Help - Search - Members - Calendar
Full Version: samsari
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Probleme Sociale
dragos10
> In momentul de fata, piata auto bucuresteana de masini second-hand este sufocata de samsari. In maxim 2-3 ore de la aparitia unui mesaj nou care anunta vanzarea unui autoturism (Dacia sau Daewoo Cielo, Espero, Tico, Matiz de obicei), proprietarul e "vizitat".
> Daca masina este intr-o stare tehnica acceptabila si mai ales daca arata vandabil, se avanseaza un pret. In cazul in care pretul nu e acceptat, "echipa 2" isi face aparitia la cateva ore si ofera cu 100-200 USD mai mult. Daca oferta este acceptata, masina e radiata si inmatriculata pe numere provizorii.
> POVESTEA CUMPARATORULUI NAIV
> A doua zi...surpriza...aceeasi masina la vanzare pe site-uri, in ziare, pe fluturasi etc. dar pretul e "umflat" cu 100-500 USD. Culmea tupeului este ca la intrebarea "al catelea proprietar sunteti?" raspunsul vine sec: "primul". Sigur ca daca "inghiti galusca" si te deplasezi ca sa vezi masina, constati ca pe carte e un nume, iar masina e pe alt nume. Aici intervine fantezia samsarilor: "masina e a unchiului/matusii/varului/nasului/cumnatului/bunicului etc. si a radiat-o."(oare de ce???)"Eu doar ma ocup de acte" spune inocent "sam". Invariabil "unchiul" e ori plecat din tara, ori prea ramolit ca sa poarte o conversatie, deci...nu-l vei vedea niciodata. Iar daca il vei vedea, poti fi sigur ca nu are nici o legatura cu omul trecut in Cartea de Identitate. E doar un actor, un pion in industria comerciantilor de masini. Socant este ca multi inghit aceasta minciuna convinsi fiind ca iau masina de la primul proprietar. Pe langa faptul ca platesc mult peste valoarea reala a pietii, cumparatorii vor avea parte si de multe alte surprize, sau, iertata fie-mi exprimarea, TEPE.
> Fantezia nu cunoaste limite. Intermediarii sunt plini de povesti in privinta istoriei masinii. "Unchiul a avut grija de ea, a tinut-o in garaj, i-a facut intotdeauna reviziile la timp" etc. Aproape ca ii crezi. In fond omul din fata ta pare atat de binevoitor incat nu-ti mai pui problema ca poate totul nu e decat profesionismul unor samsari versati.
> Totdeauna o masina vanduta omniprezentii comercianti e "impecabila". Si de obicei, daca te iei dupa aspectul exterior, asa si este. "Sam" stie sa isi vanda marfa. Totul luceste de curatenie, nici urma de rugina, chiar daca e vorba de o Dacie mai veche de 10 ani. Proaspat antifonate, podeaua si pasajele par pline de trainicie, chiar daca uneori de antifon se "lipeste" ca prin minune panza de sac intarita cu fibra de sticla. Nici o grija, pana la iarna gaurile astfel astupate vor fi cat se poate de cuminti, dar, din nefericire, primavara va aduce cu sine si "marea dezvirginare". Despre kilometrajul resetat, tobele sudate, garniturile buclucase lipite cu mastic siliconic si, pentru cei de-a dreptul cinici, uleiul de cutie de viteze strecurat in motor pentru a reduce eventuale zgomote, nu mai are rost sa amintim. Sunt doar cateva dintre trucurile ocupatiei celor pe care uneori ii poti gasi imediat dupa anunturile: "Cumpar Dacie in orice stare." sau "Cumpar Tico, Matiz, Cielo, Espero. Preturi maxime. Accept variante."
> Uneori notiunea de second-hand tinde sa devina "million-hand". Cei mai cinstiti dintre samsari afirma cu nosnsalanta ca sunt proprietarul nr. 3 sau 4 si ca au masina cam de o luna. Si totdeauna vand masina doar pentru ca "au nevoie de bani urgent si..." aici urmeaza o poveste de obicei lacrimogena. "Masina e exceptionala, imi pare rau sa o dau, dar daca am nevoie urgent de bani...".
> Daca simte un pic de interes, intermadiarul va scoate instantaneu din arsenal trucul celuilalt cumparator. "Maine (sau chiar peste 2 ore) am cumparator cu pretul x", unde x reprezinta de fapt cam ultimul pret la care e dispus samsarul sa cedeze "comoara". "Daca nu imi dati un aconto, maine n-o mai gasiti. Nu mult, o suta, doua, sa stiu ca sunteti om serios". Daca ai muscat momeala poti fi sigur ca buzunarul ti-a fost definitiv usu> rat de banii respectivi, indiferent daca vei cumpara sau nu masina. De inspectie intr-un service nici nu poate fi vorba, caci "vine celalalt cu banii jos". Brusc, incepe sa apara graba. Deciziile trebuie luate instantaneu, sub presiune caci...oferta zboara.
> POVESTEA VANZATORULUI NAIV
> La randul lui, fostul proprietar, satisfacut ca a vandut masina rapid, ramane perplex cand vede cum masina lui e revanduta la un pret mult mai mare si regreta graba.Asta e varianta optimista. Varianta pesimista se refera la niscai verzisori scosi la imprimanta pe care "fericitul" fost propritear ii numara inca satisfacut. Pana sa ajunga la prima casa de schimb.
> Vanzatorii care nu radiaza imediat masina se pot trezi cu alte surprize. Uneori la usa le va bate politicos chiar politistul comunitar. Acesta nu va vrea doar sa ii cunoasca mai bine, ci ii va intreba cum de a fost masina lor folosita la diverse spargeri. Asta atunci cand nu e vorba de accidente. Mai putin amabil decat samsarul zambitor, omul in uniforma nu va da doi bani pe povestea cu "tocmai am vandut-o dar nu am radiat-o". Si asta pentru ca din punct de vedere legal raspunderea este inca a detinatorului de drept.
> CUM SA DEPISTATI UN SAMSAR
> Metode incerte:
> - incercati sa aflati in ce zona locuieste. Damaroaia, Giurgiului, Margeanului, Berceni, Chitila, Pajura, Baicului, Rahova, Ferentari, Berceni, Voluntari etc. sunt zone predilecte, Sigur ca nu e o regula generala si poteti trage concluzii gresite, dar...
> - faceti o statistica a numerelor de telefon. Daca pe acelasi numar sunt date mai multe anunturi, e clar. Problema sunt cartelele prepay, foarte usor de schimbat. Si "sam" stie asta;
> - intrebati-l daca nu are o relatie la inmatriculari sau la RAR. Pentru intermediari sediul din strada Udriste si Voluntariul sunt ca si a doua casa. Si va fi atat de dornic sa rezolvati repede...;
> - evitati pe cat posibil targul. Asta e prima lor casa;
> - verificati "culoarea". Nu a masinii, a cumparatorului.
> Metode mai sigure:
> - cand sunati pentru un anunt, adoptati o formulare naiva de genul: "Am sunat in legatura cu anuntul." Daca sunteti intrebat "care anunt?" sau "care dintre ele?" e clar;
> - daca incercati sa vindeti o masina si suspectati ca aveti in fata un samsar, propuneti-i un schimb care sa implice o alta masina si o diferenta de bani. Daca accepta (si de obicei asa se intampla, "foamea" e uriasa) puteti deja trage o concluzie, caci e evident ca un cumparator obisnuit nu are pregatita mereu si o solutie de rezerva.
> - daca vreti sa cumparati un autoturism de la cineva care nu este primul propritar, asigurati-va ca o detine de cel putin 1-2 ani;
> - nu va grabiti sa vindeti primilor veniti. Asteptati macar 2-3 zile, timpul de reactie al samsarilor este cel mai scurt, potentialii cumparatori onesti au uneori servici si nu pot telefona de cum apare anuntul;
> - REGULA DE AUR: nu cumparati niciodata masini deja radiate, indiferent ce poveste vi se va spune. Singura exceptie sunt autoturismele la sfarsitul perioadei de leasing, dar si aici trebuie verificate cu mare atentie actele.
>
> "Samsareala" e o adevarata industrie. Organizati pe echipe, fini cunoscatori ai pietii si ai psihologiei negocierii, specializati in ale masinilor, intermediarii castiga sume fabuloase bazandu-se pe naivitate si superficialitate. Ceea ce e si mai grav este ca acestia mentin artificial piata la un nivel foarte ridicat in raport cu valoarea reala, din punctul de vedere al cumparatorilor. Iar cei care risca sa vinda o masina unor samsari obtin fie prea putin, fie...nimic.
> Piata este sufocata: daca esti cumparator, ajungi de obicei prea tarziu ca sa discuti cu proprietarul, in caz ca acesta e dispus sa lase ceva. Daca esti vanzator, mirajul vanzarii rapide te poate aduce rapid in situatia de a numara satisfacut bancnote...false

Scris de dda

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-24 08:51 ]
Bogdan20
Oricum, cea mai buna varianta de a nu fi pacalit e sa cumperi o masina de la un dealer autorizat. Este pretul cu 1000-2000 mai mare ca in targ dar zic eu, merita. Dragos, super subiectul , dar mai sunt si "samsari" cu acces la internet. Sfaturile pe care le-ai dat tu celor care vor sa cumpere/vanda o masina le pot fi de folos "samsarilor"
OMEGA
Bogdan are dreptate "samsarii" cu acces la internet pot studia si compara piata mult mai bine si pot intra in legatura cu eventuali cumparatori/vanzatori foarte repede! fara a mai fi nevoie de intalniri in prealabil

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-19 19:54 ]
marius10
vreau doar sa spun doar un lucru:acela ca ''orice masina are prostul ei'' si asa gandesc samsarii.
Iulian8
subiectul asta l-ai copiat de pe alt forum sau acolo l-ai initiat tot tu? ca s-a mai vorbit despre asta.
cea mai buna varianta e sa cumperi masina de la proprietar nu de la dealer sau 'samsar'...he he ce termeni ciudati aveti pe acolo prin bucale

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-20 00:01 ]
Dan21
Am citit anul trecut in Capital un articol pe tema
asta.
Se cumpara o Dacia cu 1 sau 2 milioane, in general epavele, urmau lucrarile de "reconditionare": tablaria refacuta cu panza
de sac si fibra de sticla, motorul "ajutat" sa
mai duca cateva sute de km.
Pretul reparatiilor era de pana la 3 milioane.
O masina astfel preparata se vindea apoi
cu 10 -12 milioane prezentata ca un chilipir.
Si ce chilipir pentru cel ce o cumpara !!
Prima miscare este sa ajungi cu masina in service, o pui pe rampa si faci o verificare la sange, altfel nu are rost sa te obosesti.
Anubis
Draga coleg, subiectul este deosebit de interesant, dar - fara sa te supar - in momentul in care cuvintele NU iti apartin se mentioneaza SURSA pe care ai citat-o.

In afara de observatia de mai sus sunt cu totul de acord cu ceea ce ai scris (indiferent de sursa).

Numai bine
dan5
prietene...eu cred ca tu ai o mica problema...
daca eu aduc masini de afara productie minim 2000 si am mai multe mereu inseamna ca sunt samsar...?
de multe ori tu cu " priceperea" ta cumperi o masina de la proprietar cu mult mai mult decat as cumpara-o eu ....tine de neocieri , cred .
Oricum una peste alta parerea mea este ca esti putin ofticat pe baietii descurcareti si apropo...de ce nu va luati tata masini numai noi ...cica au ieftenit Solenza...
Alexandru3
haidetzi sa va zic ce am inteles io:

1. samsarii sunt tzigani (dupa culoare)
2. ei reusesc sa faca pe comerciantzii care pun un ADAOS de cate sute de dolari (pe langa ceva cosmetizari care le aduc masinii)
3. dane, aia cu de ce nu luatzi numai masini noi - e vrajeala tata - ar insemna ca o persoana cu bani la 60 ani ajunge sa aiba vreo 100 masini pt. ca nu a vandut niciuna din cele SH pe care le avea .. deci las-o moale
4. Solenza s-a scumpit nu s-a ieftinit (eu asa stiu)
5. si io sunt enervat de persoanele care isi bat joc de banii altora. dane ... iarasi ma iau de tine, pt. ca faza cu oamenii care se descurca nu merge aici - totusi parem sau vrem sa parem oameni onesti si cinstiti, ca asha putem avea cuvinte de lauda si catre cei din "parnaie" care au comis jafuri, crime + devalizari - doar s-au descurcat si ei, nuh ?
6. orice masina are prostul ei .... mda destul de buna "maxima" dar ganditzi-va totusi ca nu orice prost are masina - si mai mult de ce un om onest care nu se pricepe foarte bine la masini, strange in 14 ani dupa revolutzie 5000 USD si vrea si el o "masina" (gen espero, cielo etc), de ce trebuie fraierit de un "bashinos" de samsar colorat. E FURT totusi, dar, si iarasi spun "dar", e unul LEGAL.

7. Mi-am luat Cielo de la samsar, nu cred ca m-a facut cu mult. Poate 200 de USD. Iar acum intru cu ea in revizie (probabil mai bag vreo 200) si e stas .... deci cu 400 in plus am o masina FOARTE BUNA, de ce sa ma oftic ? Oare ca nu am mai asteptat inca 2-3 luni, sau ce? Vreo crestere a EURO ca sa am o tzeapa mai consistenta ... ?

In fine, sunt multe de zic pe tema asta! Oricum sunt de acord cu ce s-a zis la inceput. Samsarii sunt buni sa pacaleasca si sa-si vanda o mafa. (intreprinzatori romani, invatzati si voi ceva ...)

(mentol)
Cosmin10
Parerea mea este ca atata timp cat samsarul respectiv nu face deca sa cumpere masina dintr-o parte si sa o vanda in alta FARA A COZMETIZA DEFECTELE nu vad nimic rau in asta.
Problemele apar atunci cand se fac manarii cu care nu pot fi de acord si cred ca acest lucru ar trebui, daca s-ar putea, sanctionat de lege pentru ca se pune in primejdie siguranta circulatiei.
Este foarte bine daca totusi cumparatorii ar evita samsarii pentru ca scad sansele de a lua teapa.
Este bine de stiut ca si in vestul europei exista astfel de persoane dar au o mai mare frica de politie si lege pentru ca pana la urma este un castig perfect legal
madalina
Sa cumperi mai ieftin si sa vinzi mai scump e esenta comertului...pb este de natura morala:cand vrei sa iei o masina sh, vrei sa stii daca o cumperi de la proprietarul 1, 2 sau 50, daca este un intermediar, de unde a luat masina:din tara sau din strainatate! personal, daca as cunoste pe cineva de incredere carese ocupa de intermedieri, as prefera sa iau o masina sh de la el, daca as sti sigur de unde a luat-o, de ce a fost vanduta etc si sa dau cu 2-300 euro in plus decatsa umblu dupa proprietari! Problema cea grava este cand cumperi o masina, care dupa cateva saptamani cade total! Iar presupozitia ca toti samsarii sunt tigani e falsa! Cunosc niste baieti descurcareti, nu tigani, cu studii superioare, cu parinti intelectuali, ce luau masini furate sau aproape de moarte din occident si le vindeau aici drept masini aproape noi! Dupa cateva luni, fie iti lua politia masina, fie bagai in ea mai mult decat diferenta pana la una noua! din pacate, hotia nu se rezuma la o etnie sau alta, asa cum un om in aparenta cinstit poate oferi multe surprize!
Alexandru3
corect .... dar madalina eu am zis ca sunt tzigani pentru ca asha s-a zis in prima parte (si ma refeream la ce ar trebui sa inteleaga cineva din ce s-a scris acolo) ... zicea ca sa te uiti la culoarea lor (si sigur se referea la tuciurii)

recunosc ca sunt samsarii si oameni calumea, care chiar fac "comert" cu asa ceva, si ii apreciez.

Foarte bine spus ca se pune problema sigurantei circulatiei. Uite io (poate un prost care am luat de la sam) ... am probleme cu franele, nu sunt aerisite ... banuiesc ca si placutele, dar mi-a zis sam de asha ceva .. nuuuuuuuuh !

Oricum .... sam este o stare de spirit si in RO nu o sa reglementeze nimeni si nu o sa-i faca nimeni sa le fie frica de nimic ...

(mentol)
dda
Anubis wrote:"Draga coleg, subiectul este deosebit de interesant, dar - fara sa te supar - in momentul in care cuvintele NU iti apartin se mentioneaza SURSA pe care ai citat-o."

Dupa cum a sesizat corect Anubis, post-ul nu apartine domnului Dragos. Intamplator, pur intamplator, imi apartine. Nu e o problema de copyright ci, de etica. In rest e treaba moderatorului listei.
http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=2160

http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=2057&page=2

http://www.autovit.ro/forum/viewtopic.php?t=32

Dupa cum lesne se observa, sunt scrise in aprilie-mai! In rest, multumesc pentru pupularizare! In fond suntem o natie de "Beureni", nu?



[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 00:57 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 01:00 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 01:16 ]
Iulian8
am luat din DEX: samsar---mijlocitor in afaceri negustoresti; persoana care face din orice lucru obiect de negot. din turca, simsar.
eu cred ca 90% din cei de pe forumul asta sunt samsari, inclusiv 'marii' dealeri care vand fiaturi si alte masini si zic ca e mai bine sa iei de la ei dar au uitat sa spuna ca platesti o groaza de bani pe o masina noua si cand o revinzi mai iei jumate si ca iti dau garantie dar cand te duci la verificari tre sa platesti de iti sar capacele iar daca se defecteaza ceva iti zic ca ai fost tu de vina.
sa fi samsar nu e o ilegalitate ci sa minti omul in fata si sa manaresti masinile aia e ilegalitate . majoritatea celor care fac afaceri iau marfa cu 1 leu si o dau in alta parte cu 2 lei, ca sa iei o masina cu o suma si sa o dai apoi cu adaos , e tot acelasi lucru. respect pt cei care reusesc sa faca asta.
dda
"ca sa iei o masina cu o suma si sa o dai apoi cu adaos , e tot acelasi lucru. respect pt cei care reusesc sa faca asta. "
Ai acelasi respect si daca intre timp se mai astupa cateva gauri cu panza de sac, fibra de sticla sau/si antifon, mai intra kilometrii la apa, "creste" un pic de aditiv in motor, asa, ca sa fie "IMPECABILA"?!


[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 21:18 ]
Iulian8
dda: de ce esti superficial si citesti in diagonala? iti place sa ma faci sa ma repet? am zis ca cei care 'manaresc ' masinile adica le fac ceea ce ai zis tu sunt niste infractori. insa cei care fac cate 3000km sa caute o masina sau mai multe , sa negocieze cu neamtzu, sa rezolve actele, inmatricularea, vama, toate taxele si verificarile, eu cred ca omul ala munceste pt banii aia. chiar mai mult decat un dealer care asteapta la birou sa ii vina masinile pe tava si clientii la fel.
dda
Iulian, doar de dragul polemicii dezvolt comparatia dealer-samsar initiata de tine.
1) dealer-ul (mai corect angajatul firmei respective) plateste impozit pt. salariul ala de 6-10 mil. pe care il ia la sfarsitul lunii.
2) daca ti se strica masina, dealerul respectiv e obligat prin contract (3 ani de obicei) sa iti zambeasca politicos si sa iti rezolve problema (prin reteaua service). In timpul asta Sam e manga in carciuma
3) dealer-ul are contract cu firma producatoare si profitul lui vine doar din volumul de vanzari, nu poate sa supraliciteze. Samsarul ala "pelerin" isi ia cam 2000 Euro CASH - fara a plati obligatiile bugetare, caci nu cred ca ti-l imaginezi declarand castigurile la Circa Financiara la sfarsitul anului - .
4) spui de taxe si verificari. Un calcul simplu arata ca daca nu ar exista coruptie in sistemul vamal si la RAR (vezi nenumaratele scandaluri de presa) samsareala internationala nu ar renta! E motivul pentru care marile firme nu si-au deshis in Romania show-room-uri cu masini second-hand. Te poti convinge de asta incercand sa aduci tu legal, cinstit, cu vama, cu acte, o masina Euro 3. Sa imi spui la ce suma ajungi in final " negociand cu neamtzu, rezolvand LEGAL actele, inmatricularea, vama, toate taxele si verificarile". Dupa ce faci asta te duci la primul dealer si iti iei o masina importata legal



[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-22 22:54 ]
Iulian8
dda: aha, deci asta e motivul pt care esti tratat cu indiferenta la dealer, normal, pt cateva milioane pe luna din care sa mai platesti si impozit cine naiba isi da interesul sa faca treaba buna si sa se mai si informeze la zi despre ce e nou in industria auto...
dda, fac asta de mai mult de 9 ani si cred ca nu mi-a scapat inca nimic din ceea ce misca in piata SH din Romania, fac asta de pe vremea cand dealerii nici macar nu visau ca vor avea reprezentante in romania si multi dintre ei desenau cu carioca pe carti de colorat. pot sa zic ca inca nu am avut reclamatii si sunt multi clienti care m-au cautat si a 2-a oara sau au trimis oameni ca sa ia masini de la mine dar asta am mai zis-o pe forum si nu vreau sa plictisesc lumea cu kestia asta si spre surprinderea ta eu nu atarn prin nici o carciuma deoarece nu beau si ca mine sunt multi , cred ca ar trebui sa faci diferenta intre cei de buna credinta si smenari care ne fac si noua probleme dar aci in vestul tzarii, doamne ajuta ca nu sunt atat de multi ca in bucuresti.
dda
Ca sa te parafrazez: aha, deci asta e motivul pentru care ii ceri detalii lui Catalin despre Vectra?!
Iulian wrote: "Mesaj trimis: 2003-11-22 22:56
imi poti trimite si mie cateva poze cu masina si ceva detalii mai multe? mersi
[email=giuliani99@masini.ro".]giuliani99@masini.ro".[/email]
Eu nu sunt dealer si nici nu am vreo legatura cu vreunul. Toata discutia o purtam ca principiu, nu am un interes personal de aparat, motiv penteu care nu continuu polemica. Prefer sa iti doresc bafta in afaceri!
ionut5
IULIAN EU ZIC CA ESTI DE ADMIRAT
AM UN AMIC CARE A FACUT ACEEASI CHESTIE CU TINE IAR ACUM SI-A SCHIMBAT PROFILUL FIINDCA S-A SATURAT SA MITUIASCA IN STINGA SI DREAPA PE CEI CARE CU TOATE CA MASINA ERA ABSOLUT IN REGULA GASEAU HIBE IMAGINARE SI ISI DOREA SA MAI STEA SI LINGA FAMILIE SA NU FIE DOAR PE DRUMURI.
TU NU CONLUCREZI CU NICI O FIRMA DE LEASING ?
DACA NU DE CE NU ITI FACI UNA?
DACA CITESTI AS VREA SA TE SUN
SI APROPO DE SAMSARI STATUL CE ESTE NU IA DE LA CEI CARE MUNCESC SI NU DA LA PUTUROSI (MAI PUTIN ADEVARATELE CAZURI SOCIALE PE CARE CULMEA NU LE VEDE) SI LA CEI CARE NU MUNCESC
FARA ACESTI SAMSARI CE AR FI COMERTUL ? CE AR FI CAPITALISMUL? AM REVENII IN SOCIALISM UNDE AM PUNE X EURO LA GRAMADA SI AZI ISI IA UNU MASINA MIINE ALTUL SI CIND VINE RINDUL PULIMII SA IA MASINA IA PRAFUL DE PE TOBA.
TOT APROPO DE COMERTUL CU MASINI
AM RUDE IN USA UNUL DIN SOTI A AVUT IN ROMANIA MITSUBISHI GALANT 4X4 IAR CIND A MERS IN USA SA STUDIEZE PIATA SA-SI IA MASINA , DUPA POVESTI CU DIVERSI DEALERI SI UNUL DE MITSUBISHI AUZIND DE MASINA DIN ROMANIA I-A FACUT O OFERTA PE CARE NU A PUTUT SA O REFUZE LEASING FARA AVANS SI IN PRIMUL AN DE CONTRACT NICI O PLATA MAI PUTIN ASIGURAREA . CELALALT SOT A CIRCULAT 2 ANI CU UN AUDI 100 SH CUMPARAT CU 1100$ SI VINDUT CU 500$ IAR DUPA CRYSLER SEBRING DECAPOTABIL PRODUCTIE 200 CU 4500$ .... CRED CA AIA INSEAMNA PIATA AUTO . IAR PIATA AUTO ACOLO O FAC TOT ASA ZISII SAMSARI
dda
Ionut, cred ca o vizita in targul Vitan-Barzesti (www.autovit.ro) te-ar ajuta sa iti limpezesti putin gandurile legate de esenta capitalismului pe plaiurile mioritice.
Totusi, Ferentariul nu e Bronx, iar Rahova nu e Harlem. Cu exceptia acestor "mici" diferente, principiul se aplica.
madalina
Cred ca s-au confundat putin lucrurile aici! Exista cel putin 3 feluri de vanzatori de masini! Care este cel mai mai bun sau mai rau,depindede parerea fiecaruia:
1.dealerul fiecarui producator
2.intermediarul:fie ca are firma, fie canu, desi corect ar fi sa aibe firma si sa acorde o minima garantie (sa nu faci 10 km si masina sa nu mai mearga), care in mod cinstit cumpara masina de undeva si o vinde mai scump altundeva! E absolut normal!
3.samsarul sau cum vreti sa-l numiti care ia masina la un anumit pret, convingandu-l pe proprietarca-i face o favoare cumparandu-i-o, de cele mai multe ori o masina cu probleme, mai mari sau mai mici, baga ceva bani in ea, cu reparatii extrem de superficiale, apoi o vinde masina excelenta, fara probleme, ii maisi schimba kilometrajul etc! Mergi cu masina, fericit ca ai facut o afacere extraordinara, apoi bagi tiimp si bani in masina respectiva, incat ai fi fost mai castigat sa iti iei una noua!
Iulian, nu sunt de acord cu perceptia ta asupra impozitului! Normal ar fi ca fiecare activitate economica sa fie impozitata pentru ca astfel statul sa aiba bani, dar in tarisoara noastra mai repede este amendat un taran ca a vandut un porc si nu a platit impozit decat marile firme ce nu platesc ani intregi, apoi le sunt sterse sau reesalonate datoriile!
virgil
dragos nota 10 pentru articol....si chiar daca sunt si samsari cu acces la net consider ca ce ai scris tu este de folos unuia care e la prima vanzare/cumparare din viata lui si habar nu are macar de notiunea de samsar. Ideea e OCHII IN 4!
Dragos, pentru ca ai folosit un articol fara a mentiona sursa de provenienta ai un avertisment.
In mod normal ar trebui sa inchid acest topic pentru ca are la baza o fapta ce contravine regulilor. Consider insa ca e un subiect bun de dezbatere si cu permisiunea lui dda vom continua discutiile.
dda, te rog sa confirmi sau nu acceptul tau pentru continuarea acestei discutii.
Catalin2
Mai omule, vreu sa-ti zic ca eu stiu vreo doi "samsari" la voi in bucuresti care dupa ce iau o masina baga de obicei vreo zece-doua zeci de milioane in ea inainte sa o vanda.
G e o r g e
si dupa aia o vand cu 40, 50 in plus ...

asta e comert ... dc reparatiile aduse au fost facute sa dureze si nu de mantuiala doar ca sa arate masina bine , atunci sunt vanzatori de masini adevarati... pb este ca numele de samsar a preluat o conotatie mai speciala... aceea de profitor ... sau de inselator
dragos10
Nu cred ca are importanta sursa articolului.Important este continutul.cine a avut de-a face cu samsarii stie ce vorbesc.Articolul mi l-a trimis un amic pe email,mi s-a parut intesesant si l-am postat aici.Amicul meu tocmai a cumparat o masina de la un ''sam'' si a descoperit ca era a unui prieten de-al lui.Si intre ei s-a aflat samsarul care si-a tras si el 500€.Daca este sa ne luam dupa reguli multe chestii de pe acest forum ar trebuie cel putin inchise.inclusiv anumite ''guri''.
Catalin2
Scuza-ma ca-ti spun, dar amicul tau e un fraier de-ala care cand a vazut o masina i s-a pus pata pe ia si trebuie sa si-o cumpere. Nu se face asa; cand vrei sa iei o masina te apuci si umbli prin targ, citesti ziare, cauti pe net, dupaia mergi sa o vezi, o duci la service, etc; nu te duci direct in targ si in aceeasi zi pleci si cu masina; inca o faza: daca stii sa tragi de pret, iei o masina buna si nici nu iei tapa; mai lasati-ma cu replicile ca mai bine as lua de la o firma de intermedieri si as da 200 in plus ca nu-i adevarat; romanu incearca sa faca si o afacere si se gandeste ca da la aia 200 degeaba, ia mai bine sa ia el direct, si asa ia teapa
Paul2
"Samasar-itul" = specula...asa ca nu incercati sa le luati apararea in nici un fel.
madalina
Ce intelegi tu prin specula? Ca vand mai scump? atunci orice persoana si orice magazin implicat in comert este speculant! Problemele apar cand masina cumparata de cineva nu corespunde nici in proportie de 50% imaginii masini care i-a fost vandute! Cand sunt facute reparatii ce tin doar de imagine, nu de rezolvarea problemei in sine! Sincer, chiar si un primul proprietar al unei masini, daca vede ca are probleme cu ea, le repara cat sa tina pana o vinde si nu spune nici-un cuvant celui ce cumpara masina respectiva despre problemele tehnice! Se vor folosi mereu aceleasi clisee:m-am saturat de ea, n-as da-o dar am nevoie de bani etc! Sincer, oricare dintre voi ati povesti de problemele masinii? Trebuie facuta clar o delimitare intre ce inseamna comert cu masini si ce inseamna escroci in acest domeniu!

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-11-25 19:59 ]
omul
La fel de periculosi ca si samsarii (fosti geambasi in targurile de vite) sunt oamenii creduli care cumpara mizerii. Masinile SH trebuie verificate amanuntit si cand mergi in targ sa o cumperi sa nu uiti ca nu exista nici Zana Buna si nici Bunul Samaritean, deci daca o masina este mai ieftina decat pretul mediu pentru masinile de acelasi tip si an atunci ai cu 50% mai mari sanse sa cumperi o masina cu hibe mecanice sau cu acte in neregula. Deci open wide your eyes. Intr-o lume perfecta se zice "Sa nu furi".. dar cum nu mai tram demult in acea lume perfecta sa avem grija sa nu fim furati. Daca ar fi sa cumpar o masina SH maine, m-as ducein targ ca e cea mai mare oferta si gasesti masini bune la pret bun dar daca un vanzator nu ar fi de acord cu testele si verificarile mele l-as lasa instant cu ochii in soare. Vina mai mare zic eu ca este a cumparatorului, la urma urmei el este stapanul, el este cu banii deci el dicteaza conditiile in care cumpara sau nu o masina. Daca cumparatorul ar fi educat atunci geambasul ar disparea de la sine.
Cumparatorul nu ar trebui sa mearga singur, de preferat cu un mecanic sau posesor de tip de masina vizata pentru cumparare...
Iulian8
ceea ce scrieti o mare parte din voi e o mare tampenie legata strict de orgoliu si invidie. si ce daca altu a fost mai ager si a reusit sa negocieze masina apoi sa o vanda cu 4-500 mai scump? el e de vina? nu , el a speculat un castig ce il poate avea iar voi cand va vindeti masina , chiar si scortosii ce isi iau numai masini noi, ce deveniti? nu samsari? asa ca ceea ce scrieti se refera strict si la voi.toti la un moment dat ajung sa vinda o masina, asta ce inseamna ca toti sunt escroci ? ia mai ganditi-va. corectati-ma daca gresesc.
Alexandru3
te corectez eu ...
Alin4
You Fagot!laugh.gif.....bomboklat
dda
"iar voi cand va vindeti masina , chiar si scortosii ce isi iau numai masini noi, ce deveniti? nu samsari?"
NU, e evident ca nu. Suntem (sau sunt) niste oameni care isi vand un bun. Cineva facea trimitere la dictionar si vad ca bine proceda.
"la un moment dat ajung sa vinda o masina, asta ce inseamna ca toti sunt escroci ?"
Iar nu, dar una e sa sa vinzi un bun pe care l-ai utilizat o vreme in interes personal si alta e sa faci o meserie din a vinde la pret de specula bunurile vandute la pret real de altii. PROBLEMA E DOAR DE NATURA ECONOMICA, PIATA E ARTIFICIAL MENTINUTA LA UN NIVEL SCAZUT pt VANZATOR si RIDICAT pt. CUMPARATOR.
"ceea ce scrieti o mare parte din voi e o mare tampenie legata strict de orgoliu si invidie. si ce daca altu a fost mai ager si a reusit sa negocieze masina apoi sa o vanda cu 4-500 mai scump? el e de vina? nu , el a speculat un castig ce il poate avea"
Off, iar elogiul smenului?!
mircea9
eu am cumparat masina (cielo din 96) de la un samsar cu buna stiinta .
am testat-o ,analizat-o intr-un service ,raportul calitate/pret a fost acceptabil si ...de 2 ani o "foiesc"prin oras(40km zilnic ) si nu am nici o pb. (am schimbat doar bobina de la delcou )
asta era" meseria" lui ,a recunoscut-o de la inceput "adaosul "era mai mic ca nu suporta sa tina o masina mai mult de 2 saptamini
l-am recomandat si altor cunoscuti care au fost multumiti .
care este pb. ?????
ca in toate meseriile din lume sint oameni cinstiti sau necinstiti (indiferent de educatie ).
ce atita "inversunare" pe samsari ??
cumva se initiaza un" club al pacalitilor de samsari" ? gen caritas ,safi,FNI ...?
nu cred ca participantii la acest topic nu au pacalit pe cineva in cursul existentei lor(sau sa transeze vreo afacere mai mult in interesul lor decit al partenerului )
cit despre faptul ca nu platesc impozit ,asta este problema statului sa isi puna la treaba cohortele de bugetari .
Iulian8
dda citeste inca o data ce inseamna samsar apoi da din tastatura. poate la voi la bucale inseamna escroc...
Alexandru3
pot fi sau nu de acord (iarna nu e ca vara

1. daca samsarii nu ar manarii mashinile sa puna probleme sigurantei traficului da, ash fi de acord, dar atat timp cat baga ulei de cutie de viteze in motor, saci + fibra sticla pe dedesubt TOTUSI nu mi se pare normal oricat de bine ar fi pt. ei.

un exemplu tras de par: ganditi-va ca va duceti la medic si va da un medicament scump. Nu va permiteti si cumparatzi de la un nene care se ocupa cu vanzarea de medicamente, pt. ca le ia mai ieftin si le vinde tot mai ieftin decat la farmacie: cum ar fi sa avetzi invelisul pilulei si inauntru sa fie "faina"! Muriti .... eh de aia zic. NU AM NIMIC IMPOTRIVA COMERTULUI, dar sa fie cinstit!

2. marius, daca ala pitea atat de bine hibele incat nici tipu de la service nu le vedea (ex: motoru cu ulei de cutie in el - pe care trebuia sa il refaci) injurai acum aici pe forum si puneai problema negativ ? CU SIGURANTA

3. PEACE

(mentol)
Iulian8
apropo de taxe: nu cred ca exista om care sa isi doreasca sa plateasca taxe statului, sau exista?!?!?! ca parca punea cineva problema pe aici in felul asta...daca statu poate demonstra ca cineva face afaceri sim nu isi plateste taxele n-are decat sa vina cu 'expertii' si sa ia banii , daca nu atunci sa ia o pauza.
iar despre samsari, daca se descurca si fac un ban, de ce sunt unii asa de porniti pe ei? de invidie? probabil...sunt altii care au avut datorii la stat de milioane de dolari si care le-au fost sterse din diferite motive...de aia nu zice nimeni nimic?
iar cei care manaresc masinile ca sa obtina un castig dar aduc masinile in stare tehnica la limita unui accident , aia nu sunt samsari ci sunt niste infractori care au scapat printre samsari si locul lor e in puscarie . deci nu mai faceti confuzie intre un samsar si un infractor ca e cale lunga, ei sunt in toate domeniile nu numai in cel auto ci si in imobiliar, juridic, politic, administrativ, etc...
madalina
Iulian, cred ca tratezi mult prea personal subiectul! Credca toata lumea de pe forum stie ca te ocupi cu comertul de masini sh! Nu stiu daca ai o firma sau faci acest lucru in calitate de persoana fizica, dar normal ar fi ca pentru acest gen de afaceri sa existe firme si care sa si asigure, dupa cum am mai spus, o minima garantie! Asa cum foarte multi merg si cumpara masinile din Germania nu direct de la un proprietar persoana, ci de la o firma! Si da este normal sa platesti taxe, dar din pacate in Romania desi platim enorm, statul nu gestioneaza cum trebuie acesti bani! discutia pe aceasta tema este mult prea ;lunga si complet off-topic asa ca mai bine o inchei!
Alexandru3
Se poate polemiza ..... pagini intregi:

Cei care fac comert cu masinile vor fi PRO, cei care "GOT SCREWED" vor fi CONTRA si restul vor fi neutrii .... asha ca! Hai sa o lasam balta complet ...

(mentol)
madalina
eu m-am referit doar la discutia cu taxele...
Iulian8
rad si curcile, cine crezi ca vrea sa platesaca impozite in romania??? ce vrei sa fac, de fiecare data cand vand o masina, sa merg la fisc si sa le zic: am mai dat una, hai sa luati si voi niste euroi!!! daca imi zici pt ce sa platesc taxe statului roman si ce a facut statul roman pt mine ( vb pt toti in general) atunci poate ca la impunerea de la sfarsitul anului fiscal o sa declar cat am facut si o sa platesc toate darile.
si de ce sa nu discutam despre asta, doar e forum , nu?
madalina
in aceasi logica de ce ceilalti ar plati taxe?!? daca esti angajat legal, vrei nu vrei platesti, iar cei ce au afaceri proprii de ce nu ar plati? In filosofia politica se explica plata taxelor prin protectia pe care o acorda statul! Iulian, nimanui nu-i place sa plateasca dar gandeste-te la situatia in care nimeni nu plateste taxe! propune tu solutii de plata mai ales pentru sectoarele economice non-profit!
Taxele au fost din totdeauna un lucru firesc in orice societate umana! Chiar si la nivel tribal existau un fel de taxe!
Dar nu vad rostul discutiei! Este un forum, dar care are drept subiect masinile, iar discutia asta este mai degraba filosofico-etica!
Iulian8
anyway, nu am deschis eu subiectul, dar daca tot vb de asta, sunt platitor de CAS si alte taxe , INSA din ce ma descurc eu pe langa sistem, nu am nici un motiv sa le dau lor nici cat negrul de sub unghie. poate daca ar face ceva sa imi inlesneasca munca, atunci da, insa atat cat statul imi pune piciorul in prag, .......

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2003-12-05 23:55 ]
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.