Help - Search - Members - Calendar
Full Version: o fi Subaru de vina?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Iulian HondaFan
incep din ce in ce mai mult sa fiu de acord cu Halba pe o paleta de probleme. finisajul si eleganta sunt plusuri la VW si astea ma atrag si pe mine catre VAG.

eu nu vad insa atat de mare diferenta intre Audi si VW. Audi are mai mult rafinament dar mecanic e tot acolo. unii vad ca zic si ca 4motion la Passat B5 e acelasi cu quattro A4 ( asta e o controversa mai veche pe acest forum). Intre A3 si G5 GTI eu nu vad nici un motiv sa aleg A3 decat cel pur estetic. la fel intre Passat B5 1.8T/1.9-2.0TDI si A4 cu motorizari identice nu vad o diferenta care sa justifice 5-6K $ ori 3-4K euro... acu' noul Passat si A4 sunt masini cu arhitecturi diferite dar Passat-ul e destul de reusit si pe platforma de Golf5 ca sa nu fie mare diferenta practica fata de A4.

revenind la Subaru vs. germane... daca unele modele Subaru au performante similare sau superioare unor modele BMW si VAG atunci ce rost are sa te ataci daca cineva afirma chestia asta. sau daca un Civic 1.7VTEC este mai rapid, mai economic si mai fiabil decat un Golf4 2.0 de ce sa dai replica de genul: "americanii sunt prosti si neciopliti ca aleg Civic si nu golf"... come on, people... have some common sense.

chestia cu steaua si dinamo e adevarata, dar si atunci ma certam cu prietenii stelisti... daca mie imi placea Klein sau alt jucator dinamovist si ma calca pe nervi unul ca Piturca imi spuneam parerea. eu pe vwforum nu am facut afirmatii de genul "Honda rulz and VW sucks" pt. ca nici nu cred ca e adevarat si pt. ca eu apreciez ambele marci. pe hondafan.ro criticile mele la adresa Honda nu sunt primite cu ostilitate chiar daca unii nu sunt de acord...
HalbaSus
QUOTE
eu nu vad insa atat de mare diferenta intre Audi si VW. Audi are mai mult rafinament dar mecanic e tot acolo. unii vad ca zic si ca 4motion la Passat B5 e acelasi cu quattro A4 ( asta e o controversa mai veche pe acest forum). Intre A3 si G5 GTI eu nu vad nici un motiv sa aleg A3 decat cel pur estetic. la fel intre Passat B5 1.8T/1.9-2.0TDI si A4 cu motorizari identice nu vad o diferenta care sa justifice 5-6K $ ori 3-4K euro... acu' noul Passat si A4 sunt masini cu arhitecturi diferite dar Passat-ul e destul de reusit si pe platforma de Golf5 ca sa nu fie mare diferenta practica fata de A4.


Crede-ma exista.. nici eu nu am crezut-o, pe hartie scrie aceleasi date... aceleasi motoare... mi se parea ca dinamic ele sunt egale... si totusi nu e asa ! nu stiu de ce nu e asa.. presupun ca motivele ar fi cutia diferita si greutatea mai mica la a4... dar iti spun ca pe sosea diferenta dintre A4 si passat e foarte vizibila... e adevarat ca a4 are un spatiu interior mai mic... locurile din spate nu sunt la fel de comode... DAR: pe distante scurte A4 nu are ce discuta cu VW... are o cutie mult mai scurta... schimbatorul e si el parca mai mic, mai sport... admisia de aer parca e diferita... (desi in realitate nu e chiar cu mult diferita)... de asemenea, cel putin in cazul TDI-urilor (renumite pt zgomot) audi-ul rezolva aceasta problema mult mai eficient... crede-ma ca VAG-ul nu produce 2 marci doar de dragul diversitatii... diferenta de bani care o dai e "acolo"... hai ca imediat il chem pe impuls si-ti explica el cum e cu "cat platesti atata ai"... in cazul vw/audi se aplica... poate nu e acoperita diferenta de pret in intregime... dar oricum.. audi e evident > vw... e politica VAG, si chiar daca incercarile gen phaeton si noul passat incearca sa aduca vw-ul in sectorul premium... nu se poate...

Exemplu real life: eu cu A4 1.9TDI 115 eram mai "rapid" sau cel putin asa mi se parea din scaunul soferului decat un passat 1.9tdi 130 cp... ilogic nu ? avand acelasi motor... trebuie sa te "dai" cu ambele ca sa simti deiferenta...

Altu: Eu in audi aveam schimbator cu 5 trepte... dar unul "scurt" in care abia apucam sa schimb vitezele... in sharan am schimbatorul cu 6 trepte folosit si pe passat... dar ma plictisesc cand schimb...

Nu am de ce sa fiu partinitor, momentan conduc doar VW ca pt audi nu se gasesc niste piese sad.gif... dar pretul mai mare de la audi e justificat... Eh... hai ca am dat-o in subiectivism mai rau decat impuls si f1anatic la un loc... mai bine tac... blush.gif
Iulian HondaFan
bine, bine... de acord. A4 e mai usor decat Passatul (folosesc mai mult aluminiu ) si o cutie cu 5 trepte e mai rapida decat cea in 6 trepte. dar numerele masurate nu cred ca sunt mai bune la A4 TDI 115CP fata de Passat TDI 130CP, e posibil sa fie mai bune pe 0-50km/h dar mai sus nu cred...

dinauntru A4 TDI pare mai silentios din cauza izolatiei care e desigur mai bine facuta. please take no offense, poate m-am americanizat eu, dar ca pieton in Buc cand auzeam pornind un Audi TDI ( ca astea erau cele mai frecvente) si vedeam si fumul ala negru, vreau sa spun ca nu imi dadea nici un fior "vorsprung durch technik". dimpotriva. Civic asta amarat care costa cat jumate din A4 suna mult mai civilizat. Nu vreau sa spun ca Passaturile sau Golfurile TDI suna mai bine, dar de la Audi ma astept la altceva ( cred ca asta e si motivul pt. care Audi, ca si BMW in America vand numai benzinare). de fapt si 1.8T la relanti are o trepidatie mai pronuntata decat 1.7VTEC. acu' e drept ca A4 2.8l V6 e in liga mare la capitolul muzicalitate...

sunt de acord ca Audi>VW dar ca raport pret/calitate VW>Audi.
HalbaSus
te-ai americanizat tu... biggrin.gif... daca auzi motorul meu diesel de pe opel dupa ce i-am pus un filtru K&N si am marit intake-ul... te sperii... ca norocul izolatia fonica e foarte buna... si dupa cum zicea un prieten: "daca bate, huruie, trepideaza sau se aude ciudat ceva in masina se rezolva prin achizitonarea unor boxe/amplificatoare/subwoofere mai puternice" biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif... Acum ultimul A6 parca suna oarecum mai "uman" si din afara... dar cred ca e datorita izolatiei mai bune a capotei...

Dar dupa ce te obisnuiesti cu el... merge... si dintre toate dezavantajele dieselului cel mai putin ma deranjeaza sunetul...
Nicolae30758
iulian eu cand m-am urcat prima data in passatul 1.8t am avut impresia ca este pe motorina. si atunci cand accelerezi vibratiile sunt profunde aproape ca la un motor pe motorina. nu imi dau seama de ce. o fi din cauza turbinei? nu stiu pt. ca tehnic sunt un diletant. spre deosebire ivtec-ul de 2.0 de la cr-v care are acel sunet frumos de motor pe benzina.
Watcher
Apropos de 4motion vs quattro. S-a ajuns la vreun consesn larg acceptat: care sunt diferentele? Ca dealerii de a PBN sunt niste boi biggrin.gif : cel de la passat: NU E NICI O DIFERENTA. Tipa de la Audi: SUNT MATERIALE MAI BUNE. Oricum ma indoiesc ca vreunul stia ce e aia Haldex sau Torsen deci nu aveam ce sa intreb....

Vreau sa mai adaug la A4>Passat, ca lista de dotari standard de la Audi contine multe din chestiile care la Passat sunt optionale. Gadgeturi in general.
In plus, mai platesti si IMAGINEA. Si cred ca pana la urma asta e cea mai mare parte din diferenta de pret.
Iulian HondaFan
QUOTE(Nicolae30758)
iulian eu cand m-am urcat prima data in passatul 1.8t am avut impresia ca este pe motorina. si atunci cand accelerezi vibratiile sunt profunde aproape ca la un motor pe motorina. nu imi dau seama de ce. o fi din cauza turbinei? nu stiu pt. ca tehnic sunt un diletant. spre deosebire ivtec-ul de 2.0 de la cr-v care are acel sunet frumos de motor pe benzina.


1.8T nu e chiar ca diesel ( TDI am ascultat o groaza si pe aici, numai junghiurile americane pe benzina din anii '70-80' mai suna asa). dar e mai aspru...

un lucru sigur contribuie: blocul motor e din fonta la 1.8T. Honda au mai toate motorele pe blocuri din aliaj de aluminiu (pana si dieselul e din aluminiu). in plus e probabil vorba si de echilibrarea motorului, ar mai putea fi distributia cu 5 valve pe cilindru la 1.8T ( oricum acest sistem cu 5 valve probabil ca a nemultumit si pe cei de la VAG cumva pt. ca au renuntat dupa nici 7-8 ani sa-l mai faca).
Nicolae30758
iulian sigur ai dreptate am exegerat eu putin, nu e chiar ca la motorina, dar eu veneam dupa ce condusesem timp de trei ani un hyundai xg30, care avea un motor foarte silentios (uimitor de silentios chiar) si sincer prima impresie cand am auzit cum suna motorul la passat a fost ca e o "motorina" mai silentioasa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.