Help - Search - Members - Calendar
Full Version: 2005 Subaru Legacy GT @ 389 whp !
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Tuning > Engine
f1anatic
Un smecher (ma rog, el are firma de tuning) de pe forumul Subaru ne-a dovedit ca se poate...Cifrele sint la rotzi, masurate pe dynamometer.



Engine
flipped intake manafold
Garret GT3076R asta este un turbo aftermarket
GP Moto TBE turbo back exhaust
GP Moto FMIC front mounted intercooler
GP Moto custom blow through MAF housing
Tial 44mm external wastegate
Perrin TBE

Fuel
Walboro GSS342 fuel pump
Modified stock injecotrs

Suspension and Wheels
Prodrive PFF7s
GP Moto coilovers
Perrin front sway bar
Perrin rear sway bar and support
Perrin PSRS

Brakes
Stoptech 332x32 BBK
SS brake lines
Axis brake pads

Electronics


JL Audio 500/5 500W 5 ch amp
JL Audio XR625-CXi coaxials
JL Audio XR525-CXi coaxials
JL Audio 10W6v2 subwoofer
JL Audio Clean Sweep
TurboXS boost controller
TurboXS UTEC
TurboXS knockLite
TurboXS Electronic boost controller
TurboXS Tuner wideband O2
EcuTek reflash


La categoria electronice, punctele enumerate in italics reprezinta modificari la motor.

QUOTE
I have been saying for a while that our LGT is faster than anyone out there, well tonight we put up the numbers.

This is straight 92 octane from Chevron, no water injection, no octane booster, no BS! 84 degrees in the shop, 22 psi. Along the way we made 340whp at 17 psi, 300+ at 14.

I will hit 400whp on pump, but this was a good place to stop.

STOCK CLUTCH, STOCK TRANNY!


Pot pune si o poza a masinii...dar arata ca a mea...este alba.
guerilla
cam cat l-a dus toata distractia? estimativ asa.
384 la roata inseamna cat la motor?
G e o r g e
389 la roata , cu o pierdere de app 25% as zice 510-520cp la motor :angel:
cosmin45741
wow!!!
ce fac sbaru astia!!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
HalbaSus
eu stiam ca pierderea e de 15% dar asta la tractiune pe o singura punte... la tractiune integrala probabil ca e mai mult... oricum cam pe la 500 cp ai are... avand in vedere ca are ambreajul stock... e bine... inseamna ca subaru face ambreaje bune biggrin.gif... ma intreb oare daca turbina aftermarket nu i-a afectat timpu pe circuit (din cauza turbo-lag-ului crescut)... oricum... reall nice... se pot face multe cu o masinuta daca ai timp si bani, chiar ieri am vazut la 5th gear un nissan 200SX folosit la drifting care avea conform proprietarului 700 cp...
James Kilowatt
QUOTE(G e o r g e)
389 la roata , cu o pierdere de app 25% as zice 510-520cp la motor :angel:



Pierderi atat de mari?! 100kW? Pai cred ca s-ar incinge la greu transmisia...
Dai cu presupusul, sau ai luat cifra de undeva?
f1anatic
Nu nu...pot sa itzi arat (dar cel mai bine te uitzi pe forumul cu masini personale). Este acolo un dyno graph cu Subaru Legacy GT si sint indicate cifrele stock si modificata pt wheel horse power. In general este in jur de 200 CP cifra la rotzi...care reprezinta...75% din cei 250 raportatzi de Subaru (la motor). De altfel totzi producatorii auto, cind raporteaza puterea...este la motor, la axul cu came, NU la rotzi.

Deci nenea asta este cam de 2 ori mai puternic decit o Legacy stock.
G e o r g e
ma raportez la exact ce zice F1 mai sus smile.gif

la AWD este pierduta cam 25% din puterea motorului smile.gif
James Kilowatt
Habar n-aveam ca e atat de mult... omul cat traieste invata smile.gif
Si la FWD? Chiar sunt curios...

a... inca ceva
Cum se masoara, exact, puterea la roti? In cei 25% pierderi intra si frecarea rotii pe suprafata de rulare? Se masoara puterea care ajunge la roata, sau puterea care impinge masina inainte?
HalbaSus
La tractiune fata/spate media este de 15%... +/- difera de la model la model.
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Cum se masoara, exact, puterea la roti? In cei 25% pierderi intra si frecarea rotii pe suprafata de rulare? Se masoara puterea care ajunge la roata, sau puterea care impinge masina inainte?


Pe Dynamometer. La voi cum se fac testele de poluare ? Nu se pune masina pe niste cilindri care se rotesc si itzi baga o tzeava in tobba de esapament ? Ma rog asta e de moda veche...la masinile din 96 sau mai noi, se face testarea pe computer. Eh...

http://auto.howstuffworks.com/horsepower2.htm

Si e clar ca include si frecarea intre rotzi si asfalt. Puterea care impinge masina inainte este numarul care te intereseaza.

Oricum...ca veni vorba de dynamometers, la noi (Subaru, AUDI si toate celelalte masini permanent AWD) trebuie scule speciale...pt ca trebuiesc invirtite toate rotzile.

Sincer vorbind...AWD este atit o fericire cit si un necaz. Nu ai nevoie de AWD decit cind pleci de pe loc, respectiv in conditzii vitrege (ploaie, zapada). Ma rog...daca te gindesti bine, pe un circuit, o masina AWD va fi mai iute decit surata non-AWD pt. ca ajuta imens cind iei curbe la viteza. Dar AWD inseamna greutate in plus, consum in plus. Sint destul de impresionat ca Legacy GT are puterea pe care o are si la consum este la medie sau mai buna ca media aici in America.

Daca esti interesat de alte sisteme AWD, incearca sa citesti pe linga AUDI si despre cel al ACURA 3.5 RL Este ceva mai destept decit SUB-A-UDI ... Ma rog decit Legacy GT Manual a mea...pt ca la masinile automate, si Subaru are VTD.
James Kilowatt
Acum m-am lamurit:)

AWD e o afacere cand ai 350 CP, ca tine. La o masina cu 105CP, ca impreza entry-level, cred ca mai degraba e frectie la picior de lemn, cel putin pe circuit sau pe strazile obisnuite. O fi bun, insa nu cred ca diferenta de motricitate compeseaza kilele in plus si calutii in minus.

Insa la motoarele turbo de la subaru... me wants some, vorba lui George smile.gif
f1anatic
QUOTE(MR28673)
Acum m-am lamurit:)

AWD e o afacere cand ai 350 CP, ca tine.


Numai 300. Te rog. Sa nu exageram.

Depinde unde traiesti. Daca ninge si e ploaie si zapada 4-5 luni pe an...chiar si fara 300 de CP o masina cu AWD e mai buna.

Poate la Chicago e moft. Dar sint zile cind fara AWD mai bine stai acasa. Si desigur...daca pui problema per ansamblu, o masina cu AWD este mai stabila (la viteza, in curbe) deci mai sigura...asta 24 h pe zi, 365 zile pe an fie ploaie fie soare. Nu vorbim de acceleratzie si alte prostii. Dar putem vorbi de uzura mai uniforma a unor componente ale masinii...
HalbaSus
RWD e mai manevrabil... si consuma mai putin... dar nu e bun iarna...
AWD e destul de manevrabil dar consuma mult (pierde mult in transmisie)..
FWD e cel mai nemanevrabil dar merge si iarna si nici nu consuma mult...

nu exista solutie buna
Iulian HondaFan
am ceva rezerve ca poti scoate 500CP din 2.5l cilindree chiar si cu super-turbo si intake manifold s.cl. nu zic ca e neadevarat dar am asa o neincredere ca e real.

pierderea de putere nu cred ca e proportionala cu puterea motorului ci este functie de inertia transmisiei si desigur creste cu turatia. as zice ca daca cresti puterea motorului pe aceeasi transmisie ( pana la un punct la care parlesti ambreiajul sau cutia de viteze) vei avea proportional mai multa putere la roata decat la motorul de putere mai mica.

asa ca daca ( si numai daca) are 386 la roti ar trebui sa scoata 420-450CP la flywheel. dar nu cred ca poti stoarce mai mult de 350-400CP din motorul asta...
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
asa ca daca ( si numai daca) are 386 la roti ar trebui sa scoata 420-450CP la flywheel. dar nu cred ca poti stoarce mai mult de 350-400CP din motorul asta...


Cauta sa vezi cit se scoate dintr-un STi ? Este acelasi motor (USA)
HalbaSus
Sunt multe motoare de 2-3 litri din care se scot performante uluitoare... Exista golf4 cu vre-o 800 cp folosind motorul 3.2 de la audi (supraalimentat of course), exista o gramada de exemple de masini supra-alimentate care au mai multa putere decat un ferrari... dar in momentul in care ai luat un motor de 2 litri, i-ai pus ditamai turbina si ai obtinut 500-600 cp se ivesc urmatoarele probleme:

1. Cum pui caii pe sosea ? pneuri, transmisie, ambreaj... e greu sa mai pornesti de pe loc...
2. Cat rezista motorul ?
3. HUUUUUUUGE TURBOLAG (bigger the turbo, bigger the lag... )
4. modificatul caroseriei ca sa suporte motorul
etc...

deci e posibil... nu foarte util insa...
Iulian53383
Salutare , am tras o geana la diagrama ,testul este realizat pe un banc de rulaj "Mustang AWD" ?? dar daca masinutza asta reuseste sa faca 100km pe sosea fara sa fac trosc ceva e mare minune, ma rog nu ai specificat daca este schimbata transmisia si blocul motor sau nu am vazut ?
Yo ma gindesc asa ca sa obti ceva cai ori faci suprainjectie ori supraturatii.
ori la suprainjectie trebuie si un superbloc superalezat cea ce nu cred ca este cazul unei masini de serie iar turatia din schema am vazut ca nu a crescut,iar bancul nu opune fotza de frecare ca asfaltul, + ca se ruleaza cu rotzile drept pe banc ,cea ce ar duce la distrugerea transmisiei cred yo pe sosea
Si daca sa bagat tot ce au baietzii de la matrixintegra.cc de unde apartine testu atunci recomanda-ne lambo sau alte alea.
Curios este ca testul o sa apara in curind si greutatea masini din test nu sa schimbat de unde naiba le- ai man (unde draq sint piesele), rude ceva wink.gif :beer:nu vad deloc emisia de gaze si nici cilindri ??
Ti-as arata polo de 180 cai 1300cmc; dar nu e AWD biggrin.gif 6,8sec/100km/h 238km/h biggrin.gif beer.gif
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
1. Cum pui caii pe sosea ? pneuri, transmisie, ambreaj... e greu sa mai pornesti de pe loc...
2. Cat rezista motorul ?
3. HUUUUUUUGE TURBOLAG (bigger the turbo, bigger the lag... )
4. modificatul caroseriei ca sa suporte motorul
etc...

deci e posibil... nu foarte util insa...


Omul a zis ca se duce cu masina la pista sa ne dea numerele pt acceleratzie si altzi timpicronometratzi. DAR trebuie sa schimbe mai intii ambreiajul pe care il are, dar vrea sa vada daca poate achizitziona o cutie de viteze STi mai intii.

Motorul nu este prea turat. Stock, este turat la 6500 iar STi-urile cu acelasi bloc motor sint turate pina la 7500. Acum, ce e drept e adevarat...are mai mult turbo boost 18-20 psi dar vezi tu, are si multa electronica care sa tzina motorul sub control plus un engine management custom-tuned pt masina si modificarile aduse.

Nu inseamna ca daca ai un turbo mai mare, neaparat ai si turbo lag. Totul este prin constructzie. Spre exemplu Legacy in Japonia are TWIN SCROLL turbo adica doua elici. Una pt. turatzii mici, una pt turatzii mari. Turbo lag = zero. Apoi mai exista si posibilitatea unui twin-turbo. Nu sint familiar cu specs. la turbina lui dar sint convins ca este ceva cu putzin turbo lag - in general asta e ceva ce vor sa elimine totzi posesorii de Subaru. La capatul plajei de turatzii, orice masina este iute, conteaza cit de iute ajungi acolo...acceleratzia...si pt asta se schimba turbo cu o unitate care da mai putzin lag.

Pt Iulianxxxx

Motorul este acelasi ca la Subaru STi. Spune ceva ? Este de serie...dar facut cu responsabilitate. Supraturatzie si supraalimentare...masina asta le are pe amindoua. Are un alt intercooler, alt turbo - volum de aer, presiune in cilindri, etc. Citeste lista de mods.

Masina NU este a mea...eu am modificari mult mai modeste. Suficiente insa pt a fi sigur ca in configuratzie stock, modelele de masini sedan cu 4 usi care sint mai iutzi ca mine sa le pot numara pe degetele de la o mina (hai poate 2 miini).
Iulian HondaFan
STI-ul are 300CP si este practic supratunat din fabrica pt. caracteristicile respective. sunt de acord ca mai scoti inca 50CP din el cu modificari ulterioare, hai, daca esti mester, mai scoti inca 50 peste astia... ajungi cam la 400CP... mai mult insa mi se pare greu.

repet nu zic ca e imposibil dar e greu de crezut...

intr-adevar motoarele de F1 scot 900-1000CP din 3l cilindree dar asta e cu valve pneumatice si sunt motoare care se duc la 15-17000 rpm. intr-adevar nu sunt turbo dar au super intake manifolds si cine stie cate alte chestii. si in plus nu tin decat cateva mii de km... nu vad cum, chiar cu turbo, poti sa scoti 200CP/litru de cilindree chiar dintr-un motor Subaru, doar daca tii sa-l prajesti rapid...
HalbaSus
@f1, nu zice nimic acolo de twinturbo... zice doar ca e aftermarket... daca e cu twin-turbo atunci da... turbolagul e insesizabil.

@iulian: ca tot veni vorba de formula 1... bmw scotea 1500 de cp din 1500 cmc.... si asta cu blocuri motor luate de pe masini de serie (trecute de 100.000 km... nu mai zic legenda ca presupun ca stiti cu totii despre ce vorbesc). Deci 500 cp din 2.5 e "putin" blush.gif

Cat despre "cat o sa tina".... iti dai seama ca nu a facut masina respectiva pt a dobori ceva record de fiabilitate...
Iulian HondaFan
QUOTE(HalbaSus)
bmw scotea 1500 de cp din 1500 cmc.... si asta cu blocuri motor luate de pe masini de serie (trecute de 100.000 km... nu mai zic legenda ca presupun ca stiti cu totii despre ce vorbesc). Deci 500 cp din 2.5 e "putin" blush.gif


cine a zis treaba asta? 1000CP/litru????!!!! asta e deja mitologie...
f1anatic
QUOTE(Iulian HondaFan)
QUOTE(HalbaSus)
bmw scotea 1500 de cp din 1500 cmc.... si asta cu blocuri motor luate de pe masini de serie (trecute de 100.000 km... nu mai zic legenda ca presupun ca stiti cu totii despre ce vorbesc). Deci 500 cp din 2.5 e "putin" blush.gif


cine a zis treaba asta? 1000CP/litru????!!!! asta e deja mitologie...


Are dreptate...Formula Unu a anilor 80 (pe la inceputul anilor 80) in timpul erei turbo erau masini cu peste 1000 de cai putere dintr-o cilindree de 1.5 L

QUOTE
Engine power outputs in Formula One racing are also a fascinating insight into how far the sport has moved on. In the 1950s Formula One cars were managing specific power outputs of around 100 bhp / litre (about what a modern 'performance' road car can manage now). That figure rose steadily until the arrival of the 'turbo age' of 1.5 litre turbo engines, some of which were producing anything up to 750 bhp / litre. Then, once the sport returned to normal aspiration in 1989 that figure fell back, before steadily rising again. The 'power battle' of the last few years has seen outputs creeping back towards the 1000 bhp barrier, some teams producing more than 300 bhp / litre from the current generation of 3 litre engines.

http://www.formula1.com/insight/technicalinfo/11/467.html


Ce zici de sursa asta beton ?
Iulian HondaFan
750bhp/l la F1 e una... dar 1000bhp/l din motoare uzate ( fie ele si de BMW) e alta... oricum link-ul e super.
HalbaSus
Stiu ca la discovery in ceva documentar despre istoria masinilor de cursa ziceau ca bmw scotea 1 cp din fiecare cmc... probabil au exagerat... oricum si 750 bhp/litru e ceva...

Ah, si se poate nu doar in formula 1:

http://eurotuned.com/vw/RS1/RS1.htm

"2.1 liter inline five cylinder turbo engine with a power range of about 600-900 hp " (fara NOS)
f1anatic
Alt nebun
http://www.legacygt.com/forums/showthread.php?t=18635

QUOTE(ShaggyGT)
Well we had a long day yesterday, but we tuned 2 cars to over 400whp. We also finally had a chance to put my beast back on the dyno. I am running the STi intake manifold, removed the Magnus, and I swapped in a GT3065R (GT35/30R hybrid). I am still running the STi TMIC as well, waiting for a FMIC solution.....

We ended up with 380whp and 389ft/lbs torque @ 24.5psi. I will post up the graphs shortly. We were very impressed with these numbers, especially on a TMIC. With a FMIC this car will only get more powerful. It is absolutely insane to drive!!!

Working on putting graphs up....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.