QUOTE
CONDUS SPORTIV, SPORTIVITATE etc. Stau si ma intreb ...de ce conduci un Diesel atunci ? Spuneai in alt thread ca tu si cu dieselar chinui motorul la turatzii inalte...
Pai opelul nu a fost chiar "vehicle of choice" a fost o mostenire, nu l-am ales eu, l-am mostenit de la ai mei... eu nu as fi luat o masina de 83 cp si 1.5 tone... il conduc "sportiv" comparativ cu media populatiei care mai ales daca are diesel nu depaseste 2500 de ture nici de frica... si cand ma refer la turatii inalte... gandeste-te ca are in total 5000 rpm pe care nu le pot atinge decat in relanti... deci ma refer la turatii in jur de 2500-3000 rpm, pe care 90% din conducatorii de diesel din romania le considera turatii mari... eu nu le consider mari, dar le numesc mari pt ca asa le considera 90% din ceilalti soferi...
QUOTE
Dar revenind la frinele noastre. Masina are un singur sistem de frinare (eventual doua - frina de mina=urgentza=parcare). Orice altceva care o ajuta sa incetineasca este auxiliar. Tu cred ca prea te crezi Schumacher cu aceasta frina de motor...Doar pentru ca retrogradezi una-doua trepte de viteza intr-o curba pentru a mentzine motorul in banda de cuplu maxim...NU INSEAMNA FRINA DE MOTOR. Frina de motor este cind ajungi din a 5-a in 1-a intr-un spatziu foarte scurt, ba chiar sarind de citeva trepte, gen 5-a, 3-a, 1-a. Orice altceva este REV (RPM) MATCHING THE SPEED
Deci politia rutiera romana ne indeamna sa o scoatem din a 5-a sa o fortam in a 3-a dupa care sa-i mai dam o palma schimbatorului de viteze sa o bagam in a 1-a... porcii dreaqului... nu-i destul ca ne dau amenzi mai vor sa ne si distruga masinile... altfel de ce ar pune semne cu "folositi frana de motor"... defapt daca frana de motor e ceea ce zici tu... de ce ar folosi cineva asa ceva... nici macar safe nu e...
Aici vezi e o problema de perceptie... eu consider ca daca retrogradezi o treapta de viteza si dupa acea eliberezi ambreajul fara sa apesi acceleratia se numeste frana de motor, la fel se numeste in opinia mea si daca ai o turatie mai mare de 2500-3000 rpm si eliberezi acceleratia... tu numesti aceasi chestie rev matching... probabil tu ai dreptate... dar din nou ma raportez la perceptia generala a soferilor din romania (inclusiv a politei rutiere)... si incerc doar sa ma fac inteles... daca imi garantezi ca toata lumea de pe forum va intelege prin rev matching ceea ce am descris eu atunci declar solemn ca nu am folosit si nu voi folosi frana de motor doar rev matching... dar pt muuulti soferi din romania rev matching inseamna sa retrogradezi ca sa nu moara motorul...
QUOTE
Nu exista consum = 0 ZERO. Mai mic...da...dar doar prin virtutea mentzinerii momentului (fizica P = m x V) care o potzi face oricum vrei...frine, motor, mina intinsa pe geam, calcii pe asfalt...Orice opreste/incetineste masina reprezinta un consum in plus...pentru ca va trebui sa o readuci la aceeasi viteza mai tirziu.
Aici ai dreptate, dar daca te apropii de o intersectie (in care vei opri la stop) si lasi masina in viteza, ridici piciorul de pe ambreaj si opresti masina cu frana de picior atunci cand ajungi la stop vei consuma mai putin decat daca o scoti din viteza si o lasi sa mearga asa si apoi apesi frana.
QUOTE
Deccelerare lina ? Inseamna ca ai LEAD FOOT. Sint convins ca pe Subaru meu ai avea un consum de 20 de litri la suta si in 2 ani te facu cu ambreiaj, cutiutza de viteza noua. Lead Foot pentru ca esti prea violent cind apesi pe frina. Departe de mine sa vreau sa te jignesc...pentru ca de fapt te consider prieten si baiat simpatic...dar daca spui ca prin frina de motor obtzii decelerare lina...si de asta ar fi mai util ca frina de bulan...inseamna ca esti..."n00b", "newbie" sau pe romaneste "incepator".
Sincer nu prea inteleg ce vrei sa zici... eu prin deccelerare lina ma refeream ca masina incetineste mai lent daca ridici piciorul de pe acceleratie (eventual retrogradezi o treapta daca ai turatie mica) decat daca apesi frana... dar din nou tu consideri asta rev matching... deci nu are rost sa mai complicam treaba...
QUOTE
Plus de sigurantza si sportivitate inaintea virajelor. NICI NICI. De sportivitate...am mai spus-o. Confunzi frina de motor cu retrogradarea pentru mentzinerea masinii in plaja de turatzii a cuplului maxim. Sigurantza ? Hmmm daca ai DSG (si tu ai, restul muritorilor nu prea au) atunci nu vad de ce ar fi mai sigur ca inaintea si poate si in timpul virajelor sa itzi tzii miinile oriunde altundeva decit pe volan. Dar explica sigurantza si din punctul tau de vedere ?
iar... vorbim de acelasi lucru dar le numim diferit, eu frana de motor tu rev matching... avand in vedere ca pe mine la scoala de soferi mi-a zis instructorul ca "asta e frana de motor" iar tie probabil ti-a zis ca e "rev matching" propun sa decida un juriu independent care e denumirea corecta ... ah, si eu nu am DSG iulian are pe a3-ul lui si e superb (intre timp am condus si eu o masina cu DSG... really sweet). eu am o cutie manuala cu 5 viteze... si nu consider ca e greu sa schimbi viteza inainte de viraj... ca doar inainte de viraj e drum drept... sau uneori nici nu trebuie sa schimbi viteza doar sa eliberezi acceleratia...
QUOTE
Si apoi...sintetzi cu aceeasi idee veche despre componentele consumabile ale masinii. Adica trebuiesc protejate placutzele de frina, discurile...in loc sa protejezi...
-ambreiajul
-rotzile dintzate
-pistoanele
-supapele
-turbo
-ambreiajul
-rotzile dintzate
-pistoanele
-supapele
-turbo
Din nou e vorba de rev matching cum il numesti tu, iar aceasta operatiune nu afecteaza nici una din componentele enumerate de tine, sau cel putin nu intr-o masura care ar trebui sa te ingrijoreze... nu cred ca am insistat pe "protejarea placutelor de frana" dar e important ca atunci cand cobori o serpentina sa folosesti cat mai putin frana de picior (si pt a mentine o viteza scazuta sa folosesti o treapta de viteza inferioara (a 2-a sau a 3-a depinde de situatie)) nu de alta dar e posibil ca la sfarsitul unor serpentine lungi discurile sa se supraincalzeasca (deh, nu toti au discuri ventilate)... si atunci nu uzura discurilor e importanta ci faptul ca nu mai poti frana la fel de eficient in caz ca se iveste o situatie periculoasa.
QUOTE
Oricum cel putzin el intzelege mai bine ca multzi ideea de rev matching...(sa sincronizeze turatzia motorului cu treapta de viteza potrivita pentru a sta in banda cuplului maxim) CONCOMITENT cu frina de picior. Chiar daca l-am facut "istez" pentru fraza cu detonatziile...nu pot decit sa il laud...fara sa se exprime corect...sint insa convins ca stie ce trebuie facut ...chiar daca gresit o considera frina de motor...aceasta retrogradare in trepte inferioare de viteza. Pe cind...din ce aud la multzi - inclusiv la tine - este ca frinele de picior sint actzionate numai cind apare o baba care trece strada pe la zebra. Pot spune ca Cosmin conduce "mai sportiv" - fraza ta preferata ....ca tine.
Detonatiile pot sa apara la orice "bruscare" a motorului asta insemnand ambreaj "scapat", pedala de acceleratie apasata brusc sau ridicat piciorul de pe acceleratie de parca te-ar fi ars... in afara de ambreaj nimic nu ar trebui apasat brusc si nimic nu ar trebui "scapat" printr-o ridicare brusca a piciorului (desigur frana in situatii de urgenta se poate apasa brusc)... frana de motor nu inseamna miscari bruste... din contra, cand efectuezi o frana de motor (sau rev matching as u call it) ai suficient timp si nu ai nici un motiv sa bruschezi masina... dar cum vorbim probabil de acelasi lucru pe care il denumim diferit probabil stii si tu asta...
QUOTE
Si apoi treaba cu coborirea serpentinelor lungi. Sa intzeleg ca tu esti Ari Vatanen cind cobori pantele...acceleratzie nebuneasca intre viraje...frina de motor...acceleratzie...Son...change your style. Daca cobori o panta nici nu ar trebui sa accelerezi in halul acesta....Nu este ceva care o potzi face in sigurantza.
Nu stiu ce ai inteles tu dar iti spun cum cobor eu serpentinele sau pantele abrupte: o bag in a 2-a, iau piciorul de pe acceleratie si las masina sa coboare, nu apas nici acceleratia, nici ambreajul si daca nu e nevoie nici frana (din cand in cand dau de volan in sensul opus prapastiei)... politia rutiera din romania numeste acest lucru "folosirea franei de motor"... eu in general nu cred nimic din ce zice politia dar poate aici au dreptate...
Sincer imi pare rau ca incercarea mea de a fi cat mai clar in exprimare a esuat lamentabil din moment ce tu ai inteles cu totul altceva...
Cat despre "condusul sportiv" cu care ma laud... nu merg pe sosele ca in wrc... deobicei nu merg cu o viteza mult peste cea legala... dar termenul meu de comparatie sunt cei care merg cu turatii pana in 2500 rpm (sa nu strice motorul) si care cand vor sa accelereze baga in a 5-a (sau a 6-a) si asteapta sa urce in ture... comparativ cu ei (si ei formeaza marea masa a soferilor) conduc sportiv... la drum lung nu prea schimb inainte de 3000 rpm, mentin masina in plaja de turatii a cuplului maxim, retrogradez pentru a mentine puterea nu "ca sa nu-mi moara motorul"... am exagerat cu "sportiv" ca doar nu iau curbele cu frana de mana si nu merg la limita aderentei... dar nici nu dorm la volan in ultima treapta asteptand sa prind viteza...