QUOTE(Marius-Iulian)
MR, din cate stiu Moskvich-ul e facut dupa un model FIAT din epoca, asa ca s-ar putea sa gasesti sistemul respectiv si pe alte masini FIAT. Nu stiu cat de multa tehnologie originala ruseasca e pe masina asta. de aceea esti fan FIAT?
apropos de frane, tot citesc ca se schimba placute de frana la masini noi in Ro si dupa 10-15000km. Civicul are peste 65000km si inca franele sunt bune fara sa fi schimbat nimic ( mecanicul a zis ca mai merg vreo 15000km fara probleme). Ce se intampla acolo?
apropos de frane, tot citesc ca se schimba placute de frana la masini noi in Ro si dupa 10-15000km. Civicul are peste 65000km si inca franele sunt bune fara sa fi schimbat nimic ( mecanicul a zis ca mai merg vreo 15000km fara probleme). Ce se intampla acolo?
Din cate stiu eu, Moskwich initial era dupa Opel. Adica era Opel, se spune ca rusii au mutat o fabrica opel cu totul in Rusia dupa razboi Stiam ca Lada e dupa fiat. Oricum, multe chestii italiene se potriveau prea usor ca sa nu apara suspiciuni de "inspiratie" . De exemplu, carburatoarele italiene weber (ca cele de dacie) mergeau fara nici o adaptare suplimentara
Fiat imi place ca sunt avansati tehnologic, si au ingineri buni Si eu sunt inginer si ma atrage tot ce este istet din punct de vedere al conceptiei. MA dezamageste faptul ca fac lucrurile pe jumatate, adica proiecteaza o masina cum o proiecteaza si apoi fac componentele la misto. Sa inventezi common railul, sa bati tot ce misca in formula 1 si sa nu fii in stare sa faci un geam electric ca lumea, e tipic latin Multijet, injectie directa de benzina, (JTS-ul) pana acum nu au ratat mai nimic in materie de noutati
LA Moskwich nu am schimbat placute de frana cat timp l-am avut pe mana, adica cam 30.000km. Habar n-am cand le schimbare taica-miu inainte... poate se uzau mai putin fiind si 4 pe fiecare roata Franele aveau doua sisteme complet separate, unul pe rotile din fata si unul pe toate cele 4 roti, in asa fel incat practic in fata toate componentele erau dublate.