Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Despre clasamente
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Pages: 1, 2
Nazareno Gabrielli
QUOTE(f1anatic)
Cred ca aceleasi comentarii (de mai jos privitoare la statistici) pot fi adresate si lui Mircica. Cu mentziunea ca in general nu primesc amenintzarile foarte bine. Nu ca m-as speria...dar am un "threshold" foarte scazut pentru "retaliation". Sint la fel ca corpul uman...ALL OR NONE response...ca sistemul imunitar...daca mi-ai cauzat o inflamatzie/infectzie mica; eu raspund cu fortze mai mari decit trebuie. Hai sa zic ca de data asta sint pe "immunosuppresants".

Daca avetzi ceva sa imi spunetzi...putetzi sa-mi datzi un PM sau pe general chat. Momentan discutam statistici si rostul lor.
________
Statistica - ca stiintza - este o stiintza FOARTE EXACTA; fiind bazata pe matematica. Daca doi oameni aplica corect acelasi set de reguli - in cazul nostru evaluarea unor masini - atunci lucrind separat si independent ei vor ajunge la aceleasi concluzii. Poate ca statisticile lui Mr. Iulian sint mai adevarate pt. piatza americana; dar fii convins...el nu le manipuleaza si nici nu are vreun interes ascuns. La noi, Consumer Reports reprezinta adevarata parere a pietzii. Ai consumer reports pt. masini, electronice, aparate foto si lame de ras. Si "everything in between". Noi doi traim intr-un mediu stiintzific in care totul trebuie argumentat...si dovezi de la altzii furnizate...asa ca Marius isi face datoria profesionala si aici pe forum...aduce dovezi statistice care sa ii sustzina punctul de vedere. Sint foarte multe pe care le potzi invatza de la Dr. Marius-Iulian N. dar macar retzine acest lucru: lasa atacurile la persoana si daca ai un punct de vedere contrar, argumenteaza-l cu dovezi si S T A T I S T I C I.



Stii care e ideea?!!

Nu-mi aduc aminte sa fi polemizat nici cu tine, nici cu Iulian pe tema statisticilor. Mi-am spus doar o parare, care nu a inclus nici o aluzie la vreo persoana....

DE AIA, sunt surprins ca ma bagi in continuare in discutia pe care o ai cu Vasile.

NU TE-A AMENINTAT absolut nimeni. Nu mi-as putea permite ca doar stim cat de viteaz esti!! (ai facut deja parada cu pusca ta....).

Nu stiu daca-mi dau bine seama dar in mesajul de mai sus ma cam ameninti voalat, si sper ca moderatorii sa aiba timp sa citeasca.
Chiar nu inteleg de ce trebuie sa raspunzi cu forte mari si mai ales LA CE??

Ciudate reactii mai ai.........
Vaya con Dios
G e o r g e
baieti, va rog sa va purtati frumos.

toata aceasta polemica a plecat de la vasile :evil: , din nou. totul a fost asa de linistit cand dansul avea interdictie pe forum .

daca continuati polemica se va lasa cu avertismente .

va rog , din nou, sa va potoliti.

vasile nu e frumos ce faci tu !
James Kilowatt
Eu sincer sa fiu, nu inteleg nici una din cele doua atitudini. Nu sunt de acord nici cu Vasile, care sustine ca respectivele clasamente sunt niste falsuri ordinare, insa nu sunt de acord nici cu ideea ca sunt niste biblii, scrise de niste profeti atoatestiutori:)
Adica, oricine are dreptul sa se intrebe cum au fost facute, si are dreptul sa le ia sau nu in consideratie. CR e o noua biserica in America? biggrin.gif

Statistica e o stiinta exacta, atata timp cat lucreaza cu numere mari:) Nu se aplica in cazuri individuale. Iti poate spune destul de exact cate defecte vor avea 100.000 fiaturi, insa nu poate ghici nici pe departe cand va pica fiatul lui Vasile. Daca intamplator nu pica deloc, asta ii va intari convingerea ca totul e o mascarada publicitara...
Nazareno Gabrielli
QUOTE(G e o r g e)
baieti, va rog sa va purtati frumos.

toata aceasta polemica a plecat de la vasile :evil: , din nou. totul a fost asa de linistit cand dansul avea interdictie pe forum .

daca continuati polemica se va lasa cu avertismente .

va rog , din nou, sa va potoliti.

vasile nu e frumos ce faci tu !



Iti recomand sa citesti posturile si sa tragi concluziile. Adica sa avertizezi pe cine trebuie.....

Eu nu am inteles de ce Fanatic mi-a pomenit numele in posturile lui.
Mi s-a parut ca a facut-o din senin.....si pentru mine e o mare enigma de ce a facut asta.....

Sper ca nu are nici o legatura cu o veche discutie avuta de noi doi in contradictoriu......Nu vreau sa fac supozitii gresite dar alta explicatie nu am gasit....

cum spuneam Vaya con Dios...........
Vasile26083
QUOTE(G e o r g e)
baieti, va rog sa va purtati frumos.

toata aceasta polemica a plecat de la vasile :evil: , din nou. totul a fost asa de linistit cand dansul avea interdictie pe forum .

daca continuati polemica se va lasa cu avertismente .

va rog , din nou, sa va potoliti.

vasile nu e frumos ce faci tu !


La ce sa te astepti de la acest cultivator de pamant? :bash:

Georgel daca nu-ti convine, da-mi un ban si ai liniste. Daca nu, incearca sa te comporti just. Banuiesc ca cei ce te-au pus moderator au oarece pretentii de la tine si nu sa te bagi doar in seama.
G e o r g e
vasile incearca sa pricepi o data pentru totdeauna : ma cheama george, nu georgel sau cultivator al pamantului. iti mai repet incca o data : nu am mancat din aceleasi blide si nu ne-am scobit nasul unul altuia sa ma tutuiesti . nu esti tata , nu esti fratele meu , eu nici nu te cunosc. hai sa pastram aceasta relatie la acest nivel .

si daca as fi cultivator al pamantului tot mandru as fi pentru ca as avea sub unghii pamant. pamantul datator de roade.

te-am rugat frumos de nustiu cate ori sa nu mai provoci polemici gratuite, dar vad ca tu o tii pe a ta .

am zis sa va potoliti TOTI , nu doar unul dintre voi. nu am luat partea nimanui, dar cand se ajunge la atacuri la persoana , gen vasile , trebuie luate masuri !

ori va potoliti ori va dau avertisment la toti . dar pe rand sa fie mai usor de suportat .

va rog frumos , si pe tine vasile stiu ca te mananca degetele acum sa scri ceva , te rog sa te abtii daca nu poti spune ceva constructiv, sa va potoliti si sa nu va atacati DECAT IDEEILE.

va multumesc.

ps : asa ca fapt divers, eu nu pot da ban uri . pot doar sa propun pentru ban o persoana . faptele acesteia se iau in discutie si daca se constata ca a sarit peste cal se actioneaza conform. banurile nu sunt date de o singura persoana . asta ca sa fim intelesi.
f1anatic
QUOTE(MR28673)
(1) Eu sincer sa fiu, nu inteleg nici una din cele doua atitudini. Nu sunt de acord nici cu Vasile, care sustine ca respectivele clasamente sunt niste falsuri ordinare, insa nu sunt de acord nici cu ideea ca sunt niste biblii, scrise de niste profeti atoatestiutori:)

(2) Adica, oricine are dreptul sa se intrebe cum au fost facute, si are dreptul sa le ia sau nu in consideratie. CR e o noua biserica in America? biggrin.gif

(3) Statistica e o stiinta exacta, atata timp cat lucreaza cu numere mari:) Nu se aplica in cazuri individuale. Iti poate spune destul de exact cate defecte vor avea 100.000 fiaturi, insa nu poate ghici nici pe departe cand va pica fiatul lui Vasile. Daca intamplator nu pica deloc, asta ii va intari convingerea ca totul e o mascarada publicitara...


(1) Correct. Este dreptul tau :-)

(2) Nu chiar o biblie. DAR aproximativ. Ele reprezinta o medie a observatziilor reprezentativa pt. populatia americana. Si reprezinta - foarte important - consumatorul de rind, care foloseste masina zi cu zi...si nu vreun smecher ahtiat de viteza sau vreun snob care nu poate fara navigatzie sau HID. Una este sa faca o revista auto un test - si numerele date sint poate stiintzific obtzinute - dar scorul final este intotdeauna influentzat de preferintzele persoanelor care au testat masina. Unora le plac Subaru...altora le plac Mitsubishi. Sint suficiente instantze pt. modelul 2005 ale ambelor STI si EVO cind desi Subaru a fost mai iute, a obtinut note mai mici. Apoi ...sint anumite etnii pe lumea asta care nu conduc masini germane din cauza unor chestii intimplate acum vreo 65 de ani in urma (FOARTE adevarat in america). Persoane care vor jura ca Lexus si Acura sint la fel sau poate mai bune decit masinile de lux din "Nemtzia". Deci C.R. indica parerea consumatorilor...si este FOARTE importanta. Intotdeauna ma uit la ele si au un factor de decizie important in alegerile pe care le fac.

(3) Adevarat. Good Point. Statisticile sint bune pentru populatzii. Numere mari. Statisticile pt. populatzii nu pot fi aplicate la cazuri individuale. - Regula de baza in statistica.

(4) La cumpararea Subarului (ca de altfel la cumpararea tuturor lucrurilor...gen electronice, piese de skimb etc...mai scumpe) exista un mic "survey" sondaj de opinie pe care in general lumea in completeaza si il trimite (de multe ori gratis) inapoi la firme de marketing, independente de producator - pt. a mentine un pct. de vedere obiectiv si corect.
Iulian HondaFan
MR, nu am sustinut ca studiile de fiabilitate sunt o biblie, dar sunt reprezentative si corect facute.

nimic nu e perfect si sanse bune are cred si un FIAT sa mearga 300000km fara probleme daca e corect exploatat. singura difererenta este acea statistica, si eu zic ca e o diferenta semnificativa... suficient cat sa fie luata in calcul la achizitia unei masini.

din 100 de Toyote dupa 5 ani 65% nu au dat prin service decat pentru revizii... pe cand dupa 5 ani din 100 VW 130 au dat prin service ( asta insemnand ca or fi fost destule care nu au dat de loc, dar altele au dat de cate 4-5 ori)... mie asta mi se pare un argument puternic oricum te-ai uita. si sa nu crezi ca VW au fost in service numai pt. ca li s-a ars vreun bec, iar Toyotele pentru ca le-a picat motorul in drum.. ca nu e adevarat...

ca si eu am luat VW si nu Toyota asta e alta chestie... dar am explicat mai sus.

Mircea, imi pare rau ca F1anatic te-a implicat si pe tine... cred ca mai are "issues" de cand cu disputa voastra de acum cateva luni... eu cred ca esti una dintre mintile lucide de pe forum.
James Kilowatt
[quote="Marius-Iulian"]MR, nu am sustinut ca studiile de fiabilitate sunt o biblie, dar sunt reprezentative si corect facute. [quote]

Pai si eu spun acelasi lucru. Insa asa cum spunea si f1antic, sunt clasamente si clasamente, facute functie de diverse criterii. Avand doar un clasament in fata, fara sa stii criteriile dupa care a fost facut si formula de calcul a punctajului e frustrant smile.gif Nu intotdeauna criteriile celui care au facut clasamentul sunt aceleasi cu ale cumparatorului. Daca in exemplul dat de f1antic cumparatorul dorea intamplator sportivitate, si se lua dupa clasamentul din revista respectiva fara sa vada cum a fost facut lua plasa. Fara sa insemne ca era vorba de un clasament incorect sau fals!

In Franta in foarte multe reviste se fac clasamente in care o treime din punctaj de exemplu e pretul de re-vanzare. Faci versus Fiat vs Opel vs Renault, si Fiat e cel mai performant si mai ieftin, Opel cel mai spatios si mai fiabil, renault nu straluceste la nimic in schimb are un pret de revanzare de departe cel mai bun (care naiba stie cum se calculeaza la un model abia aparut) si asa Renault castiga! smile.gif Nu e nimic incorect, cifrele nu sunt falsificate, insa clasametul are totusi o valoare indoielnica pentru multi cumparatori.
stefan_ieu
Cred ca Mircea (corecteaza-ma daca gresesc) a fost inteles gresit de f1anatic. El nu vroia sa spuna ca are incredere 50% in clasamente, ci ca aceste clasamente conteaza cu 50% in decizia lui de a-si achizitiona o masina. Ceea ce e cu totul altceva (dar include si faptul ca lasa o marja de eroare acestor clasamente).
Iulian HondaFan
QUOTE(MR28673)
In Franta in foarte multe reviste se fac clasamente in care o treime din punctaj de exemplu e pretul de re-vanzare. Faci versus Fiat vs Opel vs Renault, si Fiat e cel mai performant si mai ieftin, Opel cel mai spatios si mai fiabil, renault nu straluceste la nimic in schimb are un pret de revanzare de departe cel mai bun (care naiba stie cum se calculeaza la un model abia aparut) si asa Renault castiga! smile.gif Nu e nimic incorect, cifrele nu sunt falsificate, insa clasametul are totusi o valoare indoielnica pentru multi cumparatori.


sunt de acord ca trebuie sa se precizeze care sunt criteriile... dar eu ma refeream la studiile de fiabilitate care sunt de alta natura decat clasamentele facute de testerii auto de la diferite reviste.

valoarea de revanzare este si pt. mine un punct important in alegere si asta e dictata de conditiile locale. chiar am afirmat de multe ori ca de ex. in Ro poate fi mai rentabil sa cumperi Renault datorita preturilor si accesului mai usor la service, poate la fel e cazul cu FIAT in Italia, desi si acolo marcile japoneze sunt in crestere semnificativa in dauna localnicilor... Si sunt de acord si ca japonezele au un dezavantaj la preturi cateodata in europa, lucru care poate anula avantajele de fiabilitate sau tehnice.
James Kilowatt
Da, insa in ce am vazut in clasamentele publicate de tine, era un procent mediu acolo... o honda se vindea dupa 3 ani cu 55%, un ford cu 50 si un tractor cu 45. E o informatie clara, care nu lasa loc de interpretari.

Insa in topul de mai sus francezii baga note de la 1 la 10.... Fiat are 4 din 10, opel 5 din 10 si Renault 9 din 10.... e ca si cum ai presupunea ca un fiat il vinzi dupa acelasi nr de ani cu 40% din pret, iar renault cu 90%.
Si toate punctele acumulate la performate sau confort sunt anulate de un punctaj dubios acordat dupa niste criterii care nu sunt foarte transparente, si sunt si speculative pentru ca e vorba de modele noi care nu au inca piata la SH. Plus ca nu pentru toata lumea pretul de revanzare e important. Unii vor sa o tina un an, altii 3, altii pana crapa. (masina smile.gif )
... de asta, repet, e foarte important sa vezi cum se calculeaza punctajul ala.
stefan_ieu
MR, ideea e ca francezii de rand sunt atat de nationalisti (probabil stii asta) incat chiar dau mai mult pe un renault sh decat pe orice alta masina sh. Poate si testele de genul asta ii influenteaza, nu stiu. Astfel, desi pare ciudat, in franta pretul unui renault scade mai greu. Asta e o realitate in acolo. Iar clasamentul e facut pentru francezi.
Nu ma intelege gresit, nu mi se pare ca datele sunt obiective, nici macar dpdv al francezilor, dar nici nu e o dezinformare sau i-a mituit nu's cine sa scoara renault pe primul loc dpdv al revanzarii.
James Kilowatt
PAi nici eu n-am spus ca e un fals, ci doar ca nu e semnificativ pentru toata lumea. Macar au bunul simt sa publice mai multe date, printre care si unele obiective, impresii la test-drive, care uneori sunt corecte, si la urma urmei poti elimina din calcul informatiile care ti se par subiective sau care nu te intereseaza si-ti faci propriul clasament. De exemplu nu as lua in considerare notele date de ei la test-drive, as prefera sa dau eu notele astea inainte sa cumpar o masina, chiar daca nu ii suspectez ca ar fi incorecti.
Ideea mea era doar ca un clasament fara modul cum a fost obtinut poate sa te iduca in eroare, oricat de corect ar fi!

Apropo de test-drive in revistele franceze smile.gif Intr-un versus Clio vs Ibiza, diesel, Clio era masina perfecta.... smile.gif La Ibiza motorul SDI era prea lenes, iar TDI-ul prea brutal smile.gif Insa asta e totusi un exemplu care nu prea apare in revistele cat de cat serioase...
Nazareno Gabrielli
QUOTE(stefan_ieu)
Cred ca Mircea (corecteaza-ma daca gresesc) a fost inteles gresit de f1anatic. El nu vroia sa spuna ca are incredere 50% in clasamente, ci ca aceste clasamente conteaza cu 50% in decizia lui de a-si achizitiona o masina. Ceea ce e cu totul altceva (dar include si faptul ca lasa o marja de eroare acestor clasamente).



Exact. Asta am spus eu si cel putin asta am vrut sa spun. Ca orice om modern cand imi achizionez ceva, fie si un casetofon sau o pereche de boxe ma tot informez si eu pe net si vad tot felul de clasamente.

La achizitia masinii am facut asta. Clasamentele au cantarit 50%, dar asa cum am spus m-am ghidat mult si dupa parerile celor care au masina care ma interesa. Exista un site bun, pe care probabil il cunoasteti.....si am tot facut lecturi pe acolo.......

Marius-Iulian eu cred ca este cel mai informat dintre noi......
Faptul ca si-a luat un Golf, arata ca atunci cand iei o masina exista si un criteriu subiectiv destul de important.....si clasamentele nu sunt totul atunci cand iti iei o masina....

Marius eu iti multumesc ca ma consideri lucid......Si eu cred la fel despre tine si asa cum am spus te cred cel mai informat.....

Cat despre persoana care s-a trezit sa-mi tot pomeneasca numele si sa faca niste aprecieri voalate vis- a -vis de persoana mea, nu mai spun nimic....poate acelasi Vaya con Dios

M-a suprins insa ca moderatorii care sunt de obicei sunt ff atenti, acum au asistat impasibili, fara sa intervina, desi eu mi-am exprimat nedumerirea si am cerut niste explicatii......
Iulian HondaFan
Iata ce crede Audi despre clasamente ( dupa un articol recent aparut in Autonews):

Four years ago, Audi's initial quality was well below average on the Power study. The brand was stinging from a nasty recall of the 1998-2001 A6. Sulfur deposits on the fuel-level sensing units in the gas tank caused the gauge to read full then the tank wasn't.

So Audi acted. The first step was separating its quality from the joint department at Volkswagen of America that handled both brands.

Audi elevated quality to the board level at corporate in Germany. Trahan attends monthly meetings in Germany, held specifically to discuss North American quality with board members and representatives from technical and development departments.

Audi CEO Martin Winterkorn attends. Winterkorn spearheaded much of Audi's new emphasis on U.S. quality.

In the U.S. market, Trahan hired about 50 quality experts and brought in additional people from Germany. The quality department now has 94 employees.

Thirty engineers or technicians at headquarters in Auburn Hills, Mich., collect data about problems. They talk to consumers, look at J.D. Power and Consumer Reports numbers, talk to dealer product-support personnel and even consider anecdotal information, says Trahan.

By every internal measure Audi has, the process is working, says Trahan.

"Reliability is no longer an issue," he says. "That is what we are starting to hear back from our dealers."
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.