Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Consum de 11.5 l /100Km la Kalos e OK?
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Chevrolet
Teodor53113
Negociat contract leasing, ok in 4 zile, negociat pret masina Chevrolet Kalos cu Radacini de vis-a-vis si de peste drum, ok in 2 zile, cautat masina model dorit eu, gasit in 2 saptamani, dupa 2 saptamani, masina nu venit, gasit alta masina acelasi model in 10 zile, masina nu venit in 2 saptamani, masina venit dupa 1 luna. OK. Luat masina 28 Septembrie, frecat masina 500 Km afara Bucuresti, rezultat consum 5.9, ok, super, extra, arhi, nemaipomenit multumit la mine. Frecat masina Bucuresti azi (17-Oct-05) ajuns la 1300 Km, facut plin, calculat, rezultat 11.56 l/100Km facuti in oras, consternat, intrigat, dereglat la mine ca nu stiut vorbeste romaneste corecteste, ajutor. Adica ajutor!, adica sfaturi ... ca bieleta sau caseta de directie care provoaca un pacanit pe stanga fata la plecare si la oprire si la gropi, o ignor o vreme, dar cu consumul, nu ma impac!
G e o r g e
un pic cam mult .
cateva sfaturi
1. desi e mare, nu este exagerat de mare, conteaza stilul de condus
2. accelereaza cu pedala apasata la maxim 20%
3. foloseste din plinfrana de motor
4. foloseste doar benzina de 98 !
5. schimba la 3500 rpm , si nu o tura exagerat

ca puncte de reper
supernova 1.4 , un pic modificata , consuma 11-11.5% !
legacy 2.5i , stock , consuma 12%
danmatyas
poate consuma un pic mai mult si din cauza temperaturii, e destul de rece afara.si stilul de condus influenteaza consumul, daca o turezi mult, mananca mai mult.si mie imi ia 2 litri in plus in orash fata d cat ar trebui sa imi ia.nu te lua neaparat dupa ce spun constructorii in cartea tehnica.bafta...si..la un consum cat mai mic smile.gif)
Marius30562
E mult dar nu exagerat.
Daca am inteles bine, masina are numai 1500 km, deci este inca in rodaj.
Dupa 3-4 k km motorul se mai "lasa" si consumul scade.

In plus, cu vremea rece de zilele astea, e normal sa consume mai mult + traficul din Bucuresti + (posibil) mai stai putin dimineata cu motorul pornit sa se incalzeasca in masina.
In special din acest din urma motiv - eu am stat si 10 min. cu motorul pornit dimineata ca sa fie cald si bine in masina cand o duc pe aia mica la gradinita - in consecinta, consum rezultat 10,5 l/100 km.
Da' nu stiu care este consumul orar ...

Sfaturi:
- NU accelera brusc/violent (in general nu brusca motorul) cat este inca rece
- incearca sa te mentii, pe cat posibil) in plaja de turatii indicata in carte (2000 - 3000 rot/min
- NU subtura motorul
Acum, e drept ca respectarea celor de mai sus este posibila in conditii ideale de trafic ...
DORU
"3. foloseste din plinfrana de motor" a spus George.

Da, functioneaza in sensul ca daca ai si computer de bord, poti fi edificat asupra unei reduceri de combustibil.

INSA, pe de alta parte, iti uzezi timpuriu ambreiajul !!

Asa ca eu zic sa folosesti frana de motor cu masura.
G e o r g e
nici chiar asa de rau nu-l uzezi .
DORU
DE ACORD, nu e o uzura f mare, insa vorbind strict dpdv financiar,e mai ieftin sa-ti schimbi placutele de frana decat un disc de ambreiaj. Asta vroiam sa evidentiez de fapt.
G e o r g e
ok , placute de frana + benzina wink.gif
Rares33010
QUOTE("Teodor53113")
... Adica ajutor!, adica sfaturi ... ca bieleta sau caseta de directie care provoaca un pacanit pe stanga fata la plecare si la oprire si la gropi, o ignor o vreme, dar cu consumul, nu ma impac!


Adica vrei sa zici ca la 1300km deja pacane ceva??? Mi se pare ciudat, eu am un Kalos hatchback motor 1.2 cu care am ajuns la 15.500km fara probleme.
Consumul este putin sarit fata de cel din carte insa ... e in limitele normalului. O conditie esentiala mi se pare respectarea regimului de turatie si eu la capitolul asta ... cam stau cu ochii pe turometru. Restul este dependent de trafic caruia n-ai ce sa-i faci. Oricum, pana la 5.000km nu-ti bate capul. Asteapta sa se lase motorul si dup-aia calculeaza consumul.
Bafta!!
paul57532
Buna,

consumul dat in specificatiile tehnice este foarte exact, ca de altfel si alte valori din manual (spre placuta mea surprindere ). Eu am obtinut urmatoarele valori:
Extra urban intre 5,5 - 6,1
Urban cam 9,5 - 10
Media cam 7,5 +- 0,2
Trebuie stiut ca aceste valori le-am obtinut conducand preponderent in palierul de 2500 -3200 rpm pana pe la 120 km/h cu A/C ON.
Peste aceasta valoare ii creste setea insa nu spectaculos. La un drum de 500 km graba m-a costat cca 3-4 litri in plus. Se mai adauga calitatea carburantului care are un cuvant de spus.
Exemplu: Moll 95 FPb la 500 km din care 210 autostrada Soarelui 32 litri adica 4 sectoare de cate un US galon fiecare 3,785 litri, iar cu LUKOIL 95 FPb 3 sectoare si cam 1/2 la acelasi parcurs adica 28-29 litri. Conteaza si presiunea in pneuri (30 livre pe inch patrat / 2,1 bar). A/C-ul creste consumul in medie cu 15-20%. Mai trebuie adaugat si ca diferenta de rapoarte dintre treptele 4 - 5 (0,9 - 0,7) impun un demaraj mai bun la schimbare pentru o liniaritate a cuplului motor si o optimizare a consumului adica schimbare la 3000-3200 rpm.

Parea mea!
___________________________________________
Kalos 2004 SE 1,4 8V 37500 km
Horia49540
pai de ce sa se uzeze ambreiajul la frana de motor???
ambreiajul este calculat sa patineze doar daca punem frana brisca (cu blocaj de roti) , si asta pentru a nu rupe vreun organ din transmisie; la franele de motor uzuale (chiar la coborarea unei pante cu frana de motor) ambreiajul NU are voie sa patineze!
doar la motocicletele super -ultra sport exista ambreiaj "anti-hopping", ce patineaza controlat la frane de motor puternice, pentru a nu bloca roata si a nu produce un derapaj spate; dar nu e cazul aici
dar frana de motor uzeaza lagarele din cutia de viteze...
Teodor53113
Pai ... am asteptat sa ajungt la 3000 sa vad ce se intampla, timp in care am facut un drum la Cluj de amorul artei, rezultatul final ... Clujul este superb, exactu cum stiam biggrin.gif, consumul n-am avut curaj sa-l fac inca, dar parca a scazut o lecuta, pacanitul a fost "un amanunt minor" dupa cum spuneau cei de la service, pentru ca nu plecam cu pacanit la roata pana la Cluj. La mers am dezavantajul de a fi mers pe masina prietenei mele si pe masina de la firma (2 bucati diesel) pe care le turam pana la 2000 - 2200 si schimbam, de aici am ajuns si eu la 40 sa-i dau a 4-a si la 55-60 a 5-a, adica merg subturat, la capitol ambreiaj, la fiecare franare folosesc ambreiaj + frana si am grija sa revin foarte lent cu ambreiaj (intotdeauna ma gandesc sa nu deranjez pe domnul Prim ministru care se afla in masina) si inm concluzie, eu frec si placuta de frana si discul de ambreiaj si am si consum mare de carburant, asa ca de unde am vrut masina ieftina, am costuri mari de intretinere. Groaznic rezultat. Macar imi place masina din punct de vedere estetit.


P.S. Mai bine pastram Golful (golf II 1.6 carburatie 1990) pentru ca avea consum mai mic. 10 ...
James Kilowatt
QUOTE(Teodor53113)
..... de aici am ajuns si eu la 40 sa-i dau a 4-a si la 55-60 a 5-a, adica merg subturat, la capitol ambreiaj, la fiecare franare folosesc ambreiaj + frana si am grija sa revin foarte lent cu ambreiaj (intotdeauna ma gandesc sa nu deranjez pe domnul Prim ministru care se afla in masina) si inm concluzie, eu frec si placuta de frana si discul de ambreiaj



Uite asa se uzeaza ambreiajul... nu prin frana de motor. Daca inveti sa folosesti frana de motor, traieste mai mult si ambreiajul, si placutele, si nici Primul Ministru n-o sa fie deranjat smile.gif
cornel63447
Si eu am un Chevrolet Kalos identic ca motorizare si, la fel ca toti ceilalti, dupa masura initiala m-a cam durut capul (mai ales ca am masurat consumul vara, la 40 grade C, cu aerul conditionat pus la maxim).
Dupa 5000 km s-a lasat mai jos iar acum este oarecum rezonabil, cam 9 - 9,5 cu 6,8 / 7,2, fara aer conditionat.
Conteaza maniera de conducere adica intre 2000 si 3000 turatii. Daca treci de 4000 suge ... La fel suge si subturata...
Unii zic ca este necesara si o benzina foarte buna, din gama superplus, pentru a avea o ardere mai eficienta si un consum mai redus.

hr92ctg@yahoo.com
Nexxus
Si eu am un Chevy Kalos si pot afirma ca am facut o constatare stupida: consumul este enorm! fata de motor (1.4) Asta este... :evil:
Lucian50012
ce-ntelegi tu prin consum enorm ..sau mai exact cat?
Ion65305
QUOTE(Teodor53113)
................... 11.56 l/100Km facuti in oras, consternat, intrigat, dereglat la mine ca nu stiut vorbeste romaneste corecteste, ajutor. Adica ajutor!, adica sfaturi ... ca bieleta sau caseta de directie care provoaca un pacanit pe stanga fata la plecare si la oprire si la gropi, o ignor o vreme, dar cu consumul, nu ma impac!


in aceeasi zi..acelasi dealer am luat si eu Kalosu meu...
mai grav e ca am exact aceleasi probleme, pacanit si consum mare...mai e cineva??..
Marius30562
Se pare ca ati avut ghinion - probabil a fost o "sarja" cu probleme.

Al meu (cel din semnatura 1,4 16V) are aproape 15.000 km (saptamana viitoare fac revizia) si nu pacane/troncane nimic (exceptand suportul de la numar ....).

Consumul "scos" in ultima vreme ~ 10 -10,5 l/100 km in oras; 8,8 mixt (50% - 50%) si 6,2 - 6,5 la drum intins.

E drept ca, consumul in oras si cel mixt sunt cu 1,5 - 2 l/100 km mai mari decat in carte, dar este la fel de adevarat ca nu stiu cum (in ce conditii de trafic si exploatare a masinii) au fost stabilite aceste consumuri.
Nexxus
QUOTE(Lucian50012)
ce-ntelegi tu prin consum enorm ..sau mai exact cat?


Pai la un motor de 1.4 litri mi se pare cam mult 11. Cum se face ca o vectra de 1.8 sau chiar 2000 scoate tot 11, iar diferenta intre motoare este evidenta!
Eu nu spun ca motorul de kalos nu este bun, doar ca este cam "mancacios"!!
Cristian72690
in legatura cu consumul din datele tehnice ale masinii, ceea ce am aflat este ca acesta este calculat in conditii de laborator, in care masina se afla pe niste role, stationara, iar soferul are un program computerizat care ii spune, in functie de regimul pentru care calculeaza consumul, cind sa schimbe treptele de viteza si probabil cum sa accelereze. deci se elimina in totalitate factorii atmosferici si rezistenta la inaintare a masinii...
cristian79720
este adevarat kalos este o masina ieftina buna dar cu un consum urban foarte ridicat.pt o taraboanta (am varianta hatcbak)cu un motor 1.4 16 v zic ei 94 cp (nu i-am simtit nici odata) un consum de 11l% este exagerat.am avut un megane 1.6l 16v 110cp(ii simteam) consuma in jur de 9% in oras si parca era mai masina.in rest am 25 mii km si masina e ok un raport calitate pret corect.
Marius30562
Urca-l in ture - sa vezi cum "simti" calutii peste 4000 rot/min !

Este adevarat, performantele dinamice sunt penalizate intr-o oarecare masura de cutia de viteze - prea lunga.

Consum de 11 l/100 km am "reusit" numai in iarna, pe ger, cand stateam cate 10 - 15 min cu motorul pornit ca sa se incalzesca in masina inainte sa plec la lucru. In plus, traseele pe care le parcurg in oras sunt de regula scurte - 3-5 km.

Vara, cu AC on, i-mi ia ~9,5 l/100 km.
chevy
Am citit si am auzit de multe ori faptul ca masinile Chevrolet consuma mult. Eu am un Kalos sedan din 2004, motor de 1.4 16V, cutie automata. In mod normal ar trebui sa consume cel mai mult dintre modele (datorita cutiei). Consumul este influentat de multi factori: stilul de mers al soferului, starea pneurilor, numarul de persoane din masina (greutatea ei) etc. Eu nu sunt un sofer vitezoman, dar nici nu ajung ultimul. La drum intins (cand am fost la mare: 2 autostrazi, Bucuresti, localitati (50 sau 70 Km/ora) si aproape 5 km la iesirea din Constanta de mers bara-la-bara, am avut un consum de 5.5 L/100 de km. Ce vreti mai mult? Este un consum excelent. Am plecat cu plin facut, am ajuns, am facut din nou plinul si a iesit 5.5 L/100 de km. ATENTIE! Dupa parerea mea cred ca indicatorul de combustibil nu indica bine. Defect din fabrica... cred. In rest am un consum sub 7 - extraurban (nu am testat cu plin) si 8-8.5 L/100 in oras. Mie mi se pare un consum bun pentru un motor pe benzina.
Cristi36190
In Pitesti cred ca poti obtine un cosnum sub 9% in oras, daca mergi pe distante mai lungi. Eu avand aproape acelasi motor, in Craiova n-am avut niciodata sub 10%, de fapt consumul este apropiat de 11%, facuti in trafic nasol dimineata si seara, curse de cate 5-6Km, acum nici nu se incalzeste bine motorul. Nu este exagerat consumul celui care a deschis topicul.
Dupa mine marca Chevrolet face toti banii, garantia de 3 ani si fiabilitatea peste media celorlalte marci low cost (in principal ma refer la Renault) compenseaza cheltuielile un pic mai mari de utilizare in oras.
Asta pentru ca extraurban consumul se apropie de cel din specificatii, 6%.
Bogdan78776
E adevarat(di pacate) ca in Bucuresti la Kalos 1,4 16 V consumul este de 11-11,5 l/100 km. Mie in afara nu mi-a depasit 7 l/100 km nici macar cu AC. Nu te lua dupa cei din provincie fiindca ei nu au "bucuria" de a circula pe strazi cu trafic ca pe Stefan cel Mare, Magheru, Unirii, Militari, Timisoara etc.
Costanza86138
tin sa te contrazic "bucurosule"... Daca in Bucuresti sunt strazi cu 4 benzi pe sens si cu 500 de masini care se inghesuie pe ele, in Iasi sunt strazi cu 2 benzi pe sens si 200 de masini care se inghesuie pe ele! Avantajul poate consta in faptul ca orele de varf sunt mai "scurte"! beer.gif

cat despre consumu ala de 11.5 cred ca e undeava intre ok si cam mare!
chevy
In medie depasesc 30000 de km pe an. Am ocazia, datorita serviciului, sa merg in multe orase. Nu doresc nimanui sa circule in Pitesti intre orele 8-10 sau 16-19. Credeti-ma se circula mai greu ca in Bucuresti. Nici in Bucuresti nu-mi sare consumul de 9%. Iau in calcul consumul dupa ce motorul s-a incalzit (mi se pare normal). In concluzie: sunt foarte multumit de masina. La cat alerg cu ea isi scoate banii. Am citit undeva ca jumatate dintre posesorii de Chevrolet, la urmatoarea masina isi aleg tot Chevy. Oare de ce?
Bogdan78776
La Kalos 1,4 16 V consum de 9 in oras? Esti mare. Oricum masina este OK si nu am de ce sa ma plang inca (in afara consumului).
Marius30562
Consumul urban mai mare decat in carte este explicabil prin faptul ca, in general, se parcurg distante scurte (3-4 km) pana la servici si inapoi + statul pe la semafoare, acceleratii violente la plecarea de pe loc (la semafor), frane bruste ca-ti iese vre-un nerod in fata, etc.

In plus, in cartea de la Polo este mentionat faptul ca, consumul "nominal" se obtine in momentul in care motorul este cald (adica temperatura lichidului de racire este la valoarea "de lucru" ~ 90 grade).
Si cred ca acest lucru este valabil pentru orice motoare, nu numai pt. VW.
chevy
Nu incerc sa ma bat cu pumnii in piept ca eu sunt cel mai mare. Nu am nici un interes. Totusi, cred ca si cutia automata ajuta foarte mult (desi ar trebui sa fie invers - masinile cu cutie automata consuma mai mult). Lucrurile stau in felul urmator: 1) la aproximativ 2000-2200 de rotatii/minut ale motorului, cutia schimba automat treapta de viteza. In oras la 50km/h turometrul arata DOAR 1500 de rotatii/minut. Pe autostrada la 130 km/h ma apropii de 3000 de rotatii/minut. La aceste turatii mici ce consum ar trebui sa fie? 2) Al doilea lucru (care dupa parerea mea este cel mai important in obtinerea consumului) este mersul in coloana. Mergi 5 metri, dupa care te opresti. La plecarea de pe loc, pentru orice masina cu cutie manuala, consumul sare de 20L/100 km pentru cateva secunde (maxim 5, daca soferul nu are un stil de condus sportiv). In cazul meu, turatia motorului nu sare de 1000. Practic iau piciorul de pe frana, iar masina inainteaza incet, fara sa calc pedala de acceleratie. Dupa parerea mea eu cred ca aici castig cel mai mult. 3) Masina mea are peste 65.000 de km. Motorul "s-a lasat" (undeva peste 50.000 de km!). Dupa ce se incalzeste "trage bine". Niciodata nu turez masina in mod irational (maxim 4000). Voi cati km aveti?
James Kilowatt
Daca vreti economie de ce nu bagati GPL?
Belgienii vand kalosul si aveo pe GPL de noi, direct de la concesionar.

Nubira mea consuma pe gaz in jur de 12.5 in oras, si are motor de 2L si e mai grea decat kalosul. Si nici nu-s genul care sa o tin la 1500 ture pentru ca 1l/100km in plus s-ar traduce prin 0.45euro/100km ceea ce e insignifiant dupa toate standardele.

Aici sunt cateva modele si consumuri oficiale pe gaz date de construtor
http://www.chevrolet.fr/info/gpl/credit.htm
filipescu82758
consum fiat albea... pentru comparatie , masina are 3000km:
- consum mediu (pe bucuresti - timisoara) - 5.6l/100km, mers sub 3200rot/min;
- in bucuresti 9,5 % - 10,5 % cu benzina de 95 lukoil;
- in bucuresti in week-end 7,6 l/100km - benzina petrom 99+.

arigato.gif
octavian67510
..dl filipescu..ai vazut domle filmuletzul cu testul la chevrolet aveo?...noul filmuletz nu cel al suedezilor?...
..daca nu il gasesti la topicul meu ncap vs euroncap
..ash vrea pareri..
Sorin82761
Octavian din cate vad eu Aveo e testat acolo pe 100% din suprafata frontala a masinii si nu pe 40% cum se face la euroNcap
octavian67510
...sal...dar eu vorbeam de filmuletz...care e similar cu cel in care aveo era strivit tare..si acolo tot frontal era...
din contra americanii nu-l fac frontal...
octavian67510
..inseamna ca euroncap pot fi niste idioti..calculeaza unde masina e mai firava si acolo o expun...
..e mare golanie..e politica de vanzari..
..acum nu cred ca tu ai putut compara filmuletele sa vezi daca e 100 sau 40%
Sorin82761
Eu nu am vazut filmuletu ci poza aia in care arata ca are 5 stele la sofer si 4 la pasager , din cate stiu eu euroNcap testeaza pe 40 % din suprafata ca statistic asa se intampla majoritatea accidentelor frontale , rar ajung sa loveasca pe 100 % din suprafata
Dan-399
Iulian74637 - masina ta are cutie automata in 4 trepte - nu sunt la fel etajate cu cele manuale. Asa ca faptul ca masina ta schimba la 1500 ture nu cred ca inseamna nimic pentru cei cu cutie manuala.

Intr-adevar in oras e posibil plecarea sa fie mai lina pentru cutia automata - as fi curios daca acel consum instant de 20% nu l-ar arata un computer de bord pe o automata ... poate are cineva aveo automat cu BC ...
chevy
Dan399 - masina nu schimba la 1500. Schimbarea treptei de viteza se realizeaza la turatia de 2000-2200. Cu 1500 merg in oras pentru viteza regulamentara de 50 km/h. La plecarea de pe loc, consumul este de peste 20% pentru masinile cu cutie manuala. Am observat acest lucru la toate masinile cu care am mers si care au computer de bord: Toyota, Fiat, Logan etc. Nu conteaza tipul de carburant. Dupa parerea mea consumul depinde de mai multi parametrii: starea pneurilor, incarcatura masinii, nr. de kilometrii ai masinii etc. Eu am ajuns la urmatoarea concluzie: daca o masina este exploatata rational, nu se depaseste niciodata consumul dat de constructor.
Cristi36190
Iulian, fara sa am intentia de a deschide o polemica pe tema asta, iti recomand sa citesti un topic pe subiectul turat/subturat aici http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=964 si sa te lamuresti ce inseamna sa conduci rational o masina. Dupa mine consum minim <> exploatare rationala. 1500 rpm pentru un motor cu cuplul maxim la 3500 si puterea maxima la 6200rpm e un regim criminal.
Rudolf90835
Pentru cati bani costa consuma extraordinar de mult...cand o sa am posibilitatea sa-mi cumpar masina de 30.000 de euro n-o sa mai bag in seama ca-mi ia 15%...
chevy
Cristi nu intram in polemica, dar daca tu poti sa mergi cu masina mea cu 3500 de turatii in oras eu ti-o dau cadou. Fara sa accelerezi si sa franezi brusc. Pursi simplu sa mergi asa constant. Iti reamintesc ca la turatia asta cand merg pe autostrada am peste 130 km/h. Ma refer strisct la cutia automata. La manual este alta treaba. Treaba cu subturat si supraturat este o porcarie dupa parerea mea. De ce atunci dieselul care erge la turatii mai mici, este mai fiabil in timp? (poti sa ajungi si la 500.000 de km.) Nu ma obliga nimeni sa merg cu 3500 de ture/ PE MINUT.
Cristian99194
Am remarcat pe langa problema de fond legata de consum si o hiba sesizata si de mine la Kalos 1.4 16v:acel pacanit ce provine din partea stanga fata. Ce poate fi fratilor? Am fost cu masina in service si mi-au spus ca au gasit o piulita slabita la bieleta antiruliu. Au strans-o dar problema persista si in toamna masina iese din garantie...
Rares33010
salutare!
sa mor daca va inteleg ... de ce va plangeti de consum? de ce v-ati luat masina echipata cu motor 1.4 16v? va zic eu: ca sa aveti putere! si voi vreti putere cu consum mic? nu veti gasi niciodata asa ceva!
HA! Eu am un Kalos 1.2 si sunt super multumit de consum. In infernul din Bucuresti N-am ajuns la consum 10%. Binenteles ca am optat pentru acest motor din cauza consumului mic in detrimentul performantei. Pentru o masina de talia ei (tip caroserie/masa proprie) consumul este mai mult decat rezonabil. Consumul extra-urban este undeva in jur de 6% (in functie de AC +/-).
Am 36.000km si nici o problema (in 2 ani si cateva luni). Asta ca raspuns la comentariile celor care zic ca la banii astia nu e ok. Ba din contra! La banii astia este extraordinara. La capitolul design interior bate de departe multe masini mai scumpe cu 2-3000 EUR.
Pentru banii astia este una din cele mai intelepte alegeri pentru oras.
Si ... by the way ... consum de 9% la Megane de 1.6 in oras ... ori in oras de provincie duminica ori extra urban, dar nu in Bucuresti.
biggrin.gif
alex-179
apropo....cum calculati voi consumul?
de exemplu.....cu un rezervor plin cati km ar trebui sa faceti?....urban, mixt si extraurban (CU UN MIOTOR DE 1.4)
Conform prod. , aproximativ vorbind, ar trebui sa fie cam asa:
1. urban : cca 350km
2. mediu : cca 500km
3. extraurban: cca 700km
Voi cat scoateti cu un rezervor plin....ma refer la cei cu motoare de 14cc, 16valve?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.