Scuza-ma, dar conducand doar O II TDI 140 CP nu e suficient sa faci afirmatiile pe care le faci. Ai fost intr-o berlina 1.8 T? Ai mers vreodata cu una? Daca nu, afla ca inainte de masina actuala am avut o astfel de versiune FWD timp de 2 ani. Demaraj fabrica: 8,1 sec 0-100, eu ii facusem si chiptuning + filtru aer admisie directa, avea 200 CP, cu demaraj 7,7 sec 0-100. Dar nu asta conteza...in varianta stock, nu vei vedea decat spatele unei berline 1.8T. Dupa tuning, nu mai vorbesc.
Si acum revin: cifrele te contrazic, soferii cu experienta conducerii ambelor modele iti argumenteaza si de ce, dar tu o tii pe-a ta. Nu ma deranjeaza decat ca te incapatanezi sa vezi realitatea. Cu ce te ajuta ca ti-as putea dovedi in practica cele declarate aici? Esti fan al principiului teribilist? Sunt prea matur sa ma intrec cu fiecare Toma necredinciosu', crede-ma pe cuvant. Cand ajungi tu la 200 km/h, nici nu mai conteaza, de vreme ce sunt matematic (si am si experienta celor 13 ani de permis si a celor 3 Octavia conduse in ultimii 4 ani) inaintea ta. E chestie si de masina, si de sofer. Fara suparare.
Si acum o clarificare: motorul de pe RS este acelasi cu cel de pe 4x4 benzina, cu exceptia reducerii puterii de la 180 la 150, din ratiuni de MK, asa cum am mai spus. Cine ar mai fi dat bani pe RS daca cu aceeasi bani lua aceleasi performante plus tractiune integrala? Raspunsul e evident.
Si, ca sa ma explic suplimentar, daca ai anvelope 195/65 R 15, esti dezavantajat. De-aia iti scartiie la accelerare puternica, nu reuseste sa puna la sol toata puterea din cauza cuplului mare la regimuri joase. Jantele mele de vara au anvelope cu 205 fata. Deci un avantaj clar al aderentei in sensul unei suprafete de contact mai mare cu solul.