Foarte interesante argumentele aduse in discutia asta. Chiptuningul pare riscant, insa totusi facut delicat si de cineva priceput ar putea fi ok. ECU-ul mai poate inca sa vegheze ca anumiti parametri sa nu iasa din zona "safe" (gen temperaturi, presiuni, etc). Insa din ce-a explicat F1, s-ar cam putea trage concluzia ca powerboxurile sunt ale naibii de riscante.... alea "falsifica" informatii, , pacalesc ECU-ul, si nu fac nimic custom... cum ar putea fi un powerbox sa fie garantat ca fiind si eficient, si "safe"?
In alta ordine de idei, orice componenta in mod normal are o marja de siguranta. Celebrii 6 sigma din ingineria occidentala Daca o turbina merge la 800 grade, probabil ca sansele sa crape la 805 sunt infime (putin mai mari decat sa crape la cei 800 nominali).
Insa chestiile astea gen marje de siguranta nu cred ca le poate afla vre-un tuner "generic" oricat de serios (gen Dimsport sau Upsolute) de capul lor pentru toate marcile sau modelele de masini. Fie au informatii de la constructori, fie au grija sa nu se depaseasca unele limite de siguranta deja implementate (ceea ce in mod cert afecteaza castigul de performanta). Fie merg si ei pur si simplu la ghici sperand ca masina tunata sa nu fie cu componentele din cea mai proasta sarja de material posibila si realizate la limitele cele mai pacatoase ale tolerantelor si asamblate de cei mai betivani dintre muncitori sau cei mai decalibrati roboti, si astea toate simultan... adica sa nu fie una din masinile de sub curba de calitate la "- 6 sigma" ....