Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Sa ne laudam cu consumurile
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2, 3
James Kilowatt
In frana de motor, electronica taie complet gazul, si la diesele si la cele pe benzina cu injectie. Asa ca e corect ce-ti zice scula aia laugh.gif
Kaiten
Pai atata timp cat exista turatie (deci pistoanele alea merg in motor) nu intra motorina in cilindri? Sau in momentu ala se invart in gol (fara combustibil)?
Aurelian25780
QUOTE(Aurelian25780)
Consum 11.5% ... viteza medie 122km/h ... Suceava - Bucuresti (436km)
top speed: 220kmh, prima parte mai lent (drum + ploaie), de la Bacau mai repejor - m-au cam incurcat radarele! si traficul! in rest n-am coborat sub 80kmh!


sorry!
revin cu amanunte:
Honda Accord - 2400cmc, 190 CP,
Durata Sv-Buc: 3 ore 35 min
James Kilowatt
Nu se invart chiar in gol, alfel n*ar frana. Se invart doar cu aer, fara carburant.
G e o r g e
in momentul ala nu mai se da benzina din injector :bounce:
Kaiten
eu credeam ca e vreun bug, ceva, chiar am facut si o poza pe la 80 cand arata consum 0. laugh.gif
James Kilowatt
Nu e bug, problema e ca nu poti scoate consumul ala decat la vale laugh.gif
stefan_ieu
Asta (consum 0%) stiu sigur ca se intampla la injectia controlata electronic. Nu stiu daca e asa si la celelalte. Oricum, nu e nici un bug.
James Kilowatt
Pai cel putin cele pe benzina, toate care sunt cu injectie sunt controlate electronic... si la diesele, toate ceva mai noi.
stefan_ieu
Eu ma refeream la cele care nu sunt controlate electronic. Despre alea nu stiu... Si unde nu stiu, nu spui nimic :compress:
f1anatic
Ford Taurus 3.4L V8
Chevrolet Venture 3.4 L V6

oras 16 %
autostrada 10%
Echo
Kia Sportage 2,0 DOHC 128 CP, 9,8l afara, 15l oras, iarna 25l
Daewoo Nubira I 1,6 DOHC 106 CP 7-7,5l afara, 10-11 oras, cu injectoare praf, 14
VW Passat 1,8 SOHC Monopunct Mono Jetronic 90 CP 6,5l la 90 kmh, 8 la 120 kmh, 10,5-11 in oras
Mercedes Benz 230 Coupe Injectie multipunct mecanica KA Jetronic (cutie automatica 3+1+1 trepte) 136 CP 9-10 afara, 15-17 in oras, forjata ajunge lejer la 25
Kaiten
QUOTE(MR28673)
In frana de motor, electronica taie complet gazul, si la diesele si la cele pe benzina cu injectie. Asa ca e corect ce-ti zice scula aia laugh.gif

Deci este mai economic ca in timp ce cobori o panta de exemplu sa o lasi in frana de motor decat sa o scoti din viteza (pe langa faptul ca e mai indicata frana de motor). Tot teoretic ar fi un consum ametitor de 0.0 in cazul coborarii unui drum lung in panta abrupta. Ma si gandesc cum ar fi sa cobor transfagarasanul de la balea lac la vidraru cu consum 0 sau sub 1-2 litri :PPPPPPPPPPP
Iulian HondaFan
Honda Civic EX 2002, 1.7l SOHC 16 valve VTEC, 127cp si 148Nm, transmisie manuala, asamblata in Canada:
6l% pe autostrada, 7.5-8l% in oras.

VW Golf IV GTI 2003, 1.8l DOHC 20 valve turbo, 180cp si 225Nm, transmisie manuala, asamblata in Brazilia:
7l% pe autostrada si 10l% in oras.
James Kilowatt
QUOTE(Kaiten)
[]
Deci este mai economic ca in timp ce cobori o panta de exemplu sa o lasi in frana de motor decat sa o scoti din viteza (pe langa faptul ca e mai indicata frana de motor). Tot teoretic ar fi un consum ametitor de 0.0 in cazul coborarii unui drum lung in panta abrupta. Ma si gandesc cum ar fi sa cobor transfagarasanul de la balea lac la vidraru cu consum 0 sau sub 1-2 litri :PPPPPPPPPPP



Da, doar e mai economica frana de motor decat coboratul in punct mort si cu motorul la relenti. Insa ce castigi coborand transfagarasanul, pierzi cand il urci :bounce:
Oricum ar trebui sa folosesti frana de motor la coborari lungi, daca nu vrei sa scoti fum din placutele de frana sau sa-ti fiarba lichidul... Daca pedala devine elastica, inseamna ca deja e supraincalzita frana.
sandman
aveam o dacie de 1400cm si consuma 10-11l in oras, si 7in afara. espero 1,5 consuma 10in oras si 6.5 in afara, peugeot 405 1.6, 9.5in oras si 7in afara. ce ziceti? va mai luati dieseluri?
TheCube
QUOTE(MR28673)
Insa ce castigi coborand transfagarasanul, pierzi cand il urci

Problema se pune un pic invers: ceea ce pierzi urcand, castigi la coborare :cheers:
James Kilowatt
Atunci, poti castiga si urcand, daca in loc sa conduci impingi masina! :cheers: Plus ca metoda asta de a conduce combate sedentarismul laugh.gif
f1anatic
Mincatzi-ash, daca te afli intr-o masina tractata, cred ca scotzi un consum IDEAL !
f1anatic
Am fost in Canada week-end-ul trecut si de-abia acum am facut socoteala la consum. Cam 12-13 % cu masina plina: 4 adultzi, 2 ciini, bagaje de parca ne mutam. Plus ca nu am mers mai incet de 130 kph.
rafaello5
Dacie 1997 in oras 10-11(cred ca pot sa o scot si la 9 daca vreau).In afara cam 7-8 max.
Pytycu XPert
Sa nu va vina sa credeti.... Am o daci din `77 1300. Am fost cu ea pana in Pitesti si mi-a consumat 5.5%!!!!!! Nici acum nu-mi vine sa cred... Acu` de la kilometraj nu a coborat sub 100 km/h !!!!!
James Kilowatt
Eu te cred numai partial. Cu dacie din '99 cu carburator am scos si eu consumuri sub 5.5.... insa fara sa depasesc 90 la ora. Sunt convins ca e posibil si cu cele vechi cu patru trepte, insa figura cu acul care n-a coborat sub 100, aici cred ca ceva e in neregula. Ori n-a fost ala consumul, ori n-a fost aia viteza.....
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Eu te cred numai partial. Cu dacie din '99 cu carburator am scos si eu consumuri sub 5.5.... insa fara sa depasesc 90 la ora. Sunt convins ca e posibil si cu cele vechi cu patru trepte, insa figura cu acul care n-a coborat sub 100, aici cred ca ceva e in neregula. Ori n-a fost ala consumul, ori n-a fost aia viteza.....


Cind eram in tzara, tata scotea in mod obisnuit sub 6% cu o Dacie 1300 din 1974 (ma rog, de-a lungul anilor devenise un mic Renault 12, dat fiindca multe piese originale erau Renault si inlocuite fiind tot cu Renault). Aia da masina. Plus ca la prima scirtzitura sau sughitz, tata se nevroza atit de tare ca nu te intzelegeai cu el pina nu se vindeca masina.
James Kilowatt
F1, sunt de acord cu tine. Daciile (cele cu carburator Weber, nu solex) pot fi foarte economice, chiar si cele vechi. Insa nu la viteze de peste 100...
andrei27237
oameni buni,la masinile pe carburator e tot asa?adica e mai economic sa cobori in fana de motor,decat la liber?consum 0 e cl;arca nu e ,atata ma duce capu si pe mine...
V l a d
renault megane 2, motorizare de 1.6, 16valve, 11/100km in oras cu clima pornita si cam 6.7/100km in afara orasului la 160km/h
James Kilowatt
Andrei, la carburatoarele moderne au un economizor (adica o valva electromagnetica) care taie accesul bezinei in frana de motor. unii au montat-o si la Dacie. Insa la cele cu carburatoare clasice, mai vechi, nu e asa, consuma chiar multisor in frana de motor pentru ca suge benzina multa datorita faptului ca e clapeta de acceleratie inchisa si depresiunea mare in carburator.

Vlad, chestia cu 6.7l/100km la 160 la ora n-o cred, decat daca erai la vale. :bounce:
V l a d
MR2 consumul nu se calculeaza la instant pentru ca nu e relevant. Drum pana in Grecia viteza medie 120 inregistrata de computerul de bord si consum (media consumului) 6.7/100. Mai mult ca sigur ca la 160 - 170 mananca mai mult, dar nu asta ma intereseaza ci ma intereseaza cat consuma in medie la drum lung caci in acceleratie poate consuma si 20% si in deceleratie 1.5% asa ca numai consumul mediu e relevant, dar crede-ma ca am mers 160 - 170 cam jumatate din drum si intre 80 - 160 cealalta jumatate. (bine, asta cu o pauza de pipi laugh.gif )
James Kilowatt
Vlad, sunt de acord cu tine. Discutia cu carburatoarele venea de la altceva.
6.7 la o medie de 120km/h e credibil, insa la 160 continui sa am dubii. De performanta asta nu e capabila nici toyota prius de exemplu, care are un coeficient aerodinamic ce face invidioase multe masini sport..... Iar cresterea de consum de la 120 la 160 e cu totul alta decat cea de la 80 la 120....
Aurelian25780
am calculat consumul unui drum Bucuresti - SV, media de viteza 122kmh
consum: 12,5%
eu cred ca e un consum bun pentru o Honda Accord 2.4
G e o r g e
e un consum bun.

supernova 1.4 modificata. 11.7 clima 90% din timp, condus sportiv.
tops : 13.1% non clima :shock:
Iulian HondaFan
QUOTE(Aurelian25780)
am calculat consumul unui drum Bucuresti - SV, media de viteza 122kmh
consum: 12,5%
eu cred ca e un consum bun pentru o Honda Accord 2.4


nu e bun deloc, cred ca e ceva in neregula cu masina ta: un Accord 03-04 american ( aici este o alta versiune total diferita si, desigur" in the land of the plenty", mai mare si mai greu) cu 2.4 DOHC VTEC face 6.5-7l% ( 34-35 mile pe galon) pe autostrada la 120-135 km/h ( 70-80mph).
de civic 1.7 SOHC VTEC uite mai sus.
G e o r g e
ba este chiar bine . pt ca nu e vb de autostrada ci de viteza medie indicata de calcul de bord pe drumuri nationale. nu mai compara romania cu sua ! aici sunt 118 km de autostrada + inca 60 noi .

asa ca , pt a scoate 122 km/h vit medie trebuia sa fi mers cu mai mult . intelegi matale cum sta treaba?
Echo
QUOTE
asa ca , pt a scoate 122 km/h vit medie trebuia sa fi mers cu mai mult

Iulian, aici poti atinge viteze de 170-180 si te trezesti cu o medie orara de 100 kmh. Sa te pui pe autostrada cu tempomatul reglat pe 120 kmh si mergi asa vreo 3-4 ore e una, alta e sa faci raliu (ca de fapt asta e, raliu) printre carute, tractoare, camioane pe un two-lane blacktop pe o distanta de 500-600 de km. Nu se pot compara cele doua regimuri. Asa ca consumul lui Aurelian e chiar f. bun pentru o masina de 2,4 l. De aici poti sa-ti dai seama de ce prefera europenii dieselul. Ar mai fi un citat al unui rep de la GM care spuneau ca europenii conduc masina, americanii locuiesc in masina. hai ca devin OFFTOPIC
Aurelian25780
Iulian, dupa cum spun si colegii mei, aici in Romania e destul de greu sa scoti o medie peste suta, pe orice drum mai lung de 150km. Din cate vad eu motorul este acelasi, insa se intampla ca pe distanta de 20 km sa prinzi un radar in linie dreapta (2-3km cu 60kmh), sa ai carute, eventual o nunta, doi prieteni cu daciile parintilor care fac intrecere (f. periculosi), un tir care intoarece in mijlocul drumului european, nu mai vorbesc de soferii de banda a 2a (de viteza, pentru noi romanii!!) care merg cu 8-120kmh si nu se feresc. Cred ca am exagerat un pic, dar uneori imi vine sa iau trenul si sa citesc o carte decat sa-mi fac nervi! :evil:
Nu cred ca sint singurul care a patit asta.
Atunci cand acelerezi pana la 170-190kmh din 5 in 5 min sa vezi cum iti sare consumul! - ca despre asta era vorba
Am mers si economic si mi-a luat 8.9% dar cu o medie de 75 kmh!
Iulian HondaFan
inteleg chestiile astea, dar asta e consum de oras (stop and go) aici cu o medie de 40km/h. daca o forjezi fara mila ajunge acolo, dar in cazul asta viteza nu are sens. plus ca riscul de accident este mai mare.

as fi curios cum s-ar comporta o toyota prius cu al sau brake regenerative system, in regimul de acolo. ai avea destula frana sa ai acumulatorul plin de energie pt motorul electric. aici in teste priusul a consumat mai putin in oras decat pe autostrada.
Valentn28356
Ford Escort 1.3 (carburator) 1987
oras: aprox.8
afara: 6.5 (o medie e greu de spus dar mergeam regulat cu 120 sau 140 cand se putea)

Audi A3 1.6
oras: 10.5
afara: 10
James Kilowatt
Cred ca e super traficul in orasul tau.... :bounce:
stefan_ieu
Nici pomeneala (ma iau dupa locatie...). E groaznic Bucurestiul. Nu vreau sa o dau in off-topic. Exista un topic pe tema asta.
Dar consumul depinde si de :
- stilul de condus,
- reglajul masinii,
- pe unde conduci : in cartiere sau in centru,
- la ce ore
..... si lista poate continua.
Eu initial am tot incercat sa-mi fac un consum mediu de oras, dar am renuntat de mult la ideea asta. E asa de mare diferenta cand merg in centru la servici in fiecare zi fata de concedii/"masina nu e la mine si nu se merge in centru" incat nici nu mai stau sa ma chinui.
HalbaSus
Opel Vectra 2.0 DTL (un fel de SDI al opelului)
Afara: 4.5 - 4.8 (la o viteza medie de aproximativ 100 km/h, mai mult nu pot scoate cu puturosenia asta)]
Oras: Undeva intre 6 si 8 (dupa cum ziceau ceilalti depinde foarte mult de oras, cartiere, centru, orele de functionare, de exemplu de vre-o luna in Oradea se circula bara la bara in centru pt ca au blocat un pod din oras si toata lumea o ia prin centru... cum eu ma duc zilnic la servici (in centru) plus cateva ture tot in centru cred ca am ajuns la un consum de 10... dar asta nu e reprezentativ pt masina smile.gif)
Desigur depinde foarte mult de marimea pantofului... eu am 43 si piciorul fiind greu, gravitatia mare, in anumite situatii merg si pana la 4000 de ture cu saracul diesel (turatia maxima fiind 4800).
radu30464
un seat cordoba tdi sport :4.2 l la 90km/h 6.4 l in oras
Sergiu31814
VW Derby de 21 ani (un polo 2 facut berlina, un fel de strutocamila, ceva ca Jetta vs Golf, Derby vs Polo), 200.000 km, motor de 1.1 L inca OK, carburator schimbat si pus un weber de dacie.
Cluj-Costinesti si retur medie de 5.2/100 Km in regim usor agresiv (cam ce se poate scoate din masina asta veche fara a o face praf cu tot dinadinsul).
Oras normal 6.6 L/100 Km
Oras infernal (Cluj bara in bara la ore de varf) 7.3 L/100 Km
robert constantin31470
Daewoo Nubira 1 '99 1,6 16v

I-am facut consumul in stil clasic adica umplut rezervor, mers 350 km, umblut iar si diferenta

350km=22l ====>6,28/100km

Tot timpul cu AC pornit viteza croaziera 120 maxim 155

In oras cam 10 smile.gif
Pytycu XPert
hihihihiiii stiti cu ce mai ma pot lauda eu?? laugh.gif cu un consul de 1,5l/100km :cheers: de ulei... tongue.gif bineinteles laugh.gif
Trage saraca.... numai ea stie cum... laugh.gif
Alexandru39902
Eu am doua masini:
- VW Golf III din 97 motor 1,9 sdi - 6% urban 4,5 extraurban
(MOTORINA)
- FORD Sierra din 86 motor 2,0 benzina cu instalatie GPL
- 11% urban 9%extraurban
(GPL)
Eu zic ca e bine pentru ca nu prea le sta roata laugh.gif
Zsolt28851
Audi B3 1.6 diesel simplu. Ultima data cand am facut plinul (60l), am mers cu ea 1350 km ( numai cam 25% din distanta asta in oras, restul afara ). In afara max cu 135km/h (media cam 80 km/h ). Deci consum de cca. 4.4%
Han.solo
Toyota Corolla 1.4D4D
Pe autostrada la 120km/h cam 5,5%, la 90 pe la 4,6%.
Urban 5,5-6%.
f1anatic
Subaru Legacy GT 2.5L turbo

~ 20 mpg interurban la cam 35 mph
adica asa dupa ureche...cam 35 km cu 4 L la vreo 50 kph asa ca...cam 10-11 L%
G e o r g e
consumul o sa mai scada wink.gif motorul e inca "strans".
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.