Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Intrebare?
Masini.ro Forum > Service/Reparatii & Tuning > Aria Tehnica Masini.ro
Laura
Tocmai am vazut pe un alt topic si mi-am amintit, dar nu am vrut sa ma bag peste om care avea alta treaba...

De ce trage masina (oricare) intr-o parte sau in alta. A mea, trage de cand ma stiu dreapta, dar violent, adica daca las liber volanul, putin, imediat o ia in dreapta. Trebuie sa-i fac vreun reglaj anume? Geometria rotilor, cumva?? Nu stiu. Presiunea am facut-o, jantele (rotile) le-am echilibrat, adica mi-a batut niste fiare pe janta dupa ce le-a invartit.


Stie cineva ceva? blink.gif
madalina
explicatii de la cea mai simplu de rezolvat pana la unele imposibil de rezolvat:

1. cauciucuri diferite pe o parte si alta

2.presiunea in roti

3.jante neechilibrate

4.geometria

5.o problema la una din rotile fata

6. lovitura puternica in vreo roata, punte strambata.
Laura
Geometria> cred ca asta poate fi singura, restul, sunt rezolvate sau nu exista. N-am nici cea mai vaga idee la ce foloseste ac geometrie, pt ca nu am avut de-a face cu ea. E o... actiune simpla?? blink.gif
Alex-F1
E destul de simpla, dar se face doar la un service care are aparatura necesara, tu acasa sigur n-o sa reusesti s-o faci, asa ca du-te tu frumos la un service care face si asa ceva (reglarea "unghiului de fuga" in limbaj mai pt. tot omu') si-o sa vezi dupa aia ca treaba va fi rezolvata.....daca zici ca celelalte variante enumerata de Madalina "sunt rezolvate sau nu exista"! Succes si sa ne spui si noua cum merge masina dupa ce faci aceasta operatiune, ok?

Hai pa
ALEX
Laura
Aha, deci unghiul de fuga e acelasi lucru cu geometria rotilor... Interesant. La ce foloseste? Adica, mai exact, in ce consta ea? Nu-ti face griji ca nu incercam sa-mi fac geometria acasa... :evil:
Alex-F1
Adica sa nu-ti stea rotile strambe! Rotile (vorbim doar de rotile din fata, caci doar lor li se poate regla geometria la majoritatea masinilor) trebuie sa stea PERFECT perpendiculare pe sol, iar cand ai volanul PERFECT drept, ele trebuie de asemenea sa fie PERFECT paralele cu axa longitudinala a masinii, altfel se zice ca nu ti-e reglat unghiul de fuga! De obicei o roata care nu are reglata geometria, uzeaza cauciucul intr-un mod neuniform (mai mult pe interior dacat pe exterior sau invers)! Sper ca am explicat destul de bine ca sa fie pe intelesul tau.... :argue: arigato.gif Hai ca mai vorbim!

Hai pa
ALEX
Alex-F1
Bine, acuma am zis PERFECT doar ca sa intelegi tu cum sta toata treaba, dar sa nu te apuci sa-i zici aluia de la service ca tu vrei sa-ti faca geometria PERFECT, ca asta e destul de greu (daca nu imposibil) la o masina care are ceva km la bord si oricum niste abateri de pana la 1 mm sunt acceptabile, nu le vei mai simti tu in volan.....adica n-ar trebui sa-ti mai traga masina in nici o parte beer.gif

Hai pa
ALEX
eddie
Posibil sa fie indoit ceva pe dedesubt,un brat,ceva....Eu am mers cu un Oltcit ce avea varza geometria,si nu tragea stanga-dreapta,dar rotile calcau / ,cam asa se vedeau din fata,cand le-au facut paralele,calcau 23 de grade,una mergea in stanga,una in dreapta....cand s-au pus adaosuri de 2mm si de 8 mm pe ele,pareau ok,dar.....am aflat dupa mai multe investigatii ca roata stanga calcase intr-un canal,avea bratul stanga inferior indoit .Acum roata din stanga era 10-12 mm in spatele celei din dreapta acum(nu erau pe acelasi ax).Cand am luat bratul inferior nou,a trebuit sa revin cu toata geometria la loc.Geometria rotilor se face deci pe axele X,Y si Z.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.