QUOTE(Liviu51258)
ca sa iti explic mai exact care e problema mea:
halbasus a facut o diferentiere clara intre "cai putere in plus" si "ca urca mai repede in ture". presupun ca observi si tu asta...
Pai uneori poate fi o diferenta clara intre cele doua.
De exemplu doua motoare cu acceesi putere, insa mase si momente de inertie diferite. Cel mai usor "urca in ture mai repede" decat cel mai greu, fara sa aiba cai putere in plus. Unii prin tuning usureaza piesele in miscare, de la pistoane si biele pana la volant.
Alt exemplu, doua motoare cu aceeasi putere MAXIMA, insa unul din ele reglat incat sa o dea mai repede, sau altfel spus o curba de cuplu mai bun pe ansamblul plajei de turatie. Cand spui "motor de 100 cai" spui de de cele mai multe ori "motor de MAXIM 100 cai".
Dintre doua motoare, unul de 100CP@6000 rpm si celalalt de 100CP@6000rpm, iar primul are 95% din cuplul maxim intre 2500 si 5500 rmp, iar al doilea, 80% din cuplul maxim intre 3700 si 4500 rpm, primul "urca in ture mai repede". E de fapt mai puternic in regimurile intermediare, chiar daca nu are "CP in plus" in acceptiunea larga a formulei de exprimare. Chestia asta se poate obtine prin chip tuning, iar halba s-a exprimat corect.