Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Audi 100 CD injectie mecanica probleme tehnice! ajutor!
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
liviu47755
Oameni buni,am un Audi 100 motor 2129 cm3,100 kw,5 cilindri, benzina, injectie mecanica KA,cutie hidramata,an fabricatie 86.Am sa enumar pe rand problemele(nu sunt grave,dar suparatoare),in speranta ca cineva de aici cunoaste bine acest model(nu am gasit un mecanic pana la ora asta care sa zica ca stie ce sa-i faca!!),poate imi dati niste sfaturi bune,sigure,sau chiar ma invitati cu masina la remediere contra cost,desigur!In primul rand,porneste greu daca sta cateva ore nepornita sau e rece.Daca vreau sa pornesc la prima cheie,trebuie sa umblu la surubul de aer din capul injectiei(un imbus de 3 mm),in sensul ca trebuie sa maresc debitul! Dar dupa aceea ,trebuie sa il dau la loc,pt. ca altfel motorul merge prost,cu variatii de turatie si fara vlaga!Bun,aici i-am facut eu un reglaj la care porneste binisor,cu variatii de turatie pana se incalzeste,apoi merge bine...atata timp cat nu este f. cald afara,sau cat timp nu este f. cald motorul!Daca fac un drum mai lung,incepe sa nu mai raspunda la acceleratie rapida,trebuie sa o lasi pe ea usor pana isi ia viteza!daca o lasi usor,poate ajunge linistit pana la aproape 200Km/h si merge asa...Dar repriza la acceleratie,cand e calda,nu mai are de loc!Se comporta ca o carburatie cu jiclorul infundat.Temperatura lichidului de racire nu creste peste normal,iar ventilatorul pleaca regulat,fara sa creeze probleme.Masina am cumparat-o anul trecut in toamna,si pana sa dea caldura,nu mi-a facut probleme cu demarajul sau viteza.M-a cam chinuit cu pornirea,dar culmea ironiei este ca atunci cand e f. rece,porneste relativ bine.SI mai e ceva!Niciodata sistemul de injectie nu a functionat cu acelasi reglaj mai mult de 2 saptamani! tot timpul se deregleaza,in sensul ca motorul isi schimba mersul corect.Motorul sta f. bine,nu consuma ulei de loc,i-am pus si bujii de f. buna calitate,cu 4 electrozi de platina asa scrie,marfa nemteasca originala.Cu toate astea ,nu ma inteleg cu ea la demaraj de loc,si la problemele de mai sus.Ca sa dau mai multe amanunte pt. cunoscatorii acestui tip de injectie,pot spune ca am verificat si masurat cu atentie toate conditiile care se fac pe dispozitivul electronic(sunt electronist!) de pe regulatorul de aer(e o electrovalva tubulara),care e conditionat de temperatura motorului,clapeta de acceleratie,climatronic,etc...si functioneaza!Dati-mi o mana de ajutor,daca va pricepeti,sau daca aveti o cunostiinta care e mecanic bun si cunoaste modelul.Platesc intotdeauna fara sa ma tocmesc,cu conditia sa nu fie jaf!Nu imi place sa-mi bat joc de munca unui om,pt. ca si eu prestez servicii,dar nici sa fie cu preturi exorbitante(de exemplu mi s-a cerut la un service pt. schimbarea uleiului la cutie 3.200 000 lei!!! in situatia in care uleiul care mi-l puneau costa aprox. un milion!!! restul...manopera!---sau alt exemplu,pt. schimbarea burdufului de la caseta de directie-cu burduful meu,cumparat de mine,alte 3 milioane si cu durata de o zi!!! E o peratie mai delicata,caseta e servo,dar totusi!!! Am schimbat-o eu cu un prieten in aprox. 3 ore,fara sa fim mecanici cu experienta,in fata blocului !)La alte service-uri preturile erau la o treime din ceea ce am exemplificat mai sus,dar am aflat prea tarziu,din pacate,dupa ce am exercitat eu o meserie pe care nu o cunosc bine,o fac numai din hobby cand am timp).Scuzati-mi epistola prea lunga,am vrut numai sa prezint cat mai bine situatia masinii,in speranta ca cineva ma ajuta! Multumesc f. mult!
Liviu(0722734893---dati-mi eventual si un SMS daca ma puteti ajuta)
P.S. Si asi mai dori si o documentatie cat mai completa de la masina,mai ales de la partea electrica,unde am gasit multe "inventii" facute de altii,si pe care nu stiu daca le-am eliminat in totalitate!.
adrian47392
Destul de ciudate simptome. As incepe cu masurat presiune la pompa de benzina, rred ca este un ventil in rampa distribuitorului.Parca sunt 6 bari. Apoi as verifica daca al saselea injector, cel de pornire ,functioneaza.
Pentru mersul aiurea la cald as verifica daca senzorul de temperatura variaza ca rezistenta electrica cum trebuie. Daca imi amintesc sunt doi. Nu stiu daca mai am telefonul unui om, cunoscut acum 10 ani, care stia f bine injectie mecanica. promit sa revin.
rudolf1
Eu am motorul KU si pe vremuri am avut probleme similare. In primul rand verifica presiunea de injectie 5.5-6.0 bar, dupa care debitul pompei, filtrul de benzina. Daca toate sant bune cu un manometru conectat la capul de injectie la intrarea de la regulatorul de presiunii de comanda ( situat pe blocul motor ) verifici daca presiunile de comanda sant conform documentatiilor de fabrica. De cele mai multe ori acest regulator este defect.
liviu47755
Va multumesc pt. raspunsuri!Presiunea la pompa nu am verificat-o,ce-i drept!Am considerat ca daca masina are momente cand "mananca nori",nu poate fi defecta ,deoarece ar face tot timpul!dar nu se stie ce se intampla acolo!tocmai am facut un drum mai lung si am constatat ca la un moment dat,pur si simplu parca a prins aripi,parca ar fi avut un dop de mizerie undeva(exclus injectoarele,tocmai le-am demontat si curatat cum nimeni altul nu ar fi facut-o).Dar nu e o buna functionare permanenta din pacate,parca "dopul" ala ar obtura din cand in cand admisia de benzina undeva!Adica asta e simptomul simtit ca sofer,e ca atunci cand ar fi ceva infundat,si deodata se desfunda...apoi iar se infunda! Problema cu pornirea am rezolvat-o,era pur electronica si m-am comportat ca un incepator!regulatorul de aer functiona pe banc,dar nu la parametrii normali(ce-i drept,nu prea stiam cum trebuie sa functioneze!)Avea un tranzistor care comanda electrovalva de aer si care avea lipituri "reci" la picioruse!Eu ma multumisem sa constat ca dadea comanda,dar era incorecta functionarea,desigur! Problema cu injectia ramane deschisa,daca stiti un mecanic bun,care poate verifica masina mea,e mult mai bine decat sa continui sa invat eu functionarea ei!Cine stie cand o sa-i dau de cap! Multumesc inca o data!
Liviu38956
In primul rand acest sistem de injectie mecanica este foarte, foarte sensibil la aer fals. Pt. ca debitul de benzina este dozat in functie de presiunea din sistemul de admisie. Verifica abolut tot traseul de aer de pe motor si inlocuieste orice furtun care este crapat, spart. Apoi demonteaza toate cele 5 injectoare,lasa-le cu tevile pe ele, fa un suport de lemn pe care sa le legi si pune pe cineva sa dea la cheie. Observa cum este injectata benzina. Injectoarele trebuie sa "pacane" si sa faca un jet fin si dispersat de benzina. Daca "pisa" trebuie schimbat. Apoi f. rau ca umbli la regulator, dar asta e, daca poti sa te misti cu masina... Apoi inca o treaba: este un service in Chisinau care se ocupa exclusiv de motoare pe injectie mecanica, au piese pe stoc, aparatura de specialitate,tot pt. a rezolva o masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.