IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Soferul "invata" masina ?

This topic is about Soferul "invata" masina ?, the author, HalbaSus, wrote about: Nu stiu daca e un mit sau un adevar... cert e ca am auzit de multe ori chestii de genul: "cum inveti masina asa mere"... avand in vedere ca nu am gasi ... To read more just scroll down

3 Pages V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Soferul "invata" masina ?
HalbaSus
post Jul 5 2005, 01:23 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Nu stiu daca e un mit sau un adevar... cert e ca am auzit de multe ori chestii de genul: "cum inveti masina asa mere"... avand in vedere ca nu am gasit o explicatie foarte logica pt aceasta chestie nu am crezut in ea foarte tare (dar nici nu am negat-o)...

Sa va spun insa urmatoarea chestie:

Prima mea masina a fost o dacie supernova campus (cu aer conditionat si CD biggrin.gif)... pe ea am testat cam tot ce se putea testa in materie de schimbat viteze, depasiri, etc... cat am avut-o eu am condus-o un pic mai sportiv (nu inseamna ca mergeam cu acul la rosu tot timpul dar nici nu exista pericolul subturarii smile.gif)... dupa aproximativ un an, am trecut la opel vectra dar masina a ramas in "familie" devenind masina unchiului meu... el e un sofer... mhm... extrem de prudent ar fi cuvantul... nu a depasit 100 km/h in viata lui cred... masina o tine la turatii mici... cuminte... cred ca de atunci masina aia nu a vazut turatie mai mare de 3000 rpm.

Azi trebuia facuta revizia (masina are aproximativ 40.000)... si a dus-o un angajat de la firma la care lucrez si ulterior am trecut si eu pe la service ca sa mai duc niste bani... cand iesim din service ii propun sa incercam o "liniutza", eu cu Sharan-ul cu toate cele 7 scaune puse si cu clima pornita la maxim iar el cu supernova fara clima... eu ma asteptam ca pana in a 3-a sa aiba un mic avantaj (datorita greutatii) iar cand deja schimb eu in a 3-a sa ma distantez... stupoare... desi colegul meu a pornit BINE... eu fara sa fortez foarte mult Sharan-ul am plecat primul si m-am distantat imediat...

Oprim... nu-mi vine sa cred... ma pun eu la volanul daciei sa vad daca a gresit ceva... masina nu mai "musca" la fel ca pe vremuri... ce s-a intamplat ?

Cauze posibile:
- performantele masinii au scazut din cauza uzurii (desi dupa 40.000 avand in vedere ca reviziile erau la zi nu vad de ce)
- am uitat cum porneste defapt supernova... m-am obisnuit cu masini mai bune... posibil... desi nu prea cred.
- unchiul meu a "dresat" masina...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 5 2005, 02:24 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Nu cred ca exemplul tau este la fel de concludent. Masina cu reputatzie aici pe www. masini.ro; Subaru (si poate toate masinile mai noi - dar eu pina acum nu am auzit decit de Subaru) are un ECU / computer care invatza si se adapteaza la sofer si stilul sau de condus.

Cind cumperi masina tzi se spune sa nu treci de 4000 rpm in prima mie de mile. Am prieteni care au trecut de 4000 rpm in prima mie de mile...au fortzat masina, au "chinuit-o". Si am prieteni ca si mine care au stat usurel...au mers prudent, fara sa fortzeze motorul. Ei bine...cind sint comparate pe dynamometer, sint diferentze de putere de 15-25 de CP. Este greu de crezut. Dar cineva va afla daca a facut bine sa chinuiasca masina in perioada de rodaj. Una peste alta...Subaru sint cunoscute pt a avea putere mai mare dupa 20,000 de mile (fara alte modificari) decit in primele 20k mile.

Iar cind dai un reflash la ECU/motor ia cam 200 de mile pina obtzii cresterea de putere anticipata. Acest lucru este constatat tot pe dynamometer si este respectat. Oricum in general, ideea in comunitatzile Subaru este ca trebuie respectata regula cu 4000 de rpm, nu se modifica masina in prima 1000 mile, si ca daca vrei, motorul sa il modifici dupa 3000 de mile, cind de altfel se recomanda trecerea la ulei sintetic.

Deci este adevarat, cum invetzi masina, asa mere...daca ei grija de ea...va merge bine. Asta pe linga ECU uri destepte.

Dar altfel spus...masina invatza soferul...In cazul meu, cred ca sint mai prudent si mai potolit ca sofer de cind am Subaru. Stiu ca cu exceptzia la BMW 330 xi model 2006 nu imi sta mai nimeni in fatza...drept pt care nu mai imi pun mintea. Iar daca chiar ma grabesc...ma grabesc fara efort.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 5 2005, 02:32 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



pey, inca nu e nici un serie3 nou xi... nici in Europa.

daca ECU-ul se invata puturos, atunci tot asa de bine ar trebui sa se si dezvete.


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 5 2005, 04:41 PM
Post #4


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



mhm... ma indoiesc ca cei de la dacia au pus asa ceva pe supernove... nici eu nu am forjat-o cat a fost in rodaj...

ma mai gandesc la varianta aia clasica de la diesel "s-a depus prafu pe injectoare dom'le"... adica nefiind solicitate la capacitate maxima sa se mai fi depus sedimente pe injectoare (greu de crezut dar cine stie)... vorba aia "orice organ nefolosit se atrofiaza"

P.S: probabil ca daca masina ar reveni la mine cateva luni s-ar "dezmorti"... dar totusi nu am chef sa fac experimente pe dacii acum smile.gif


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CPI
post Jul 5 2005, 04:44 PM
Post #5


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 468
Joined: 4-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.007



Halba, asa e cu invatatul cum zici tu.

Nevasta-mea merge doar prin oras cu masina si nici nu o tureaza prea tare. Cind iesim la drum lung dupa o perioada mai mare de mers doar in oras se simte ca nu trage. Daca o turez mai mult, dupa prima suta de km isi revine, se dezvata de mersul puturos.

f1anatic, de la ce vine ECU?


--------------------
Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T, Infiniti FX 35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T
Externalizare IT | Business Process Optimization | BPM Software
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Jul 5 2005, 04:48 PM
Post #6


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Se mai decalamineaza, se curata bujiile si injectoarele, etc. Ceva-ceva adevarat tot este. Din cand in cand se cere alergata


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei38283
post Jul 5 2005, 05:26 PM
Post #7


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 247
Joined: 10-January 05
From: Bucuresti
Member No.: 38.276



Parerea mea e ca asta e o prostie. Motorul are aceeasi parametri si aceeasi putere. Treptele cutiei sunt etajate la fel. O masina poate deveni "puturoasa" doar daca o forjezi de-o ia gaia si nu ii faci reviziile sau daca ii bagi benzina proasta mai mult timp si strici ceva de prin motor. Ca fept dvers tata pana acum o luna a condus o Dacia SuperNova Clima si inafara nu a mers mai tare de 120-130. Masina acum are 51000 Km si daca bagi piciorul in ea se duce de nu e adevarat.


--------------------
Mercedes Citaro si Daf(783) :lol: Renault Megane II 1.6 16v 115CP (cand il lasa tata pe acasa)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CPI
post Jul 5 2005, 05:40 PM
Post #8


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 468
Joined: 4-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.007



Andrei, nu e vorba atit de viteza cit de turatiile la care se ajunge.

Poti sa mergi si prin oras cu ea turata si sa o tii obisnuita fisneata.

Eu am dat exemplul cu iesitul din oras pentru ca atunci am mai mers eu cu Vectra, in rest merg cu a mea.


--------------------
Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T, Infiniti FX 35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T
Externalizare IT | Business Process Optimization | BPM Software
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei38283
post Jul 5 2005, 06:12 PM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 247
Joined: 10-January 05
From: Bucuresti
Member No.: 38.276



Masina nu a vazut turatii mai mari de 3500 si asta in cazuri exceptionale. Vitezele s-au schimbat la 2500-2800 rot/min iar inafara localitatii a avut o turatie intre 3000 si 3400 (120-130km/h) si totusi daca bagi piciorul in ea masina se duce fara probleme in sensul ca raspunde promt la apasarea pedalei si urca destul de repede in ture. Ceea ce vreau sa spun e ca o masina care nu a fost fortata e la fel de fasneata ca si una care a fost fortata.


--------------------
Mercedes Citaro si Daf(783) :lol: Renault Megane II 1.6 16v 115CP (cand il lasa tata pe acasa)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Iulian HondaFan
post Jul 5 2005, 06:28 PM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.583
Joined: 30-May 04
From: Honda World
Member No.: 26.577



QUOTE(CPI)
de la ce vine ECU?


Engine Control Unit

daca nu ai ECU nu cred ca motorul se invata lenes, dar ECU-ul are memorie si ajusteaza parametrii injectiei dupa talpa soferului dupa un timp, deci ceva adevar sa fie. desigur daca se uzeaza ca va mai scadea din parametrii initiali. chiar si fara ECU cred insa ca nu e rau sa-l mai "dezmortesti" cand si cand cu o turatie la maxim...


--------------------
Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CPI
post Jul 5 2005, 07:08 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 468
Joined: 4-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.007



Merci.

Nu cred ca am pe Vectra ECU.

Pe de alta parte, am fost sa fac ITP-ul cu masina dupa o perioada mai lunga in care a mers doar sotia la turatii mici.
Nu a trecut la noxe, cei de la service mi-au recomandat sa dau o tura pe undeva unde pot sa o turez ca sa "curat injectoarele".

Asa am facut, dupa care a trecut testul si a redevint "fisneata".


--------------------
Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T, Infiniti FX 35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T
Externalizare IT | Business Process Optimization | BPM Software
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zetics40545
post Jul 5 2005, 08:08 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 298
Joined: 16-February 05
From: Bucuresti
Member No.: 40.538



Yeap, pina de curind nici eu nu credeam astfel de povesti...pina cind am invatat-o pe propria piele.
In februarie cind am luat accentul, mergea de nu imi venea sa cred, dupa ce 6 ani am mers cu ticoleata. Am ramas impresionat cind am vazut cum accelereaza intr-a patra in rampa la Academie...

Dar evident ca am mers cu ea cuminte in primele vreo 2000km (acum merge spre 5000) si de la o vreme nu mai era asa cum o stiam, devenise mai zgomotoasa si mai puturoasa. Am crezut ca e de pe la benzine...nimic.
Deja ma gindeam ca am luat tzeapa... blush.gif
Pina cind intr-o zi usor enervat de niste boi prin trafic i-am dat in goarna viteza întîi pina la 50 si a 2-a pina la 80...si minune mare! brusc si-a revenit si a inceput sa se "smuceasca" sub acceleratia abia piscata...asa cum o stiam cind am luat-o si avea 6 km la bord wub.gif

Mentionez ca in rodaj ma duceam pina la 3000-3500, si aveam grija sa nu scad sub 2000. Probabil e chestia cu injectoarele...asa ca acum frecvent sar de 4000 rpm prin oras.


--------------------
Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 5 2005, 08:29 PM
Post #13


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(CPI)
Merci.

Nu cred ca am pe Vectra ECU.

Pe de alta parte, am fost sa fac ITP-ul cu masina dupa o perioada mai lunga in care a mers doar sotia la turatii mici.
Nu a trecut la noxe, cei de la service mi-au recomandat sa dau o tura pe undeva unde pot sa o turez ca sa "curat injectoarele".

Asa am facut, dupa care a trecut testul si a redevint "fisneata".


Toate masinile pe injectie au ECU... doar ca nu toate invata de la sofer...
din cate vad in semnatura ta ai vectra pe benzina... deci se pare ca si benzina "murdareste" injectoarele nu doar motorina...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CPI
post Jul 6 2005, 07:11 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 468
Joined: 4-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 46.007



Asa mi-a zis omul de la ITP, ca de la injectoare e.


--------------------
Honda CR-V 2007 2.0 Elegance M/T, Infiniti FX 35 2007, ex-Honda Accord 2006 2.0 ES M/T
Externalizare IT | Business Process Optimization | BPM Software
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post Jul 6 2005, 11:15 PM
Post #15


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Nu cred ca e cazul aici dar poate supernova-ul unchiului tau a avut filtrul de aer mai murdar putin si atunci......nexam performante. Poate cu filtru de aer nou era altceva. smile.gif


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 6 2005, 11:23 PM
Post #16


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(Lucian42192)
Nu cred ca e cazul aici dar poate supernova-ul unchiului tau a avut filtrul de aer mai murdar putin si atunci......nexam performante. Poate cu filtru de aer nou era altceva. smile.gif


nu prea e cazul... tocmai iesise de la revizie, filtru aer/benzina/ulei nou... singura banuiala a mea e ca benzina nu era cea mai buna (sigur nu era de 100 sau ceva de genu, dar nici de la benzinarie no-name nu era)... dar chiar si asa... prea "statea pe loc" masina aia...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lucas
post Jul 6 2005, 11:40 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Ahh. atunci e alta poveste(pe care nu o cunosc biggrin.gif ) Ramane cea mai plauzibila chestie aia cu injectoarele "prafuite" si faza cu benzina. Si eu cand am mers cu Tico-ul la mecanic a zis sa ii mai dau putin "in blana". Bine inteles nu excesiv. Asa o data la luna sa o turez putin. Numai ca eu....desi am grija de masina foarte mult.....cand ma apuca nebuniile (cam de 5 ori pe luna) ii dau 1-40 Km/h (chiar se poate cu Tico. Nu credeti? Facem un test-drive? biggrin.gif just kiding), 2-70 Km/h, a treia nu-i mai dau ca e in oras si nu risc sa ii dau pana in blana ca de ma prinde "nenea militianu" am inbulinat-o. Urla pistonasele de numa. Chiar am impresia ca o sa iasa din cilindrii sau o sa se strice bujiile de la atatea scandei asa de repezi. Dar dupa aia....e o.k. se vede o diferenta. Si iara ma duc subturat (aproape tot timpul e pe rosu acu de la benzina asa ca de aia ma duc subturat). In rest nu e problema.
Ah. ar fii una. cand ii dau inafara (max 136 km/h), dupa ce ii dau ca lumea in a 5-a, se simte miros de ars in masina. Si nu doar daca ii dau in a 5-a. Chiar si dupa o "forja severa" se simte. Mi-a zis cineva ca este o chestie perfect normala ca cica noxele nu ies de tot din toba si atunci se ard din nou sau asa ceva si de aia miroase a ars. Dar oare sa fie asa? Pot sta linistit sau s-a "busit" ceva la motoras?


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Maff
post Jul 7 2005, 06:36 PM
Post #18


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.261
Joined: 3-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.944



Nu cred ca este normal sa simti chiar mirosul ala in momentul in care ii dai viteza mare, posibil ai o scapare pe undeva.Si la benzina noastra fara plumb normala, se simte daca o folosesti o "lenevire" a motorului, datorata impuritatilor care exista in ea.Sa va uitati de curiozitate in filtrul de benzina si veti vedea despre ce vorbesc.Benzina din Romania de 95 sucks!Este proasta rau de tot.


--------------------
Hyundai Accent 1.5Crdi VGT 110cp
I am but a fool, and have never claimed otherwise
Expect less than a fool, and you shall be satisfied
Expect but a fool, and you should be gratified
Expect more than a fool, and you are but a fool yourself
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Jul 7 2005, 06:50 PM
Post #19


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



ca fapt divers si in supernova (care a fost condusa de colegul meu in timpul liniutei cam tot timpul la linia rosie) se sitmea un miros ciudat... si in opelul meu diesel daca o tin in forja si e ventilatia pornita se mai simt niste mirosuri... eu zic ca se mai intampla...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Jul 7 2005, 09:02 PM
Post #20


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Maff)
Si la benzina noastra fara plumb normala, se simte daca o folosesti o "lenevire" a motorului, datorata impuritatilor care exista in ea.Sa va uitati de curiozitate in filtrul de benzina si veti vedea despre ce vorbesc.Benzina din Romania de 95 sucks!Este proasta rau de tot.


Ia uite cine se plinge...Hai ca esti haios...Vino tu frate in tzara tuturor posibilitatzilor...la Chicago (care nu-i chiar ultimul sat)...si ai sa vezi ca nu gasesti benzina mai buna de...93. Ba in multe locuri nu gasesti decit de 91 (premium)

91 sau 93 premium - ultimate
89 mid grade - silver
87 regular - bronze

Shell V-Power pare sa fie mai buna. Daca tu te plingi ca benzina de 95 e proasta...nu stii ce pierzi aic !!! Spre exemplu mie la minivan mi-a crapat de 3 ori pina acum filtrul de benzina...la cit era de infundat cu gunoaie ...de fiecare data in mai putzin de 1 an de la schimbare. Acum am unul din aluminiu (alea care au crapat erau din plastic) dar am sa il schimb preventiv la iarna (asta de Al. e in serviciu din Martie 2005)


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Pages V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 28th March 2024 - 10:38 PM