QUOTE(maryuskkk)
ok. nu s-a raspuns la intrebarea lui cristi, raspunsul ma intereseaza direct: de ce consuma TDI asa mult ulei.
in categoria TDI intra motoarele diesel cu pompa distribuitoare, pompa injector (PD) si common rail
Probabil te referi la TDI PD, nu?
Noile PD-uri consuma aproximativ 0,5-2.0 l la 15.000 Km in functie de regimul de turatie la care sunt supuse, adica cat de tare o calci. In principal, sunt cam 2 motive:
1.
compresie semnificativ mai mare decat la common rail. Iulian are dreptate, de aici si cuplul superior, caracteristic PD-urilor. Cu cat compresia este mai mare, cu atat va scapa mai mult ulei in camera de ardere, unde va fi ars. Acest lucru nu trebuie sa fie ceva ingrijorator, desi pentru unii este foarte deranjant.
2.
constructia diferita a cilindrilor. Presupun ca ati vazut cum arata un cilindru. Ati observat acele mici santuri spiralate prin care se asigura ungerea? Ei bine, la noile PD-uri n-o sa le vedeti. Nu o sa le vedeti deoarece ele sunt dispuse... longitudinal. Aceste santuri longitudinale asigura o ungere mult mai buna a cilindrilor, lungind viata motorului. Aceasta a fost explicatia oficiala a VW ca raspuns la ingrijorarea unor posesori. Daca nu te duce la faliment costul suplimentar pentru ulei, nu vad de ce ar fi o problema sa cumperi 1 l in plus fata de celelalte motoare.
Si oricum, cat dai pe ulei recuperezi la filtrele de motorina. Se stie, filtrele pentru PD-uri sunt mult mai ieftine decat pentru CR.
Ceea ce ma distreaza este ca mai ingrijoratii sunt propritarii de alte marci decat cei de PD-uri...
QUOTE(maryuskkk)
VALENTIN daca motoarele TDI SUNT ATA DE BUNE de ce ar trece la CR cei de la VW? si asta pe toate motoarele si nu doar pe cele mari?
Raspunsul il ai in postul lui Dragos. Adevarul nu este chiar acela totusi, motivul pentru care renunta cred ca este exclusiv legat de costuri. Deocamdata, normele de emisie nu reprezinta o problema, avand in vedere ca PD-urile aveau EURO 4 inca de la lansare. In acest moment, VW nu se gaseste in fericita situatie de a dezvolta 2 tehnologii diferite. PD vs CR 2 il face pe TDI in cele mai multe privinte castigator, insa odata cu urmatoarele norme de emisie (Euro 5), fara investitii majore, PD-ul nu prea are sanse.
Pe langa dezavantajele arhicunoscute, PD-ul are si cateva avantaje fata de CR
- datorita presiunilor de injectie mult mai mari, PD-urile au o atomizare mai buna a motorinei, ducand la un amestec mai omogen. Tot datorita presiunii superiore, motorina injectata patrunde mai adanc in cilindru, fata de CR. Avantaje: performante, consum si poluare redusa chiar si fara filtru de particole.
- fiabilitate mai mare. Lungimea circuitului de mare presiune, in cazul PD-urilor, este mult mai mica fata de CR. Aceasta este calcaiul lui Ahile in cazul CR. Bosch a remarcat la timp acest mare dezavantaj si, incepand cu CR 4, va reduce presiunea in rampa de la 1800-2000 bari inapoi la 1350. Printr-un procedeu inspirat de la PD-uri, este vorba de un amplificator hidraulic, aceasta va fi crescuta pana la 2500 bari chiar inainte de injectie. Dincolo de aceasta presiune nu mai este indicata cresterea, deoarece picaturile de motorina sunt atat de fine incat nu vor avea inertia necesara stapungerii aerului din cilindrii.
- mai sunt cateva avantaje minore printre care si dependenta mai mica fata de calitatea motorinei, filtre mai ieftine etc.
Atasez o imagine sa vedeti similitudinile dintre un injector PD si amplificatorul hidraulic de mare presiune din CR 4. (HADI)
Injectorul PD:
si HADI