Eu am un Vectra 2.0 DTL 83 cp (cred ca atat ai si tu doar ca motorul e 1.7 DTI)...
Am 2 solutii ambele ieftine:
1. in 1995 nu stiu daca se facea vectra A sau vectra B... daca e vectra B atunci uita-te la cutia filtrului de aer... din care iese un fel de tub din cauciuc destul de gros si intra intr-un alt tub din fata lui... daca urmaresti tubul al doilea (cel in care intra primul) vei observa ca el se subtiaza urmeaza o ruta sinuoasa dupa care are 2 iesiri... Sfatul meu este sa scoti primul tub (cel care e legat de cutia filtrului de aer) astfel incat sa tragi aerul de sub capota.... Am pus un desen care sa te ajute sa intelegi ce si cum...
Costuri = 0 lei
Castig de putere... nu foarte mare dar se simte.
2. Inlocuieste filtrul de aer cu un filtru conic direct (se da jos cutia filtrului de aer si se pune in loc unul sport).
Avantaje:
Eu am obtinut cu el un timp 0-100 cu 1 secunda mai bun (pt detalii uita-te la topicul Teste filtre de aer)
Sunetul va fi ca al unui WRC...
Dezavantaje:
Consumul creste mai ales la turatii mari... cam 1l/100km... depinde cum o calci... daca nu depasesti 2500-3000 rpm probabil ca nu creste asa mult... eu depasesc frecvent aceasta turatie deci
Zgomotul (care e frumos in felul lui) poate fi deranjant daca mergi cu geamul deschis si accelerezi peste o anumita turatie...
Cost:
Depinde de filtrul care il ei... preturile merg de la 400-500 de mii pana la cateva sute de euro...
Castig in performante: semnificativ