai vechi de 8 ani, atunci vom ajunge ce au ajuns si polonezii : cimitirul de masini al Europei.Dar ei s-au desteptat la un momenmt dat din cate imi aduc aminte si au bagat , cu toate protestele UE niste reglementari.
gabi4
QUOTE(Maff)
Probabil ca in cazul in care Guvernul nu va da aduce anumite reglementari care sa stapaneasca putin importul de SH-uri mai vechi de 8 ani, atunci vom ajunge ce au ajuns si polonezii : cimitirul de masini al Europei.Dar ei s-au desteptat la un momenmt dat din cate imi aduc aminte si au bagat , cu toate protestele UE niste reglementari.

de ce sa ma impiedice pe mine sa imi aduc din afara ce masina vreau??ca sa fiu "obligat" sa imi iau un frigider pe roti?? sincer prefer un vectra B din afara chiar si cu 200 mii km decat logan....!
Maff
Poate pentru a impiedica sa se transforme Romania in cosul de gunoi al Europei?Eu zic ca nu are rost sa discutam implicatiile asupra mediului ce decurg dintr-o astfel de eroare.Sa apara, asa cum aparusera acum vreo 10 ani toate harburile din Europa.Si acum gasesti cam peste tot prin Bucuresti (si nu numai) schelete ale unor masini (numite cu destul de multa indulgenta masini) inmatriculate, "ursuleti" citroen ZX si audi 80, care nu pot fi ridicate pentru ca stapanii lor inca mai spera sa mai scoata cate ceva din vanzarea unor piese. Si asa este plina Romania de toate harburile.Chiar o trebui sa mai apara altele?Eu zic ca masinile de peste 8-9 ani nu-si au locul in alta parte decat la cimitirul de masini, mai ales ca intretinerea lor se poate dovedi foarte costisitoare cateodata.Dar ce sa faci, asa e romanul, mai bine are un harb de BMW 7 din 1900 toamna care aproape se dezintegreaza din cauza ruginei si care polueaza mai mult decat o Tatra si care in afara de asta consuma cat un TIR, decat sa cumpere o masina mai mica, dar mai noua si pe care isi poate permite sa o tina inca cativa ani fara probleme deosebite.O masina veche de 7-8 ani nu cred ca depaseste ca pret 4-5000 de euro, dar intr-adevar una de 15 ani o iei cu 500 de euro, dar costurile de dupa????Si protectia mediului?Nu prea exista simtul civic, dar sa vedeti ce o sa plangem noi peste 5-10 ani cand o sa ne dam seama in ce gunoi traim.Eu m-am cam saturat de gandirea asta tampita potrivit careia: daca eu sunt bine, atunci ce ma intereseaza ce se intampla cu ceilalti...........Nu cred ca este irational punctul meu de vedere cu interzicerea aducerii in tara de masini de peste 8-9 ani.Si sa fim seriosi, degeaba spui ca o masina de 10 ani este mai buna decat un Logan, de exemplu........Nu respecta aceleasi norme de plouare, unul este un harb umblator, altul este o masina noua, poate in privinta calitatii si a echipamentelor exista unele plusuri, dar gandeste-te ca este o masina noua!!!!!
Iulian HondaFan
tind sa fiu de acord cu Maff. arigato.gif
James Kilowatt
Si eu sunt de acord, dar nu in totalitate.

De unde si pana cand APIA e insarcinata cu protectia mediului, inca sa faca asemenea lobby la guvern, ca sa ne faca pe noi sa respiram aer pur?????

Si de ce trebuie sa avem interdictii, atata timp cat exista un control tehnic obligatoriu? Un jaf (importat sau autohton, fara distinctii) trebuie sa fie respins la controlul tehnic, nu interzis de un guvern condus de un importator de masini.

Aplicand asemenea legi arbitrare, nu facem decat sa protejam interesele importatorilor, si nu pe cele ale mediului!!. In cativa ani, si masinile noi se vor harbui, iar daca romanii vor castiga tot 200E vor merge cu ele mult si bine si vor umple in continuare strazile. Jafurie trebuie deci filtrate de controlul tehnic, alfel nu vor scapa de ele indiferent cate ziduri pune guvernul si cu APIA la granita.

Sau vom scapa cand vor ajunge salariile in romania 2000E ca in germania si romanii vor putea schimba si ei masinile la 5 ani ca nemtii.
Impulse
Maff, iti dau dreptate din anumite puncte de vedere.
Consider insa ca sunt masini de 10 ani in stari tehnice exceptionale si care pot fi exploatate cu brio inca 10 ani. Multe sunt cumparate din considerente financiare. In occident ca sa iti cumperi o casa, banca iti da bani si traiesti in conditii civilizate in casa ta intre timp ce o platesti. In Romania foarte multi nu se incadreaza in categoria celor care pot primi un imprumut bancar si prin urmare trebuie sa stea cu parintii sau mai stiu eu ce combinatii pana cand au banii sa isi ia o casa. La fel sta treaba si la masini: unii nu isi pot permite acea masinuta noua pe care o elogiezi tu dar vor si ei si au nevoie si prin urmare se orienteaza catre ce le permite buzunarul. Daca stii sa o si alegi poti lua una buna si daca esti si priceput sau ai prieteni care sa te ajute, te descurci cumva si o tii in stare functionala buna iar reparatiile se pot efectua pe parcurs, intre timp avand totusi o masina. Din proprie experienta iti spun ca daca o alegi bine, nu exista acea diferenta financiara pe care o enunti tu. In plus nu toate sunt junk-uri. Eu mi-am cumparat o masina din Germania de la o babuta, masina ce avea 30.000 km(!) si 8 ani! Altii le tin in conditii tehnice desavarsite chiar daca au 20 de ani. Cu poluarea nu prea iti dau dreptate desi sunt un vehement aparator al ideii de protectie a naturii. Cum aceste masini circula in Germania si Belgia pot circula la fel de bine si in Romania. La urma urmei ozonul este distrus in mare parte de marile state industrializate nu de Romania. SUA este cea care are cel mai mare aport la efectul de sera si distrugerea ozonului. Ei isi vad de economie iar toata lumea sufera. Deci orice ai face tot de aceleasi probleme vei avea parte. Dealtfel cred ca normele de poluare trebuiesc aplicate si in alte domenii nu doar auto si nici nu cred ca in Romania putem pune problema “toata lumea isi permite o masina noua dar nimeni nu-i dispus sa cumpere”. Exista o expresie care spune “gunoiul unuia este averea altuia” si este folosita fara nici o rusine in tot occidentul. In America umbla masini de epoca superbe, masini vechi a caror poluare este evidenta sau chiar junk-uri a caror tabla se scurge efectiv pe strada dar se vand la 300-500$ si sunt acceptate pe sosea.
In alta ordine de idei si eu prefer un BMW sau un Audi mai vechi cu 15 ani dar cu calitate si comfort (si au materiale de calitate sa stii) in schimbul unei masini noi de toata jena. Eu zic sa nu plangem la usa altuia. Sunt masini vechi de 10 ani care pot ingropa multe “masinute” noi. Plus ca acestea mai vechi au si AC si scaune electrice cu incalzire, poate chiar clima, imbunatatiri pentru care platesti enom la cele noi. Si dupa cum am mai spus, am vazut aduse din Germania adevarate bijuterii pe roti vechi de 8-10 sau chiar 15 ani.
Probabil ca un control tehnic mai riguros ar rezolva pe deplin problema multumind pe toata lumea.
Skywalker
Foarte bun punctul de vedere al lui Impulse.
Un exemplu ar fi Vectra mea de 13 ani cu 254.400 km care la capitolui comfort bate multe masini noi cu preturi de 6500 - 8500 euro, si consumul de benzina este poate chiar mai mic decat la astea noi.
Nu cred ca poti compara un Audi A4 (B5) din 1995 full option de 5.000 euro cu una masina noua de 10.000 euro, Audi e peste si sunt multe masini vechi de 10 - 12 ani sunt peste cele noi la calitate.
Decat Kalos; Kia Rio; Logan; Clio Symbol mai bine o Vectra de 13 ani.

P.S. nu-mi laud masina!!
Mumu
Fiecare are dreptate in felul lui.Oamenii tb sa fie liberi sa aleaga si sa nu vorbim din punctul de vedere al celui care isi permite o masina noua.Sunt de acord cu un control riguros dar ce te faci cu spagarii din RAR(nu toti,normal),care vor trece cu vederea un anumit procent din rablele care vor intra in tara?
gabi4
QUOTE(Maff)
O masina veche de 7-8 ani nu cred ca depaseste ca pret 4-5000 de euro, dar intr-adevar una de 15 ani o iei cu 500 de euro, dar costurile de dupa????Si protectia mediului?..........Nu cred ca este irational punctul meu de vedere cu interzicerea aducerii in tara de masini de peste 8-9 ani.Si sa fim seriosi, degeaba spui ca o masina de 10 ani este mai buna decat un Logan, de exemplu........Nu respecta aceleasi norme de plouare, unul este un harb umblator, altul este o masina noua, poate in privinta calitatii si a echipamentelor exista unele plusuri, dar gandeste-te ca este o masina noua!!!!!

un vectra B este EURO 2 iar un Logan are Euro 3...ce tot atata mare diferenta!! iar cat priveste comparatiile dintre cele doua....crede-ma ca sunt ceva diferente.avand in vedere ca in romania circula toate jafurile de dacii 1310 ,trabanturi...etc etc nu vad de ce sa nu iti poti aduce o masina din afara care respecta euro 2! blink.gif ce sa mai zic de poluarea care o fac motoarele mari >3l chiar daca sunt >euro 3!!
se vrea protejarea pietii loganului. nimic mai mult

ps. chiar si deodorantele polueaza...eu zic sa revenim la evul mediu si sa ne luam biciclete!
Skywalker
Si Opel Vectra A are EURO2 aia de 1.6i cu C16NZ, la mine asa apare in actele de la RAR. N-am bagat sub masina si am vazut ca am catalisator.
Maff
Din cate stiu Vectra B se incadreaza in intervalul 1998>, asa ca nu vad de ce ai fost asa vehement.Si Vectra B gasesti in afara la 2-3000 de euro din 1998.Si de astea zic ca sunt destul de vechi, dar se incadreaza cat de cat.Chestia este ca Exista pericolul ca sa fim invadati de "ursuleti" care au o vechime considerabila, de mercedesuri, care au cel putin varsta noastra, care desi pe dinafara arata cat de cat bine, pe dinauntru sunt varza si asa cum este romanuul falos, de ce sa-si ia un Vectra B de exemplu si sa nu-si ia un mercedes de 20 de ani care mege inca 1000 de km si se dezmembreaza.Din cauza asta am zis de o limita rezonabila de 8 ani.La o vechime de 8 ani, uitati-va de curiozitate pe mobile.de si veti gasi zeci de mii de masini in stare excelenta in intervalul 1000-5000 de euro.
A mai zis cineva mai sus ca exista persoane care nu-si permit o masina de 5-6000 de euro, exista intr-adevar astfel de persoane care n-au decat 1000-1500 de euro, insa aceste persoane vor avea bani cu ce sa intretina harburile pe care le vor cumpara?Eu nu cred.De ce sa ne facem iluzii?Vor cumpara o masina de 500 de euro si dupa o saptamana o vor lasa in parcare, pentru ca nu vor avea bani nici de benzina, dar sa schimbe vreuna din piesele care sigur va cadea.De ce sa ne ascundem dupa deget?Cei care nu au acum bani sa cumpere o masina pe care sa o poata intretine, nu vor avea bani nici dupa aderare.
Si Impulse, eu nu elogiez masina noua, insa cred ca am dat destule argumente prin care sa explic de ce zic eu ca este mai bine sa existe o astfel de reglementare.Si tu crezi ca nu este un motiv pentru care bancile nu acorda un imprumut unei anumite categorii de persoane?Eu zic ca au toate motivele.Unul dintre exe este ca nu pot face fata unui imprumut.Si crezi ca vor face fata unei reparatii la un Audi A4 cum zice Skywalker?Eu nu cred.Pur si simplu va lasa masina unde s-a stricat si va trece mai departe.Vezi ce siceam mai sus?Romanul nu are bani de o masina mica, dar se gandeste sa-si ia A4, pe care la o adica nu-si permita sa-l intretina.Spune-mi si mie daca te pricepi, care sunt diferentele intre reparatia unei masini mici, gen Kalos, Logan, Accent, Clio si reparatia unui A4?Nu are bani sa-si ia o masina mai scumpa, dar va avea oare bani sa-si repare o masina ale carei piese incep de la pretul de 5-600 de euro?
Iulian HondaFan
QUOTE(gabi4)
ps. chiar si deodorantele polueaza...eu zic sa revenim la evul mediu si sa ne luam biciclete!


pai si bicicletele s-au inventat abia pe la 1800-1810 cam in acelasi timp cu locomotiva cu aburi... la noi mai era inca ev mediu fanariot, dar la ei incepuse revolutia industriala... biggrin.gif
James Kilowatt
Io tot nu inteleg pentru ce trebuie o lege, care nu face nici un bine, in schimb protejeaza interesele APIA. O sa incerc sa imi exprim punctul de vedere punct cu punct, iar daca cineva are contraargumente, e mai usor de urmarit. Deci:

1.O regula gen "peste 8 ani - interzis" poate elimina un punto sau clio din '96 cu 50.000km si aproba un passat tdi cu 300.000km provenit din taxi.

2. O asemenea regula nu rezolva problema imbatranirii parcului auto decat pe termen scurt. In cativa ani masinile noi de acum vor ajunge tot niste rable, asa ca nu vad ce problema am rezolva protejand de fapt interesele APIA. Singura solutie a intineririi parcului auto este cresterea veniturilor populatiei, nu inchiderea granitelor. Conteaza daca circula rable aduse din vest, sau rablagite direct la noi? Oamenii saraci vor avea tot jafuri, chiar mai jafuri decat daca le-ar aduce din afara. ACUM, piata SH la noi are niste super-preturi. Cu banii cu care iei in jaf sub orice critica in Romania, iei o masina destul de corecta afara.

3. Avem deja o institutie care are exact rolul de a verifica starea tehnica a masinilor care circula. Daca sunt conforme, ce importanta are varsta? Iar daca nu sunt conforme, mai conteaza ca-s noi?
Skywalker
Maff stii cat e un far nou de Accent? iti spun eu 90 euro fara TVA, la Audi A4 B5 stii cat e? iti spun tot eu 30 euro. o portiera de A4 stii cat e? cat crezi? 100 euro la shrott cu tot cu montat si exemplele pot continua.
La chestia cu BMW "ursulet' si Mercedes ai dreptate.
In Romania cele mai ieftine masini de intretinut sunt cele fabricate de nemti si in special Opel, VW, Audi ma refer aici la masini fabricate intre anii 1992 - 1999.
Iute un exemplu: la Vectra mea:
1. curea distribitie noua = 35 ron
2. filtru ulei = 18 ron
3. filtru aer = 60 ron
4. filtru benzina = 20 ron
5. portiera de la shrott = 50 euro cu montat
6. test complect la masina le service Ople 140 ron
mie nu mi se pare mult
o masina trebuie intretinuta
daca nu ai bani sa o intretii atunci nu-ti cumpara
Maff
Si tocmai ca cei care nu vor avea bani pentru intretinere vor cumpara masini ieftine.Oricum pretul masinilor SH va scadea, deci pe la 3-4000, cum am mai spus, se va putea gasi o masina relativ noua, fara probleme majore.Problema sunt masinile care acum se vand in UE la preturi simbolice de 100-200 euro si care sunt adevarate sicrie ambulante.In momentul aducerii in tara( daca nu va aparea o reglementare, in 2007, vor disparea complet barierele euro, deci chiar si o masina care nu respecta Euro 2 sau Euro 1, va putea fi inmatriculata doar achitand taxele de inmatriculare) va fi inmatriculata si va contribui la marirea gunoiului national.Oricum cei care vor prospera vor fi cei de la reciclarea fierului si de la cimitirele de masini.Din cauza asta zic eu ca trebuie o reglementareUngaria si Cehia au adus reglementari si nu a fost rau, insa uitati-va de curiozitate spre Polonia si veti vedea ce o sa se intample si la noi daca nu se actioneaza rapid.Poate nu neaparat chestia cu anii ar trebui bagata (desi eu sustin in continuare), dar o reglementare gen minim Euro 2 sau minim Euro 3 tot ar trebui.Si Skywalker, daca un Audi din 1992 nu este vechi pentru tine..........Eu zic totusi ca o masina de 14 ani, oricat de buna ar parea starea ei, nu rezista inca 1 an in romania.Si spui degeaba preturile alea la far si portiera. Nu alea cad primele.Si pe acelea le poti inlocui cu casco daca exista vreo problema.Eu zic ca o masina de 14 ani este mancata de rugina prin foarte multe locuri, fie ca recunosti fie ca nu, si o masina mancata de rugina nu se compara cu o masina noua. Nici mie nu-mi place Loganul, daca ai vedea posturile mele, ai vedea ca sunt destul de vehement in aceasta privinta, insa prefer un Logan, unei masini vechi de 14 ani.Oricum au cam aceleasi dotari.
Skywalker
Audi A4 B5 se fabrica incepand cu 1995!
gabi4
cica se intrezareste o lege care sa impiedice aducerea de "masini vechi", adica sa se puna anumite taxe in functie de poluarea motorului. :bash: . inteleg sa se impiedice aducerea de vechituri in adevaratul sens al cuvantului, dar daca se vor aplica taxe si masinilor >'95 si care respecta euro 2 atunci intr-adevar traim intr-o tara de **t
Skywalker
Eu zic ca minim Euro 2 sa fie baremul si o liberalizare completa a pietei auto SH dar cu o taxa la prima inmatriculare in functie de poluarea motorului + o taxa anuala pentru masina in functie de poluare si cmc.
Dar hai c-o dam in topicul de Euro4 de la versus.
Maff
QUOTE(Skywalker)
Audi A4 B5 se fabrica incepand cu 1995!

Am zis eu undeva ca A4 se fabrica de mai demult?Eu am zis de un Audi in general, ca exista si oameni care aduceau Audi 80 sau Audi 100.Si eu am zis ca trebuie o taxa in functie de gradul de poluare si vechime.Si un minim Euro 2.In felul asta se va evita cat de cat intrarea in tara a unor masini care cu greu pot fi numite astfel.
cosmin45741
ar trebui sa-si faca treaba RAR-ul cu reviziile tehnice si atat...nu conteaza varsta ci starea tehnica...si precum cu totii stim cum e treaba cu inspectia tehnica, atunci s-ar putea sa avem o problema...
oricum o masina de 15 ani in Germania e intr-o stare tehnica mult mai buna decat una de 7-8 ani in Ro pt ca neamtul o intretine iar tuv-ul isi face datoria...
si s-au trezit acum cei de la APIA mari protectionisti de mediu biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif oare chiar sunt asa de verzi? sau se tem ca nu o sa-si mai vanda harburile noi si nu o sa ne mai usuce de bani cu preturile lor aberante la revizii si piese de schimb? o sa aiba parte de o concurenta acerba din partea pietei SH si a micilor service-uri si bineinteles- de profituri de bun simt, nu asa cum sunt obisnuiti :bash: lupul moralist! :evil:
James Kilowatt
Na c-a ajuns si Cosmin la vorba mea smile.gif

@Maff
Si ce te faci cu jafurile si cu sicriele ambulante produse local? Peste un numar de ani si de km, cum ii obligi sa le caseze si sa cumpere unele noi, daca nivelul de trai ramane acelasi??
In Ro, acum cu 2000euro in timp ce nu poti lua decat un sicriu ambulant, tocmai datorita regulitor astea protectioniste, dar daca ai lasa sa caute altele afara iar RAR-ul sa-si faca treaba si sa le verifice pe bune, s-ar putea aduce masini OK. Acum, cu 2000€ poti lua o coreeana 98-99 cu sub 100.000km, in timp ce in Ro iei un Golf2 sau o dacie berlina pe cale de descompunere.

Prin ce e mai bun un jaf din Romania care a trecut controlul tehnic cu spaga, si care e vandut cu 2000€ fata de unul din Germania sau Olanda care a trecut controlul tehnic pe bune si care e vandut cu 300€?

Atata timp cat oamenii castiga putin, iar la RAR merge cu spaga, pe strazi vor circula rable indiferent cate legi si bariere se vor pune la intrarea in tara, pentru ca masinile se rablagesc si loco biggrin.gif.

Iar istetii de guvernanti si cei de la APIA pun problema de parca romanii cumpara jafuri asa, ca sa fie excentrici, in loc sa scoata banii de la saltea sa cumpere un citroen nou de la ei. Se pare ca si astia traiesc pe alta lume...
Maff
Incet, incet, harburile existente la noi se vor duce.Nu poti sa tii o masina la nesfarsit, mai ales ca dupa un timp cade de tot.Si ce, o coreeana din 99 crezi ca nu se incadreaza in Euro 2?(de exemplu)Dar trebuie evitata sa apara alte harburi, pentru a se "innoi" parcul de harburi.Pe m,ine putin ma intereseaza de APIA.Ma intereseaza sa nu apara gigel cu un harb din 1900 toamna, pe care sa-l "parcheze" in fata casei mele pentru ca nu se mai misca nici impins, eventual sa il lase si frama de mana si sa imi loveasca masina, sau, si mai rau, sa il apuce mesteritul masinii pe locul meu de parcare si sa mestereasca masina vreo cateva luni, pana cand chiar nu mai are nimic de mesterit la ea si sa se plictiseasca de atata mesterit sa mi-o lase acolo plocon.Sau mai este o varianta: daca nun are 2000 de euro sa-si ia o masina mai "functionala", probabil ca nu are nici cei inca aproximativ 5-600 de euro necesari unei asigurari CASCO +RCA, si cand ma va acrosa cu minunea tehnicii, va trebui sa-mi platesc reparatia din buzunar, pentru ca el nu are bani nici sa-si plateasca asigurarea, daramite sa-mi plateasca o aripa sau un far la masina.Sau de ce sa fiu eu obligat sa-i miros noxele de la esapament in momentul in care pleaca de la semafor? Acum o sa spunetio ca exista si autobuze, tiruri, utilitare destul de vechi, care polueaza tot atat sau chiar mai mult.Sunt de acord, insa daca ati observat, in ultima vreme sunt din ce in ce mai putine.Tocmai din cauza ca respectivii proprietari nu le pot tine o vesnicie si trebuie sa-si innoiasca flota.
James Kilowatt
@Maff
Eu nu prea sunt de acord. Adica, inteleg ce te deranjeaza si sunt de acord cu aspectul asta, insa nu si cu ipoteza de la care pleci si solutia gasita.

De ce nu au disparut jafurile deja? ACUM, avem reguli protectioniste de ani buni iar Romania e plina de harburi in continuare. Unde e deci eficienta regulilor astea? Parcul auto s-a imbunatatit oarecum, insa au crescut totusi si veniturile si personal cred ca asta a dus la oarecarea ameliorare a parcului auto, si nu regulile de protectie. Cui i-a crescut salariul si-a luat o masina mai buna, cine nu, tot cu jafuri merge..
Problema e in continuare la controlul tehnic obligatoriu, care se face la misto, si nu la protejarea pietii.

Harburile nu "apar" doar de peste granita, ci se "produc" si local. Ce-ai vrea sa faca romanul mediu, care castiga 200€/luna? Va tine in viata cat va putea, cu piese de schimb din dezmembrari sau facute pe vapor orice rabla.

Eu personal, daca nu plecam din Ro, acum as fi mers in continuare cu Moskwichul din '80, care candva a fost nou si luxos, avea servofrana si tetiere, culmea "optiunilor" smile.gif.... cumparam piese de schimb de la rusi, il reparam in fata blocului, strangeam carburatorul de gat sa consume cat mai putin si mergeam cu el. Aveam de ales, cu un salariu de inginer debutant de 100€?
Si cum m-ar fi impiedicat protejarea pietii sa merg cu el? M-ar fi impiedicat doar sa-mi cumpar Seatul Ibiza, de exemplu, care era de doua ori mai nou, mult mai economic, are catalizator, etc... La RAR m-am "descurcat" o data, din doua controale cate am facut cu el... deci 50% luate cu spaga... blush.gif Am avut un far fisurat... insa restul masinii a trecut controlul pe bune, pentru ca am insistat eu sa-l faca (plecam la munte). Daca nu insistam, trecea si fara frane, fara roti si fara motor.

Cred deci ca gresesti considerand (ca si guvernul) romanii niste tampiti care isi cumpara rable doar din zgarcenie, ca sa aiba o masina in fata blocului, pe care apoi sa le abandoneze. Parerea mea este ca cei care abandoneaza rablele sunt fie intr-o situatie critica (din pacate), fie si-au luat o masina aprobata de guvern si de APIA si rabla isi permit sa o abandoneze, si nu "romanul mediu", care ar ramane fara masina si fara vreo posibilitare reala de a cumpara alta. Teoria ca am importa fier vechi cred ca este praf in ochi.
Oricum, repet, controlul tehnic poate bloca fierul vechi sa circule, indiferent daca este romanesc sau european si nu guvernul sau APIA.

PS. Ce treaba are CASCO cu asta? RCA-ul e obligatoriu, iar CASCO de 600€ nici eu nu mi-as face la o masina de 2000€.
guerilla
casco cu prima de asigurare de 30% n-am auzit pana acum.
anyway, pentru masini vechi, prima e undeva pe la 10%. dar nu toate masinile vechi se pot asigura casco!
Skywalker
Dupa toate pusturile lui Maff tind sa cred ca dansul lucreza ca dealer de automobile noi.
Din subiectul deschis de Doru "Help Momentul achizitionare masina noua"
s-a ajuns la un versus veritabil, omu a intrebat cand sa-si cumpere masina si de aici s-a ajuns la SH vs New si mai aproape de subiectul Euro 4 de la News.
Dupa cum spun multi useri ai forumului despre masini SH, RAR trebuie sa-si faca treaba si sa elimine din circulatie masinile care nu corespund.
Maff
biggrin.gif asta este cea mai buna gluma pe care am auzit-o.Ca lucrez ca dealer de masini noi.Din intamplare nu, am o tipografie, o afacere care se dovedeste din ce in ce mai prospera si sunt foarte departe de vanzarea de masini noi sau sh, nici nu conteaza.Ce am scris mai sus, este ceea ce cred eu ca ar trebui sa se faca si nu trebuie sa fii dealer de masini ca sa militezi pentru impiedicarea imbatranirii parcului auto.
James Kilowatt
Pai ce propui tu se face deja. A intinerit parcul auto mai mult decat e justificat de cresterea economica (in termeni absoluti, nu relativi)?
Cei care au bani sau care au putut face credit cumpara sau au cumparat deja masini noi. Cei care nu, merg cu rable mai nasoale decat rablele din vest. La ce-a ajutat deci regula cu Euro3?
Tu personal, care ai acum Clio nou, daca nu exista interdictia cu Euro3 ai fi cumparat un Golf 2 descompus, un pericol pentru tine, familia ta si aerul patriei cu 300Euro ?
Maff
Eu din principiu nu-mi cumpar masina SH.Merg destul de mult si din cauza asta cred ca s-ar pierde destul de mult din valoarea masinii.In plus de asta o masina noua o pot modela dupa cerintele mele, pe cand, o masina Sh, este deja modelata dupa altcineva.Si sa stii ca parcul auto nu s-a intinerit chiar atat de mult pe cat pare.Si chiar si asa, daca tot zici ca s-a intinerit, nu trebuie introduse niste legi ca sa-l mentinem asa?Sau mergem pe principiul a fost bine cat a fost, acum hai sa facem ceva pe lucrul asta?Oricum, in 2 ani se prevede o dublare a salariului minim, deci teoretic cam oricine si-ar permite macar un Logan.
zefir34016
QUOTE(gabi4)
cica se intrezareste o lege care sa impiedice aducerea de "masini vechi", adica sa se puna anumite taxe in functie de poluarea motorului.

Aici spune mai mult cam ce au de gand cu taxarea masinilor SH incepand cu 2007 (daca ne baga in UE la 1 ian):

Taxa pentru masini second-hand – similara celei din tarile nou intrate in UE
Maff
Cred ca este o solutie destul de buna.Prin introducerea unor astfel de taxe cu siguranta se va reusi contracararea introducerii masinilor mai vechi in tara.De ce sa iei o masina non-eu, de exemplu, cand la acelasi pret poti lua o masina mult mai ieftina, mai noua si cu mult mai putine virtuale probleme.
James Kilowatt
QUOTE(Maff)
Si sa stii ca parcul auto nu s-a intinerit chiar atat de mult pe cat pare.S.


Atunci, a folosit la ceva regula cu Euro 3?
Si ar folosi una similara?
Daca tu preferi una noua, de ce crezi ca restul sunt atat de idioti sa prefere vechituri?
Maff
Sa stii ca nu am zis ca sunt idioti, tot ce am spus, este cam ce am citit si intr-o revista saptamanile trecute, anume ca, romanului ii place show-off-ul.De ce sa-si ia de 7000 de euro un Logan (de exemplu, asta imi era la indemana) cand poate sa-si cumpere un Mercedes din 1980, nu pentru ca este neaparat o masina fiabila, nu pentru ca are anumite dotari, ci pentru ca o sa se poata lauda in fata blocului cu Mertanu' pe care-l are, sa moara tot vecinu' de ciuda, chiar daca dupa o saptamana va mesteri de zor la el, pentru ca nu-i mai porneste.Dupa aia si Gigel vecinu isi va cumpara bemveu tot din 1900 toamna ca sa nu fie mai prejos.Daca tu consideri ca nu este asa, nu pot sa fac nimic ca sa-ti schimb parerea.Dar asta este gandirea omului de rand, si eu, ca si multi altii am copilarit in zone in care am putut vedea exact astfel de gandire.Socului, cartierul in care am copilarit, este plin de astfel de vestigii ale "sclipirii" de moment ale unor astfel de oameni.Si asta cu toate ca , cu banii cu care au cumparat "limuzinele" respective, puteau sa-si ia niste masini mai modeste, dar mai noi si care sa fi tinut totusi mai mult.
gabi4
ideea este ca la 5000 E SH ai variante de 10 ori mai bune decat un logan :bash:
Maff
Pai da, dar uite-te mai sus si o sa vezi ca nu se referea la masini de 5000 de euro ci la masini de cateva sute de euro.La 5000 E, gasesti o Astra din 2001, un Golf 3 un Hyundai Accent din 2003, sau multe altele.
cosmin45741
@maff, masina de cateva sute de euro in general nu trece revizia tehnica...
o masina din germania, chiar daca are 20 de ani, daca e in stare buna, tot are un pret marisor (cateva mii)...+cheltuieli de drum + niste cheltuieli normale de inmatriculare, ar ajunge aproape de pretul loganului...
problema este datorata reviziilor tehnice de la noi si atat. fara madam sulfina ( blush.gif auzi ce nume), fara apia si alte interese care mai de care mai protectioniste si care m-au scarbit teribil de atunci pe cand se fabricau dacii si cielo fara nici o norma euro, dar in schimb intra in vigoare legea euro 2 (1998)... ce fac astia acum e aceeasi "Marie cu o alta palarie", apara niste interese financiare si atat (mai ales ca piata romaneasca a devenit din ce in ce mai interesanta). Nu stiu ce il roade mai tare pe dl prim-ministru spre exemplu, problema mediului sau afacerea Citroen? :bash:
Maff
Heh, sunt masini de cateva sute de euro, si spre alea se indrepta gandul multora.Si o masina veche de 20 de ani la cateva mii de euro, cred ca nu gasesti decat cine stie ce masina de lux sau sport.Hai sa fim seriosi si sa nu o luam pe aratura.
James Kilowatt
Tot n-ai raspuns cum ar lasa RAR-ul sa fie inmatriculata asemenea masina.

Si tot n-ai raspuns ce ne facem cu un control tehnic corupt si cu citroenurile cumparate de la primul ministru, atunci cand vor ajunge niste epave peste cativa ani, si cum ne ajuta legea asta cu protectia pietii sa le inlaturam de pe strazi.

In vest, ca sa cumperi o masina LEGAL trebuie sa aiba control tehnic facut pe cheltuiala vanzatorului. In Franta controlul tehnic trebuie sa fie mai nou de 6 luni, iar in Belgia se face in momentul cumpararii (formularul de cerere de inmatriculare pe numele cumparatorului e eliberat de cei care fac controlul tehnic). Cu alte cuvinte, NU POTI cumpara epave nici s-o doresti, decat prin incalcarea legii. Ideea asta vehiculata de guvern ca s-ar aduce epave e praf in ochi, si considera romanii tampiti si naivi si occidentalii corupti. In realitate e exact invers biggrin.gif

Eu personal am cumparat o "evapa" cu cateva sute de euro, care poate fi vazuta la "totul despre masina mea". Am mers 3 ani si ceva cu ea si 75.000km si nu am avut dureri de cap, iar daca sotia ia carnet, o sa merg din nou cu ea.
radu66490
daca poti cumpara din germania o masina buna cu 1000-1500 euro nu credeti ca cel ce are o dacie(non euro) de 40 mil ar mai pune un pic si ar cumpara un sh(de ex euro1)si incetu cu incetu o sa inlocuim parcul vechi de dacii si altele cu niste masini muuuuult mai performante?????
chiar si vectra A spre exemplu ce i rau cu masina asta,este euro2,daca poti sa inlocuiesti o dacie cu o vectra A ce i rau in asta???????sau un golf2 sau.....
Skywalker
Maff, cam deraiezi putin, la 7000 euro nu-ti cumperi BMW sau Mercedes din 1900 toamna. Daca la tine 1994 - 1999 reprezinta 1900 toamna atunci no comment!
Tu nu zici ca romanu' e idiot dar observ ca prea faci propaganda din asta. Daca tu nu vrei sa-ti cumperi masina SH nu-ti cumpara, dar nu incerca sa ne convingi ca una noua e mai buna ca una veche la un buget de 7.000 pentru masina si salar de @200 euro/luna.
Din posturile vad ca voluntar sau involuntar (nu ma pot pronunta exact) cam iei peste picior posesorii de masini SH.
Iulian HondaFan
aici este mult mai scump sa intretii un BMW din 1995 decat o Corolla din 2000... in Ro unde inca manopera la mecanici este ieftina poate ca merge. aici chiar cu piese de la dezmembrari ( care nu stii cat te tin ca nu sunt noi) sa repari un Merc sau BMW te costa multisor. exceptie sunt numai cei care se pricep la mecanica si o fac de placere.

preturile masinilor peste 20 de ani se duc chiar in sus pentru ca devin destul de rare ca sa dobandeasca valoare de colectie. niste masini din anii '50 cu motoare V8 extrem de lacome si cu caroseria si interiorul reconditionat se pot vinde lejer peste 30-40k... dar vorbim de altfel de piata si altfel de interese.
Skywalker
In Romania (Timisoara) orice masina produsa in anii 90 este relativ usor de reparat si ieftin la manopera (idee n-ai cat poate fi de inventiv romanu' in privinta asta) mai ales la modelele fabricate de nemti.
Ex: disc frana nou de Vectra A costa @150 ron si manopera este... 25 ron/disc, asta in TM in restul tarii nu stiu, dar nu cred sa fie mai mult.
Cele mai multe piese de schimb din dezmembrari le gasesti la Opel, VW, Ford Europa, Dacia, Renault, Mercedes, BMW, Audi.
James Kilowatt
Articol din Gandul, 9 mai 2006

Există riscul ca românii să aducă un milion de rable în următorii 2 ani, susțin reprezentanții APIA.


În urmă cu câteva luni, Ministerul Mediului anunța ca va introduce o taxă de mediu de 1.000-2.000 de euro pentru înmatricularea mașinilor vechi, aduse din Vest. „Dacă nu luăm o măsură împotriva invaziei de mașini vechi aduse din țările UE după anularea restricțiilor, am putea ajunge un cimitir de mașini vechi, adică o țară plină de gunoaie“, a declarat Sulfina Barbu, ministrul Mediului. Surse autorizate din minister susțin însă că proiectul privind introducerea taxei se află la început și că în momentul de față nu s-a stabilit un nivel al taxelor sau modul de aplicare al acestora. Dacă în momentul de față, mașinile mai vechi de opt ani sau cele care nu îndeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi înmatriculate în România, după integrare, toate aceste piedici vor dispărea. Românii vor putea aduce din străinătate și înmatricula în țară orice tip de mașină, indiferent de anul de fabricație. În aceste condiții, fără această taxă ecologică, specialiștii de pe piața auto consideră că, în maximum doi ani, România ar putea fi invadată de aproape un milion de rable. „Avem un caz concret în Polonia, unde în primii doi ani au intrat peste 2 milioane de autoturisme second hand, dintre care peste 70% erau mai vechi de 12 ani. Păstrând proporțiile, dacă nu vom avea această taxă, apreciez că există riscul ca românii să aducă aproape 1 milion de rable în următorii 2 ani”, ne-a declarat Marius Carp, președintele Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). El atrage atenția asupra faptului că în Occident,mașinile foarte vechi - adevărate bombe ecologice - se pot achiziționa și la două sute de euro și că românii nu vor ezita să le aducă în țară. „Introducerea acestei taxe este singura soluție. Nu putem să schimbăm noi normele comunitare, dar putem să ne protejăm prin acestă taxă. În Ungaria a funcționat foarte bine”, a precizat Carp. Chiar dacă au existat voci ale unor importatori care acuzau această inițiativă, reprezentanții Ministerului Mediului susțin că această mișcare nu va influența în nici un fel piața. „Nivelul taxei va fi descurajator doar pentru cei care vor să aducă mașini foarte vechi, care nu corespund normelor de mediu. Oricum, taxa se va aplica diferențiat, în funcție de vechime și de normele de poluare”, susține Ion Mărgineanu, reprezentantul Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor. Aceeași părere o au chiar și unii jucători, care nu cred că piața va fi afectată de această măsură. „Cei care importă mașini nu foarte vechi, de până în 7-8 ani, nu vor avea nici un fel de probleme. Noi, de exemplu, nu vom fi afectați. Cine aduce însă ultimele rable se va lovi de această taxă de mediu ”, ne-a declarat Alin Remeș, administratorul firmei importatoare de autoturisme S.C. Lexus SRL. Introducerea taxei ecologice nu va afecta nici piața mașinilor noi, chiar dacă unii au acuzat că este o mișcare care încearcă să protejeze marile companii. „Nu poate fi vorba de așa ceva. Cine este interesat de o mașină veche de 15 ani, de maximum 2000 de euro, nu face parte din categoria clienților noștri potențiali. Nu văd cum ar influența piața mașinilor noi”, susține reprezentantul APIA. „Gândiți-vă doar ce impact ar avea asupra mediului, aglomerației și mai ales siguranței rutiere, dacă în țară va intra un milion de mașini mai vechi de 12-14 ani”, a conchis Carp.



Iar vine monsieur Carp de la APIA sa ne protejeze mediul?! Daca vrea sa protejeze mediul, APIA ar trebui sa intre in aface cu tramvaie si autobuze, nu cu masini!
Iulian HondaFan
APIA normal ca vrea sa isi protejeze afacerile membrilor sai.

cred insa ca ideea introducerii unei taxe ecologice ( bazata insa pe nivelul emisiilor) si aplicata tuturor masinilor in circulatie din Ro care nu indeplinesc cel putin normele Euro3 ( inclusiv Trabanturilor si Daciilor autohtone biggrin.gif ) nu ar fi rea. asta ar descuraja prezenta pe sosele a junghiurilor de orice fel...

ca sa se evite durerile mari pentru multi romani mai putin bogati aceste taxe ar putea fi minime initial pentru masinile euro2 si an de an crescute gradual.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.