"urca in ture mai repede" |
This topic is about "urca in ture mai repede", the author, Liviu51258, wrote about: rog pe cineva sa imi explice si mie exact la ce se refera un individ prin expresia din titlu. mie mi se pare o aberatie, dar poate ma insel asa ca spu ... To read more just scroll down
"urca in ture mai repede" |
Jul 16 2005, 08:51 PM
Post
#1
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
exemplu: QUOTE(HalbaSus) chiptuning ~ 350 euro + aproximativ 20-25 cp
filtru + admisie aer ~ 30-150 euro + urci mai repede in turatii |
|
|
Jul 16 2005, 09:36 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Pai,exact asa cum zice in titlu.Urca mai repede in ture.Apesi la fund si accelereaza mai repede ca inainte (inainte de filtru,sau tobe,sau chip).Intelegi? Nu e aberatie
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jul 17 2005, 02:16 AM
Post
#3
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
...eeerm... pai asta inseamna ca e mai PUTERNICA. adica are mai multi CP, Nm decat inainte, nu?
"URCATUL IN TURE" inseamna acceleratie, adica o crestere a vitezei cum e ea definita. si daca zici ca urca mai repede in ture zici ca are o acceleratie crescuta. si cum acceleratia e proportionala cu forta si invers proportionala cu masa (ceea ce poate afla orice copil de clasa a 9-a din manualu de fizica). asta inseamna ca ai mai multa forta, adica moment, adica Nm, adica cai putere. expresia in sine mi se pare o idiotenie spusa de copii care viseaza la bmw-uri tunate. inteleg ce spui tu acolo andrei, eu credeam ca exista vreun alt inteles mai ascuns pe care eu nu il vedeam si am vrut sa ma asigur. |
|
|
Jul 17 2005, 09:26 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Jul 17 2005, 07:31 PM
Post
#5
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
halbasus a facut o diferentiere clara intre "cai putere in plus" si "ca urca mai repede in ture". presupun ca observi si tu asta... |
|
|
Jul 17 2005, 10:27 PM
Post
#6
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Acuma lasa si tu Liviu, nu despica atata firul de par, ca ai inteles tu foarte bine sensul expresiei :bash: Io zic ca ai deschis topicul asta degeaba si cre' ca e bun de inchis! Hai ca mai vorbim!
Hai pa ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jul 18 2005, 09:21 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Liviu51258) ca sa iti explic mai exact care e problema mea:
halbasus a facut o diferentiere clara intre "cai putere in plus" si "ca urca mai repede in ture". presupun ca observi si tu asta... Pai uneori poate fi o diferenta clara intre cele doua. De exemplu doua motoare cu acceesi putere, insa mase si momente de inertie diferite. Cel mai usor "urca in ture mai repede" decat cel mai greu, fara sa aiba cai putere in plus. Unii prin tuning usureaza piesele in miscare, de la pistoane si biele pana la volant. Alt exemplu, doua motoare cu aceeasi putere MAXIMA, insa unul din ele reglat incat sa o dea mai repede, sau altfel spus o curba de cuplu mai bun pe ansamblul plajei de turatie. Cand spui "motor de 100 cai" spui de de cele mai multe ori "motor de MAXIM 100 cai". Dintre doua motoare, unul de 100CP@6000 rpm si celalalt de 100CP@6000rpm, iar primul are 95% din cuplul maxim intre 2500 si 5500 rmp, iar al doilea, 80% din cuplul maxim intre 3700 si 4500 rpm, primul "urca in ture mai repede". E de fapt mai puternic in regimurile intermediare, chiar daca nu are "CP in plus" in acceptiunea larga a formulei de exprimare. Chestia asta se poate obtine prin chip tuning, iar halba s-a exprimat corect. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 19 2005, 10:42 PM
Post
#8
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
[quote=Alexandru30535]Acuma lasa si tu Liviu, nu despica atata firul de par, ca ai inteles tu foarte bine sensul expresiei :bash: Io zic ca ai deschis topicul asta degeaba si cre' ca e bun de inchis! Hai ca mai vorbim!
Hai pa ALEX[/quote] consider ca am deschis topicul la offtopic si nu trebuie inchis pentru ca deja a luat o intorsatura buna. [/quote] |
|
|
Jul 19 2005, 10:46 PM
Post
#9
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
QUOTE(MR28673) Pai uneori poate fi o diferenta clara intre cele doua.
De exemplu doua motoare cu acceesi putere, insa mase si momente de inertie diferite. Cel mai usor "urca in ture mai repede" decat cel mai greu, fara sa aiba cai putere in plus. Unii prin tuning usureaza piesele in miscare, de la pistoane si biele pana la volant. da. aici ai dreptate dar nu are nici o legatura cu filtru de aer. ala nu usureaza nimic. si am observat doar contextu asta care ma enerveaza: "Domne chipu iti da cai putere si filtru ti-o face sa urce mai repede in ture." ) oricum e prea putin sesizabila masa motorului ca sarcina in sensul in care ai expuso tu (ca si cum ar fi in gol motorul). masa motorului mai degraba contribuie la scaderea masei masinii cu totul. pentru ca nu cred ca intereseaza pe cineva ca motorul se tureaza mai repede in gol. si in sarcina (in viteza) trage cu 0.01 mai tare. |
|
|
Jul 20 2005, 10:01 AM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In treapta a 5-a, cam asa e. Insa in primele trepte conteaza si momentul de inertie al motorului. Papi putere ca sa-l turezi de la 1000 la 5000 rpm in 3 secunde, indiferent ca mergi sau stai pe loc. Masa motorului se adauga si la masa totala a masinii, intr-adevar fara prea mare efect, insa momentul lui de inertie isi face simtita prezenta chiar si cand masina sta pe loc.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 20 2005, 01:46 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Inainte de filtru de aveam 83 cp/4000 rpm, conform teoriei tale acum la 4000 rpm am mai mult ? Eu nu cred. Daca ar fi asa cum zici tu atunci viteza maxima ar fi mai mare... nu? (2 masini cu aceasi masa si acelasi Cx dar din care una are motor cu mai multi cp are viteza maxima mai mare, right ?)
Cand am zis ca urca mai repede in ture ma refeream la faptul ca puterea maxima (care a fost si a ramas - in cazul meu - 83 de cp) e atinsa mai repede. hai ca nu am timp acum ca sunt in vacanta -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jul 21 2005, 12:06 AM
Post
#12
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 13 Joined: 14-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.251 |
QUOTE(HalbaSus) Inainte de filtru de aveam 83 cp/4000 rpm, conform teoriei tale acum la 4000 rpm am mai mult ? Eu nu cred.
fa un dyno chart QUOTE(HalbaSus) Cand am zis ca urca mai repede in ture ma refeream la faptul ca puterea maxima (care a fost si a ramas - in cazul meu - 83 de cp) e atinsa mai repede.
turatia motorului creste mai repede cu cat sarcina la care e supus e mai mica. (I.E. treptele de viteza). turatia la care ai puterea maxima poate fi ajustata din avans si alte reglaje. un filtru de aer mai bun ajuta motorul sa ia mai mult aer deci sa arda mai multa benzina ceea ce inseamna ca are o putere mai mare. QUOTE(HalbaSus) hai ca nu am timp acum ca sunt in vacanta
lol |
|
|
Jul 21 2005, 11:12 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
QUOTE(Liviu51258) turatia motorului creste mai repede cu cat sarcina la care e supus e mai mica. (I.E. treptele de viteza).
..... sau cu cat puterea disponibila in regimurile intermediare e mai mare, chiar daca cea maxima e aceeasi. Buna ideea cu dynotestul, poate mai darama niste mituri -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Jul 21 2005, 05:19 PM
Post
#14
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
E buna bre,da costa.Vreo 100 euroi.
-------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 14th May 2024 - 10:42 PM |