Help - Search - Members - Calendar
Full Version: "urca in ture mai repede"
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Liviu51258
rog pe cineva sa imi explice si mie exact la ce se refera un individ prin expresia din titlu. mie mi se pare o aberatie, dar poate ma insel asa ca spuneti-va parerea va rog.

exemplu:
QUOTE(HalbaSus)
chiptuning ~ 350 euro + aproximativ 20-25 cp
filtru + admisie aer ~ 30-150 euro + urci mai repede in turatii
Andrei Suzuki
Pai,exact asa cum zice in titlu.Urca mai repede in ture.Apesi la fund si accelereaza mai repede ca inainte (inainte de filtru,sau tobe,sau chip).Intelegi? Nu e aberatie
Liviu51258
...eeerm... pai asta inseamna ca e mai PUTERNICA. adica are mai multi CP, Nm decat inainte, nu?

"URCATUL IN TURE" inseamna acceleratie, adica o crestere a vitezei cum e ea definita. si daca zici ca urca mai repede in ture zici ca are o acceleratie crescuta. si cum acceleratia e proportionala cu forta si invers proportionala cu masa (ceea ce poate afla orice copil de clasa a 9-a din manualu de fizica). asta inseamna ca ai mai multa forta, adica moment, adica Nm, adica cai putere.

expresia in sine mi se pare o idiotenie spusa de copii care viseaza la bmw-uri tunate. inteleg ce spui tu acolo andrei, eu credeam ca exista vreun alt inteles mai ascuns pe care eu nu il vedeam si am vrut sa ma asigur.
Andrei Suzuki
Pai nu e asta rostul chipului,filtrelor etc,etc? Sa obtii cati mai multi cai si cuplu?
Liviu51258
ca sa iti explic mai exact care e problema mea:

halbasus a facut o diferentiere clara intre "cai putere in plus" si "ca urca mai repede in ture". presupun ca observi si tu asta...
Alex-F1
Acuma lasa si tu Liviu, nu despica atata firul de par, ca ai inteles tu foarte bine sensul expresiei :bash: Io zic ca ai deschis topicul asta degeaba si cre' ca e bun de inchis! arigato.gif Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX
James Kilowatt
QUOTE(Liviu51258)
ca sa iti explic mai exact care e problema mea:

halbasus a facut o diferentiere clara intre "cai putere in plus" si "ca urca mai repede in ture". presupun ca observi si tu asta...



Pai uneori poate fi o diferenta clara intre cele doua.

De exemplu doua motoare cu acceesi putere, insa mase si momente de inertie diferite. Cel mai usor "urca in ture mai repede" decat cel mai greu, fara sa aiba cai putere in plus. Unii prin tuning usureaza piesele in miscare, de la pistoane si biele pana la volant.

Alt exemplu, doua motoare cu aceeasi putere MAXIMA, insa unul din ele reglat incat sa o dea mai repede, sau altfel spus o curba de cuplu mai bun pe ansamblul plajei de turatie. Cand spui "motor de 100 cai" spui de de cele mai multe ori "motor de MAXIM 100 cai".
Dintre doua motoare, unul de 100CP@6000 rpm si celalalt de 100CP@6000rpm, iar primul are 95% din cuplul maxim intre 2500 si 5500 rmp, iar al doilea, 80% din cuplul maxim intre 3700 si 4500 rpm, primul "urca in ture mai repede". E de fapt mai puternic in regimurile intermediare, chiar daca nu are "CP in plus" in acceptiunea larga a formulei de exprimare. Chestia asta se poate obtine prin chip tuning, iar halba s-a exprimat corect.
Liviu51258
[quote=Alexandru30535]Acuma lasa si tu Liviu, nu despica atata firul de par, ca ai inteles tu foarte bine sensul expresiei :bash: Io zic ca ai deschis topicul asta degeaba si cre' ca e bun de inchis! arigato.gif Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX[/quote]
consider ca am deschis topicul la offtopic si nu trebuie inchis pentru ca deja a luat o intorsatura buna.
[/quote]
Liviu51258
QUOTE(MR28673)
Pai uneori poate fi o diferenta clara intre cele doua.

De exemplu doua motoare cu acceesi putere, insa mase si momente de inertie diferite. Cel mai usor "urca in ture mai repede" decat cel mai greu, fara sa aiba cai putere in plus. Unii prin tuning usureaza piesele in miscare, de la pistoane si biele pana la volant.

da. aici ai dreptate dar nu are nici o legatura cu filtru de aer. ala nu usureaza nimic. si am observat doar contextu asta care ma enerveaza: "Domne chipu iti da cai putere si filtru ti-o face sa urce mai repede in ture." smile.gif)

oricum e prea putin sesizabila masa motorului ca sarcina in sensul in care ai expuso tu (ca si cum ar fi in gol motorul). masa motorului mai degraba contribuie la scaderea masei masinii cu totul. pentru ca nu cred ca intereseaza pe cineva ca motorul se tureaza mai repede in gol. si in sarcina (in viteza) trage cu 0.01 mai tare.
James Kilowatt
In treapta a 5-a, cam asa e. Insa in primele trepte conteaza si momentul de inertie al motorului. Papi putere ca sa-l turezi de la 1000 la 5000 rpm in 3 secunde, indiferent ca mergi sau stai pe loc. Masa motorului se adauga si la masa totala a masinii, intr-adevar fara prea mare efect, insa momentul lui de inertie isi face simtita prezenta chiar si cand masina sta pe loc.
HalbaSus
Inainte de filtru de aveam 83 cp/4000 rpm, conform teoriei tale acum la 4000 rpm am mai mult ? Eu nu cred. Daca ar fi asa cum zici tu atunci viteza maxima ar fi mai mare... nu? (2 masini cu aceasi masa si acelasi Cx dar din care una are motor cu mai multi cp are viteza maxima mai mare, right ?)

Cand am zis ca urca mai repede in ture ma refeream la faptul ca puterea maxima (care a fost si a ramas - in cazul meu - 83 de cp) e atinsa mai repede.

hai ca nu am timp acum ca sunt in vacanta
Liviu51258
QUOTE(HalbaSus)
Inainte de filtru de aveam 83 cp/4000 rpm, conform teoriei tale acum la 4000 rpm am mai mult ? Eu nu cred.

fa un dyno chart wink.gif tongue.gif

QUOTE(HalbaSus)
Cand am zis ca urca mai repede in ture ma refeream la faptul ca puterea maxima (care a fost si a ramas - in cazul meu - 83 de cp) e atinsa mai repede.

turatia motorului creste mai repede cu cat sarcina la care e supus e mai mica. (I.E. treptele de viteza). turatia la care ai puterea maxima poate fi ajustata din avans si alte reglaje. un filtru de aer mai bun ajuta motorul sa ia mai mult aer deci sa arda mai multa benzina ceea ce inseamna ca are o putere mai mare.

QUOTE(HalbaSus)
hai ca nu am timp acum ca sunt in vacanta

lol
James Kilowatt
QUOTE(Liviu51258)
turatia motorului creste mai repede cu cat sarcina la care e supus e mai mica. (I.E. treptele de viteza).



..... sau cu cat puterea disponibila in regimurile intermediare e mai mare, chiar daca cea maxima e aceeasi.

Buna ideea cu dynotestul, poate mai darama niste mituri smile.gif
Andrei Suzuki
E buna bre,da costa.Vreo 100 euroi. biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.