Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce tuning la motor as putea sa-mi fac?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
Alex-F1
Mai baieti, care va stiti cu astea, ziceti-mi si mie, la motorul meu (Isuzu 1.7 Turbo Diesel model 1995) as putea sa-i fac ceva ca sa mai scot niste caluti in plus de la domnia sa? Adica ma refer la ceva nu prea scump, ca nu ma scot banii afara din casa.... as zice exclus chip tuning, ca asta-i cam scump, plus ca nici nu m-as risca sa mi se umble la softul computerului (nici nu-s sigur ca are computer, s-ar putea nici sa nu aiba).... biggrin.gif De unde altundeva se mai poate obtine ceva putere in plus? Filtre, ceva....alte chestii...??? Mersi anticipat! :wave:

Hai pa
ALEX
HalbaSus
Eu am un Vectra 2.0 DTL 83 cp (cred ca atat ai si tu doar ca motorul e 1.7 DTI)...
Am 2 solutii ambele ieftine:
1. in 1995 nu stiu daca se facea vectra A sau vectra B... daca e vectra B atunci uita-te la cutia filtrului de aer... din care iese un fel de tub din cauciuc destul de gros si intra intr-un alt tub din fata lui... daca urmaresti tubul al doilea (cel in care intra primul) vei observa ca el se subtiaza urmeaza o ruta sinuoasa dupa care are 2 iesiri... Sfatul meu este sa scoti primul tub (cel care e legat de cutia filtrului de aer) astfel incat sa tragi aerul de sub capota.... Am pus un desen care sa te ajute sa intelegi ce si cum...
Costuri = 0 lei
Castig de putere... nu foarte mare dar se simte.

2. Inlocuieste filtrul de aer cu un filtru conic direct (se da jos cutia filtrului de aer si se pune in loc unul sport).
Avantaje:
Eu am obtinut cu el un timp 0-100 cu 1 secunda mai bun (pt detalii uita-te la topicul Teste filtre de aer)
Sunetul va fi ca al unui WRC...
Dezavantaje:
Consumul creste mai ales la turatii mari... cam 1l/100km... depinde cum o calci... daca nu depasesti 2500-3000 rpm probabil ca nu creste asa mult... eu depasesc frecvent aceasta turatie deci blush.gif
Zgomotul (care e frumos in felul lui) poate fi deranjant daca mergi cu geamul deschis si accelerezi peste o anumita turatie...
Cost:
Depinde de filtrul care il ei... preturile merg de la 400-500 de mii pana la cateva sute de euro...
Castig in performante: semnificativ
HalbaSus
Acesta este filtrul meu... din pacate prea aproape de motor dar nu am ce sa fac (motorul e mare)... in prima poza (schita aia cu burlanele) poti observa ca masina are un fel de "priza de aer" cele 2 burlane care se intalnesc si apoi urca in compartimentul motor... am pozitionat astfel filtrul de aer incat sa traga aer "si de acolo" desigur majoritatea aerului e tras de sub capota... dar cum si aceasta este oarecum ventilata la viteze mari... motorul nu duce lipsa de oxigen.
f1anatic
Si daca ai da jos plasticul ala care acopera motorul...poate s-ar racori si el mai bine...si s-ar simtzi mai lejer :bash:
HalbaSus
QUOTE(f1anatic)
Si daca ai da jos plasticul ala care acopera motorul...poate s-ar racori si el mai bine...si s-ar simtzi mai lejer :bash:


zici tu ceva... sa stii ca ar fi o idee buna... desi sincer nu am avut probleme cu supraincalzirea motorului (ma uit destul de des la temperatura apei...)
malin34426
Halba, filtrul care l-ai pus este pentru motoare aspirate si are finetea filtrarii necorespunzatoare unui turbo. Particulele de praf iti vor manca rotorul de aspiratie al turbinei si va incepe sa fluiere.
HalbaSus
Filtrele sport au capacitati de filtrare destul de asemanatoare... desigur filtreaza mai putin decat un filtru stock... dar diferenta este in numarul de particule foarte fine... care ar trec si prin filtrul stock doar ca nu asa multe... Deci daca afecteaza turbina atunci o afectau si inainte... nu prea inteleg cum "mananca" rotorul de aspiratie dar nici nu exclud posibilitatea.

Am filtrul de jumat' de an si pana acum nu am avut nici o problema cu el... Daca se duce turbina atunci o sa va anunt... nici asta nu ar fi un dezastru avand in vedere ca are deja 190.000 km... Ah... si btw... de unde ai luat informatia ca "e pt motoare normal aspirate" ? nu stiam ca sunt filtre diferite, eu am vazut cam aceleasi tipuri de filtre pe ambele tipuri de motoare... nu zic ca nu e asa doar ca eu nu am auzit de asa ceva...
f1anatic
Pai K&N si altele de genul asta sint filtre cu ulei. Si al meu - Perrin Performance este cu ulei. K&N are niste vata-bumbac intre 2 plase de sirma pe care o imbibi cu ulei. iar daca te uitzi la lumina prin el...potzi vedea. Aici este nevoie de ullei si pe masura ce ce imbicseste cu praf...filtreaza si mai bine. Ca trece aer mai putzin - e alta poveste (eu il curatz la fiecare schimb de ulei).

La Subaru filtrul PERRIN este si el cu ulei. Insa nu a mai vazut ulei de 4 luni. Este din "spuma de plastic" - plastic foam...gros de vreo 3 cm si trebuie dat cu ulei. Ei bine...uleiul oficial este ...de un fel. Prima data cind l-am curatzat...nu am avut ulei Perrin si am dat cu ulei K&N. Sa moara naibii masina...nu avea aer...(la relanti). Si tragea cu "hopuri". Uleiul K&N...mai fin decit ala de fabrica...intrase prin porii filtrului si il infundase. Dai frate cu alcohol, detergent (dadusem 40 de dolari pe filtru) apa calda...otzet...mai sa dau si cu foarfeca...si l-am curatzat. De atunci nu am mai pus ulei. Filtreaza suficient de bine...si de o minca ceva si de o strica ceva...nu va fi prea curind. Oricum...dupa cum am mai spus...filtreaza de nu-i adevarat...si parerea generala este ca lasa aer sa treaca ca un K&N dar cu filtrare similara cu cele cu ulei (si el este cu ulei - acum am si uleiul recomandat...dar nu l-am mai pus)
malin34426
Avantajul filtrului tronconic este dat de suparfata marita , unghiul de intrare al aerului si reducerea inertiei coloanei de aer la decelerari si reaccelerari. In rest crede-ma pe cuvant, sunt rare cele care au aceleasi performante de capacitate filtranta cu cele de hartie. In plus producatorul e interesat de efectul pe care il simti tu in scaun si mai putin de faptul ca dupa 30000 km motorul tau sufera ( "doar ti-ai facut tuning ca sa-ti calci masina"). Am vazut multe in ultimii 15 ani, mergi pe mana mea. Daca vrei un surplus de putere, mai ridica presiunea turbo cu 0,2 bar si intarzie iesirea din presiune cu 500rpm (chip tuning). Iar la intrarea aerului ai grija ca diametrul de intrare al tubului de pe turbo sa fie acelasi pina la intrare pe cutia filtrului in care trebuie sa ai un filtru curatat la fiecare 1000km.
malin34426
Revin cu raspuns pentru Alex. Merita sa cauti ( am vazut in Italia ) kit turbo cu geometrie variabila impreuna cu calculator de gestiune, senzori si actuatori, dar asigura-te intai ca motorul tau mai suporta upgrade.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.