CITAT(former_ozz @ Apr 11 2012, 08:18 AM)
Huo, teoreticienlor.
Eu zic sa avem putina grija la limbaj; indiferent ca ne consideram - mai mult sau mai putin - prieteni, forumul ramane un loc public care e bine sa fie guvernat de o eticheta minima.
Revenind la discutie, sigur ca nimanui nu-i place sa ramana prin intorsura la -35 de grade insa, asa cum am mai spus-o, avand grija de masina, acest risc poate aparea la fel de des ca in cazul uneia noi; apoi, asta se poate intampla doar in vacante (in majoritatea cazurilor in care te duci pe coclauri in interes de serviciu esti cu o masina din flota, noua, dizel si - in functie de companie - cu intretinerea la zi).
2 dintre factorii care cantaresc extrem de mult in alegerea unei masini sunt... - nu, fiabilitatea nu intra se incadreaza - garantia si finantarea.
Cand nu te pricepi la reparatii, nu esti pasionat sa inveti (nici nu ai numarul de telefon al lu' varu' mecanicu') preferi sa platesti numai consumabilele (si chestiile despre care nu ai fost informat); tot aici intra si masinile luate pe firma care ar trebui sa ofere cea mai buna calitate la pretul pe care esti dispus sa-l platesti (de aia vedeti atatea Clio, Aveo, Almera - unele dintre cele mai putin fiabile exemplare ale pietei auto - ca masini de serviciu sau X5, Q7, ML, Tuareg conduse de CEO).
Cand nu ai 20-30k cash iar dobanzile pentru un credit de nevoi personale in euro au DAE de la 13% in sus/>20% in lei (atunci cand te incadrezi sa primesti asa finantare) te indrepti spre credite auto (sau leasing care in Europa e tot credit auto redenumit leasing ca sa prosteasca clientii) in cadrul carora poti cumpara masini nu mai vechi de 8 ani - la terminarea perioadei de creditare - (colegi dealeri auto ne pot spune mai multe).
Dar, stai, ce zic acum nu se contrazice cu faptul ca poti cumpara ieftin o masina veche?
[In mesajul trecut am facut doua greseli: daca una dintre ele (une
se ramas de la modificarea mesajului) este doar una de forma care zgarie doar retina celor mai sensibili la felul in care se foloseste limba romana in online, a doua (care se refera la valoarea obiectiva a unei masini de 10 ani si care e undeva la 20% nu 10) schimba intelesul ideii si ar fi bine sa fie corectata.]
Nu se contrazice pentru ca Mercedes/Jaguar/BMW raman masini a caror intretinere costa mult, indiferent de varsta; ok, esti dispus sa cumperi piese sh insa, ca sa facem o comparatie rapida (si nu neaparat temeinica), un motor usor uzat de Golf costa 3-400 euro, unul de 3.2 L pt XJ e cam dublu (nou sare de 2k euro), un Golf merge cu un motor de 1.6 l si consuma 7-11l/100 km, un XJ are nevoie de putere dubla iar 3,2l benzina nu cred ca stie sa pape sub 10l pe autostrada, 17-25 in oras.
Pentru mine nu ar fi o alegere buna (nu imi permit sa intretin un Jaguar, indiferent de anul fabricatiei lui, nu am de ce sa dau din banii mei 1.000 lei/luna pe combustibil, nu vreau sa circul fara casco) insa inteleg motivele pentru care Watcher ia in calcul o astfel de masina (mai ales daca avem in vedere faptul ca Toyota LC te costa, in principiu, la fel de mult iar placerea de a o conduce este macar de cateva ori mai mica). Ce nu inteleg eu e de ce sa cumperi o berlina/limuzina cand poti lua ceva cu maxim 2 usi
.