Help - Search - Members - Calendar
Full Version: INTERCOOLER si POMPE DUZE
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Volkswagen
lucian39835
1. Intercooler !
Am cumparat un VW Passat de curand si am inteles ca intecoolerul este fisurat si ar trebui schimbat, insa nu este ceva urgent. As vrea sa stiu insa, daca intercoolerul se "duce" ce efecte ar avea acest lucru asupra motorului ?
2. POMPE DUZE
Ce inseamna asta ? Care este diferenta intre un TDI normal si un TDI - PD ?
Ce am aflat e ca ii trebuie un ulei special precum si filtru de motorina (sau de ulei) diferit.

Ma poate ajuta cineva cu niste informatii corecte si...mai pe intelesul unui bicycle.gif blink.gif in mecanica? biggrin.gif

Multumesc anticipat.
Paul46623
Pai ii scade puterea cu cca 20%. Cum functioneaza intercoolerul: http://auto.howstuffworks.com/turbo7.htm

Pumpe Duse e o tehnologie proprietara VW care permite atingerea unei presiuni de injectie mult mai mari decat alte sisteme. Dezavantajul major e consumul considerabil de ulei (comparat cu sisteme de injectie). Uleiul special e necesar pentru a nu se crea depuneri de compusi de ardere.
Alex11
Deci traducerea termenului "pumpe-duse" este "pompa-injector". Asta inseamna ca pe fiecare injector se afla montata o pompa de injectie. Sistemul asta elmina pompa de injectie centrala care se gaseste in general la motoarele diesel. Cum spunea si Paul46623 mai sus, se asigura o presiune de injectie mai mare.

Rezultatul este, printre altele si o crestere semnificativa a cuplului motor si un consum redus de motorina.

In ce priveste uleiul, eu am folosit Aral Tronic 431 (care este special pt asa ceva), care este mai scump decat celelalte uleiuri dar cu care nu ai absolut nici o problema. Eu am avut un Passat pe care l-am vandut la 200.000km si care mergea si merge impecabil. Uleiul trebuie schimbat odata la 15.000km si drept urmare, chiar daca costa mai mult nu se simte pre mult.

Cat despre consum, in mod normal, daca la un schimb de ulei umpli pana la semnul de maxim, ar trebui sa nu ai de completat pana la urmatorul schimb. Al meu consuma ceva de genul 750 ml in 15.000km.

Intercoolerul este un soi de radiator care are rol de racire al aerului care trece prin turbina si are rol de crestere a randamentului. Daca este fisurat, atunci se pierde din presiunea aerului comprimat de turbina si in mod evident, scade randamentul motorului. Eu cerd ca mai am un intercooler care are o ureche de fixare rupta (chestie care se poate in mod evident remedia) dar in rest e in stare foarte buna. Daca te intereseaza, ti-l ofer la un pret absolut rezonabil.

Poti sa ma contactezi la alecu@zappmobile.ro.
lucian39835
Va multumesc mult. Acum voi putea spune si eu ca stiu ce fel de masina am.
Alex, sa stii ca am luat in serios oferta ta si s-ar putea sa te caut. Oricum iti multumesc.
Alex11
Cu placere!
Passatul pe care l-am avut a fost o masina care mi-a placut cu adevarat si la care, in mod special mi-a placut motorul.
Acum am o Mazda 6, si pot sa spun in mod foarte clar ca regret confortul pe care il aveam in Passat :-)

Toate bune!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.