Climatronicul - e util, dar, depinde de cine e facut. Si aici sunt diferente constructive. Sunt "climatronice" care enerveaza si le comuti pe manual si "climatronice" care nu deranjeaza, si isi fac treaba excelent in background. E cam ca diferenta dintre amplasarea unui buton la Mercedes fata de VW. La Merc exista o armata de oameni care calculeaza si gandesc, la VW se pune unde spun contabilii.
Tempomatul - mi se pare extrem de util, chiar si in Romania. Eu il folosesc frecvent, pe autostrada tot timpul, chiar si in orase, si in zonele cu radar. De cand am luat de 2 ori consecutiv amenda pentru 62km/h fara tempomat (si asta fara a vrea sa merg cu 60, pur si simplu) ....
AWD - ce acri sunt strugurii. In mare parte, AWD e consumator de carburant.
Dar, exista situatii, in care daca-l ai, nu ramai in drum sau faci mult mai mult. Chiar daca e o data pe an (desi, de obicei, sunt mai multe, pentru ca daca ai masina cu AWD pornesti la drum, chiar daca in aceleasi conditii, daca ai avea 2WD ai sta acasa - aici cred ca se poate aplica teoria voastra, stand la TV ca e drumul "rau"/vremea "rea"). Si daca ai un drum (de obicei spre casa, sau unul pe care-l faci mai des) care se blocheaza des in conditii de iarna, cu AWD mergi, cu 2WD dai la lopata si pierzi ore bune pe luna incercand sa duci masina acasa. (se aplica in cazul meu).
Navigatia inclusa: e ca la clima. Sunt navigatii de rahat si sunt navigatii bune. Depinde de implementare. La Accord 2007, navigatia e foarte misto. Si are si touchscreen. Poate nu e HD, nu are cladiri 3D, etc, dar, functional, e mai buna decat orice navigatie externa 2013. De ce? Pentru ca navigatiile incluse functioneaza si in tuneluri, si in cazuri cu poduri suprapuse cu noduri, unde o navigatie externa pierde "semnalul" si ratezi iesirea. Sunt sincronizate cu sonorul masinii, astfel ca reduc volumul la muzica si auzi foarte bine indicatiile. In general sunt mai precise, pentru ca tin cont de viteza masinii, directie, etc - date direct din CPU-ul masinii. Normal ca exista implementari (ca si la climatronic) facute de contabili, in general la masini pana prin 2010, cu tetris
si ecran monocrom
16 x 72
Dar, ca si sistem integrat, eu consider ca merita (daca e bine facuta, si nu montata de contabili), chiar daca e mai scump.
La Outlander, motorul de 2.0 e TDI de fapt, e de la VAG. Nu au avut diesel mic (~2l) in momentul lansarii Outlander 2007 si au "impumutat" unul de la VAG pana au implementat motorul propriu de 2.2 diesel.