Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Help! Momentul achizitionare masina noua
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
James Kilowatt
Asta e altceva, insa e grija ministerului mediului si nu a APIA.
In plus, nu vad de ce rablele aduse din afara polueaza mai mult decat cele deja inmatriculate.

Si ar trebui ca taxele sa fie anuntate cu ani buni inainte, incat atunci cand imi cumpar o masina sa stiu ce o sa ma astepte. Mie nu mi se pare normal sa-mi cumpar o masina (noua sau SH, nu conteaza) si peste 6 luni sa vina guvernul cu o taxa noua care sa-mi strice toate calculele.

Occidentalii nu au inventat degeaba grupele fiscale, tocmai ca sa previna schimbarea taxelor la masinile deja cumparate odata cu noile idei ale unui guvern sau altul. In Franta sau Belgia iei o masina in grupa a 4-a sau a 10-a fiscala, ea ramane in grupa a 4-a sau a 10-a pana ajunge la fier vechi indiferent cum evolueaza regulile de poluare sau ciclul guvernului.

Daca ar spune "cand intra in vigoare Euro N, atunci masinile Euro N-1 vor fi taxate cu 100E/an, cele cu Euro N-2 cu 300E/an su cele de la Euro N-3 in jos cu 1000E/an", incepand sa se aplice din 2010 sa spunem, atunci ar fi OK. Stii ce te asteapta inainte sa cumperi masina, iar daca deja ai cumparat-o poti decide in timp util daca o mai schimbi sau nu.
Insa genul asta de legi "de maine, toate masinile care nu sunt Euro4 platesc 1000€" mi se par aberante. Ok, imi iau masina Euro4. Insa peste 5 ani vor da o lege similara. CE facem, aruncam la gunoi toate masinile la fiecare 5 ani? Asta nu inseamna tot poluare?

Oricum, sunt curios daca Bruxelles-ul va accepta o taxa "ecologica" care sa faca distinctie intre masinile autohtone si cele aduse din UE.
Iulian HondaFan
cam ceva in genul respectiv ar fi cel mai corect. in felul asta nea Costel care vrea sa isi cumpere masina nu va alege in aceeasi bani un Mercedes din 1990 Euro 2 ci un Golf din 1998 Euro3... si in proces isi va vinde la dezmembrari si Dacia din 1980...
Skywalker
Toate acele spuse de Sulfina Barbu si alti "oameni" din APIA despre introducerea taxei de mediu la masinile Sh este o abureala, cea mai "tare" taxa este pretul carburantului la pompa. Oricat de sarac ar fi romanul nu-si va cumpara o "rabla" cu 200 - 400 euro din vest cand stiu ca aia consuma cat un camion si intretinerea masinii il ustura la punga.
Sustin cele "spuse" de MR intr-un post de-al lui despre inspectiile tehnice periodice facute corect, aici se elimina rablele nu in taxe prohibitive inventate de APIA.
Chiar daca iti cumperi masina din vest de peste 12 ani ea va trebui sa corespunda tehnic acolo pentru a putea obtine actele de export, asa ca oricum privim lucrurile nu "rablele" din vest sunt o problema ci cele cateva sute de mii existente deja in RO.
James Kilowatt
Din Ziua

Masinile taxate ecologic din 2007

Noul Cod Fiscal introduce o taxa de inmatriculare dupa aderarea la UE * In functie de capacitatea motorului, de gradul de poluare si de vechime, taxa poate varia intre 50 si 4000 de euro

Inmatricularea unei masini va costa, dupa 1 ianuarie 2007, va costa intre aproximativ 50 de euro si peste 4000 de euro, in functie de vechimea autoturismului, capacitatea cilindrica si gradul de poluare, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal. Desi initial taxa de inmatriculare ar fi trebuit sa fie o taxa care sa descurajeze importurile second-hand, actuala varianta a Codului Fiscal prevede ca taxa va fi aplicabila oricarei masini inmatriculata pentru prima data. Vechimea autoturismului se calculeaza in functie de data fabricarii. Potrivit proiectului citat, pentru o masina Euro 2, de 1600 cmc, veche de opt ani, taxa de inmatriculare va fi de 1000 de euro. Taxa scade, insa, la 108 euro daca masina este Euro 4 si are cel mult trei luni vechime. Cea mai mare taxa de inmatriculare este perceputa pentru masinile non-euro. Aceasta poate ajunge la 2200 euro pentru o masina non-euro, de peste 10 ani, cu o capacitate de 1600 cmc, sau la 4200 euro pentru un autoturism de 10 ani, mai mare de 3000 cmc. Vor fi scutite de la plata acestor taxe autoturismele incadrate in categoria vehicule istorice, sau cele provenite din donatii, programe de cooperare stiintifica si tehnica acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor sau altor organe ale administratiei publice sau structurilor patronale si sindicale reprezentative etc.

Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, anunta, recent, ca va propune Executivului introducerea unei taxe ecologice pentru inmatricularea autovehiculelor provenite din UE dupa momentul aderarii pentru a evita cresterea numarului de masini poluante, in contextul anularii restrictiilor la importurile auto. "Nu vom inventa nimic, vom prelua pur si simplu din metodologia adoptata in aceasta problema de alte state, luand in calcul, evident, nivelul de trai din tara noastra", explica Sulfina Barbu. Potrivit acesteia, cetatenii statelor UE ar prefera sa vanda o masina la pretul de doua-trei sute de euro in loc sa o duca la casat in schimbul unei sume duble, iar multe dintre aceste masini ar putea ajunge in Romania. Dupa aderare, orice masina din Uniunea Europeana va putea fi inmatriculata in Romania, astfel ca exista pericolul repetarii situatiei din Polonia, unde intrarea in blocul comunitar a fost urmata de o crestere spectaculoasa a importurilor second-hand si, concomitent, de scaderea vanzarilor de autovehicule noi. In prezent, masinile de import mai vechi de opt ani sau cele care nu indeplinesc normele de poluare Euro 3 nu pot fi inmatriculate in Romania.




TEAAAAPAA!!!
Chestia cu metodologia europeana frectie. Nicaieri in Europa nu exista chestia asta. (cu exceptia poloniei, ungariei si a altor tari bananiere care nici macar nu au pretins ca le doare de mediu ci de protectia pietei).

Eu la Ibiza din '93 (euro1 sau non-euro...) am platit in Franta 156€ inmatricularea, iar la Nubira Euro2 de 2000cm3 in Belgia am platit cam 300€. Ce povesti frumoase cu "metodologia europeana" si "adptarea la nivelul de trai din Romania". Poate, al nivelul LOR de trai, de 10 ori mai ridicat decat cel din EU 15.

Ma intreb daca o sa le ceara cineva socoteala pentru toate magariile astea.
HalbaSus
Stau si ma gandesc acum la posesorii de dacii... care vor ramane posesori de dacie pana la adanci batraneti... era de asteptat sa se intample asa ceva...

Pe de alta parte lucrurile nu stau chiar asa de rau precum pare la prima vedere. Pt ca la intrarea in tara nu se va plati NIMIC (bye bye TVA :wave: ). Deci daca aduci un Golf III din 96... te costa in germania cam 1500 de euro, mai adaugi 1000 euro, hai fie 1500... si ai iesit cu masina la 3000 de euro... de banii astia nu gasesti in romania golf III din 96.

Repet: daca aveti dacii... vindetile fratilor cat mai puteti... ca dupa aderare o sa le dati la REMAT ca altceva nu aveti ce face cu ele... cine va cumpara o dacie cu 1000 de euro si sa mai dea 2200 pe ea ? cand cu bani mai putini isi va putea lua un Golf III din afara. Cielo non-euro... same stuff... acum le vindeti la 3000 de euro, dupa aderare... o sa fiti fericiti daca da cineva 1000... Supernove, solenze... acum luati 3500-4000 de euro (preturi obscene if u ask me)... vindeti-le ! Pt ca pierdeti minim 1000 de euro daca mai stati pana in 2007.

Alte calcule (aproximative):
BMW 318 din 96 - 2500-3000 in germania... maxim 4500-5000 in romania... astia-s bani de care aici cumperi un vectra din acelasi an.
Opel Vectra B 1.8-2.0 din 96 2000-2500 euro in germania. 3500 - 4000 in romania... bani de un vectra A din 93-94 in romania.
Mazda MX5 decapotabila (one of my all time favourites - aproape imposibil de achizitionat pana acum (datorita taxelor vamale)) - 4000-5000 euro in germania... 5500-6000 euro in romania... Holly shit !!! astia-s bani de corsa euro 3... Am gasit deja pe net niste bunatati... ma apuc sa strang bani biggrin.gif.

Ah, uitasem sa spun... dupa aderare puteti uita de "taxa de 30%" deoarece daca aduceti o masina care a fost inmatriculata pe teritoriul UE nu mai conteaza unde a fost fabricata...

Cu toate acestea guvernantii nostri sunt niste porci ! Ne vor numai raul ! Huoooo


:bandit:
James Kilowatt
TVA-ul il puteai recupera si inainte, din tara de unde ai luat masina, chiar si la SH. Problema e ca acolo recuperai TVA-ul la valoarea platita a masinii, iar aici il plateai la valoarea de catalog care ar putea fi mai mare. Si inseamna si alergatura in plus.

Mai e o magarie la mijloc. Peste cativa ani va intra Euro 5.. apoi 6 si tot asa. La fiecare cativa ani se va da o noua lege? Peste 4 ani de exemplu, vor trebui aruncate masinile Euro3 cumparate in 2005? Pai, cum ziceam, "adaptarea metodologiei europene la nivelul de trai din Romania" ma uimeste.... Dupa ce taxe platim si cat de des reinoim total parcul de masini, avem un nivel de trai de trei ori mai ridicat decat Germania.
HalbaSus
La recuperarea TVA-ului tot timpul pierdeai cateva sute de euro, plus umblatura aiurea, plus ca daca luai de la particular aveai slabe sanse sa recuperezi ceva.

Deci baieti.... pana una alta, cand iesim si noi sa blocam niste bulevarde, dam foc la niste masini, chestii d-astea... ca doar se practica in UE biggrin.gif :bandit: :boxing:
James Kilowatt
Pai ce motive avem, in Romania se traieste bine, nu ca la amaratii aia de francezi si de nemti.

Daca inmatricularea unei masini in Franta e 10% dintr-un salariu francez, iar noi le urmam modelul, un calcul simplu arata ca romanii au salarii de cel aprox 10.000 euroi/luna. Probabil si e adevarat, pentru romanii care dau legi in intelepciunea lor.

Si eu am plecat ca prostul din rai sa culeg capsuni biggrin.gif
HalbaSus
io cred ca tu nu culegi nici macar capsuni... ce naiba, doar n-ai un "A seis" cu capsunica atarnata bengos la oglinda... cu nubira ce poti culege ? seminte ? biggrin.gif
James Kilowatt
Eu sunt un excentric wink.gif De aia am si tinut Moskwichul cat de mult s-a putut.

In plus, vreau sa fiu sigur ca fetele sar pe mine pentru corpul meu atletic si mintea perv... pardon, ascutita, si nu pentru portofelul meu wink.gif

Stii cat m-am chinuit sa gasesc asemenea rabla?! biggrin.gif Daca te uiti pe mobile.de sau pe autoscout24.be, ai sa vezi ca masinile astea se tranzactioneaza doar pe sub mana wink.gif
DORU
Gata, de acum discutiile se continua aici (puteti download-a si documentul oficial):
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=9853
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.