Salut, am un 407 cu motor 2.0 HDi 136 CP si FAP (filtru activ de particule) si am o problema cu masina: de citva timp (aprox. 2 saptamini), incepuse sa aiba o usoara pierdere de putere in jur de 2000 rpm (stiti voi, senzatia aceea ca "da in nas"), mai pregnant in vit. 1-a si a-2-a. In rest, era OK, adica daca duceam turatia mai sus nu se mai simtea. Intrucit mi se apropia vizita de 6 luni, am zis ca o sa le spun baietilor despre asta cind ma duc la vizita. Totusi, joi mi s-a aprins pe bord avertizarea "Depollution system faulty", la care in carte zice ca ai probleme cu filtrul FAP si sa te duci cit mai redede la service. Asa ca vineri dimineata m-am dus la Eurial, fara programare, fara nimic, si le-am zis de problema. Au fost f. draguti, au zis sa las masina acolo ca imi fac si vizita cu ocazia asta.
Cind m-am dus seara sa o iau, mi-au zis ca au rezolvat problema, dar ca a fost din cauza ca merg f. mult prin oras si ca ar trebui din cind in cind sa ies pe autostrada si sa ii dau citva timp cu viteza si turatie ridicate sa se regenereze FAPul. Au spus ca acum l-au regenerat ei pe computer, dar asa sa fac pe viitor.
A, si apropo, masina nu a vazut altceva decit motorina Euro5 de la OMV, care credeam eu (si inca mai cred) ca e cea mai buna pe care o poti gasi la noi.
Problema e ca la o zi dupa ce am luat-o, iarasi mi s-a aprins martorul la bord.
Acuma, intrebarile mele sunt:
- e normal sa se fi aprins imediat dupa ce am luat-o? Asta inseamna ca nu si-au facut baietii treaba bine, sau trebuie neaparat sa ies cu ea pe autostrada?
- daca ies, se va regenera FAPul, chiar daca acum martorul e aprins? Nu cumva fac mai rau, pentru ca in carte scrie ca e pericol sa se deterioreze FAPul?
Eu am acum 5100 km, din care vreo 4000 in oras (merg zilnic si mai mult prin centru, stiti voi cum e ), si nu am mai iesit cu ea din Bucuresti de o luna; e normal ca doar dupa o luna sa se intimple asta?
Continuare: duminica nu m-am mai putut abtine pina sa ma duc la service si am fost pe Autostrada Soarelui sa o "ard" putin. Desi era o ploaie cumplita, mi-am dat seama inca o data ce tinuta superba de drum are masina asta; i-am dat pina la 180 km/h fara sa bag a 6-a, astfel incit sa o turez cit mai tare. Intr-a 5-a la 180 are aproape 4000 rpm. Am mers pina la Lehliu si inapoi numai intr-a 5-a, deci cam 120 km. Din pacate, nu a avut rezultatul asteptat: semnalul la bord a ramas in continuare aprins.
Hai sa va spun continuarea: luni dimineata ma scol chitit sa ma duc peste ei la service; cind pornesc motoru'... stiti simptomul ala tipic de mers la doctor: motorul OK, indicatorul stins, totul in regula. Am zis ca s-a rezolvat de la drumul pe aurostrada, asa ca am renuntat sa ma duc.
Din pacate, acum pe seara cind ma intorceam acasa - hopa, becul se aprinde din nou! :bash:
Acuma, bineinteles ca miine o sa ma duc - dar spuneti-mi daca mai intelegeti ceva!