Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cutie manuala VS Cutie Automata
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3
Bogdan49836
Discutam cu niste prieteni si am facut si un pariu in legatura cu faptul ca o "patrupeda" echipata cu cutie automata face O-100 km/h mai repede decat una cu cutie manuala.
Unde e adevarul ?
Automatic gear box FASTER that a manual one ?
Poate sa difere de la o masina la alta sau e o chestie generala la toate "patrupedele" ?
In principal era vorba de un 607.

Pana atunci ma rog sa castig pariul ... biggrin.gif
Paul46623
QUOTE
Unde e adevarul ?


Ca intotdeauna, undeva la mijloc. La o cutie manuala, viteza de schimbare a vitezelor smile.gif depinde foarte mult de dexteritatea soferului. La una automata depinde de tehnologie. Cutiile automate 'clasice' (cu N, P, 1, 2, etc.) sunt mai incete decat decat cele manuale (daca s-ar face un test folosind soferi de aptitudini asemanatoare). La fel si cele cu CVT (transmisie continua), insa ele nu sunt facute petru viteza, ci pentru eficienta. Cutiile automate care pot depasi pe cele manuale (daca sunt bine setate) sunt cele cu dublu ambreiaj (gen DSG de la VAG, sau cea de la Ferrari, nu stiu cum sa numeste, si parca si Opel are ceva asemanator).
f1anatic
QUOTE(Paul46623)
QUOTE

Unde e adevarul ?


Ca intotdeauna, undeva la mijloc. La o cutie manuala, viteza de schimbare a vitezelor smile.gif depinde foarte mult de dexteritatea soferului. La una automata depinde de tehnologie. Cutiile automate 'clasice' (cu N, P, 1, 2, etc.) sunt mai incete decat decat cele manuale (daca s-ar face un test folosind soferi de aptitudini asemanatoare). La fel si cele cu CVT (transmisie continua), insa ele nu sunt facute petru viteza, ci pentru eficienta. Cutiile automate care pot depasi pe cele manuale (daca sunt bine setate) sunt cele cu dublu ambreiaj (gen DSG de la VAG, sau cea de la Ferrari, nu stiu cum sa numeste, si parca si Opel are ceva asemanator).


... sau SMG (Sequential Manual Gearbox) de la BMW. S-a zis tot ce era de zis.

Cutiile auto sint mai comode si mai precise si permit chestii interesante gen VTD (Subaru) Variable Torque Distribution sau SH-AWD (Acura) Super-Handling All-Wheel-Drive , Launch Control, TC etc...Si potzi spune poate si mai fiabile si mai econome (prin prisma faptului ca este un computer care optimizeaza schimbarile de viteza la aceeasi turatzie de fiecare data)...
Zetics40545
Spui ca sint mai economice, totusi eu parca am observat la majoritatea constructorilor ca au specificat consumuri mai mari la transmisii automate decit la manuale, insotite si de top speed mai mic.

N-am condus cu cutie automata, am mers doar in dreapta, si pare placuta senzatia, dar dat fiind aspectele de mai sus parca as prefera totusi cutie manuala, mai ales ca daca iti pui in gind, poti schimba destul de repede vitezele. Nu si la fel de eficient presupun...dar asta e alt subiect
James Kilowatt
Mie mi se pare oarecum aiurea faptul ca in general cutii automate sunt de gasit pe masini mari, familiale, iar mie mi s-ar parea utile pe masinutele mini, de oras. La drum lung nu prea le vad utilitatea, iar pentru traficul urban mi se pare cam aiurea sa iei ditamai masina cu consum cat china doar pentru ca are cutie automata. O cutie automata pusa pe o Panda multijet sau un Twingo 1.2 dCI cred ca ar fi mai tentanta decat pe o vectra sau seria 5.

Ambreiajul dublu DSG nu prea are legatura cu cutia automata. WV GTI are cutie manuala cu 6 trepte si ambreiaj dublu DSG.

Eu singura automata pe care am condus-o e CVT-ul de pe Toyota Prius. Cred ca solutia cutiei automate cu transmisie variabila continuu a fost aleasa din considerente tehnice, nu neaparat de confort, pentru a controla (si optimiza) puterea debitata de cele doua motoare electric si termic, ca sunt sensibil egale. La Civic IMA unde motorul electric e de fapt un demaror mai puternic nu au fost obligati sa adopte aceeasi solutie si din cate stiu exista doar versiunea manuala.
Edi45845
QUOTE
Ambreiajul dublu DSG nu prea are legatura cu cutia automata. WV GTI are cutie manuala cu 6 trepte si ambreiaj dublu DSG.

Golfu 5 GTI are cutie de viteza manuala si automatata.Cea automata are ambreiaj dublu denumit DSG.
DragosV
Automata clasica e depasita la orice de manuala - asta clar!

Apoi : DSG - SMG - tot ce e secvential > manuala > automata
f1anatic
QUOTE(Zetics40545)
Spui ca sint mai economice, totusi eu parca am observat la majoritatea constructorilor ca au specificat consumuri mai mari la transmisii automate decit la manuale, insotite si de top speed mai mic.

poti schimba destul de repede vitezele. Nu si la fel de eficient presupun...dar asta e alt subiect


Si la cutiile auto potzi schimba manual vitezele: MANUMATIC - mai totzi producatorii care se respecta au facut posibila schimbarea treptelor de viteza...maneta aia de o misti + / - Nu inseamna ca masinile alea sint lente...dar nu ca o masina manuala.

Si apoi...depinde de conditziile de trafic acolo unde traiesti. Daca itzi ia 1 ora in trafic bara la bara ca sa parcurgi 15 km, ajungi repede la concluzia ca vrei o cutie auto ...sau vrei sa mergi cu trenul/autobuzul.

Si dupa cum am mai mentzionat...sint bune pt. masinile grele, utilitare, greu de manevrat etc.
Bogdan49836
... inseaman ca ... nu am pierdut dar nici nu am castigat pariul .... vorbeam prea la ganeral .

Baietii astia m-au luat cu faza .... ca daca ar fi mai rapide cele automate ... deci fara sa se bage pilotul/soferul deloc la viteze ... atunci s-ar introduce si in F1 pt a fi mai rapide ... ca doar in F1 " It's all about speeeed! "
Bogdan49836
cand m-am incumetat sa fac pariul m-am bazat ca auzisem cu o saptamana in urma cum ca ... nu stiu ce mercedes amg ... face suta cu 2 sutimi mai repede echipata cu cutie automata decat cu una manuala
Edi45845
QUOTE
deci fara sa se bage pilotul/soferul deloc la viteze ... atunci s-ar introduce si in F1 pt a fi mai rapide ... ca doar in F1 " It's all about speeeed! "

La F1 sunt semiautomate.Ai vazut tu schimbator de viteze? blink.gif
Stii ce se loveau la inceput baietii la cot cand schimbau vitezele? blush.gif
Plus ca acolo nu au voie sa bage chiar tot ce vor.Exista problema pilot vs. robot.Sigur ca ar putea programa masina sa se conduca singura but where's the fun in that?
G e o r g e
ai pierdut pariul , cel putin din punctul meu de vedere.

intr-adevar cutiile automate au evoluat foarte mult, vezi DSG . dar in majoritatea cazurilor sunt mai incete decat suratele manuale .
James Kilowatt
Inca nu pot programa masinile sa mearga singure... exista o competitie anuala, in desert in state si deocamdata nici o masina nu a reusit sa mearga de capul ei cam 300km cat este cursa. Nu au reusit sa se conduca singure nici la 60 la ora, darmite la 250... Ar putea fi programate sa straba circuitul singure, insa o competitie e altceva, creierul uman inca bate computerul in materie de recunoastere de imagini de exemplu.... Inca e esential pilotul, iar electronica deocamdata il ajuta sa conduca, nu conduce pentru el.

Dintr-un anume punct de vedere, si cutiile semiautomate sunt tot manuale si servoasistate smile.gif Poate ar trebui sa definim intai termenii.
Edi45845
La competia aia din desert masinile nu cunosc traseul si trebuie sa ia decizii singure.Paraca era un premiu de 1 milion de euro pentru echipa care reuseste si inca nu l-a luat nimeni.
Pe un circuit cunoscut e alta poveste.Purla un si simplu trebuie sa ia softu de un joc (F1 Chalange biggrin.gif ) si sa-l puna pe masini. biggrin.gif Sau le-ar putea face telegidate(sa ma joc eu cu ele biggrin.gif ) si pilotii sa stea intr-un simulator.
eddie
Am avut eu un Cielo cu cutie automata.Consuma si mai mult decat unul cu cutie normala si era si ceva mai puturos la demaraj.Am mai condus in USA vreo 5-6 masini cu cutie automata si cred ca aceasta are un timp de gandire cateva fractiuni de secunda,timp ce il pierzi la un demaraj.Consumul e sigur mai mare la toate automatele,dar confortul e mai mare...
Problema majora mi s-a parut pe polei.Plecat de pe loc putin grabit,cu motorul neincalzit(acum turat de soc) pe o straduta cu o singura banda de sens unic pietruita si masini parcate pe ambele sensuri.Nu ai prea multe posibilitati,cand trebuie sa incetinesti,caci iei o viteza...fara acceleratie.Daca pui frana,derapezi cu siguranta.....sa scoti din viteza,inseamna ca nu mai e cutie automata....deci pe timp de iarna faci ceva pe ea,de ce credeti ca americanii sunt terminati pe polei si pe zapada ? Ai crede ca nu stiu sa conduca pe zapada...
James Kilowatt
Teleghidate e altceva... tot pilotul conduce, diferenta e ca sistemul de comanda e ceva mai sofisiticat, adica in plus mai exista si un dispozitiv de trasmitere a comenzilor si datelor la distanta. Insa programate e mai complicat. Daca ar alerga singure pe circuit ar putea incerca, insa atata timp cat e babilonia aia e mai complicat smile.gif
Edi45845
Si adevaru e ca s-ar pierde tot spectacolul. blush.gif
f1anatic
QUOTE(Bogdan49836)
cand m-am incumetat sa fac pariul m-am bazat ca auzisem cu o saptamana in urma cum ca ... nu stiu ce mercedes amg ... face suta cu 2 sutimi mai repede echipata cu cutie automata decat cu una manuala


Pai au dreptate. Si te-au luat bine. Intre 2001 (May, British GP) si 2003, cutiile de viteza in F1 au fost AUTOMATE, inclusiv up si down shifts. Si legea a fost scrisa astfel incit puteau fi controlate si manual...prin manetele alea de la volan.

Sa punem problema astfel...daca 3 sezoane au fost in F1...(apoi s-a schimbat regulamentul) atunci sint mai iutzi. Da...dar nu compara cutiile lor auto cu 4 discuri de ambreiaj care schimba viteza in 0.170 sec (surse externe, despre cutia auto Ferrari) cu ce avem noi pe masini. Si Bimmer sa fie si tot e cu mult mai inceata.

Pe cind in F1 daca potzi controla cu precizie cind si unde schimbi viteza...potzi asigura un tip excellent tura dupa tura...

ex. incarci in memoria computerului harta GPS a circuitului. Il trimitzi pe Michael si face 40 de ture conducind si schimbind vitezele manual. Se obtzine o medie si vezi ca in general turele cele mai iutzi au avut schimbarile de viteza intr-un anumit punct pe circuit. Pe urma programezi ca de fiecare data masina sa schimbe viteza ACOLO si uite o cursa consistenta...soferul o tzine pe pista pe traiectoria ideala...si unul din parametrii care pot afecta timpii pe tura sint inlaturatzi: schimbarea vitezelor.
Bogdan49836
da .. eddie ... stiam ca in F1 sunt semiautomate , ma uit la f1 de multi ani ...
cand mi-au spus baieti ca de ce nu se baga in F1 automate daca is mai repede le-am spus ... " ok ok buth where's the fun " , le-am spus ce inseamna spectacol , "feeling" in F1 , ca doar despre asta e vorba ...
pana la urma si semiautomatele sunt tot , manuale .

Nu stiu , noi dezbateam asa cum am spus despre un 607 , dupa am generalizat treaba.

Stie cineva un link/adresa unde pot sa vad diferenta dintre un 607 automatic gear vs 607 manual gear ??? ... sa stiu am castigat sau nu pariul ... smile.gif
Bogdan49836
era sa uit ... george asa cum ai zsi cutiile auto au progrresat mult .
Nu sunt 100% sigur , dar daca bine imi amintesc ... exsita o cutie automata pe disponibila pe M 5 care "rupe" tot ... e mult mai rapida ca manuala ... is it true ?
G e o r g e
cutiile secventiale cu dublu ambreiaj schimba mai repede vitezele decat cele manuale . adevarat smile.gif
Iulian HondaFan
trebuie precizat ca sunt 3 feluri de cutii de viteze automate:

1) hidramate ( cele folosite pe aprox. 90% din mainile din America si pe majoritatea masinilor automate inca in afara USA). acestea sunt cele considerate generic "automatae". astea sunt invariabil mai lente si cu consum mai mare decat cele manuale. desigur sunt comfortabile si, mai ales, pot acomoda motoare cu cuplu mare. se folosesc si p[e camioane si autobuze.

2) CVT ( continuos variable transmission) care sunt transmisia ideala pentru masini mici de oras ( au consumul mai mic decat cele manuale si sunt si comode). la japonezi acestea sunt in mare voga de cativa ani si japonezii sunt specialisti in acest tip de transmisii, desi si Audi a avut pe A4 o CVT ( Multitronic denumita parca). minusuri sunt: nu pot acomoda motoare cu cuplu mare ( cea a Audi este singura aplicatie pe motor cu cuplu mai mare dar nu a fost un succes).

3) cu dublu ambreiaj ( acestea sunt cele folosite pe masinile F1, din cate stiu acolo nu au fost folosite la nici un moment hidramatele si CVT-urile).
cea mai reusita varianta disponibila pe masinile de strada este DSG-ul VAG care schimba vitezele in 0.04 sec, mult mai repede decat SMG-ul BMW ( 0.2 sec parca) si mai repede decat orice fiinta o poate face manual. Din cate stiu si Opel are acum o transmisie cu dublu ambreiaj... aceste fel de transmisie este mai eficient cu carburantul decat hidramatele si mai rapida decat manualele, poate fi adaptata pe motoare puternice si cred ca va inlocui hidramatele care comparativ nu au nici un avantaj peste ele. Sunt o "specialitate" europeana la acest moment.
AZAZEL
imi place subiectul.

eu sunt foarte suparat ca poate intr-o zi devin milionar si nu am ce masina sa-mi cumpar. pt ca nu suport cutiile automate, si tot ce este derivat din astea. acum toate masinile de lux au cutii automate ceea ce este enervant.

daca nu mestec eu cu manuta mea in motorina n-am facut nimic. mi se ia o placere a vietii.

stiu ca aceste cutii automate au avantaje. dar nu imi plac.

sincer daca un passat cu cutie manuala ar fi cu 1000 euro mai scumpa decat cel cu DSG as plati diferenta pt a avea cutie manuala.

mai este si faza ca masinile cu automata au consum mare.
HalbaSus
Adevarul e ca cei care prefera schimbatoarele manuale nu le prefera pt ca cele automate ar fi mai proaste, mai lente sau mai putin economice, ci din cauza "feelingului" asa cum a zis si mariuskkk... ah si apropo... stai linistit ca sunt multe ferrari-uri si lambourghini-uri care au maciulie cu care poti sa mesteci in benzina biggrin.gif dar si pe mine m-a debusolat ca McLaren F1 nu vine in varianta manuala blush.gif

Back to earth: am observat cu stupoare ca la anumite firme (mercedes, bmw, etc) dupa ce motorul depaseste o anumita capacitate cilindrica, cutia manuala e eliminata... nu ti-o dau nici macar la optiuni... de ce nu ti se da voie sa conduci un motor mai mare cu cutie manuala ?
Initial m-am gandit ca e mare riscul sa "strici bijuterie de motor" dar pe de alta parte altii pun maciulii pe motoare mult mai mari... sincer inca tot nu inteleg...
Andrei55037
Cutia DSG are intr-adevar avantajul ca schimba treptele f repede insa doar intr-un sens ca sa spun asa. Adica atunci cand accelerezi in prima treapta a doua este deja presepectata, cand schimbi in a doua a treia este preselectata s.a.m.d. Aici intervine insa dezavantajul, ce se intampla daca din a treia trebuie sa treci brus in a doua. Raspuns: cutia are un mare lag pt ca trebuie sa deselecteze treapta a patra, apoi sa preselecteze treapta a doua si in cele din urma sa selecteze treapta a doua. Dupa parerea mea singurul avantaj al DSG este la liniute unde ai impresia ca ai un motor electric care accelereaza incontinuu fara nici o pierdere de putere la schimbatul treptelor.
HalbaSus: pe modele cu motoare mari se pun in general cutii automate pt a proteja ambreiajele cutiilor de viteza. Imagineza-ti ce fel de disc ar trebuii sa aiba o cutie legata la un motor de 300CP si 450Nm. Intr-adevar pe Ferrarii sau Lambo sunt cutii manuale dar alea nu au decat 2 locuri si in rest numai motor si cutie. In plus daca ai un E500 nu cred ca ai vrea sa te trezesti fara cutie de viteza in timp ce daca ai avea un F430 si ai merge cu ea ca un nebun nu cred ca te-ar frapa faptul ca ai ramas fara ambreiaj.
G e o r g e
pai de ce sa ne imaginam , il intrebam pe f1natic . are un legacy GT doar smile.gif vreo 300 cp si doar 420nm smile.gif
DragosV
Andrei55037 a zis foarte bine ce a zis : DSG-ul schimba cel mai repede in sus dar in jos pierde timp mult. Cutia perfecta ar fi un DSG in sus si un SMG in jos smile.gif .
Iulian HondaFan
DSG-ul il poti folosi in modul manual pt. downshifting...
Andrei55037
QUOTE(Iulian HondaFan)
DSG-ul il poti folosi in modul manual pt. downshifting...

Eu am prezentat modul de fuctionare. Si daca schimbi treptele manual in sus sau in jos cutia d.p.d.v. mecanic tot as va fuctiona, deci din treapta patru nu vei putea trece direct in a doua.
malin34426
Bine Iulica ! Spui tu bine ce spui. Trebuie sa fie clar ca toate cutiile automate , incepând cu Dyna Flow- prima cutie automata montată pe autoturisme sunt mai rapide. Din doua motive: 1 - caracteristica dinamica a CVA este mult superioară in special in regimurile de peste momentul maxim al motorului, adica CVA isi mareste randamentul cu turatia, pe cind la CVM scade dupa trecerea turatie de moment maxim;2- la CVA
nu ridici piciorul de pe acceleratie cind se schimba treapta; si chiar 3-
CVA permite lungirea treptelor "diagramei fiestrau". Restul , problemele de moment de schimbare la mare sau la mic tin doar de reglaje.
Este de remarcat si faptul ca o CVM are viata mult mai mare Si fiabilitate sporita lucru ce a determinat aparitia hibrizilor = cutiile "Tiptronic" sau cum ii spune fiecare. Oricum vrem nu vrem CVM va dispare incet.
DragosV
Cutia automata clasica este INTOTDEAUNA mai lenta si mai neeconomica ca una manuala. Se pierde timp la acceleratie, se pierd kilometri la viteza maxima, se consuma carburant mai mult. Singurul avantaj este confortul.
V l a d
cu intarziere mare, dar se muta la versus biggrin.gif
Mojito
Sunt detinator de masina avind CVT .Este adevarat ca s-au montat numai pe masini cu puteri relativ mici.Dar am auzit ca Nissan a montat asa ceva pe Murano.Deci s-au facut pasi importanti in acest domeniu.
Masina care o detin are in spatele volanului si doua padele + dreapta/ - stinga pentru o functionare manuala si/sau semiautomata.

Pe pozitia S (sport) pleca la stop mai repede decit pe D sau manual.Consumul cu o conducre atenta in limitele legale urbane este mai mic decit cea manuala.

Una peste alta toate masinile ce le voi achzitiona de acum inainte vor fi Automate. Imi place mai mult confortul decit efortul. biggrin.gif
Iulian HondaFan
da, Murano aici vine exclusiv cu CVT si unica motorizare aici este V6-le de 3.5l si 245CP parca... si noul Highlander hibrid-V6 vine tot exclusiv cu CVT (cel mai popular SUV al Toyotei in America, care e un cross-over bazat pe platforma lui Camry)... deci s-a facut trecerea CVT-urilor si pe motoare de putere si cuplu mare...
malin34426
QUOTE(DragosV)
Cutia automata clasica este INTOTDEAUNA mai lenta si mai neeconomica ca una manuala. Se pierde timp la acceleratie, se pierd kilometri la viteza maxima, se consuma carburant mai mult. Singurul avantaj este confortul.

Dragos , cauta sa conduci un carisma gdi cu cva, si mai vorbim dupa.
Cva pleaca in primii metrii mai greu , dar dupa aceea surclaseaza cvm,
iar consumul este o discutie relativa, pt ca la cvm curba de consum creste exponential dupa depasirea turatiei de moment maxim pe cand la cva curba are o urcare mult mai lenta. Deci pe autostrada , la 140 la ora un cva este mai econmic.
malin34426
Revin, mai vezi si cva cu variator de de raport si steptronic de la Audi de dupa 2002. Mai au ceva probleme de fiabilitate , dar sunt aproape de performantele cutiilor secventiale de pe masinile din curse (circuit sau rally)
RUE
salut,
am frunzarit putin forumul dupa subiect si am gasit 2 locuri unde s-a mai vorbit cate ceva dar nu m-au multumit in ce priveste comparatia acestor cutii de viteze.
am mai gasit deci:
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...omata+hidramata
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t=9403

rog pe cei care conduc masini automate (si ma gandesc ca au condus si cu cutii manuale) sa spuna plusurile si minusurile, fiabilitatea cutiilor respective, motivele pt care au optat astfel.

Cel care detine o astfel de masina (automata) sa evalueze pretul sh al ei fata de aceeasi varianta pe manual.
Multi considera un handicap al masinii aceasta cutie si o fac greu vandabila in Romania. Este chiar asa?
Aveti mai multa siguranta la condus cu o cutie automata?

multam!
HalbaSus
Eu am condus mai des doar ML-ul lui maica-mea care e automat... si declar cu mana pe inima ca e una din cele mai groaznice cutii care le-am vazut/simtit in viata mea (am mai mers si cu alte automate, dar alea pareau mult mai agere, spre exemplu am mers cu un A4 tiptronic si era chiar ok). Oricum din cate am inteles toate cutiile mercedes in 5 trepte sunt groaznice. De ce groaznice ? Pentru ca lucreaza in timpi geologici, retrogradarea este aproape necunoscuta pt aceasta cutie si intra in panica de cate ori trebuie sa retrogradeze... Desigur in oras se descurca bine dar in afara orasului este o piedica imensa in fata performantelor masinii. Sa explic de ce:
Mergi in spatele unui camion cu 80 la ora... cutia automata presupun ca e in treapta a 5-a (presupun pt ca nu scrie niciunde in ce treapta e).
Vrei sa depasesti camionul, semnalizezi te asiguri, treci pe banda de contrasens si acum ai 2 optiuni:
1. apesi acceleratia finut, constant... masina accelereaza... cum ar accelera orice masina aflata in treapta a 5-a la 80 la ora... adica incet.
2. apesi pedala pana in fund pt a face kick-down... ei si aici cutia intra in panica, primul efect pe care il simti e ca motorul e "inchis", adica turatia pica la turatie de relanti si motorul nu se mai aude... astepti... astepti... eventual iti aprinzi o tigara... mai astepti un pic (timp in care masina nu accelereaza)... apoi primul semn ca s-a schimbat ceva e ca dintr-o data motorul se aude tare tare de tot (pe la 4000-5000 rpm)... iar peste o secunda esti proiectat cu brutalitate in fata... timpul total de depasire cred ca e mai lung decat timpul necesar unui opel vectra de 83 de cp diesel (ML-ul e V6 3.2 benzina 218 cp).

Desigur la o accelerare lineara motorul nu are probleme, poti sa accelerezi repede (chiar cand pornesti faci kick-down iar dupa timpul initial de procesare (acela in care iti aprinzi tigara, mananci un sandwish, etc...) masina o sa schimbe constant la 7000 rpm), sau poti sa accelerezi lin si finut si masina va schimba pe la 2500 - 3000 rpm fara smucituri... dar accelerarile bruste induc o stare de confuzie totala acestei cutii de viteze.

Nu toate cutiile automate sunt asa... doar cele automate de 5 trepte de mercedes (poate ca cele noi sunt mai bune, si am auzit ca cele in 7 trepte ar fi chiar mai sportive... dar cele care le-am vazut eu pe ML si pe un E-class... sunt groaznice).

Concluzie... nu as zice nu unui DSG (yummmi), dar nici nu as da bucuria mestecatului in benzina pe o cutie automata... biggrin.gif
DORU
Nici eu ! :angel:

P.S. Inafara de confortul oferit, CV automata in general fura din sportivitate. Nu e chestiune generala, dar cine ia hydramat vrea sa stea linistit in fotoliu, nu sa urmareasca turometrul.
Mihai64798
Eu ma aflu in Copenhaga de ceva timp, si mai iau din cand in cand taxiul. Aici 85% din taxiuri sunt Mercedes-Benz clasa E(300) avand in dotare o cutie automata.La volan se afla de obicei turci/arabi care nu prea stie ei ce se intampla cu cutiile astea si cum se foloseste. In schimb am avut placuta surpriza sa observ ca la demararea de pe loc (sa zicem la semafor), unde al meu arab baga blana, cutia schimba vitezele foarte prompt, cuplul fiind destul de mare, te propulseaza imediat pe la 80-90 KM/h, acum e drept ... la retrogradare exista o mica problema. Inclin sa dau dreptate celorlalti care si-au exprimat parerea aici, nu as da comoditatea unei astfel de cutii, pe placerea turarii unui motor in (4000 si mai sus) intr-o treapta inferioara. Sunt opinii personale ce este drept, dar cred ca cel mai indicat ar fi sa incerci sa conduci 2-3 masini cu o cutie automata (presupunand cu manuala ai condus destul).
Skywalker
Eu am condus Easytronic-ul de la Opel Vectra ala de 140cp 1.8i si merge super OK (cred ca nu e cutie hidramata, aia ziceau ca este robotizata). Am condus ambele moduri ale cutiei si nu prea simt diferenta.
Paul46623
Oamenii aveau dreptate. Easytronicul nu-i cutie automata. Este cutie manuala robotizata (a.k.a. manuala automatizata). Din cauza lipsei convertorului hidraulic de cuplu (prezent pe cutiile automate obisnuite) unele din primele cutii robotizate erau serios "on the twitchy side" in regim automat. Asta s-a mai imbunatatit intre timp (piese cu functionare mai precisa, software imbunatatit), insa functionarea in regim complet automat a ramas unul din punctele nevralgice ale cutiei robotizate.
DSG-ul (a.k.a. DualTronic) este tot o cutie manuala robotizata, insa foloseste alta tehnologie.
Arheopterix
Am condus mult ambele.
In oras,trafic si dopuri de circulatie,automaticul are avantaj.
Cand vrei performanta sau condus eficient e manualul superior.
Cred ca cutiile gen triptonic sunt un compromis valabil.
RUE
eu la kia asta mic ce il conduc vad faza de franare foarte imprecisa. mai ales pt o masina fara ABS.
in astfel de conditii eu o vad riscanta pe soselele noastre unde cand ninge domneste mult si bine zapada. nu ai o fran de motor reala. comutarea manuala de pe D pe 1 sau 2 nu face decat sa aduca defecte ulterioare la cutie. nu cred ca aceste cutii accepta un astfel de schimb pt franari sau pt depasiri.

in oras e superba. mai ales daca e trafic intens.
la drum observ (cu o persoana) ca schimba relativ repde si daca nu fortez cel mult la 2500 schimba treapta.
merg cu ea constant la 90 km/h cu 2400 turatii. deci nu cred ca va consuma benzina mai multa ca cea manuala.

la un sofer incepator (sau sa zicem o femeie care e mai stangace) cutia automata evita ca masina sa meraga muuuult turata in o treapta inferioara. deci poate consuma chiar mai putin decat manuala.

la drum nu am apucat decat distante de 35 de km pe unfel de autostrada dar cu viteza limitata. deci nu in traficul drumurilor noastre (ne)europene.
Otto73
Eu vad cutiile manuale ca pe ceva antic, rudimentar etc. Cutia automata iti ofera o lejeritate a condusului mai ales daca conduci mult in oras. De ce sa ai mana dreapta si piciorul stang ocupate cu schimbatul vitezelor?
eddie
Poate de alte cutii automate lumea e multumita,dar eu nu am fost de cea pe care am avut-o pe un Cielo din 1999. Ce nu mi-a convenit la ea:
1.avea numai 3 trepte de viteze
2.motorul era mai turat la aceeasi viteza decat unul cu cutie normala
3.consum mai mare cu 1-1,5 l/100 km decat la una normala
4.pierdeai o fractiune de secunda la fiecare schimbare de viteza
5.iarna nu-i ca vara,adica merge mai prost pe zapada
HalbaSus
QUOTE(Otto73)
Eu vad cutiile manuale ca pe ceva antic, rudimentar etc. Cutia automata iti ofera o lejeritate a condusului mai ales daca conduci mult in oras. De ce sa ai mana dreapta si piciorul stang ocupate cu schimbatul vitezelor?


O fi rudimentar dar schimbatorul de viteze pt mine face condusul mult mai placut... pot sa-l misc cu grija dintr-o viteza in alta pt un mers cat mai lejer sau pot sa-l "pleznesc" la turatii ce se indreapta spre linia rosie atunci cand conduc de parca as avea o albina in fund...
T u d o r
Eee, aici e vorba de difereta de cultura automobilistica dintre Europa si America. Otto este adeptul acesteia din urma, bazata pe confort, motoare mari si puternice, drumuri drepte si foarte lungi. Nu este rau, este doar altfel. smile.gif
Paul46623
QUOTE(Otto73)
Eu vad cutiile manuale ca pe ceva antic, rudimentar etc. Cutia automata iti ofera o lejeritate a condusului mai ales daca conduci mult in oras. De ce sa ai mana dreapta si piciorul stang ocupate cu schimbatul vitezelor?

Cutiile clasice automate incep sa fie papate incetul cu incetul din ambele sensuri de catre cele doua tipuri de transmisii nou-aparute (sau mai bine zis, nou-perfectionate). La 'fluiditate' si comfort (in unele cazuri chiar consum si performanta) sunt 'luate' de a doua generatie de CVT-uri (Audi MultiTronic, Nissan Extroid), iar la sportivitate si precizie n-au argumente in fata ultimelor serii de cutii robotizate (ultimele versiuni de Selespeed/SMG/Easytronic etc.) sau dublu-ambreiaj (binecunoscutul DualTronic de la BorgWarner, intalnit pe VW si Audi sub numele DSG).

Edit: o mica modifcare stilistica.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.