Help - Search - Members - Calendar
Full Version: XENON. merita?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
dorin58392
Urmeaza sa-mi iau o masina (nu conteaza de care) si nu stiu daca merita sa pun xenon. Ma intereseaza doar din punct de vedere al vizibilitatii. Nu ma intereseaza detalii tehnice, financiare etc.
Oricum, parerea mea este ca nu merita, dar astept sa ma convinga cineva
florin55503
creaza o vizibilitate extraordinara. desii unii spun ca se vede foarte bine pe ploaie, parerea mea personala este ca din contra nu prea se vede. in schimb pe ceata sunt extraordinare.
G e o r g e
pe ploaie nu sunt exceptoinale . in rest DA biggrin.gif
DragosS
Si eu sunt de parere ca merita.
Nicolae58524
Absolut merita. Trebuie sa tii cont ca la xenon vine si spalator de faruri. Care toamna sau iarna cind mergi in spatele unui tir e ideal. Ne multe ori m-am oprit pe vremuri la marginea drumului sa sterg cu o cirpa farurile ca erau acoperite de mizga.

Daca adaugi si lumina muuuult mai clara si mai bine dispersata de la xenon...eu nu m-as mai intoarce la faruri normale.
CipponeG
Insa trebuie sa tii cont si de cat de mult o sa mergi noaptea si mai ales in afara orasului!! ptr ca desi merita si 6-700 Eur in plus!!
Davidinho
Da si eu cred ca merita pt cel ce are xenon...insa pt ceilalti e f neplacut. Noaptea, dintr-un sir de masini de pe banda opusa, din care una are xenon, masina aia te deranjeaza cat toate celelalte la un loc!Nu mai zic cand iti apare in spate unu care are xenon, in momentul ala oglinzile tale retrivizoare devin cele mai deranjante elemente ale masinii!Ma intreb chiar daca cei care au xenon nu sunt implicati si in mai multe accidente. Poate au ei vizibilitate mai buna dar de fapt o "fura" de la ceilalti conducatori auto...si devine periculos si pt ei.
Mie asa mi se pare, in rest e bine biggrin.gif
Codrin54983
QUOTE(Davidinho)
Da si eu cred ca merita pt cel ce are xenon...insa pt ceilalti e f neplacut. Nu mai zic cand iti apare in spate unu care are xenon, in momentul ala oglinzile tale retrivizoare devin cele mai deranjante elemente ale masinii!
Mie asa mi se pare, in rest e bine biggrin.gif


De aceea e bine sa ai oglinda retrovizoare heliomata. biggrin.gif Nu te deranjeaza deloc.
On-topic xenoanele sunt 'must have' mai ales la o masina din clasa medie si mai sus
Davidinho
Pai dupa logica ta inseamna ca nr de posesori de xenon ar tb sa fie egal CEL PUTIN cu cel al posesorilor de oglinzi heliomate...Ceea ce cred ca e deja SF
catalin48786
Eu am un Avensis cu xenoane...
1. Noaptea se vede fff bine ( aproape ca ziua )
2. Au spalator de faruri
3. Are reglaj automat al inantimii la care bat luminile ( oricum eu am xenon si nu bi-xenon ceea ce inseamna ca am xenon numai pe faza scurta, pe faza lunga am bec normal... )
4. Nu e adevarat ca te deranjeaza cei cu xenoane care vin din fata... Au lumini mai puternice dar nu e suparator. In schimb este intr-adevar deranjant daca vin din spate... Dar multi participanti la trafic au lumina puternica si daca vin din spate eu zic ca nu e mare diferenta...
5. Am mai aflat un lucru privitor la xenoane... Cica aproape toate modelele comercializate pe piata din Romania au 4000 de lumeni ( sau oricum s-ar chema indicele de luminozitate al becului... ) ceea ce inseamna da in 3-400 de ore de functionare ajunge undeva la 3000 ( adica la puterea de luminare a halogenelor... ) Asta e chiar un dezavantaj ( chiar daca minor ) . Partea frumoasa este ca dupa ce se constata o diminuare a luminozitatii, se pot schimba becurile cu unele mai performante ( de 10-12000 lumeni - sau cum s-or fi chemand... ). Un beculet ar costa undeva intre 300 si 500 euro... ma rog...

Tragand linie... eu deja nu pot sa mai merg fara xenoane... senzor de ploaie, scaune incalzite, oglinga heliomata si toate celelalte mici mofturi cu care te obisnuiesti la un moment dat.....
cristyyy
clar merita sa iti pui xenon
vizibilitatea e mult mai buna, iar lumina este mult mai relaxanta pentru cel care se afla in masina.
din cate stiu eu, cei care au xenon doar pe faza scurta, nu folosesc faza lunga pentru ca nu se vede mai bine.
Andrei55037
Eu am xenon pe faza scurta, dar sa stii ca folosesc faza lunga pt ca cu ia se vede mult mai bine la distanta mult mai mare.
Armyman
QUOTE(catalin48786)
Eu am un Avensis cu xenoane...
1. Noaptea se vede fff bine ( aproape ca ziua )
2. Au spalator de faruri
3. Are reglaj automat al inantimii la care bat luminile ( oricum eu am xenon si nu bi-xenon ceea ce inseamna ca am xenon numai pe faza scurta, pe faza lunga am bec normal... )
4. Nu e adevarat ca te deranjeaza cei cu xenoane care vin din fata... Au lumini mai puternice dar nu e suparator. In schimb este intr-adevar deranjant daca vin din spate... Dar multi participanti la trafic au lumina puternica si daca vin din spate eu zic ca nu e mare diferenta...
5. Am mai aflat un lucru privitor la xenoane... Cica aproape toate modelele comercializate pe piata din Romania au 4000 de lumeni ( sau oricum s-ar chema indicele de luminozitate al becului... ) ceea ce inseamna da in 3-400 de ore de functionare ajunge undeva la 3000 ( adica la puterea de luminare a halogenelor... ) Asta e chiar un dezavantaj ( chiar daca minor ) . Partea frumoasa este ca dupa ce se constata o diminuare a luminozitatii, se pot schimba becurile cu unele mai performante ( de 10-12000 lumeni - sau cum s-or fi chemand... ). Un beculet ar costa undeva intre 300 si 500 euro... ma rog...

Tragand linie... eu deja nu pot sa mai merg fara xenoane... senzor de ploaie, scaune incalzite, oglinga heliomata si toate celelalte mici mofturi cu care te obisnuiesti la un moment dat.....

Se cheama"K" si numarul indica lumina pe care o degajeaza[teoretic] o placa de metal incalzita la temperatura de...10-12000 in cazul tau grade kelvin.
James Kilowatt
Fooooarte teoretica.... otelul se topeste pe la 1500 grade celsius (1770 Kelvin aprox) iar wolframul, de exemplu, pe la 3400 grade C. La 12.000 n-ajunge nici un metal in stare solida, indiferent ca sunt grade C sau Kelvin smile.gif

Insa explicatia e buna, doar ca nu e vorba cred de metal ci de orice material.

In plus, temperatura defineste de fapt nuanta dominanta... cu cat este mai ridicata, cu atat este spre albastru. Cerul are de ex cam 8000K, iar soare galbui cam 5000K, iar cel stralucitor 6000. Nu are legatura cu intensitatea luminii.

Oricum, nu putem compara lumenii cu kelvinii.

Chiar sunt si eu curios care e intensitatea luminii la becurile cu halogen obisnuite si la cele xenon.....
Armyman
Prin' lumina' am vrut sa inglobez culoarea si tote celelelte.
Bineinteles ca e teoretic mai stim si altii la ce temperaturi se topesc metalele! :wave:
Si ma refeream doar la ce inseamna k din valoarea becului xenon nu la altceva.
P.S. * l'unité de flux lumineux est le lumen = candela.stéradian. Une ampoule électrique courante (15 watts basse consommation ou 75 watts à incandescence classique) produit environ 1500 lumens.
* L'unité internationale d'intensité lumineuse est la candela.
James Kilowatt
avand una din marimi si inmultind-o sau impartind-o cu 4 pi steradiani o obtinem pe cealalta. Sau aproximand unghil solid al fasciculului farului putem calcula intensitatea luminoasa "utila".
Eu ma refeream la becurile auto...
guerilla
QUOTE(Davidinho)
Da si eu cred ca merita pt cel ce are xenon...insa pt ceilalti e f neplacut. Noaptea, dintr-un sir de masini de pe banda opusa, din care una are xenon, masina aia te deranjeaza cat toate celelalte la un loc!Nu mai zic cand iti apare in spate unu care are xenon, in momentul ala oglinzile tale retrivizoare devin cele mai deranjante elemente ale masinii!


cred ca cei cu care ai tu probleme sunt cei cu becuri cu halogen cu tenta sau cu putere prea mare sau cei cu xenoane aftermarket care nu au pus sistem de reglare automat al inaltimii si spalator de faruri smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.