Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Soferul "invata" masina ?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
HalbaSus
Nu stiu daca e un mit sau un adevar... cert e ca am auzit de multe ori chestii de genul: "cum inveti masina asa mere"... avand in vedere ca nu am gasit o explicatie foarte logica pt aceasta chestie nu am crezut in ea foarte tare (dar nici nu am negat-o)...

Sa va spun insa urmatoarea chestie:

Prima mea masina a fost o dacie supernova campus (cu aer conditionat si CD biggrin.gif)... pe ea am testat cam tot ce se putea testa in materie de schimbat viteze, depasiri, etc... cat am avut-o eu am condus-o un pic mai sportiv (nu inseamna ca mergeam cu acul la rosu tot timpul dar nici nu exista pericolul subturarii smile.gif)... dupa aproximativ un an, am trecut la opel vectra dar masina a ramas in "familie" devenind masina unchiului meu... el e un sofer... mhm... extrem de prudent ar fi cuvantul... nu a depasit 100 km/h in viata lui cred... masina o tine la turatii mici... cuminte... cred ca de atunci masina aia nu a vazut turatie mai mare de 3000 rpm.

Azi trebuia facuta revizia (masina are aproximativ 40.000)... si a dus-o un angajat de la firma la care lucrez si ulterior am trecut si eu pe la service ca sa mai duc niste bani... cand iesim din service ii propun sa incercam o "liniutza", eu cu Sharan-ul cu toate cele 7 scaune puse si cu clima pornita la maxim iar el cu supernova fara clima... eu ma asteptam ca pana in a 3-a sa aiba un mic avantaj (datorita greutatii) iar cand deja schimb eu in a 3-a sa ma distantez... stupoare... desi colegul meu a pornit BINE... eu fara sa fortez foarte mult Sharan-ul am plecat primul si m-am distantat imediat...

Oprim... nu-mi vine sa cred... ma pun eu la volanul daciei sa vad daca a gresit ceva... masina nu mai "musca" la fel ca pe vremuri... ce s-a intamplat ?

Cauze posibile:
- performantele masinii au scazut din cauza uzurii (desi dupa 40.000 avand in vedere ca reviziile erau la zi nu vad de ce)
- am uitat cum porneste defapt supernova... m-am obisnuit cu masini mai bune... posibil... desi nu prea cred.
- unchiul meu a "dresat" masina...
f1anatic
Nu cred ca exemplul tau este la fel de concludent. Masina cu reputatzie aici pe www. masini.ro; Subaru (si poate toate masinile mai noi - dar eu pina acum nu am auzit decit de Subaru) are un ECU / computer care invatza si se adapteaza la sofer si stilul sau de condus.

Cind cumperi masina tzi se spune sa nu treci de 4000 rpm in prima mie de mile. Am prieteni care au trecut de 4000 rpm in prima mie de mile...au fortzat masina, au "chinuit-o". Si am prieteni ca si mine care au stat usurel...au mers prudent, fara sa fortzeze motorul. Ei bine...cind sint comparate pe dynamometer, sint diferentze de putere de 15-25 de CP. Este greu de crezut. Dar cineva va afla daca a facut bine sa chinuiasca masina in perioada de rodaj. Una peste alta...Subaru sint cunoscute pt a avea putere mai mare dupa 20,000 de mile (fara alte modificari) decit in primele 20k mile.

Iar cind dai un reflash la ECU/motor ia cam 200 de mile pina obtzii cresterea de putere anticipata. Acest lucru este constatat tot pe dynamometer si este respectat. Oricum in general, ideea in comunitatzile Subaru este ca trebuie respectata regula cu 4000 de rpm, nu se modifica masina in prima 1000 mile, si ca daca vrei, motorul sa il modifici dupa 3000 de mile, cind de altfel se recomanda trecerea la ulei sintetic.

Deci este adevarat, cum invetzi masina, asa mere...daca ei grija de ea...va merge bine. Asta pe linga ECU uri destepte.

Dar altfel spus...masina invatza soferul...In cazul meu, cred ca sint mai prudent si mai potolit ca sofer de cind am Subaru. Stiu ca cu exceptzia la BMW 330 xi model 2006 nu imi sta mai nimeni in fatza...drept pt care nu mai imi pun mintea. Iar daca chiar ma grabesc...ma grabesc fara efort.
Iulian HondaFan
pey, inca nu e nici un serie3 nou xi... nici in Europa.

daca ECU-ul se invata puturos, atunci tot asa de bine ar trebui sa se si dezvete.
HalbaSus
mhm... ma indoiesc ca cei de la dacia au pus asa ceva pe supernove... nici eu nu am forjat-o cat a fost in rodaj...

ma mai gandesc la varianta aia clasica de la diesel "s-a depus prafu pe injectoare dom'le"... adica nefiind solicitate la capacitate maxima sa se mai fi depus sedimente pe injectoare (greu de crezut dar cine stie)... vorba aia "orice organ nefolosit se atrofiaza"

P.S: probabil ca daca masina ar reveni la mine cateva luni s-ar "dezmorti"... dar totusi nu am chef sa fac experimente pe dacii acum smile.gif
CPI
Halba, asa e cu invatatul cum zici tu.

Nevasta-mea merge doar prin oras cu masina si nici nu o tureaza prea tare. Cind iesim la drum lung dupa o perioada mai mare de mers doar in oras se simte ca nu trage. Daca o turez mai mult, dupa prima suta de km isi revine, se dezvata de mersul puturos.

f1anatic, de la ce vine ECU?
James Kilowatt
Se mai decalamineaza, se curata bujiile si injectoarele, etc. Ceva-ceva adevarat tot este. Din cand in cand se cere alergata
Andrei38283
Parerea mea e ca asta e o prostie. Motorul are aceeasi parametri si aceeasi putere. Treptele cutiei sunt etajate la fel. O masina poate deveni "puturoasa" doar daca o forjezi de-o ia gaia si nu ii faci reviziile sau daca ii bagi benzina proasta mai mult timp si strici ceva de prin motor. Ca fept dvers tata pana acum o luna a condus o Dacia SuperNova Clima si inafara nu a mers mai tare de 120-130. Masina acum are 51000 Km si daca bagi piciorul in ea se duce de nu e adevarat.
CPI
Andrei, nu e vorba atit de viteza cit de turatiile la care se ajunge.

Poti sa mergi si prin oras cu ea turata si sa o tii obisnuita fisneata.

Eu am dat exemplul cu iesitul din oras pentru ca atunci am mai mers eu cu Vectra, in rest merg cu a mea.
Andrei38283
Masina nu a vazut turatii mai mari de 3500 si asta in cazuri exceptionale. Vitezele s-au schimbat la 2500-2800 rot/min iar inafara localitatii a avut o turatie intre 3000 si 3400 (120-130km/h) si totusi daca bagi piciorul in ea masina se duce fara probleme in sensul ca raspunde promt la apasarea pedalei si urca destul de repede in ture. Ceea ce vreau sa spun e ca o masina care nu a fost fortata e la fel de fasneata ca si una care a fost fortata.
Iulian HondaFan
QUOTE(CPI)
de la ce vine ECU?


Engine Control Unit

daca nu ai ECU nu cred ca motorul se invata lenes, dar ECU-ul are memorie si ajusteaza parametrii injectiei dupa talpa soferului dupa un timp, deci ceva adevar sa fie. desigur daca se uzeaza ca va mai scadea din parametrii initiali. chiar si fara ECU cred insa ca nu e rau sa-l mai "dezmortesti" cand si cand cu o turatie la maxim...
CPI
Merci.

Nu cred ca am pe Vectra ECU.

Pe de alta parte, am fost sa fac ITP-ul cu masina dupa o perioada mai lunga in care a mers doar sotia la turatii mici.
Nu a trecut la noxe, cei de la service mi-au recomandat sa dau o tura pe undeva unde pot sa o turez ca sa "curat injectoarele".

Asa am facut, dupa care a trecut testul si a redevint "fisneata".
Zetics40545
Yeap, pina de curind nici eu nu credeam astfel de povesti...pina cind am invatat-o pe propria piele.
In februarie cind am luat accentul, mergea de nu imi venea sa cred, dupa ce 6 ani am mers cu ticoleata. Am ramas impresionat cind am vazut cum accelereaza intr-a patra in rampa la Academie...

Dar evident ca am mers cu ea cuminte in primele vreo 2000km (acum merge spre 5000) si de la o vreme nu mai era asa cum o stiam, devenise mai zgomotoasa si mai puturoasa. Am crezut ca e de pe la benzine...nimic.
Deja ma gindeam ca am luat tzeapa... blush.gif
Pina cind intr-o zi usor enervat de niste boi prin trafic i-am dat in goarna viteza nti pina la 50 si a 2-a pina la 80...si minune mare! brusc si-a revenit si a inceput sa se "smuceasca" sub acceleratia abia piscata...asa cum o stiam cind am luat-o si avea 6 km la bord wub.gif

Mentionez ca in rodaj ma duceam pina la 3000-3500, si aveam grija sa nu scad sub 2000. Probabil e chestia cu injectoarele...asa ca acum frecvent sar de 4000 rpm prin oras.
HalbaSus
QUOTE(CPI)
Merci.

Nu cred ca am pe Vectra ECU.

Pe de alta parte, am fost sa fac ITP-ul cu masina dupa o perioada mai lunga in care a mers doar sotia la turatii mici.
Nu a trecut la noxe, cei de la service mi-au recomandat sa dau o tura pe undeva unde pot sa o turez ca sa "curat injectoarele".

Asa am facut, dupa care a trecut testul si a redevint "fisneata".


Toate masinile pe injectie au ECU... doar ca nu toate invata de la sofer...
din cate vad in semnatura ta ai vectra pe benzina... deci se pare ca si benzina "murdareste" injectoarele nu doar motorina...
CPI
Asa mi-a zis omul de la ITP, ca de la injectoare e.
Lucas
Nu cred ca e cazul aici dar poate supernova-ul unchiului tau a avut filtrul de aer mai murdar putin si atunci......nexam performante. Poate cu filtru de aer nou era altceva. smile.gif
HalbaSus
QUOTE(Lucian42192)
Nu cred ca e cazul aici dar poate supernova-ul unchiului tau a avut filtrul de aer mai murdar putin si atunci......nexam performante. Poate cu filtru de aer nou era altceva. smile.gif


nu prea e cazul... tocmai iesise de la revizie, filtru aer/benzina/ulei nou... singura banuiala a mea e ca benzina nu era cea mai buna (sigur nu era de 100 sau ceva de genu, dar nici de la benzinarie no-name nu era)... dar chiar si asa... prea "statea pe loc" masina aia...
Lucas
Ahh. atunci e alta poveste(pe care nu o cunosc biggrin.gif ) Ramane cea mai plauzibila chestie aia cu injectoarele "prafuite" si faza cu benzina. Si eu cand am mers cu Tico-ul la mecanic a zis sa ii mai dau putin "in blana". Bine inteles nu excesiv. Asa o data la luna sa o turez putin. Numai ca eu....desi am grija de masina foarte mult.....cand ma apuca nebuniile (cam de 5 ori pe luna) ii dau 1-40 Km/h (chiar se poate cu Tico. Nu credeti? Facem un test-drive? biggrin.gif just kiding), 2-70 Km/h, a treia nu-i mai dau ca e in oras si nu risc sa ii dau pana in blana ca de ma prinde "nenea militianu" am inbulinat-o. Urla pistonasele de numa. Chiar am impresia ca o sa iasa din cilindrii sau o sa se strice bujiile de la atatea scandei asa de repezi. Dar dupa aia....e o.k. se vede o diferenta. Si iara ma duc subturat (aproape tot timpul e pe rosu acu de la benzina asa ca de aia ma duc subturat). In rest nu e problema.
Ah. ar fii una. cand ii dau inafara (max 136 km/h), dupa ce ii dau ca lumea in a 5-a, se simte miros de ars in masina. Si nu doar daca ii dau in a 5-a. Chiar si dupa o "forja severa" se simte. Mi-a zis cineva ca este o chestie perfect normala ca cica noxele nu ies de tot din toba si atunci se ard din nou sau asa ceva si de aia miroase a ars. Dar oare sa fie asa? Pot sta linistit sau s-a "busit" ceva la motoras?
Maff
Nu cred ca este normal sa simti chiar mirosul ala in momentul in care ii dai viteza mare, posibil ai o scapare pe undeva.Si la benzina noastra fara plumb normala, se simte daca o folosesti o "lenevire" a motorului, datorata impuritatilor care exista in ea.Sa va uitati de curiozitate in filtrul de benzina si veti vedea despre ce vorbesc.Benzina din Romania de 95 sucks!Este proasta rau de tot.
HalbaSus
ca fapt divers si in supernova (care a fost condusa de colegul meu in timpul liniutei cam tot timpul la linia rosie) se sitmea un miros ciudat... si in opelul meu diesel daca o tin in forja si e ventilatia pornita se mai simt niste mirosuri... eu zic ca se mai intampla...
f1anatic
QUOTE(Maff)
Si la benzina noastra fara plumb normala, se simte daca o folosesti o "lenevire" a motorului, datorata impuritatilor care exista in ea.Sa va uitati de curiozitate in filtrul de benzina si veti vedea despre ce vorbesc.Benzina din Romania de 95 sucks!Este proasta rau de tot.


Ia uite cine se plinge...Hai ca esti haios...Vino tu frate in tzara tuturor posibilitatzilor...la Chicago (care nu-i chiar ultimul sat)...si ai sa vezi ca nu gasesti benzina mai buna de...93. Ba in multe locuri nu gasesti decit de 91 (premium)

91 sau 93 premium - ultimate
89 mid grade - silver
87 regular - bronze

Shell V-Power pare sa fie mai buna. Daca tu te plingi ca benzina de 95 e proasta...nu stii ce pierzi aic !!! Spre exemplu mie la minivan mi-a crapat de 3 ori pina acum filtrul de benzina...la cit era de infundat cu gunoaie ...de fiecare data in mai putzin de 1 an de la schimbare. Acum am unul din aluminiu (alea care au crapat erau din plastic) dar am sa il schimb preventiv la iarna (asta de Al. e in serviciu din Martie 2005)
Lucas
Mirosul acela ciudat il simt cand ii dau "forja" dar il simt mult mai puternic dupa ce i-am dat. adica dupa ce iese din turatii motorul. cand se "domoleste".
HalbaSus
QUOTE(f1anatic)
QUOTE(Maff)
Si la benzina noastra fara plumb normala, se simte daca o folosesti o "lenevire" a motorului, datorata impuritatilor care exista in ea.Sa va uitati de curiozitate in filtrul de benzina si veti vedea despre ce vorbesc.Benzina din Romania de 95 sucks!Este proasta rau de tot.


Ia uite cine se plinge...Hai ca esti haios...Vino tu frate in tzara tuturor posibilitatzilor...la Chicago (care nu-i chiar ultimul sat)...si ai sa vezi ca nu gasesti benzina mai buna de...93. Ba in multe locuri nu gasesti decit de 91 (premium)

91 sau 93 premium - ultimate
89 mid grade - silver
87 regular - bronze

Shell V-Power pare sa fie mai buna. Daca tu te plingi ca benzina de 95 e proasta...nu stii ce pierzi aic !!! Spre exemplu mie la minivan mi-a crapat de 3 ori pina acum filtrul de benzina...la cit era de infundat cu gunoaie ...de fiecare data in mai putzin de 1 an de la schimbare. Acum am unul din aluminiu (alea care au crapat erau din plastic) dar am sa il schimb preventiv la iarna (asta de Al. e in serviciu din Martie 2005)


Adica voi n-aveti benzine cu cifra octanica mai mare de 93 ???? blink.gif blink.gif pai nu ma mir nene ca e ieftina... acum poate ca aia de la noi de 95 nu are 95... dar 90 tot are... iar aia de la 98 in sus e chiar ok (acum mai nimeresti cate un transport de benzina "aditivata" cu H20 si diverse mizerii dar in principiu e ok... ah, si noi avem o gramada de variante care sustin ca au cifra octanica de 100 (shell V-power, OMV 100, petrom 100+).

Ce intelegi prin "a crapat filtrul de benzina" ? s-a spart efectiv ? sau s-a infundat partial si mergea naspa motorul ? asta in conditiile in care il schimbai regulat ?
Iulian HondaFan
bey, io v-am mai zis ca , comparati mere cu pere... cifrele octanice de la pompa din America sunt diferite de alea din Romania.

93 aici este echivalent prob cu 98 acolo. cifra octanica la pompele americane este media RON ( research octan number) si MON (motor octane number). In Europa se pare ca se foloseste numai RON ca numar la pompa.

http://www.whnet.com/4x4/octane.html
f1anatic
QUOTE(HalbaSus)
Ce intelegi prin "a crapat filtrul de benzina" ? s-a spart efectiv ? asta in conditiile in care il schimbai regulat ?


DA, a C-R-A-P-A-T ! Asta in conditziile in care avea cam 11 luni de folosire. Am inceput sa miros benzina sub masina...cind porneam masina...si m-am uitat drept la filtru...curgea...m-am oprit drept pe "liftul" de la mecanic.

O fi cum zice Iulian...dar parca benzina de aici nu e ca acolo...
Iulian HondaFan
se poate ca benzina aici sa fie mai proasta decat in Europa.... asta nu am contestat. cifrele octanice corectate sunt cam pe acolo, poate o idee mai mari in Europa...

nu ar fi nimic surprinzator aici. si motorina e mai "puturoasa" aici... si in general ca atitudine de viata in America conteaza mai mult cantitatea decat calitatea... asa e la si la fast food si la unele restaurante, si la supermarket, masinile sunt mai mari si mai rapide dar nu neaparat mai agile, autostrazile sunt mai lungi dar nu mai netede, casele sunt mai mari dar multe sunt din lemn si plastic, etc., etc...

F1anatic, ai gasit paie, calti, s.a. in filtrele de benzina? eu pana acum nu am avut probleme. Civicu' merge tot cu benzina regular 87octanica aici (91octanica in Europa dupa cum zice linkul de mai sus) si nu am avut inca probleme dintr-astea.
HalbaSus
QUOTE(Iulian HondaFan)
bey, io v-am mai zis ca , comparati mere cu pere... cifrele octanice de la pompa din America sunt diferite de alea din Romania.

93 aici este echivalent prob cu 98 acolo. cifra octanica la pompele americane este media RON ( research octan number) si MON (motor octane number). In Europa se pare ca se foloseste numai RON ca numar la pompa.

http://www.whnet.com/4x4/octane.html


M-ai linistit... (nu ca as fi avut insomnii din cauza saracilor americani care baga benzina proasta in H2)...
Motorina am inteles ca e proasta la voi din cauza ca e folosita de camioane si utilaje agricole... si noi avem asa numita "motorina agricola"... ma rog, la pompa se comercializeaza drept motorina euro-nusht'cat dar te uiti la pret si la numele pompei (gigi-oil Co.) si iti dai seama ca e pt utilaje agricole biggrin.gif... aceasta motorina e raspunzatoare de decesul prematur al multor TDI-uri...

Iulian: un lucru interesant e ca aici, monstri vostri mecanici (Hummer, Lincoln, Explorer) sunt priviti cu admiratie... iar H2-ul a inregistrat vanzari bunicele avand in vedere ca e un tanc fara abilitati off-road iesite din comun si cu o tehnologie semi-neadertaliana... Daca nu ar fi taxele si costurile de import cred ca soselele noastre ar fi impanzite de astfel de tancuri... ca de tarani nu ducem lipsa slava domnului... ah, si probabil un alt factor care impiedica intrarea masiva a tancurilor pe piata, e iubirea noastra pt marcile germane wub.gif efectul e insa benefic cel putin pe piata SUV, prefer sa avem sosele populate de ML-uri, X5-uri si Touareg-uri decat de Explorer, Navigator si Escalade-uri...
James Kilowatt
Gigi-oil & puii e holding international.... sunt tdi-uri sau hdi-uri raposate din cauza motorinei cu probleme si in tari mai europene gen Franta sau Germania.....

Iuliane, ce-ai cu casele din lemn?! E materialul de constructie al viitorului smile.gif Plus ca am ramas uimit sa vad ca in norvegia 90% din case sunt din lemn si nu le ingheata alora nimic.... In plus, la respectiva conferinta a venit un nene din america si ne-a explicat potentialul lemnului invelit in staniol.... pe mine m-a convins smile.gif
HalbaSus
QUOTE(MR28673)
Gigi-oil & puii e holding international.... sunt tdi-uri sau hdi-uri raposate din cauza motorinei cu probleme si in tari mai europene gen Franta sau Germania.....

Iuliane, ce-ai cu casele din lemn?! E materialul de constructie al viitorului smile.gif Plus ca am ramas uimit sa vad ca in norvegia 90% din case sunt din lemn si nu le ingheata alora nimic.... In plus, la respectiva conferinta a venit un nene din america si ne-a explicat potentialul lemnului invelit in staniol.... pe mine m-a convins smile.gif


Si marmota invelea lemnul in staniol biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif imi pare rau dar nu m-am putut abtine sa nu fac acest comentariu biggrin.gif

Referitor la frigul de afara si casele de lemn ar mai fi de zis ca izolatia termica si casele de caramida si la cele din lemn se face (sau se poate face) cu polistiren si alte materiale izolatoare... si atunci nu mai conteaza foarte mult daca e din caramida sau lemn... va fi diferita doar grosimea stratului izolator... Totusi prefer casele de caramida... asta cu casele de lemn e ca si masina din carton biggrin.gif
James Kilowatt
Tipul ala venise sa prezinte niste materiale (inventate de el cica) interesante. Un fel de rumegus metalizat si compactat. Adica fiecare fibra era invelita intr-un strat metalic sau din polimeri foarte fin, si apoi facut din el un fel de placi de pfl. Cica rezista in timp mai bine decat materialele traditionale, izoleaza mult mai bine termic si la umezeala, are un raport bun intre greutate si rezistenta, e usor de manevrat (iti poti schimba aranjarea interioara a camerelor cum iti tuna tie), si nu arde. In plus e ieftin, si poate fi fabricat in serie si modulabil, incat pretul constructiei iese cam la 20-25% din cel al unei constructii traditionale. A aratat si niste grafice facute in excell in care lemnul urca si caramida cobora, insa n-am inteles nimic din ele ca nu am putut sa citesc ce marimi pusese pe axe biggrin.gif

Si nici n-a spus insa daca sobolanii gasesc materialul asta apetisant sau nu, iar mie mi-a fost jena sa intreb ca eram cu sefu' dupa mine biggrin.gif

Oricum chiar si lemnul "chior" izoleaza mai bine decat betonul sau caramida si termic si la umezeala. Nu cred ca norvegienii prefera casele din lemn din saracie, atata timp cat o pizza si o bere e 20€ la ei....

Da' o cam dam in off topic smile.gif
Maff
Hmm, ciudat cu cifra octanica, dar totusi aia din state nu cred ca-si permit sa o mai si "boteze" din cand in cand de cateodata iarna ai "norocul" sa mai faci cate un dop de gheata............Asa ca aia de 95 daca o iei de unde nu prea cunosti ai toate sansele sa fie jumatate apa..........Eu am zis ca in ultimul timp bag numai de la 98 in sus, in cele mai multe cazuri 100 de la OMV, dar din pacate nu exista prea multe astfel de statii si se mai intampla sa bag si 98 de la AGIP sau 98+ de la Shell.
Iulian HondaFan
offtopic

QUOTE(MR28673)
Iuliane, ce-ai cu casele din lemn?! E materialul de constructie al viitorului smile.gif


nu am nimic... doar ca la bunica-mea in casele de lemn stateau purcelul si orataniile. in casa de caramida stateau oamenii.

sunt de acord ca lemnul are avantaje, aici folosesc caramida numai ca decoratie exterioara ( un strat de 10cm max la exterior), restul tot e din lemn sau plastic iar peretii interiori tot din cadre de lemn cu ghips-carton la suprafata. ca sa bati un cui in perete sunt niste "lasere" pe care le plimbi pe ghips carton si bipaie cand ajungi la cadrul de lemn. e doar un sentiment ca nu e o constructie trainica ( pana si barnele de rezistenta nu sunt f. groase... majoritatea cam 10x10cm...)
James Kilowatt
Pai nu au tonajul betoanelor de sustinut... biggrin.gif Nu cred ca sunt mai sensibile la cutremur decat cele din beton, si chiar daca ar cadea, nu omoara la fel ca betonul...

Insa din ce-am vazut la discovery casele din lemn sunt sensibile la tornade biggrin.gif
f1anatic
Partea cea mai meseriasa a materialelor de constructzie din lemn este two-by-four-ul ... O birna de lemn in sectziune dreptunghiulara, cu dimensiuni de 2 x 4 inch. Nu ca ar fi cine stie ce solida in constructzii...dar e buna la bataie :minigun: :minigun:

In priviintza masinilor de teren...cred ca singurele probleme pe care le avetzi voi sint taxele de import. Ca sint convins ca avetzi destui bastinasi care sa vrea sa se plimbe prin Bucuresti intr-un Cadillac Escalade EXT sau in Lincoln Navigator sau Hummer H2...cu cite o gagica traznet si muzica de o auzi de la 3 strazi departare.

Iulian...eu pun in general benzina de la un Mobil de linga casa...care are pretzuri ceva mai decente. Altfel spus...nu am pus niciodata nimic mai prost de PREMIUM (cu toate ca de multe ori in Canada sau in zone rurale nu am gasit decit de 91 octane). Ciltzi ? NU...Mizerie de a crapat filtrul...DA.

Am taiat filtrul de ulei de la Subaru (marca Valvoline, instalat de dealer) cind l-am inlocuit. Avea 1500 de mile cu ulei normal (inca nu trecusem pe sintetic). Ai fi socat sa vezi cit este de murdar...Daca chiar vrei sa vezi...am si poze de mare calitate undeva pe Internet. Sint ferm convins ca la 3000 mile pe sintetic sa il schimb.

Sincer Iulian...cred ca in €uro au benzina mai buna pt ca in general acolo sint motoare mai mici...si o cifra octanica mai mare ar ajuta la putere. Parca mai facusem odata un sumar la cum intzelege fiecare "more power"

Americanii - cresc capacitatea cilindrica si/sau numarul de pistoane ex. Corvette C6 de la 5.7 L la 6.0 L

Germanii au motoare de capacitate cilindrica medie-mare si cind e nevoie de putere le pun turbo sau compresor. Notabil BMW care nu are "forced induction" dar le are cu V-6, V-8 si V10-V12. Dar sint suficiente Audi turbo in jur de 3 kile cu V6 sau V8 si Mertzuri cu V8 si compresor pt a face aceasta afirmatzie corecta.

In final Japonezii care intzeleg performantza prin motoare mici-medii cu admisie fortzata turbo. Subaru e un exemplu bun, Toyota (Supra), Mitsu (Lancer EVO, vechiul Eclipse, 3000GT), Honda (NSX)...
HalbaSus
QUOTE
In priviintza masinilor de teren...cred ca singurele probleme pe care le avetzi voi sint taxele de import. Ca sint convins ca avetzi destui bastinasi care sa vrea sa se plimbe prin Bucuresti intr-un Cadillac Escalade EXT sau in Lincoln Navigator sau Hummer H2...cu cite o gagica traznet si muzica de o auzi de la 3 strazi departare.

Stai linistit ca unii au trecut deja la fapte, in oradea sunt o gramada de H2-uri, un Navigator si un Dodge Ram... am mai vazut si Escalade-uri dar in trecere... iar de Explorer chiar m-am saturat ca sunt cu gramada. Se pare ca pe unii nu ii sperie taxele ca vorba aia: "MARIMEA CONTEAZA" biggrin.gif

Poate daca in america s-ar schimba preturile la combustibili (adica ar ajunge la nivelul UE) atunci ori ar da faliment majoritatea producatorilor americani, ori ar schimba politica. Poate daca si in Europa ar fi benzina aproape moca atunci nici dracu nu s-ar mai chinui sa obtina putere litrica mare ci ar incepe gama de motorizari de la V6 in sus (pt saraci) si ar miza probabil cel mai mult pe propulsoare de 6 litri si 300 de cai wink.gif.
So... cred ca e vorba de pretul benzina pana la urma... crezi ca romanii isi iau TDI-uri fiindca le displace V8-ul benzinar ?
Partea buna a preturilor mari in Eu e ca se dezvolta competitia in mai multe sensuri (nu doar putere/viteza ci si consum)... de aia vorbeam la versus de motoare de 1.9 turbo-diesel de 212 cp care consuma 6% in medie... daca ar fi fost benzina ieftina probabil nimeni nu s-ar fi strofocat sa faca asa ceva... si ar fi fost pacat.
sorin50755
au stricat mashinutza aia cu H2-ul lor, prea cosmetizata :angel: eu vreu un hummer model vechi si il si vopesc verde smile.gif de camuflaj si icerc sa trec jiul cu el..





ps: best cars ever Ford Mustang, Dodge Chalanger
f1anatic
QUOTE(sorin50755)
au stricat mashinutza aia cu H2-ul lor, prea cosmetizata :angel: eu vreu un hummer model vechi si il si vopesc verde smile.gif de camuflaj si icerc sa trec jiul cu el..

ps: best cars ever Ford Mustang, Dodge Chalanger


Amen bro ! Nu m-ar deranja un Hummer H1 / Humvee pt. cind merg la vinatoare. Insa treaba cu best cars ever Ford Mustang si Dodge Challenger este o bazaconie. Cred ca orice om care se respecta in domeniul auto, stie ca noile Mustang au un aer retro. Dar masina este de fapt mai mare, mai voluminoasa...mai grea decit orice Mustang facut pina acum. Se pare ca au fost facute ca sa le permita celor nostalgici (cei de virsta parintzilor nostri) acum mai batrini, cu burta si care se misca mai greu...sa poata intra in masina cu usurintza. Masina are garda la sol mai mare...usile mai lungi. Asta fiind spuse...sint un joke. Cu masina mea...amarita si complet nesemnificativa cind o compari cu BMW 330 Xi...trec pe linga Mustangurile V8 fara efort. Si chiar nici nu stiu care e treaba cu moda asta retro ? Ma cam enerveaza...macar daca le-ar pastra in dimensiunile originale...dar dupa cum am mai spus...Mustangul actual este - cel putzin in comparatzie cu predecesorul - mai mare, mai greu, mai incet.
Lucas
Si aduc o completare la "reclama" facuta de f1anatic noului Mustang. Eu zic ca nici nu e prea sportiva. Adica....hai sa fim seriosi. Americanii au pus punte spate ridiga, de tip veche, pe Mustang care era o legenda. Deci ca "nepot" al unei legende macar la suspensii sa nu se zgarceasca. Ce au avut in cap cand au zis "gata. acest tip de suspensie ii punem noului Mustang pe spate" ?
Ma rog. Cica ar avea stabilitate buna pe drum montan (serpentine) dar eu totusi nu prea cred. Putea sa`i puna o suspensie independenta (asa se numeste? ca nu prea stiu) performanta. Nu inteleg decizia lor. Poate imi explica cineva politica asta a lor.
Iulian HondaFan
ideea cu Mustang este ca e o masina RWD cu 300CP la sub 30K USD... de aceea nu mai conteaza restul. Mustang nu afost niciodata o masina agila ci o masina cu "muschi"...

se vinde ca painea calda in America.
Lucas
Adica da. Masina a fost conceputa pentru necesitatile americanilor. Pentru autostrazi interminabile si relativ in linie dreapta. Dar totusi......Hemi-ul de 5.7 l produce numai 300 CP ?(cu motorul acesta este echipat Mustangul. nu?) Voi critica pe toata oricine (japonezi, europeni americani) dar in acest caz de criticat sunt americanii. Pai ei care se tin cei mai puternici din lume, ei nu au putut sa dezvolte un alt motor? Ca asta, daca stam sa calculam.....are aproape 100 CP/2 l. Pai si dieselurile europene au la 1.9 l cam 115 CP. Sa nu vorbim de Golf 5 GTI. Asta da masina. 2l/200 CP(si nu e V8. nici macar V6). Nu stiu ce sa zic despre Hemi. De ce este asa de laudat? De ce le este asa drag americanilor acest motor?
Iulian HondaFan
Hemi e de la CHrysler. Mustang are tot un V8 da' de 4.6l parca.

americanii nu sunt interesati in putere litrica. nu exista restrictii fiscale pt. motoare mari. motoarele americane sunt mai "relaxate" si un pic mai gurmande.

de ce le place Hemi... Hemi e o legenda americana. in fapt e un motor cu 2 valve pe cilindru destul de arhaic ( desigur a fost adus relativ la zi cu electronica si injectie multipunct) dar puternic si cu cuplu imens (550-600Nm).
Lucas
Aha. Acuma am inteles. Meri de explicatii Iulian. Deci in mare parte produce un cuplu mare.
chencc0909
cc0202
ray ban sunglasses
ugg outlet
moncler uk
louboutin shoes
polo ralph lauren outlet online
cheap uggs
supreme clothing
moncler outlet
canada goose coats
ugg boots
nike outlet store
pandora charms uk
pandora charms
cheap nfl jerseys
pandora charms sale clearance
coach factorty outlet
michael kors outlet
uggs outlet
adidas shoes
coach outlet
mbt shoes
canada goose jackets uk
canadian goose
hermes handbags
adidas
adidas yeezy boost
adidas yeezy
cheap jordans
michael kors outlet
cheap jordans free shipping
hermes bags
polo ralph lauren outlet
ralph lauren outlet
coach outlet
canada goose outlet
burberry outlet store
coach outlet online
coach factory outlet
adidas outlet
ugg outlet
polo ralph lauren outlet
louboutin shoes
cheap jordans
harden vol 1
tory burch outlet store
fitflops
adidas yeezy
coach outlet
coach outlet store online clearances
coach factory outlet
uggs outlet
ugg outlet
adidas outlet
nfl jerseys wholesale
ugg boots
ultra boost
longchamp outlet
fred perry polo
michael kors canada
cheap oakley sunglasses
kate spade outlet store
valentino shoes outlet
north face jackets
supreme clothing
timberland boots outlet
kate spade outlet
adidas nmd
fitflops
moncler
moncler outlet
adidas shoes
canada goose jackets
ray ban sunglasses
cheap jordans
jordan shoes
ugg australia
uggs canada
ugg boots
ralph lauren uk
polo outlet
michael kors outlet
coach canada
philipp plein outlet
moncler coats
ralph lauren
philipp plein shirt
timberland boots
pandora charms
doudoune moncler
nike outlet store
moncler outlet
michael kors handbags
oakley sunglasses
moncler jackets
michael kors
adidas yeezy
nike store
cheap ray ban sunglasses
canada goose
coach outlet
burberry outlet
michael kors outlet clearance
canada goose clothing
adidas superstar
uggs
mbt shoes
mulberry outlet
burberry sale
coach outlet
nmd adidas
canada goose jackets
ralph lauren outlet
ugg boots
polo ralph lauren outlet
louis vuitton outlet
yeezy boost
pandora jewelry outlet
coach outlet online
louis vuitton outlet online
pandora charms
uggs clearance
coach factory outlet
ugg boots
ugg boots on sale
adidas yeezy boost
canada goose jackets
moncler outlet
coach factory outlet
coach outlet store
cheap ray ban sunglasses
pandora charms sale
pandora jewelry
cheap ugg boots
yeezy 350 boost
fitflops
ralph lauren uk
north face outlet
coach factory outlet
longchamp uk
ugg outlet
yeezy boost
polo ralph lauren
canada goose jackets
coach outlet store
coach outlet
the north face
coach factory outlet
canada goose
ray ban sunglasses
cheap jordans for sale
coach outlet store online
coach outlet
michael kors outlet
coach outlet
nfl jerseys wholesale
timberland boots
nike shoes for men
cheap nfl jerseys
coach factorty outlet
moncler jackets outlet
moncler outlet
supreme clothing
coach outlet
michael kors handbags
moncler jackets
pandora outlet
adidas yeezy
polo ralph lauren outlet online
michael kors outlet
pandora jewelry
michael kors outlet
ugg ustralia
christian louboutin
nmd shoes
air jordan shoes
canada goose
adidas nmd
fred perry
polo ralph lauren outlet online
nike outlet
tory burch outlet
canada goose outlet
louis vuitton
fitflops sale clearance
louis vuitton outlet
ugg outlet
uggs canada
ugg boots
ralph lauren outlet
adidas shoes
mulberry uk
cheap uggs
polo ralph lauren outlet
moncler outlet
pandora charms sale
michael kors uk
ugg boots
ralph lauren
oakley sunglasses
longchamp outlet online
nmd adidas
hermes handbags
ugg outlet
ray ban sunglasses
ralph lauren uk
christian louboutin outlet
uggs outlet
kate spade handbags
coach outlet
canada goose sale
birkenstock sandals
pandora charms
ugg boots canada
oakley sunglasses
michael kors outlet
salvatore ferragamo shoes
burberry outlet
mulberry handbags
salvatore ferragamo
birkenstocks
fitflops sale
ugg outlet store
cheap oakley sunglasses
coach outlet
michael kors outlet
nike outlet
cat boots
michael kors outlet online
nike outlet online
christian louboutin
red bottom shoes
discount oakley sunglasses
north face jackets
longchamp handbags
longchamp handbags
coach outlet
michael kors outlet
canada goose outlet
pandora jewelry
canada goose outlet
kate spade
mbt
pandora charms sale clearance
coach canada
air max 97
jordans
polo ralph lauren outlet online
uggs
canada goose outlet
yeezy boost
canada goose jackets
michael kors outlet online
michael kors handbags
burberry outlet
coach outlet
adidas nmd
ugg outlet
pandora charms
adidas shoes
moncler
ugg boots
yeezy boost
ugg shoes
north face outlet
nike outlet
ugg boots on sale
louis vuitton outlet store
canada goose outlet
canada goose outlet
polo ralph lauren outlet
pandora charms
michael kors canada
uggs outlet
supreme new york
kate spade outlet store
gucci outlet
ferragamo shoes
canada goose outlet
valentino shoes
canada goose outlet
ugg boots for women
canada goose outlet
oakley sunglasses
kate spade outlet
adidas yeezy
kate spade outlet
pandora jewelry
ugg outlet
canada goose uk
pandora charms
cheap mlb jerseys china
ralph lauren outlet
kate spade
coach outlet store
michael kors outlet online
uggs outlet
nike zoom
adidas campus
nike shoes
canada goose
coach outlet
burberry
cheap mlb jerseys
michael kors outlet
michael kors factory outlet
canada goose jackets
ralph lauren outlet
nike air max
pandora charms
air jordans
adidas outlet
christian louboutin outlet
air max 2018
moncler jackets
ugg boots
coach outlet
michael kors outlet clearance
coach factory outlet online
hermes handbags
air max 97
ugg outlet
hermes outlet
coach factory outlet
cheap jordans
coach outlet
cheap uggs
ugg outlet
michael kors outlet clearance
oakley sunglasses
oakley sunglasses sale
ferragamo outlet
ralph lauren outlet
hermens bags
ralph lauren sale clearance
timberland outlet
ralph lauren outlet
north face jackets
north face outlet online
michael kors handbags
ralph lauren outlet
cheap jordans
polo ralph lauren outlet online
canada goose outlet
canada goose uk
hermes birkin
pandora charms sale clearance
mulberry bags
canada goose jackets
coach outlet
canada goose uk
ralph lauren outlet
michael kors outlet store
columbia sportswear
ugg shoes
fitflops sale clearance
pandora jewelry
coach factory outlet
canada goose sale
coach outlet store
ralph lauren outlet
north face outlet
ralph lauren uk
canada goose outlet
ugg boots
nike shoes
ugg outlet online
ralph lauren outlet
michael kors outlet
ray ban sunglasses discount
pandora store
uggs
air jordan shoes
burberry outlet canada
adidas superstar
canada goose
north face jackets
polo outlet
michael kors outlet store
red bottoms shoes
canada goose uk
jordan shoes
ugg outlet
nike shoes
cheap nfl jerseys
air jordans
adidas yeezy boost
oakley sunglasses
jordan shoes
ugg outlet
cheap ray ban sunglasses
canada goose sale
red bottoms
louis vuitton outlet online
gucci handbags
canada goose outlet
michael kors factory outlet
jordan retro
ray ban sunglasses
coach outlet
adidas nmd
canada goose
moncler jackets
canada goose outlet
ralph lauren outlet
coach factory outlet
michael kors outlet clearance
moncler jackets
canada goose uk
coach outlet
coach factory outlet
ralph lauren sale clearance
michael kors outlet
ralph lauren outlet
cheap ray bans
ugg boots
michael kors outlet
pandora
pandora outlet
christian louboutin outlet
coach outlet
yeezy boost 350
air max 2017
nike air max
adidas shoes
coach outlet
kate spade handbag
canada goose jackets
yeezy boost
coach factory outlet online
coach factory outlet
pandora outlet
coach outlet store
ugg outlet
coach factory outlet
coach factory outlet
ugg boots
air max 2018
kate spade bags
longchamp outlet
jordan retro 11
cc0202
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.