INTERCOOLER si POMPE DUZE |
This topic is about INTERCOOLER si POMPE DUZE, the author, lucian39835, wrote about: 1. Intercooler ! Am cumparat un VW Passat de curand si am inteles ca intecoolerul este fisurat si ar trebui schimbat, insa nu este ceva urgent. As vre ... To read more just scroll down
INTERCOOLER si POMPE DUZE |
Dec 13 2005, 04:24 PM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 152 Joined: 4-February 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 39.828 |
Am cumparat un VW Passat de curand si am inteles ca intecoolerul este fisurat si ar trebui schimbat, insa nu este ceva urgent. As vrea sa stiu insa, daca intercoolerul se "duce" ce efecte ar avea acest lucru asupra motorului ? 2. POMPE DUZE Ce inseamna asta ? Care este diferenta intre un TDI normal si un TDI - PD ? Ce am aflat e ca ii trebuie un ulei special precum si filtru de motorina (sau de ulei) diferit. Ma poate ajuta cineva cu niste informatii corecte si...mai pe intelesul unui in mecanica? Multumesc anticipat. |
|
|
Dec 13 2005, 05:52 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Pai ii scade puterea cu cca 20%. Cum functioneaza intercoolerul: http://auto.howstuffworks.com/turbo7.htm
Pumpe Duse e o tehnologie proprietara VW care permite atingerea unei presiuni de injectie mult mai mari decat alte sisteme. Dezavantajul major e consumul considerabil de ulei (comparat cu sisteme de injectie). Uleiul special e necesar pentru a nu se crea depuneri de compusi de ardere. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Dec 14 2005, 12:06 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 18-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.648 |
Deci traducerea termenului "pumpe-duse" este "pompa-injector". Asta inseamna ca pe fiecare injector se afla montata o pompa de injectie. Sistemul asta elmina pompa de injectie centrala care se gaseste in general la motoarele diesel. Cum spunea si Paul46623 mai sus, se asigura o presiune de injectie mai mare.
Rezultatul este, printre altele si o crestere semnificativa a cuplului motor si un consum redus de motorina. In ce priveste uleiul, eu am folosit Aral Tronic 431 (care este special pt asa ceva), care este mai scump decat celelalte uleiuri dar cu care nu ai absolut nici o problema. Eu am avut un Passat pe care l-am vandut la 200.000km si care mergea si merge impecabil. Uleiul trebuie schimbat odata la 15.000km si drept urmare, chiar daca costa mai mult nu se simte pre mult. Cat despre consum, in mod normal, daca la un schimb de ulei umpli pana la semnul de maxim, ar trebui sa nu ai de completat pana la urmatorul schimb. Al meu consuma ceva de genul 750 ml in 15.000km. Intercoolerul este un soi de radiator care are rol de racire al aerului care trece prin turbina si are rol de crestere a randamentului. Daca este fisurat, atunci se pierde din presiunea aerului comprimat de turbina si in mod evident, scade randamentul motorului. Eu cerd ca mai am un intercooler care are o ureche de fixare rupta (chestie care se poate in mod evident remedia) dar in rest e in stare foarte buna. Daca te intereseaza, ti-l ofer la un pret absolut rezonabil. Poti sa ma contactezi la alecu@zappmobile.ro. |
|
|
Dec 14 2005, 12:02 PM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 152 Joined: 4-February 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 39.828 |
Alex, sa stii ca am luat in serios oferta ta si s-ar putea sa te caut. Oricum iti multumesc. |
|
|
Dec 14 2005, 10:25 PM
Post
#5
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 6 Joined: 18-April 03 From: Bucuresti Member No.: 11.648 |
Passatul pe care l-am avut a fost o masina care mi-a placut cu adevarat si la care, in mod special mi-a placut motorul. Acum am o Mazda 6, si pot sa spun in mod foarte clar ca regret confortul pe care il aveam in Passat :-) Toate bune! |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 21st May 2024 - 12:45 PM |