xx58220
Oct 13 2005, 09:42 AM
Cielo Executive 1.5DOHC cu 3 ani si ~ 30 000 km...
Am fost in Bv la doua service-uri la unul mi-a zis ca nu trebuie sa schimb cureaua de distributie decat la 60k iar la altul ca trebuie sa schimb tot kitul de distributie si toate curelele ca au trei ani ... si ca trebuie sa fac revizia echivalenta de 60K
La primul service revizia se estimeaza ca va costa ~300 lei iar la al doilea 850 lei...
Vreau sa stiu din experienta posesorilor de Cielo cu utilizare "home"(asa cu 10-15k/an) cum ati facut ...
Ce risc daca o schimb dupa nr. de km ?
Intamplator cunosc un mecanic la primul service care mi-a spus ca initial distributia la Cielo se schimba la 90 k km dar pentru ca au avut cazuri sa se rupa cureaua pe la 80k km fabrica a luat decizia sa se schimbe la 60 k km. Apoi cand a venit cu garantia de 3 ani pentru ca fabrica sa castige si din revizii s-a impus revizia la nr km. sau 6 luni care survine prima. Mecanicul asta zice ca el lucreaza de la inceput in service Daewoo si nu a vazut nici o curea de distributie rupta inainte de 70 k km indiferent de timpul in care au fost parcursi.
Sunt in dilema ...
Multumesc pt. orice sfat bazat pe experienta proprie...
malin34426
Oct 15 2005, 02:58 PM
De obicei se tine cam 80 000 km , oricum cureaua de fabrica este mult superiora celor after market. Se verifica privind la baza dintilor acolo unde cureaua trece cu spatele pe rola de intindere. NU trebuie sa prezinte fisuri la baza dintelui. In rest se rupe doar din cauza intinzatoarelor bolcate, axelor cu came gripate sau pietricele sau corpuri straine patrunse in zona curelei.
Viorel5
Oct 21 2005, 07:51 AM
Ea am schimbat curelele la 60 000 KM chiar daca mecanicul de la service mi-a spus ca, curelele sunt in stare buna.
Din ce am mai auzit si eu este recomandabil ca schimbarile sa se faca la 60 000 KM sau la aproximativ 2 ani.
Eu urmatoarea schimbare ar tb sa o fac in mai anul viitor (la 2 ani) chiar daca probabil nu voi avea decat vrea 40 000 KM facuti.
lucian14
Nov 20 2005, 11:43 AM
Chiar la doi ani sa schimbi curelele de distributie? Pai am dat-o dracu de treaba atunci... eu zic sa schimbam masina cu totul dupa un an!!! :bash:
Felix60549
Dec 3 2005, 09:28 PM
eu nu am manual de intretinere dar am citit in unul imprumutat ca:
- distributia se schimba la 60000 km sau la 2 ani;
- ulei motor la 10000 km;
- antigel la 1 an verificare, la 2 schimbat;
- filtru benzina 40000 km schimbat;
-lichid ambreaj+frana 20000 km schimbat
-bujii 30000 km schimbat;
-ulei cutie - doar completare-
jhnrtjhn35563
Dec 14 2005, 12:25 PM
Merita un Cielo Executive din 2003 cu 24.000 km la bord 6.000 de euro?
Masina e in stare foarte buna, dar nu stiu daca merita, mai ales din cauza consumului, cam 11-12% in oras si cam 7% in afara. Eram inclinat s-o iau si sa-i pun un GPL, dar nu stiu dc renteaza, si nici nu stiu ce tb sda fac dupa ce pun instalatia, am inteles ca tb omologata la RAR si alte chestii....
eddie
Dec 14 2005, 04:12 PM
Cauta un Cielo Executive cu Gpl din fabrica.
jhnrtjhn35563
Dec 14 2005, 04:57 PM
De ce? Daca il instalez dupa crezi ca o sa am probleme?
Chestia e ca nu prea vinde lumea din astea cu gaz pe ele, ca sunt cat de cat convenabile la consum. Lumea le vinde pe astea pe benzina, ca rup la consum.
Felix60549
Dec 15 2005, 12:14 AM
Auto are full options? Daca nu reorienteaza-te! E cam scump!
Cu GPL e simplu. Mergi L aun service serios Si vei primi detalii!
jhnrtjhn35563
Dec 15 2005, 12:58 PM
Are aer conditionat, geamuri electrice fata, servo.
Cred ca asta e tot full options la Cielo.....
Aaaa, n-are jante.
ALBERT29134
Dec 16 2005, 10:31 AM
eu am dat pe un executive standard 5.000 E (tot din 2003), deci daca e full (geamuri electrice fata/spate, proiectoare, casetofon, turometru, oglinzi vopsite culoarea masinii, grila radiator nichelata, AC, casetofon + boxe, alarma cu inchidere etc - servo are si in standard, ), zik merita banii, deoarece nou e 8.300-8.600 E .
consumul e cam cum spui tu, afara de la 6-8 l/100, in Bucuresti... ce consum sa-i mai faci cand mergi 10 km intr-o ora jumate...
Felix60549
Dec 16 2005, 07:58 PM
Atunci, merita banii iar cu GPL-ul e simplu,dar nu o transcrie pana nu bagi GPL,altfel vei fi nevoit sa faci acte la dublu.
gabi63320
Dec 23 2005, 11:33 AM
Eu nici nu ma gandesc sa schimb cureaua la nr. de ani, ci la km. Sunt inginer de materiale si va spun ca e vrajeala, chestia cu 2 ani. Imbatranirea fizica a curelei este datorata in foarte mica masura conditiilor climatice de la noi (are un coeficient de corectie mic in cazul asta), ci mai degraba uzurii aparuta la functionare. Aceste conditii de schimbare a unor componente fac parte din manualul autoturismului, care este foarte strict datorita normelor din industria auto si a sistemelor de management al calitatii etc. La avioane e normal sa se aplice intocmai, da la cielo, daca se rupe cureaua (putin probail pana la 60.000 km), nu cade din cer masina. La fel si in cazul placutelor de frana - spun ca se schimba la 30.000 km, dar daca la verificare se constata ca sunt bune, ce sens are sa dai bani acum. Mi-au schimbat bujiile la 20.000 km, foarte bine, sunt ieftine, dar si cele vechi sunt in stare buna, mai ales ca merg pe gaz.
In cazul lichidelor, acolo intradevar, e bine de respactat temporal ceea ce spune cartea. Inlocuirea antigelului, lichidului de frana etc. la 2 ani e recomandata, dar nu obligatorie. La mine nr. de km corespunde cu anii, asa incat se potriveste, dar daca mergi putin sau deloc, nu inseamna ca trebuie sa schimbi curele si altele, ca vezi, au imbatranit.
James Kilowatt
Dec 23 2005, 11:56 AM
Ba io le-as schimba, desi nu sunt inginer de materiale. E drept, nu la 2 ani, ci la 6 asa cum scrie in carte. E un risc pe care nu mi l-as asuma.
La seat am vazut efectele imbatranirii. Toate furtunele de benzina au inceput sa se fisureze si sa picure (desi sunt cu armatura, sau insertie sau cum se cheama), in doua saptamani cred ca am carpit vre-o 5-6. Pana la urma am cumparat doi metri de furtun si le-am inlocuit pe toate si n-am mai avut dureri de cap. E drept, aveau 11 ani si nu 2, insa erau doar imbatranite si atat, nefiind solicitate mecanic.
A crapat pana si cel de la avansul vacuumatic, desi pe acolo nu trece benzina sau altceva ce ar fi putut fi suspectat de efecte corozive pentru cauciuc.
gabi63320
Dec 23 2005, 07:43 PM
QUOTE(MR28673)
Ba io le-as schimba, desi nu sunt inginer de materiale. E drept, nu la 2 ani, ci la 6 asa cum scrie in carte. E un risc pe care nu mi l-as asuma.
La seat am vazut efectele imbatranirii. Toate furtunele de benzina au inceput sa se fisureze si sa picure (desi sunt cu armatura, sau insertie sau cum se cheama), in doua saptamani cred ca am carpit vre-o 5-6. Pana la urma am cumparat doi metri de furtun si le-am inlocuit pe toate si n-am mai avut dureri de cap. E drept, aveau 11 ani si nu 2, insa erau doar imbatranite si atat, nefiind solicitate mecanic.
A crapat pana si cel de la avansul vacuumatic, desi pe acolo nu trece benzina sau altceva ce ar fi putut fi suspectat de efecte corozive pentru cauciuc.
Sa le schimbi la vreo 5-6 ani, e normal, da la 2? Scuze, nu m-am exprimat corect sau mai degraba nu ai inteles tu. Adica primeaza timpul de functionare al motorului si nu vechimea fizica. Normal ca trebuie sa le schimbi la un moment dat, dar nici chiar dupa 2 ani, sa fim seriosi. Dac faci 10.000 km in 2 ani, schimbi cureaua de distributie? Mai bine vinzi masina, decat sa stea sa se deprecieze in parcare.
James Kilowatt
Dec 24 2005, 03:42 PM
Ai dreptate, 2 ani e exagerat. Chiar scrie asta in manual la Cielo?!
La Seatul meu din 1900 toamna scrie 70.000km sau 5 ani, iar la Nubira 90.000km sau 6 ani. Cred ca totusi 2 ani la cielo e poveste de service...
Felix60549
Dec 25 2005, 09:43 PM
Da,chiar asta scrie! Mai ales dupa ce mi-ai dat calea legala sa ma uit,pot sa-ti spun ca asta este. Nu stiu ce o sa fac dupa 2 ani, dar voi vedea.
Daca se rupe cureaua exista riscul sa termin supapele sau nu?
Stiu ca la alte motoare, pistoanele sunt frezate in cap, iar in momentul in care se rupe cureaua pistonul nu atinge supapa care cade ! La Cielo cum este? Stie cineva?
crysty_cyc
Jan 4 2006, 12:45 AM
Daca se rupe curea, trebuie sa fii atent la temp apei. nu mai merge pompa de apa. :!:
crysty_cyc
Jan 4 2006, 12:46 AM
Supapele n-ai de ce sa le strici... :boxing:
James Kilowatt
Jan 4 2006, 11:45 AM
QUOTE(crysty_cyc)
Daca se rupe curea, trebuie sa fii atent la temp apei. nu mai merge pompa de apa. :!:
Daca se rupe cureaua de distributie, temperatura apei e ultima ta problema
Asta daca nu cumva ai de gand sa tii motorul cald cu aparatul de sudura
Felix60549
Jan 5 2006, 05:58 PM
Mai oameni buni, cum sa nu inndoi supapa?!
Ia ganditi-va la urmatorul scenariu:
Sofezi cu 100km/h si se rupe cureaua.
In acel moment, nu mai merge nici pompa de apa, dar nici axul cu came.
Pana sa stii ce se intampla si s-o scoti din viteza, vibrochenul tot se mai invarte de cateva ori, nu? Si daca se invarte vibrochenul,urca si pistonul sus. Si daca urca, cu cine se intalneste?Cu o supapa care este pozitionata pe deschis cand ar tb. sa fie inchisa. Si atunci pistonul loveste supapa si o inndoaie.
Ei bine acest lucru nu se intampla cat pistonul are in cap o adancitura, care are tocmai acest rol. De a nu lovi supapa in caz de... si de a mari camera de ardere.
Eu intrebam, daca sunt pistoanele frezate tocmai pt. a preintampina aceste probleme.
lucian14
Jan 6 2006, 12:06 PM
Hai sa fim seriosi cati au rupt cureaua de disributie? eu unul nu am auzit vreodata.. o sa intreb in service daca au avut situatii si daca s-au indoit supapele la Matiz
Asta e o sperietura de pe vremea Oltcitului Romanesc (avea curele made in Romanica la Caracal) eu am patzit-o de 2 ori, cu masinutza aia in garantie, s-au rupt curelusele si la fel avea axele cu came facute la fabrica de carnati Jegalia ca se mancau si facea un zgomot de ziceai ca e avion turat gata de decolare.
James Kilowatt
Jan 6 2006, 03:45 PM
Totusi, se mai intampla. Eu stiu cel putin doi... Focus si Rover 25, ambii din 99. Au mers insa mult peste limita recomandata.
Felix60549
Jan 6 2006, 06:30 PM
Da, dar romanul are o vorba:
,,Paza buna, trece primejdia rea".
De unde pot sti eu ca respectiva curea pe care am schimbat-o nu are vreun viciu de material si din senin, dupa ce am facut sa zicem 10000km,se rupe?
Adevarul, ca intotdeauna m-a cam strans in spate cand a fost vb. de curele de distributie.
Credeti ca asa degeaba a reintrodus Opelul lantul de distributie?
Chiar daca motorul este putin mai zgomotos, nu te gandesti la curele si daca si cu parca!
James Kilowatt
Jan 7 2006, 12:59 AM
Daca se rupe in 10.000km, in mod normal trebuie sa fii despagubit, daca ai facut operatia la service, iar reparatia sa nu te coste nimic. Daca ai facut-o pe cont propriu nu cred ca mai ai nici o sansa...
Totusi, as risca mai degraba sa merg cu una nou care ar putea avea un defect decat sa nu o schimb la timp pe cea veche.
stelian61244
Jan 9 2006, 03:56 PM
La motorul DOHC,daca nu ma insel ai doua axe cu came si 3 sau 4 supape pe un cilindru , la 60000 de km e indicat sa-i schimbi tot kitul de distributie,altfel risti sa distrugi pe linga supape si chiuloasa (patita de un prieten la un Cielo Executiv din 2000) ,daca cumva se rupe in mers (in sarcina),daca se rupe in relantiu scapi " usor" doar cu schimbarea kitului complet.La motorul DOH -cu o singura axa cu came-am inteles ca nu-i asa grav!-RASPUNS PRIMIT IN SERVICE DAEWOO MAGHERU.
Felix60549
Jan 10 2006, 05:18 PM
Da, tb. e clara!
Daca se rupe cureaua se duc supapele. Pentru 1500000ROL cat te costa o curea noua si manopera nu se merita sa bagi 5 pt chiuloasa.
James Kilowatt
Jan 12 2006, 02:47 PM
Io ma duc miercurea viitoare sa fac schimbul de curea. Trebuia facut la 90.000km sau 72 luni. Masina e din martie 2000 si are 95.000....
Kit distributie + ulei + filtre ulei, aer, benzina + schimb lichd frana si ambreiaj + aerisit frana + schimb antigel + bujii + fise+ MANOPERA = 410€ TTI. Mai trebuie sa schimb eu si filtrul pentru habitaclu, restul sunt incluse in pretul reviziei.
lucian14
Jan 12 2006, 05:45 PM
destul de scump omule (stiam ca belgia e una din cele mai sarace tari din ue)
James Kilowatt
Jan 12 2006, 11:56 PM
Au impozite mari... teoretic, salariile sunt printre cele mai mari, insa inpozitele te rup, cam 40% la un salariu obisnuit. Cica in medie salariile mai mari decat la toti vecinii, insa probabil se refera la alea brute, ca netele...
In Ro cat ar costa distractia asta, la un dealer Daewoo?
lucian14
Jan 13 2006, 09:33 AM
eu zic ca ar fi cam 250 euroi distractia (maxim 300 cu tva la service autorizat) piese si manopera.
Sa mai intrebam...?
James Kilowatt
Jan 13 2006, 09:41 AM
M-am uitat pe preturile de pe www.myauto.ro si piesele in sine sunt comparabile cu cele de aici. Aici manopera e probabil mai scumpa, le pa 50-60€/ora. Insa prefer sa fac figura asta aici, pentru ca nu stiu cand vin in Ro cu masina, si in plus am garantie. Daca se intampla ceva, mult mai usor ma cert cu cei de aici decat cu cei din Ro.
lucian14
Jan 13 2006, 11:13 AM
da ... manopera e de vreo 10 ori mai scumpa
mircea9
Feb 11 2006, 08:14 PM
Mie mi s-a intimplat sa mi se rupa cureaua de distributie.
Nu stiu citi km avea in realitate masina cind am cumparat-o(in bord indica 55.000),dar cureaua s-a rupt dupa trei ani si 50.000km de cind o aveam.
S-a oprit brusc masina ,ba chiar am si incercat de citeva ori sa o pornesc si daca tot nu am reusit am remorcat-o la service.
Doar cureaua am schimbat-o si parca niscaiva role.
Felix60549
Feb 12 2006, 08:24 PM
Ai scapat ieftin. Teoretic cica dupa o asemenea situatie tb. sa schimbi aproape toate chiuloasa. Practic se dovedeste ca in afara de curea si rola intinzatoare nu a tb. nimic. Depinde cu ce viteza rulai in acel moment.
mircea9
Feb 13 2006, 09:33 PM
Cu 20 km/h
Felix60549
Feb 14 2006, 10:48 AM
asa da! Dar la 120 ce faceai?
Iti sun eu ca tb. reparatii si pana la urma nu e vb. de reparatii ci de bani.
Cristi32424
Feb 14 2006, 05:06 PM
In cartea masinii scrie 60'000 Km sau 3 ani. Subliniez, 3 ani (nu 2 cum zicea cineva pe aici). Eu am schimbat-o la 5 ani cand aveam 45'000 km. Pot sa va spun ca era perfecta, se minunau aia in service! Odata cu cureaua se schimba si intinzatorul.
Felix60549
Feb 14 2006, 07:54 PM
Dar de ce la 3 ani? Daca eu in 3 ani sa zicem am facut doar 12000, e obligatoriu sa o schimb? Cred ca asta e o gaselnita de-a lor sa vina si cei ce nu ruleaza atat pt. a le lua banii pe piesa! Chestie de marketing!
lucian14
Feb 15 2006, 09:38 AM
QUOTE(Felix60549)
Ai scapat ieftin. Teoretic cica dupa o asemenea situatie tb. sa schimbi aproape toate chiuloasa. Practic se dovedeste ca in afara de curea si rola intinzatoare nu a tb. nimic. Depinde cu ce viteza rulai in acel moment.
nu conteaza viteza... eu am rupt cureaua dand pur si simplu la cheie (pe demaror.. de fapt atunci sunt tensiunile cele mai mari in curele- la pornire)
ce masina ai mircea ? e desteapta daca nu ai patit nimic in afara de curele la ea
Cristi32424
Feb 16 2006, 09:19 AM
Experienta proprie motor 1.5 SOHC: in cartea masinii scrie, schimbat la 60'000 km sau la 3 ani, care apare prima (subliniez 3 ani - nu 2 cum a scris cineva). Problema e ca eu nu faceam mai mult de 8-9000 pe an si deci am fost in aceeasi dilema la timpul respectiv. Am schimbat-o la 45'000 dupa 5 ani. Cureaua "veche" era in perfecta stare. Mecanicul si seful lui au studiat-o cu atentie si nu i-au gasit nici un defect. Odata cu cureaua se schimba si intinzatorul (asta nu scrie in carte dar asa spun cei de la service ca se face). Preturi in septembrie 2004: curea-760'000 ROL, intinzator-1'120'000 ROL. La astea mai adaugi manopera. Piese originale Made in Koreea (service City Center pe Calea Dorobanti). Concluzia mea, puteam sa merg in continuare cu cea veche dar n-aveam cum sa scap de obsesia ca trebuie s-o schimb. Asta e!
James Kilowatt
Feb 16 2006, 09:36 AM
Totusi, pentru 2mil+manopera nu merita sa risti.
La mine la Ibiza scrie 70.000 sau 5 ani. Am schimbat-o dupa 5 ani si 60.000km, cureaua a fost una "made in Italy" si a costat 13€ in Galati iar manopera in regie proprie, cu tatal meu. Cam doua ore, dintre care o ora desfacerea unui singur surub
Intinzatorul nu l-am schimbat, cel vechi e in perfecta stare.
La Nubira, 6 ani sau 90.000km. Tocmai am schimbat-o, dupa 5 ani si 9 luni, insa 95.000km. Piese+manopera aproape 350€....
Cristi32424
Mar 17 2010, 07:07 PM
Revin la topicul asta vechi pentru ca sunt in "situatie". Am 36000 km iar Nubira II a mea are 4 ani. In manualul clientului scrie clar: 60000 km sau 36 luni care survine prima. Am si un manual de service (in limba engleza) unde in tabelul de revizii scrie inlocuire curea distributie la 90000 km sau 52 luni dar cica tabelul nu este valabil si pentru Europa de vest (de ce nu stiu dar noi suntem oricum in est). Pe de alta parte, m-am uitat pe tot felul de site-uri americane si pe acolo nu se spune nimic despre timp ci numai despre km parcursi dar poate ca ei merg atat de mult incat oricum timpul nu mai conteaza.
Problema nu e ca vreau sa fac economie (la service mi-au spus ca operatia costa vreo 700 RON) dar am in cap faptul ca cureaua din fabrica este mai buna decat cele aftermarket si in mod sigur este si pusa ca la carte (tensiunea conteaza). Intinzatoarele si pompa de apa sigur sunt OK la 36000 km. Asa ca nu stiu de ce as umbla acolo... Cum o fi oare?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.